Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MARRASVAUVAT*

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanle: Me käytiin 9.30 lääkärineuvolassa. Ette tainneet olla samaan aikaan. Saatiin toinen Rotarix-rokote. On hyvä että pojalle maistuu ruoka. Meillä kans menee noin purkillinen ruokaa syönti kerran aikana, jos on kova nälkä.

Germit: Tehän muutatte tosi lähelle. Pohjavaara on tosi nättiä seutua. Muutatteko Kajaanin vai Sotkamon puolelle?

Pojan mitat 4kk:den ikäisenä: 6960g ja 63.8cm. vielä ei käänny mahalleen, mutta yritystä on. tänään selvisi et kuukausi pitää olla väliä kun aloittaa antamaan puuroja ja lihaa. vilja kerrallaan totutella. tässä sitten mietin että aloitan kolmen viikon päästä kanalla. sitä suositteli terkkari.

menen antamaan pojalle ruokaa...

Vierailija
42/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Pitkästä aikaa linjoilla. Meillä on iihana pieni 25.11. syntynyt Juuli (todettakoon, ettei esikoinen ole nimeltään Tuuli ¿ en ole innostunut rimmaamisesta), 4 kg ja 52 cm syntyessään.

3 kk rokotuksesta olisin kysynyt, sainko joku siitä kuumeen? Meillä nousi eilen 3 vrk rokotuksesta 38 kuume. Kai se on normaalia, mutta meillä oli juuri rs-virus ja olen vähän herkkis. Rs oli muuten kamala, Helsingin puhelinneuvontapuhelin pelotteli että hengitys voi romahtaa minuuteissa.

Ei se niin ole! Järkyttävä räkämäärä vain oli ongelmana kun ei niistää tietenkään osaa eikä apuvälineistä ollut mihinkään.

Yleensä meillä menee tosi hyvin. Odotusaikana olin huolissani miten Esikoinen vauvaan suhtautuu, mutta se on mennyt loistavasti. Suurin ongelma on lähinnä ylenpalttinen taputteluhalukkuus. Juuli nukkuu kymmenestä kahdeksaan heräten kaksi kertaa syömään kolmelta ja kuudelta, mutta nukahtaa ihanasti heti uneen. Täysimetyksellä ollaan, mutta kyllä aika pian otan vellit mukaan, jotta topakka tyttö jaksaa (3 kk, 7200 g, 63 cm).

Tuulinäiti ja Juuli 25.11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä oli 4kk neuvola. Tyttö sai kolmannen annoksen Rotateq-rokotetta. Meillä ei ole tullut tästä rokotteesta sivuoireita. Eikä tullut siitä 3kk piikkirokotteestakaan mitään.

Th oli ihmeissään kun meillä ei tyttö ole saanut vielä kiinteitä! Muutenkin oli sitä mieltä, että maisteluannokset pitäisi jo aloittaa, kuitenkin viimeistään HYVISSÄ AJOIN ennen 6kk ikää, jotta oppii syömään. (!!) Itse olen hiukkasen eri mieltä enkä aio pitää kiinteiden aloittamisen kanssa kiirettä. Tytön kasvu kuitenkin ihan ok, tissimaito maistuu ja tyttö on tyytyväinen. Olen kyllä todella imetysmyönteinen ihminen kaikin puolin.=)

4kk mitat: 6005g, 62,9cm ja pipo 41,5cm.

Vierailija
44/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa: Kyllä vaan oltiin samaan aikaa!!! Me oltiin se pariskunta teijän jälkeen! Mies lähti kerrankin mukaan neuvolaan, kun mun piti lähteä sieltä suoraan ajelemaan Kajaaniin ja kouluun, niin mies meni sitten Eljaksen kanssa kotiin toisella autolla

Hyvin oli Eikka kasvanut taas. Eli 4kk mitat 66cm ja 8,7kg :)

Mut nyt pitää mennä taas...

Sanle ja Eljas 4kk

Vierailija
45/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika menee niin vauhdilla ettei tajua ollenkaan....olen välillä pikaisesti kynyt lukemassa pinoa mutta koskaan ei tunnu olevan aikaa kirjoittaa mitään, joskos nyt sit muutaman rivin sais aikaiseksi.

Saku-poika se kasvaa hurjaa vauhtia. Ei vielä käänny mahalleen, mutta yrittelee sitäkin. Tarttuu kiinni leluihin ja saa ne jo suuhunsa, nyrkin jyrsintä on myös päivittäistä touhua. Ja kuola valuu....

Kova poika on haastelemaan ja hymyilemään, en muista että toiset olis olleet noin seurankipeitä ja puheliaita vielä näin pienenä. Ihana pakkaus!

Tuulinäitille piti kommentoida tuosta rs-viruksesta että meilläkin se oli! Saku sairastui jo ihan pienenä, varmaan kolme viikkoisena tuli ensimmäisiä oireita. Ravattiin lääkärissä jos toisessakin kun tuntui että tikehtyy siihen limaan yskiessä, mutta aina palattiin huolesta sairaina apua saamatta kotiin. Viimein tila meni niin pahaksi vajaa 7vkon iässä ettei Saku jaksanut oikein olla hereillä koko päivänä, söi normaalia vähemmän ja iltakohti hengitys muuttui raskaammaksi, kylkikaaret näkyi entistä selvemmin (tätä tivasin lääkäreiltä usein et onko tuo hengitys iha n ok ja aina vastattiin et on on, ei rohise yhtään keuhkot ja kaikki on hyvin vaikka minusta ne kylkikaaret jo näkyi melko selvästi,tästä olen todella kiukkuinen) ja sieraimet rupes leviämään joka hengenvedolla, lähdin suoraan sairaalaan pojan kanssa, onneks oli viikonloppu ja päivystys siellä ettei tarvinnu enää minnekään terveyskeskukseen lähteä. Saku vietti 4päivää sairaalassa hengitysapuja saaden ja lima-imussa ja nenämaha letkussa osan aikaa. Että sellainen tarina meillä. Olen myös hiukan herkkis nyt tuon Sakun kanssa, en mielelläni lähde minnekään perhekerhoihin tms. hakemaan mitään tautia, marketissa käyutiin eka kertaa vasta muutama viikko sitten.

Minjuska ja Saku s.9.11

Vierailija
46/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa: mä oon nyt molemmilla kerroilla kun lääkärissä on käyty miettinyt että kun kaikki näkyy käyvän aina Tuulan juttusilla siellä toisessa huoneessa ja me ei ikinä siellä käydä. Ja tuo lääkäri ei tiedä mistään mitään. Tänäänkin kyselin tuosta d-tippojen määrästä niin se mitään tienny. Sanoi että pitää Tuulalta kysyä ja tietty se sit unohtu kun Tuula vaan toi lapun missä luki seuraava neuvola-aika ja sit kotiin. Enpä ois tuota puuro-liha juttuakaan tienny, mut toisaalta meillä ei nyt mikään kiirus niitten kans ookaan.

Vierailija
47/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on jo kohta 4,5 kk, ja mukavasti on kyllä mennyt. Vähän kyllä pelottaa nuo taudit, kuten rs-virus, kun niitä tuntuu olevan hirveästi liikkeellä. Viime viikolla käytiin ekan kerran perhekerhossa, ja kyllä hirvitti, kun yksi äiti kertoi, että hänen miehensä oli just sairastunut oksennustautiin... (ois heidänkin kyllä mun mielestä pitänyt jäädä kotiin)

Tyttö on alkanut nukahtaa nyt yöunilleen aikaisemmin kuin tähän asti eli siinä klo 21-22. Tätä edeltää edelleen n. tunnin mittainen imetys pimeässä huoneessa... Pitäis varmaan alkaa yrittää totuttaa tyttö nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman tissin apua, mutta kun tuo tyttö ei syö tuttia niin se on vähän vaikeaa (tai ainakin vaatii aikamoista sisukkuutta). Tyttö herää yöllä pari kolme kertaa syömään ja aamu alkaa n. klo 7-8.

Meillä esikoinen suhtautuu vauvaan kivasti. Tosin hän ei ole kauhean kiinnostunut vauvasta. Olen kyllä yrittänyt kertoa, että sitten jonkun ajan päästä saat tästä pikkusiskosta kivan leikkikaverin. Itseäni vaan omatuntu soimaa, kun tuntuu, ettei isoveli saa aina niin paljon huomiota kuin haluaisi.

Mistäs muusta täällä on ollut juttua... Niin kestovaippoja ollaan taas alettu käyttää silloin tällöin. Pitäis vaan hankkia harsojen sisään lisää imuja (froteelappuja ollaan nyt käytetty). Meillä siis käytössä Bumpy-kuorivaipat.

Vierailija
48/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran oltiin yhtäaikaa!!!!! Miksi et sanonut mitään??? Nyt taas harmittaa kovasti, kun olis voitu jutella vähän enemmän. En minäkään sitten saanut suutani auki. Teidän pojalla on aivan ihanan isot silmät ja näyttikö et olis vähän ruskeat... Onko seuraava neuvola 14.4 ? meillä on ja kello 9.00. Mun synttäripäivänä vielä ja sitten pojalle annetaan eka piikki kankkuun.

Vierailija
49/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin lapsi nukkuu, käytetäänpä aika hyväksi -kahvia ja pullaa sekä koneen ääressä roikkumista :).

Kaiskuli, vastasinkin sinulle sinne toiseen ketjuun -miten maissivelli maistuu, onko ollut apua? Mä annan yhtä ruoka-ainetta noin viikon päivät, hissuksiin otan siis uusia makuja matkaan. Jollei muksulle mitään oireita tule, mun mielestä toi sun neljän päivän väli on ihan sopiva.

Rytmistä -Jussi menee maate noin klo 20.30-21, saattaa havahtua yhden maissa, rauhoittuu kun laitan uniräsyn poskelle ja peittelen. Vellipullollisen syö noin klo 03, elämöimään alkaa kuuden-seitsemän aikoihin jolloin otan viereen ja imetän. Multa ei maitoa juuri tule, mutta ilmeisesti sen verran että muksu saa suun makeaksi ja nukahtaa uudelleen. Esikoinen herää seitsemän aikoihin, samoin mies, me jäädään vielä köllöttelemään. Kahdeksan jälkeen noustaan ylös.

Gallupiin -esikoinen tykkää vauvasta, auttaa vaipanvaihdossa, tuo räsyä, vie pullon tiskipöydälle yms. Mielellään vie leluja vauvalle, joka tosin ei vielä ymmärrä mitä pitäisi tehdä Plaston rekalla.

Esikoiselle tuli ensimmäiset hampaat 4 kk:n iässä, saapa nähdä koska kuopukselle. Nyrkit ja lelut viedään suuhun ja valellaan kuolalla.

Rokotuksesta ei ole tullut oireita.

En ole vauvaa vienyt vielä edes lähikauppaan. En ole pöpökammoinen, vaan esikoinen tykkää kun pääsee mun tai miehen kanssa kahdestaan kauppaan viettämään luksusaikaa :P. Osanotot niille joilla rs-virus on vieraillut, se on kamala. En ole koskaan käynyt kerhoissa tai vastaavissa, mutta kunhan lapset tuosta kasvavat (ja niin ne todella tekee ja nopeasti) ajattelin kokeilla seurakunnan avointa päiväkerhoa, vai mikä se on nimeltään.

Joko teidän muksut naureskelee kovin? Jussi on ilmeisesti huumorimiehiä, on hörötellyt jo viikkoja, ei esikoisella ollut näin hauskaa tässä iässä. Vähänkö repesin kun poika ensimmäisen kerran nauroi, vauvan nauru on yksi ihanimmista äänistä tässä maailmassa.

Hyvät voinnit!

KL ja Jussi (synt. 1.11.) sekä esikoinen 2 v. 1 kk.

Vierailija
50/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa:Mä oletin että tunnistit ja en sitten sen enempää viittiny ruveta siinä asiasta puhumaan. Meinasin kyllä kysyä että mites pojan silmien heijasteet. Oisit varmaan sitten tajunnu kuka oon :) Joo Eljas taitaa periä multa ruskeat silmät. mut vielä ne on vähän vaiheessa. Keskeltä ne on ruskeat mutta reunoista siniset. Isot ne kyllä on! Meillä on seuraava neuvola 7. päivä ja se on täällä Ristijärvellä. Aina välillä tulee noi terkkarit täälläkin käymään ettei aina tarvii Paltamoon lähteä. Se lääkäri on aika outo. se kävi läpi just samat asiat kun 2kk neuvolassakin. Etti pitkän tovin niitä reisivaltimo juttuja ja toistaa itseään jatkuvasta. Ne valtimo jututkin toisti varmaan 5krt ja samat asiat sanoi edellisessäkin lääk.neuvolassa. eiköhän ne pikkuhiljaa jo mene perille. Mut nyt alkaa Eikka huudella niin pitää mennä...Jos sulla on tunnukset tuonne Kaksplussan puolelle niin oon kirjotellu sinne tällä samalla nimimerkillä. Siellä voi laittaa yksityisviestejäkin jos tahtoo.

Vierailija
51/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa profiilin. Tulppa oli jo varattu niin olen siellä terpu. Katso profiili niin jospa saat sieltä mun sähköpostiosoitteen.

Vierailija
52/69 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän Eetu-poju nauro tänään eka kertaa " tietosesti" ja kunnolla naurokin!!!!! Aikasemmin on varmaan vaan vahingossa hörähdelly sillä tänään se oli jo kunnon käkätystä! Ihanaa! =)

Kaalilaatikko: kiitos kysymästä, velliä oon nyt antanu joka ilta, äsken just imas 100ml ja sit tissiä päälle. Onneks tykkää mausta, hyvin lupsuttaa menemään. =) On selkeästi hieman apuakin, eka unipätkä on ollu nyt 3-4h! =) Tää on vaan kurjaa kun pojun laittaa nukkuun ni tekis mieli nautiskella rauhassa töllön ääressä tai olla miehen kanssa eli toisin sanoen menee omakin pitkä unipätkä siinä kun ei malta mennä samaan aikaan nukkuun... No eiköhän nämä yöt pikkuhiljaa rupee helpottuun....jonkinsortin unikoulutusta sitten reilun 6kk iässä jos ei sitä enne oo yhtään helpottanu. =)

Vierailija
53/69 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan pinoa ylöspäin niin ei jää hännille :)

Meidän jätkä kääntyi tänään mahalleen. Olin ihan äimänä kun näin pojan mahallaan. Maksoin laskuja netissä niin ihmettelin et miksi alkoi huuto ja siinähän se poika sitten oli mahallaan.

Vierailija
54/69 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitetaan parin viikon päästä vauvauinti tytön kanssa. Päästiin ilmeisesti peruutuspaikalle.=) Varkauteen mennään uimaan. Omalla paikkakunnalla uimahalli remontissa. Nyt pitäis jonkinlaista uima-asua etsiskellä.

Onko muut käyneet vauvansa kanssa vauvauinnissa? Miten on mennyt? Toivottavasti meidän vauva tykkää. Ois mun mielestä niin mieluinen harrastus.

Vierailija
55/69 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi-83, käytiin esikoisen kanssa vauvauinnissa ja esikko tykkäsi valtavasti. Nyt hieman harmittaa etten ilmoittautunut perheuinteihin, se on sitä toisen lapsen syndroomaa :P. Lahkeellisia vauvauintiuikkareita saa esim. Prismoista, muissakin " tavallisissa" kaupoissa olen niitä nähnyt.

KL.

Vierailija
56/69 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep...ei nukuta ja pitäs kyllä mennä nukkumaan...pitkästä aikaa tännekin nyt kurkkasin ja aloin sitte lukemaan ihan urakalla mitä ootte kirjotelleet :)

Meillä oli 3kk:n neuvola tuossa 3.3. ja olihan Isabella taas kasvanut...mitat oli nyt 6300g ja 63cm pitkä...eli tasasesti kasvaa...sai eka rokotteenkin eikä onneksi tullut mitään kuumeilua siitä. Lekurineuvola olis sitte tän kuun lopulla. :) Mitäs muuta? Ihania uusia ääniä Isabella päästellyt minkä kerennyt..hih ;) ja on niin kyllä iloinen tyttö...:)

Nukkumisrytmistä oli täällä puhuttu...se on meillä oikeestaan niin tällä hetkellä ainakin ja ollut jo aika pitkään, että Isabella menee puol 12-puol 1 yöllä nukkumaan ja nukkuu sitten 6-8 aamuun..syö sillon eka kerran ja otan sen viereen omasta sängystä...ja sen jälkeen nukkuu vielä pari kolme tuntia :) Että ihanasti se on kyllä nukkunut...:)

Mitäs muuta? Mulla rupes ärsyttään nyt ku mies sai tossa reilu tunti sitte soiton joltain kamultansa ja sitte lähti vaan eikä pahemmin kysyny onko ok vai ei :(...en jaksa jos joka kerta menee noin, kun sillä yleensä tapana vaan yhtäkkiä häippästä sitte yöelämään heti jos joku kaverinsa soittelee...:( ei mukavaa. Ei mua haittaa sinänsä vaikka lähtee ulos kamujensa kanssa, mutta ku siitä olis kiva tietää että okej..esim. nyt viikonloppuna on jotain suunnitelmassa niin siihen osaa silleen varautuakin...nyt olin toivonu vaan kivaa mukavaa iltaa ja yötä mieheni kanssa, niin pöh...lähti vaan...grrrrrrrrrrr. :P

Sori valitus, pakko oli purkaa...mutta nyt koitan mennä nukkumaan. Hyviä öitä kaikille Marrasmammoille.

Malaika + Isabella 15vkoa

ps. käykäähän kattomassa www.kerasenkuvaamo.fi -sivulta Isabellan kuvaa...;) on semmonen kultanen mekko päällä...taitaa olla ihan nimikin mainittu, paitsi että siellä on kaks isabellaa ja samanlaiset mekotki sattunu oleen päällä paitsi väriltään erit. hih. :D

Vierailija
57/69 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas pitkasta aikaa lueskelemaan teidan kuulumisianne ja kai se asiaan kuuluu hieman omiakin kirjoitella :)

Tytto on kasvanut tosi kivasti ja taytti lauantaina 4kk. Painoa on 6,8kg ja pituutta 65cm. Pituus menee takalaisen kayran huipuilla ja paino siina keskivaiheilla. Sai raukka taas kolme rokotetta ja viela rotaviruslaakkeet paalle... kamalia maaria naita rokotteita taalla lapsille annetaan ja eihan sita osaa niista kieltaytyakkaan.

Rytmitys on meilla onnistunut tosi kivasti. Tytto menee nukkumaan heti esikoisen jalkeen siina klo 20-paikkeilla. Hyvana yona nukkuu 12 tuntia putkeen, joskus syo kerran. Eivathan ne yot aina ideaaleja ole, mutta parin kuukauden takaiseen nukutusrumbaan verrattuna on aivan ihanaa etta tytto nyt osaa nukahtaa itse ja nukkuu hyvin. (Koputtaa puuta...) Aamupaikkarit ovat pari tuntia heraamisesta, puolilta paivin 1,5-2h unet ja klo 16-paikkeilla taas pienet unet. Naihin valeihinkin onnistuu iskemaan pienia torkkuja esim. autossa.

Kiinteita ei ole aloitettu eika ole mikaan hirvea kiirekkaan. Ajattelin jatkaa taysimetysta viela ainakin kuukauden. Nyt on toisaalta alkanut tuntumaan silta, etta tytto haluaa syoda yha useammin. Voihan tuo riippua siitakin etta yolla ei syoda, mutta 1,5-2 tunnin valein pitaisi olla sapuskaa, vaikka valit ennen olivat pidemmat. Katsotaan, miten homma jatkuu.

Ai niin, olimme helmikuun Suomessa! Kaikki pysyimme terveina ja oli aivan mahtavaa paasta leikkimaan lumeen (silloin kun sita vahan oli). Tytto sai nukkua paikkareita ulkona ja esikoinen heittaa lumipalloja. Mikas sen mukavampaa. Lampimassa ilmastossa asuvalle tuo talvivaatteiden pukemisrumba oli kyllakin lieva kulttuurishokki :)

Selva, nyt iltapuuhiin. Hyvat jatkot kaikille!

Skusku & tytteli 4kk

Vierailija
58/69 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viestissä en tainut vastata tähän harrastuskysymykseen. Me ei harrasteta mitään erityistä. Olen laiska lähtemään minnekään.

Nyt kysmys teille. Kunka hoidatte hartoitanne. Minulla on aika kipeät ja jumissa nuo hartit. Välillä on huimannut ja lievästi päätä särkee. Smilla on jo 9 kg pintti jossa piisaa kantamista.

jaa neiti heräsi...

G

p.s meilläkin Smilla on innostunut kääntymään. Hokasasi homman täytettyään 4 kk. Ongelmana on ettei pääse takaisin ja huutaa sitten lattialla apua. Ja kun pääsee selälleen niin äkkiä mahalleen ja kohta tarvitaan taas apua...

Vierailija
59/69 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hehkuttaa hiukan. Neiti oppi tänä iltana kääntymään mahalta seläleen. Ihmettelin kuinka tyttö oli ajautunut kauemmaksi puuhamatolta kunnes hoksasin, että hän kääntyy aina oikean kyljen kautta mahalleen ja selälleen takaisin... Kertyyhän siinä hiukan matkaa.

Nyt pitää kiireesti kerätä kaikki iso-veikan pikku vehkeet pois ja alkaa rakentaa sopua. Veikalla voi olla kova paikka oppia että sisko pääsee hänen leikkeihin sotkemaan. Esim. kaatamaan junaradan mäen...

Sellaista täällä. Nyt nukkumaan kun vielä kerkeää.

germit ja Smilla 29.10 eli 4.5kk. (taitaa olla listan vanhimpia)

Vierailija
60/69 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon sun aloituksen -onneksi olkoon ;)!!!

KL.