(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 48
29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS
2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS
3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS
5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri
6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL
8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL
12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL
13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS
14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys
14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks
15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?
15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri
15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------
16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL
18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS
18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?
20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS
20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja
21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?
26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (67)
Olen yrittänyt täällä pysyä kärryillä jutuista ja taustaillut.
Eilen sain mukavan yllätyksen, kun vauvan tulevat kummit olivat järjestäneet mulle "baby showerit". Hemmottelua ruuan merkeissä, jalka- ja käsihoidon +hieronnan ja mukavaa yhdessä oloa.
Meillä tällä hetkellä nuorimmainen lapsi sytostaattihoidolla sairaalassa ja mies siellä ja minä esikoisen kanssa kotona.
Oma napa voi hyvin, sitä normaalia selkäkipua ja liitoskipuja joten pitkiä matkoja ei enää kävellä, kun sattuu niin pirusti. Iltaisin en meinaa saada unta ja yöt täälläkin tosi rikkonaisia. Napa pullahtanut kummallisesti ulos ja ajoittain kipeä. Seuraava neuvola mulla on 9.12.
Mun synnytyspaikaksi voi nyt sitten päivittää sen naistenklinikan, kun siellä sitten otetaan talteen synnytyksen yhteydessä kantasolut.
T: Minna ja kultsi 31+2
V*tutus on sentään jo laskenut. Kiitos kaikille haleista! =)
Minnalla onkin ollut mukava yllätys, mulla ei oikein edes ole ketään, ketä sellaiset voisi järjestää mulle.. Ja meillä onkin nyt ihan tosi ongelma - meillä ei siis ole ainuttakaan kummiehdokasta tiedossa tälle uudelle tulokkaalle! Apua! Siis mistä ihmeestä voi keksiä kummit yht'äkkiä, kun kaikki mahdolliset on jo käytetty!? Kolme muksua kun jo on, ja niillä yht.6kummia (ei yhtään paria), on käytetty meidän sisarukset, sekä mahdolliset serkut ja kummankin ystävät. En haluaisi kummiksi ketä tahansa, eikä olisi kiva samojakaan uusiks valita.. Vinkkejä saa siis heittää tänne päin kummiasiassa, kiitos! =)
Minnikki ♥ tutteri 33+5
Minäkin olen jo tasaantunut, vaikka kauan kesti. Pahoitin siis mieleni TODELLA eräiden vanhempien käytöksestä lapsensa vanhempainvartin jälkipuinteihin. Tiedän kyllä että eipä tämä auta sitä lasta, mutta joskus menee liiallisuuksiin vanhempienkin asenteet, tämä oli niin julkeaa että voi hyvänen aika sentään. Itse pitää olla niin varovainen ja silkkihansikkain yrittää kertoa huolestuttavatkin uutiset, mutta näköjään toisesta suunnasta se ei päde ollenkaan, päinvastoin, mitä enemmän haittaa opelle pystytään järjestämään, sen parempi ilmeisesti. Varmasti vaikuttaa myös raskaus tunteisiini, mutta onpa kiva fiilis jäädä pois töistä kun viimeiseksi tulee tämmöinen juttu :(
Piti tosiaan eilen päästä pois koko paikkakunnalta että pääsin irti koko asiasta. Illalla oltiin vielä isukin kanssa pikkujouluissa, ihan kivaa oli. Seuraavinakin viikonloppuina olisi pikkujoulut tiedossa, joten tulee sitä jouluruokaa syötyä jo aika tavalla ennen jouluakin... Tosin viikon päästä oleviin on onneksi lapsetkin tervetulleita.
Anoppi oli ehdottanut miehelle, että meidän lapset voisivat ihan hyvin jatkaa myös tammikuussa osapäivähoidossa. Yllättävä ajatus, kun en ole ollenkaan ajatellut siltä kantilta. toisaalta tammikuussa olomuotoni on varmasti vieläkin muhkeampi ja lasten kanssa vääntäytyminen hankalampaa. No, katsotaan ja kysellään olisiko se edes mahdollista.
Siis yllättävän äkkiä näitä viikkoja muuten kertyy...
t. eikkuli 32+2
Huoh, onpa tylsää... lapset kipeinä ja ulkonakin on harmaata ja sateista. Suunnitelmat meni uusiksi, joten kökitään kotona.
No eilen leivottiin piparit ja koristeltiin kotia Jouluksi, kun oli siivoojakin käynyt perjantaina.
Masu voi hyvin, supistuksia kyllä on ollu nyt enemmän kuin ennen. Ja iskias iski pitkästä aikaa aika kovalla teholla.
Minnikille tsemppiä vaan; tosin näin kärjistetysti taustoja tietämättä en voi kun ihmetellä, että yleensä haluat lapsia miehen kanssa joka ei osallistu yhtään kodin/lastenhoitoon... Kummeiksi voitte toki pyytää samoja ystäviä ja sisaruksia toiselle kierrokselle, eikös vaan!
Ei kai täällä kummempia, viikot tosiaan menee kovaa vauhtia. Kolme viikkoa töitä jäljellä mutta ihan liikaa tekemättömiä töitä siihen nähden. Stressikerroin siis kasvaa vaan.
T. Jaffa rv 31+1
Tylsää kun ulkona sataa vettä ja lumet sulavat ihan silmissä. Meillä lapset kyllä ovat olleet terveinä, mutta ulos niitä ei meinaa saada kirveelläkään enkä yhtään ihmettele miksi kun eihän tuolla taaskaan ole mitään tekemistä. Toivottavasti saataisiin kuitenkin kunnon talvi takaisin ennen joulua oli se vaan niin ankeaa viettää joulu lumettomana viimevuonna.
Pikkujoulut on vietetty, mukavaa oli ja unikin maittoi kummasti viimeyönä kun oli ollut ilmeisesti sopivasti tekemistä/liikettä päivän mittaan. Ja jippii sain kun sainkin mahtumaan omat normifarkut jalkaani ja löysin niihin sopivan yläosankin , joten sekin meni tällä kertaa ihan nappiin.
Saatiin myös vihdoin ja viimein tehtyä se siivouskin, joten nyt taas elämä hymyilee (vähästä se on ilot tässä vaiheessa elämää revittävä kuten huomaatte:).
Eipä tänne muuta, ON voi hyvin ja torstain ultraa odotellaan. Jaksamisia ja pitkää pinnaa toivottelen niitä tarvitseville ja pysykäähän voimissanne.
Nyt kahville (ja mustikkapiirakalle joka on muuten mun viimeisin himoni klementiinien lisäksi).
KainoElvi ja kamu 31+2
Täältäkin viikon kuulumisia,
Tai no eipä mitään erikoisempaa kerrottavaa ole... Vointi on ollut hyvä. Pieni väsymys meinasi tulla eilen, kun puuhastelin koko päivän. Sitten oli illalla kaikin puolin ihan kipeä olo, selkä kipeä ja muutenkin tuntui että joka paikkaan särki. Mutta aamulla kaikki oli taas kunnossa. Minulla ei edelleenkään ole ollut yhden yhtään supistusta. Niintä on aika monella ollut ja mietinkin jo enkö nyt osaa tulkita tuntemuksiani oikein. Mutta ehkä ne sitten tulevat kertaheitolla kunnolla. Tosin vielä on viikkojakin jäljellä, joten ehtiipä noita tulemaan.
Moni on valvonut tosi paljon öisin. Minullakin oli jossain välissä raskautta jakso että nukuin tosi huonosti, muutamia tunteja yö, ja niitä huonosti nukuttuja yötä tuli sitten peräjälkeen ja se oli ekstra kamalaa. Tulee niin hirveän väsyneeksi, ajatuksen juoksu oli tosi hukassa päivällä ja ainakin minulla tulee siinä vaiheessa itku ihan mistä sattuu... MUTTA trallalaa nyt viimeaikoina olen nukkunut yöt onneksi oikein tosi hyvin. Tosin taisin valvoa nyt menneellä viikolla parina yönä stressaavien työasioiden takia (jotka jouduin vielä hoitamaan ollessani lomalla), mutta onneksi niidenkin jälkeen heti seuraavana yönä nukuin taas kunnolla. Ja sekin helpotti hirveästi, että olin tosiaan lomalla ja pystyin heti työjutun jälkeen lähtemään kotiin lepäämään. Muuten olisi varmaan ollutkin tosi rankkaa.
Ensi viikolla on lääkäri ja siinä sitten tsekataan miten päin vauva on. En ole ollenkaan varma miten päin vauva masussa on. Mielestäni välillä jotenkin kummallisesti poikittain. Mutta ensiviikolla sen sitten näkee.
Muutoin hyvää jaksamista kaikille sekä masuille että myös parisuhteille. On varmasti tosi rankkaa, jos on vielä noita pikkusisaruksiakin ja jos tuntuu, ettei miehestä ole oikein tukemaan raskaana olevaa vaimoaan ja ymmärtämään hänen tilannettaan. Minulla ei ole edes noita pikkusisaruksia vielä viemässä voimia ja mieskin on pääasiallisesti kotona ja auttaa jopa kotitöissäkin, mutta siltikin meinaa aina välillä hermo mennä. Voimia.
Anni 34+0
Moni varmaan viettämässä pikkujoulua....
Minä kotona lasten kanssa ja kiukkunen kun ampiainen, käytiin tänään lasten tapahtumassa ja sit vähäsen kaupoilla...Tuli nukuttua huonosti viime yönä kun ukko ravintolassa:( nukun silloin aina koiran unta.Väsy olisi valtava mutta arvatkaa vaan kuka kuorsaa tuolla makkarissa...NO UKKO!!!
Ite siis silmät ristissä odotan että klo olisi jo 21 että saisin pikkuset nukkumaan ja itekkin pään tyynyyn..
Meillä on myös tuota ongelamaa että ukko ei tee kotona mitään...ehkä välillä vie roskat, ja siitäkin pitää mainita.Kaikki lasten kylvetykset ja muut hoidan siis minä.Välillä tuntuu siltä että kun on neuvola aika niin se onkin viikon kohokohta, pääsee pois kotoota vaikka sinnekkin kävellen meen kun ei autoo eikä sitä korttii....
Ulkona käydään päivittäin koska muuten pää hajoo täällä.....
Yritetään kaikki nyt jaksaa vaivojemme kanssa mukaanlukien vaikeat miehet.Onneksi on tää palsta mihin skriivata välillä asiotaan ja täällä muutenkin niin ihana ilmapiiri :) HALEJA kaikille jotka haluaa
T:Lootuskukkanen ja Aada rv 32+5