Kiire!! Nettotulot 2200e/kk! Minkähintaisen asunnon uskallan ostaa???
Ei perintöjä
Ei varallisuutta
Ei miestä/ lapsia
Nettotulot nyt 2200e kk ja olen valmistumassa vuoden sisällä lakimieheksi. Tahtoisin niin kovin ostaa yhden 360.000e asunnon (kaksio HKI), mutta jääkö haaveeksi ainiaaksi :' (
Kommentit (17)
En toivoisi sinua hoitamaan lakiasioitani.
Minuun ei uppoa millään että täällä pyörisi perheetön lakimieheksi valmistuva kyselemässä yhtään mitään.
Ota nyt kiltisti ne mielialalääkkeesi ja muut.
Jotkut potilaista kuvittelee olevansa Mannerheim tai Einstein onhan näitä nähty.
Riippuu ihan muista kulutustottumuksistasi. Muista että vuosikin on pitkä aika ja juuri valmistuneella lakimiehelläkään kai harvoin on esim. 5000 euron nettotuloja.
Meillä on lainaa tällä hetkellä suunnilleen 230.000 ja pelkän koron osuus on melkein tonnin.
Tuolla 360.000 e lainalla korko olisi varmaan 1500 e tienoilla. Aika niukasti saat elää kun vastike, sähkö, vesi, bussiliput yms. on maksettu.
Sanoisin että joku 150.000 olisi itselleni ehdoton maksimi noilla tuloilla.
Ja ostettiin samanhintainen kämppä kun suunnittelin, mutta lainaa otettiin vain 100 000, loput säästöillä. Kuukausierä on 600, ei lapsia, ei autoa ja siltä tekee tiukkaa jos pakollisten menojen ja ruuan päälle haluaa ostaa jotain kuten vaatetta.
Sitten kun löydät mukavan kumppanin on helpompi ostaa isompi kämppä.
Luulen, että hiukan päälle 100000 on maksimi, jonka pankki myöntää.
Mutta mikä tämä kiire oikein oli?
Meillä 195th/25v laina(toistaiseksi) ja lyhennys 1200¿, joten sulla olisi ehkä 1800¿ 25 vuoden lainall??Päälle sähköt,vastikkeet.
Luulisi, että koulutuksellasi osaisi päätellä tällaisen asian ihan itse, joten toivon ihan oikeasti, että tämä lakimies auuu Porvoossa.
Muutenhan tulosi minulle kelpaisivat toki :D
t:2
Surullista kun ei ole rikkaita vanhempia pulittamassa :(
ap
Olen tässä itse eroamassa ja mulla on samanlaiset tulot kuin ap:lla. Mutta saan tästä nykyisestä asunnosta varmaan sellaiset 50 000 pohjiksi ja uskallan varmaan ottaa vain 100 000 lainaa uutta asuntoa varten eli ajattelin ostaa sellaisen 150 000 euroa maksavan asunnon.
lainaa 150 000e. Minusta tämä on ihan kohtuullista. Yli 200 000e en kuitenkaan näillä tuloilla lähtisi ottamaan missän nimessä. Mutta meitä on toki enemmän syöjiä myös (2 aik. + koululainen + vauva masussa)
Lainaa me uskalsimme ottaa 125te, tuo oli ihan maksimi.
t:2
Minusta sun ei kannata edes kysyä noin kamalan suurta lainaa, ellei vakuuksia löydy poikkeuksellisen paljon. Laskitko, paljonko lyhennyserä tekisi?
Itse sanoisin, että 150 000 maksimi tuloillasi ja siinäkin mukana pientä etupainotteisuutta huomioiden, että valmistut pian.
Tosin meillä on 2 lasta, eli heihin menee kuukaudessa ruokakulut, vaatehankinnat ja hoitomaksut huomioiden n.600¿ rahaa. Joten jos tuo ja miehen kulut vähennetään meidän nettotuloista, niin varmaan hyvin saman verran jää kuussa rahaa laskuihin ja lainaan kuin sinullakin. Joten uskaltaisin ottaa sellaisen 120-150 000¿ lainan sinun tuloillasi.
+hyvätuloinen mies (netto noin 4500 eur)
Mekään emme halunneet noin isoa lainaa, vaan sitä on noin 200.000 eur. Mitään isoa summaa ei jää varastoon /kk..
Minusta noin 2200 eur nettotuloilla maksimilaina olisi 160.000 eur (ja ekstraa ei säästöön jäisi)
Eli voisit 700 ¿ kuukausierää miettiä.. Sillä irtoaa laina-ajasta riippuen tietenkin noin 120 000¿!
Pankissa laskevat tuon kolmasosa nettotuloista lainanhoitokuluihin maksimiksi!