Ylen tv-kanavat ylivoimaisia!
Uutiset paremmat kuin maikkarilla ja paljon paremmat kuin Nelosella.
Lasten ohjelmat paljon parempia kuin Maikkarilla ja Nelosella. En edes tajua, kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa alle kouluikäisen katsoa sitä kaupallista piirrettyä väkivalta-sontaa.
Urheilu-lähetykset ovat miellyttämpiä katsoa Yleltä kuin mainoskanavilta. Sitä paitsi, jos Yle ei lähettäisi urheilua, se tulisi siirtymään käytännössä kokonaan maksukanaville.
Tiededokumentit parempia Ylellä. Vertaa esim. Prisma ja 4D.
Jokainen vastuullinen kasvattaja suosii Yleä !
Kommentit (58)
Minun 5-vuotias lapseni katsoo niitä ensimmäistä kertaa.
Surkeaa, surkeaa, surkeaa. Muuta maikkarin lastenohjelmista ei voi sanoa. Muuta tuotantoa en katso koskaan. Ylellä sentään ihania britti- ja aussisarjoja, jotka lyö laudalta typerät ceeäsiit ja muut lapselliset hömpät.
että ei voi kuin sääliä niitä kaupallisten kanavien edustajia, jotka sormet ristissä puhuvat rahan kiilto silmissä :)
vertaa vaikkapa Ylen ykkönen ja Mainostelevision Radio Nova.
Ylen ykköseltä tulee pelkää puhelätinää, politiikkaa, tylsiä kuunnelmia...
Mainoskanava Novalla heitetään sentään hyvää läppää ja soi kunnon musa!
HBO:n tuotantoa?
Ennen sieltä tosiaan tuli laadukkaampaa ja kiinnostavampaa katsottavaa.
Digimon, W.i.t.c.h., Tosi viilee haamujengi, Paavo Pesusieni. Paljon menevämpiä kuin Ylen lastenohjelmat
Kolmonen, nelonen ja sub, ne on parhaita. Viihdettä parhaimmillaan.
Mainokset pilaavat kyseiset sarjat.
Jos ei yle ja ei mainoksia -> maksukanava
Paras jenkkiviihde kuitenkin hyvä saada kaikille Suomalaisille -> Yle
Lisään vielä Uutisvuodon.
Vierailija:
ja erityisesti olen lasteni tv:n katselusta kiinnostunut isäEhdottoman hyvää Ylessä
a) Lasten ohjelmat:
- Pikku kakkonen
- Postimies Pate
- Sasu Sorkka
- Muumit
- Tuttiritari
ja paljon muutab) Urheilu
- Olympialaiset
- Jalkapallo
- Yle tärkeä, koska muuten urheilu menee pelkästään erilaisille maksukanaville ja tulee paljon kalliimmaksic) Dokumentit
- Prisma
- Avara luonto
- Sunnuntain kello 16 historiadokkarit
jned) Uutiset ja ajankohtaisohjelmat
parempia ja laadukkaampia
esim. Ulkolinjae) Kotimainen draama (pitkällä aikavälillä, mitä vastaavaa löytyy kaupallisilta?)
- Tahdon asia
- Vuoroin vieraissa
- RAID !!!!e) Kielten opiskelusarjat Ylellä
f) Sarjat suunnilleen yhtä hyviä kuin MTV:llä ja Nelosella
- Fizz ratkaisee
- Serranon perheHyviä on kyllä maikkarilla ja Nelosellakin kuten ennen muinoin NYPD Blue ja Lost. Siis mielestäni kaupalliset kanavat pärjäävät vain sarjoissa ja urheilussa. Mikäli Yleä ei olisi parhaat näistäkin siirtyisivät maksukanaville ja silloin mikään 215 ¿/vuosi ei todellakaan riittäisi.
Muistaa pitää myös radio
Kuten Maija Typin loistavat tiedeohjelmat, esim. Matematiikan aika
Hannu Reimen kielisarja, Maailmanpolitiikan arkipäivää jne.+ Radio Peili ja Yle Teema.
+ Ylen web-sivut
Hyvä Yle! Eläköön lupamaksu!
Mä en edes muista milloin mä oon viimeksi katsonut muuta kuin ylen ohjelmia. Tai kuunnellut radiosta muuta kuin ylen kanavia. Tosin olin suunnattoman närkästynyt kun lopettivat yleq:n. Paras radiokanava ikinä!!!
3 tai 4 tulee katsottua paria sarjaa, mutta muuten kyllä pysytään ylen kanavilla.
Lasten ohjelmista kts ainoastaan ylen kanavia. Nekin tosin otetaan digiboxille ja kts moneen kertaan.
Radio Novaa tai esim. Aaltoa en kestä kuunnella ollenkaan. Minua ärsyttää mainokset ihan kauheasti ja siellä pyörii ne samat biisit joista osaa ja sanat ulkoa. Ja turhaa löpinää en jaksa kuunnella. YleTeema ja Ylen aikainen ovat suosikkeja.
Tuota tekstitysongelmaa en ymmärrä, koska meillä sitä ei esiinny. Katsotaan antennin kautta Samsungin tallentavaa boxista.
mm. akateemiset, ajattelevat ja vastuulliset vanhemmat. Tai ehkä vieläpä niin, että ne vastuulliset paremminkin boikotoivat esim. Maikkarin lapsiväkivaltaa.
- Kauniit ja rohkeat
- Tunteita ja tuoksuja
- Emmerdale
Yle ei pärjää...
Vierailija:
Tuota tekstitysongelmaa en ymmärrä, koska meillä sitä ei esiinny. Katsotaan antennin kautta Samsungin tallentavaa boxista.
Pidän myös huolta, että lapseni ei katso Maikkarin, Nelosen ja Subin luokattoman huonoja lastenohjelmia. Vanhana Turtles-fanina mua suorastaan jurppii nää uudet Turtlesit, jotka ovat ihan syvältä ja poikittain. Digimonit, Prätkähiiret ym. ovat väkivaltaviihdettä, joka on suunnattu lapsille. Tervettä?
Lapsen, kohta 4v., suuressa suosiossa ovat Muumit ja Tuttiritari.
Tv-lupaillassa kaupallisten kanavien edustajat olivat kyllä noloja. Niin luokatonta on suuri osa heidän ohjelmatarjonnastaan. Kaupallisilta kanavilta ainoastaan Canal+ edustaja vaikutti luottavansa oman tuotteensa laatuun.
Muistan omasta lapsuudesta kuinka nämä " vauhdikkaat" prätkähiiret jne. oli tosi tylsiä. Tykkäsin Alfred J Kwakista yms., ja etupäässä Ylen silloisista piirretyistä (Tao-Tao, Kolme muskettisoturia, Maailman ympäri 80 päivässä, Peukaloisen retket jne.). Nyt ei ole telkka, joten ei ole onneksi ongelmaa lastenohjelmienkaan kanssa.
Ja erityisen ärsyttävää on huonojen ohjelmien uusiminen. Niinpä meillä ei katsota televisiosta muuta kuin pikkukakkonen, jota sitäkään lapset eivät ikinä jaksa katsoa loppuun (on tooosi tylsä) ja itse katson viikonloppuiltoina jonkun brittikomedian. Sori yle.
Lastenohjelmia on vain muutamia hyviä, mutta suurin osa väkivaltaista ja aikuistamaista piirrettyä, jossa käytetään huonoa kieltä (mistä meillä yritetään päästä eroon). Kanavalla toistuu samat ohjelmat uusintoina, kuukaudesta toiseen. Muutamia ihania Disneyn piirrettyjä elokuvia toki on joukossa, mutta muuten ohjelmisto on surkeaa eikä lapsille sopivaa. Esimerkki repliikistä, jonka Disneyn " lasten" ohjelmasta kuulin: " toi vaate on sulle liian seksikäs" .
Ylen lastenohjelmat on huippuja, koskaan ei tarvitse pelätä, mitä alatyylisiä ilmaisuja lapset oppivat käyttämään. Ja hidastempoisuus ja maripaidat, ah miten kivoja!