Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset nettotulot ovat OIKEASTI keskituloisella perheellä?

Vierailija
27.02.2008 |

En nyt puhu näistä av:n keskituloisista, joissa tienataan vähintään 6000/kk käteen. Itse sanoisin, etä nettona 3000-4000/kk ansaitseva pariskunta tai perhe on keskituloinen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keskivertotulot on perheessä jossa bruttotulot on 5500 euroa. Sen alle olevilla on keskimääräistä pienemmät tulot ja sen yli taas keskivertoa suuremmat tulot.

Eli 6000 euroa BRUTTONA kuussa ansaitsevat ovat keskimääräistä hyväosaisempia.

Jos taas perheessä tulot 5000 euroa BRUTTO, on perhe keskivertoa huonotuloisempi.

Mutta tässä ovat mukana kaikki ikäryhmät, myös 50-60-vuotiaat joilla pitkä työkokemus. Lapsiperheissä keskivertotulot ovat taatusti alhaisemmat kuin 5500 euroa, antavat av-mammat ymmärtää mitä tahansa.

Meillä perheessä tulot bruttona 1900eur ja 2100 eur, ja vaikka minusta tuntuu että olemme keskituloisia (käteen 3000eurkk/netto), niin todellisuudessa meillä pitäisi vielä olla 1500 kuussa enemmän tuloja jotta olisimme edes keskituloisia.

Vierailija
22/25 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nettotulot ratkaisee kuitenkin enemmän kuin bruttotulot. Sehän on se raha millä eletään!

Eihän munkaan bruttotulot ole paljon mitään, koska olen yrittäjä ja nostan kaiken mahdollisen päivärahana ja yksityisottona.

Asuntolainaa on 65 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni nettotulot ratkaisee kuitenkin enemmän kuin bruttotulot. Sehän on se raha millä eletään!

Eihän munkaan bruttotulot ole paljon mitään, koska olen yrittäjä ja nostan kaiken mahdollisen päivärahana ja yksityisottona.

Asuntolainaa on 65 000.

Vierailija
24/25 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asuntolainaa on 65 000.

Sattuu nyt kuitenkin olemaan niin, että jokaisen palkansaajan nettotuloihin vaikuttaa niin monta muuttujaa, että nettoansioita on aivan mahdoton verrata keskenään. Siis vielä kerran: BRUTTOansiot ratkaisee oletko keski- vai pienituloinen.

Vierailija
25/25 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös sitä onko kyse perheen kaikista tuloista vai vain vanhempien palkkatuloista (joita kaikilla ei ole)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi