(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 48
29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS
2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS
3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS
5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri
6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL
8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL
12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL
13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS
14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys
14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks
15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?
15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri
15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------
16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL
18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS
18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?
20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS
20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja
21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?
26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (67)
Siis aivan mahtavaa kun lunta tuli eilen ihan tosi paljon..... oltiin jopa poikien kanssa ulkona 2 tuntia vaikka tuuli ihan sikana :) Meillä eilen ukkosti myös siis samalla kun sato lunta ja tuuli, katseltiin naapurin kanssa toisiamme silmiin ja oltiin ihan ihmeissämme :) Meillä viellä pojat nukkuu itse heräsin jo puoli tuntia sitten kun tuo makaaminen ei tee kovin hyvää mun selälle...
ON: On aika rauhallinen möyrii paljon pikkunen, olen taas huomannut että on kääntynyt takaisin istuma asentoon ja se kyllä vähäsen jännittää että kuinka käy? Koska muuten viimestään tehdään se käännös jos vauva ei käänny itse?
Ja millä viikolla saa mennä Jorviin synnyttämään jos esim tulee aikasemmin, kun täällähän niin että naistenklinikalle vaan jos tulee ennen jotain viikkoa mutta kun en muista enään miten menee??? Tietääkö joku...
2.12 olisi seuraava neuvola ja sitten olisi 19.12 neuvolalääkäri, sitten alkaakin mulla oleen neuvolat viikon välein just joulun jälkeen...
Tänään ulkoilemaan reippaasti ne jotka pystyvät ku on tullu talvi pääkaupunkiseudulle :)
Mukavaa maanantaita kaikille
T:Lootuskukkanen ja Aada rv32
Syksy raskain työkoettelemus on takana, jes! Vaikkakin tässä vielä pitää pari viikkoa jaksaa töissä.... mut nyt ei mikään stressaa enää, ihana tunne.
Meillä taas on aika aktiivinen liikkuja tää vauva, toisin kuin Lootuskukkasella. Tämäkin tosin käänty istumaan viime viikolla, mut kääntyi onneksi takaisin seuraavana päivänä. Potkii ylös kylkiluita kohti, kivaa :P. Eli ei vielä ainakaa tarvi tehdä liikelaskentaa kun on sen verran vilkasta tuo meno.
Mitenkä muilla nuo sf- mitat? Mulla neuvolassa saatiin rv 31 aika huikee mitta, 31 cm. Mut täti lohdutti että se voi olla harhaan johtavakin, toisilla vauvat on niin tossa edessä, eikä syvällä lantiossa. Saa nähdä... tietysti jotain kokoarvioita tehdään jos mitoissa mennään turhan korkeelle...
Joo ihanaa kun on maa valkea, toivotaan että olis pysyvää :)
Mukavaa viikkoa,
Dazka rv 32+0
Kylläpä on lunta, hyvä että pääsi aamulla ovesta ulos :) Yritin eilen työnnellä oven eestä lumia, mut ei siitä tullu supistuksien takia mitään..äijäkin huito mut sit kolalla takas sisään ;) hih.
Olkaapa varovaisia kun liikutte ulkona, ite huomasin siellä olevan liukasta kun tulin hammaslääkäriltä. Ois pitäny hoitaa muutama reikä kuntoon, mutta yht äkkiä tuntui että silmissä sumeni...hui. Lääkäri tokas että hoidetaan ne reiät kun vauva on syntyny. Yleistä tämä loppuraskaudessa oleva huippaus jos istuu hammalääkäri tuoliin?
Dazka kun kyseli sf-mittaa niin mulla oli se viime viikon tiistaina 30+6 kans 31 cm. Tää hammashoitaja kyselikin että kaksosiakos odotat :)
Vaunutkin on nyt sitten varattu ja odotellaan niitten tuloa ..Brio Singeihin päädyttiin lopulta. Onko kellään tammimasuista näitä?
Sitä lunta sitte tosiaa tuli. Ihan tosi ihanaa! Vaikkakin isäntä lähti yöllä töihin ajamaan ja jätti siis meiät tänne lumimassojen keskelle... ja mikä parasta: se oli ottanu minunki avain nipun mukaansa vahingossa!! Täällä sitte ihmeteltii aamutuimaan hoitoon lähtiessä, et milläs mennää ku molempien autojen avaimet ja koti-avaimetki on kaikki toispuol suomee :D Sain lainaa mn äitin auton ja vara-avaimet huusholliin kävin tuolta pihalta tonkimassa. Kaikkee kans.
Kaupasta tultuani rupesin sitte kolaamaa vaikka ei sais... pakkoha mun oli hiukan kun ei autoo saanu pihaan tms. Ajattelin ihan hiukan vaan tehä autol tilaa ja yhtäkkii olin kolannu reilu puol pihaa. Sitte kurvas äitin mies pihalle ja sano, et jospas hän sitte loput ku et sä sais... Kiitos siitä, nyt on piha puhdas! Ja mulla alkaa jomottaan koko aja enempi noi liitokset. Toivottavast ei tuu mitää ku en ois kyl saanu nii kauheest hilluu tuol pihal :( Oon vaa nii huono pyytää apuu keltää...
Hei oisko ihan mälsä idea laittaa toho meiä listaa nimien perää ammatit?? Must ois kauhee kiva tietää kuka tekee mitäki ja en mä niitä enää muista siältä jostai esittely pinosta...
Nyt alkaa kyl särkee joka paikkaa nii lujaa, et tarvii men vaaterii hetkeks enne ko tarvii esikko hakee. Pärjäilkää Pulmut ;)
Marlene ja massuli 30+3
Mukavaa kun tuli vähän valoa tähän ankeuden keskelle lumen muodossa..
Pari viikkoa pitäis vielä töitä painaa ennen äippäloman alkua. Mulla on verenpaineet vähän alkaneet nousta ja yhtenä päivänä oli kovaa ylämahakipua työmaalla. Näistä huolimatta terkkari oli sitä mieltä, että vielä mamma jaksaa painaa töitä. No niin kai sitten.. Sf-mitta oli tänään 31,5.
Joululahjat ja vauvan hankinnat painaa mielen päällä. Kun sais ne kaikki pois vaivoista. Jotenkin tuntuu, että tämä epeli saattaa syntyä reippaastikin etuajassa. Tai sitten viikolla 42 :p Uusi rintapumppu pitäis hommata kun edellinen toimi muistaakseni vähän takkuisesti. Alkuun oli mulla ainakin sille heti tarvetta kun maito pakkas rintoihin niin nopeasti, eikä vauva jaksanut imeä vielä kovin paljon kerralla. Sängynkin vois varmaan pikkuhiljaa tuossa joulukuun alussa nikkaroida kasaan, niin ei tarttis sitte kun pedata lähempänä H-hetkeä.. Sitte kaikkea pientä lisäksi..
Jaaha, nyt vissiin työmaa kutsuu.
Liikkukaahan varovaisesti!
T. Kohka 32+1
Lumista maanantaita täältäkin.
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Tosin sf-mitta romahtanut, aluksi kuljin siellä käyrän ulkopuolella ja nyt jo alarajalla, sf-mitta oli "vaan" 25 cm. tosin olen rakenteeltani sellainen, että vauvat "hautautuu" tuonne lantion sisään. Niin on ennenkin masut olleet pienet.
Vauva liikkuu ihan älyttömästi, on tosi alhaalla (josta myös johtuu pieni sf-mitta) ja raivotarjonnassa. Paljon vilkkaampi on kuin tytöt. Mulla poikatunne vahvistuu, varsinkin kun masun muoto on erilainen ja syketaso alhaisempi kuin tytöillä. Mutta en mene vannomaan, mutta tuntuu vaan pojalta. En tiedä... kohtahan se nähdään.
Supistellut on öisin nyt parina yönä ja ollut vähän kipujakin.
Kovasti olitte kaatuilleet ja liukastelleet, koitetaan kaikki pysyä nyt varovaisena varsinkin kun on tuollainen lumisää. ihanaa kyllä että on valkeaa.
Niin ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani, ja muutkin siellä taustalla... vielä ehtii mukaan kirjoitteluun.
Mukavaa viikonalkua,
T.Jaffa rv 30+2
Heipparallaa!
Rv 33 menossa...jokohan sitä alkais uskomaan että viiden vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen meille se vauva on tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Viime viikolla oli neuvola...painoa tullu 18 kg, verenpaine oli ok, hemoglobiini vain 99 (eipä ihme ku väsyttäny) ja sf-mitta huikeet 32...laittovat uuteen sokerirasitukseen joka on viikon päästä. Jos sokerirasituksessa näkyy jotain niin laittavatko lähetteen äitipolille vai antavatko neuvolasta ohjeet ruokavaliota varten?Millä viikolla tehdään paino-arvio?
t.Ronjuska rv.32+4
Ronjuska: Onpas hienoa, että teille vihdoin vauva tulossa ja toivon teidän puolesta, että kaikki sujuu hyvin! On varmasti ollut raskasta aikaa odotella raskautumista. Onpas sulla hb hurjan alhainen :/
Marlene ehdotti listaan ammattien liittämistä, mut en usko, et oikein mahtuis tai siis nytkin jouduin siitä lyhenteleen lyöntejä pois, että sai sen yhdeksi viestiksi.. Mut mä voisin tän jälkeen koittaa ettiä sen meidän esittelypinon jostain ja nostaa.. jos enää löytyy..
Tuntu, et onpas hukeita sf-mittoja, mut katoin ite esikoiselta niin samoissa mentiin ja nytkin siis varmaan.. jos ei enemmänkin, hui.. Jaffalla olikin tosi pieni, mut jos vauva on jo kerta painunut syvälle lantioon..
Tuli mieleen jonkun kirjotus lainassa olevasta pinnasängyn patjasta, et mä oon kuullut, että jokaisella lapsella pitäisi olla oma, et on jotain tutkimusta tehty kätkyt-kuolemasta ja sen todettu olevan yhdistävä tekiä siihen.. en sitten tiiä, tollasta joskus luin ja mulle tuli heti semmonen olo, et hankin aina siis uuden! En halua pelotella ja levittää hysteriaa, mut ite oon vaan tämmönen hysteerinen :)
Eli meille pitäisi kans hakea uusi pinnasängyn patja, kunhan kerkee..
Ja muuten aattelin hakea vasta sängyn ja hoitopöydän joulun jälkeen, kun ois kiva joulu vie olla suht tilavassa kämpässä ;)
Semmosia kommentointeja ja omaan napaan nyt ei kuulu ihmeitä, kasvaa ja möyrii! Perjantaina mennään yhdessä miehen kaa neuvolaan ja sie on sitten se hyvinvointi-keskustelu.. jee.. ja tuun sitten kertoon nla-kuulumiset.. paino on noussut ainakin ihan hirveesti :(
Mukavaa viikkoa lumen merkeissä!! Kunhan tää pikkupakkanen kestäis..
Emmuli rv 30+5
Juuri kotiuduin töistä ja olipas kaupunki tukkeessa kaiken sataneen lumen keskellä ja todella liukasta oli sekä pyörillä että jalkasin, joten olkaahan tosiaan varovaisia liikkuessanne ettei kellekkään käy köpelösti.
Oma olo on kuin tapetulla madolla. En saanut viimeyönä kunnolla unta oikein missään vaiheessa. Alkuyön kelailin työhommia ja sitten kun vihdoin nukahdin alotti kolmonen oksentamisen, joten siinä sitten vierähtikin loppuyö häntä hoitaen. Nyt sitten jännityksellä odottelen kuka muu perheestä tuo oksennustaudin saa. Onneksi tänään on vapaailta ja toivottavasti saisin nukuttua pienet päikkäritkin kun pienetkin menivät juuri sopivasti päiväunille.
Pää lyö nyt niin lahjakkasti tyhjää että taidan palata huomenna linjoille päivittelemään uusimmat strategiset mitat ja muutkin kuulumiset.
Jaksamisia kaikille!
t:KainoElvi ja kamu 30+3
eli ensimmäistä äitiyslomapäivää vietellään rauhallisissa merkeissä ja huomenna olisi TAYSin synnytysvalmennus. Onko ketään muita Tampereen ympäristön ihmisiä tulossa valmennukseen huomenna?
jos hoitopöydän kävis huomenna ostamassa ja loppuviikon pyykkäis vauvan vaatteita kaappiin ja lipastoon sitten.. Onhan tässä vielä laskettuun aikaan vajaa 6 viikkoa, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä tulee vastaan.
Heippa kaikille!
Taas kirjoitan pitkästä aikaa, vaikka olen käynyt päivittäin lukemassa teidän tekstejä.
Lootuskukkanen: 35-36 rv tietämissä jos sikiö on edelleen perätilassa tehdään lähete äpkl arvioon, että voiko ulkokäännöstä tehdä. Ja jos synnytys lähtee käyntiin ennen 35rv pitää mennä NKL synnyttämään. 35rv jälkeen voit mennä Jorviin.
Oma vointi ok. Selkäsärkyä on hieman ja yöllä saa ravata silloin tällöin wc:ssä. Muuten olen jaksanut olla töissä hyvin. Passittivat minutkin neuvolasta sokerinrasitukseen kun pissassa oli +- sokerit...yöks.. Pitäisi varata aikaa siihen. Mites te jotka olette käyneet siinä sokerinrasituksessa niin oletteko pystyneet menemään töihin sen jälkeen? Painoa on tullut 12.2 kg ja sf-mitta oli 30. Perätilassa on pikkuinen täälläkin.
Vielä reilu 2 viikkoa töitä ja sitten alkaa äitiysloma. Jotkut jo nauttiikin äippälomasta täällä :)
Jaksamista muillekin ketkä vielä käyvät töissä sekä myös niille jotka ovat joutuneet jäämään saikulle.
Terkuin Lila82 + pikkuinen 31+6rv
Eli kun mulla nyt on toi rd,ja arvot ei pysykään kasassa pelkällä dietillä,nii onkohan se ny insuliinit edessä.Mittaan joka päivä aamulla paaston ja 3 kertaa ruuan jälkeen tunnin päästä.Joka päivä on ainakin yksi arvo heittänyt,pe oli pikkujoulut muuten syöty kurinalaisesti.Paasto ok,muut arvot suht ok,mut ilta ruuan jälkeen arvo koholla.Sais olla 7.8,niin ollu neljänä iltana viidestä koholla 7.8-8.7 välillä.
Huomenna voin koittaa soittaa neuvolaan ja kysellä ,ja ke on rdhoitajalle soittoaika silloihan se selviää.
Voi kurjuus,mitähän tästä tulee?
Muuten olo väsynyt,nukun kummaa valveunta,ravailen vessassa,nuo nyt vielä menee mutta kylkiin alkaa sattua tosi pian jalkeilla olon jälkeen ja on pakko levätä vähän väliä,toivottaavsti rd ei kovin kasvata tätä pojua kun jo nyt on niin kamalan ahdasta.
Kylläpäs nyt valituttaa,väsymyksen syytä...ja nuo sokerit prkl...
anteeksi
kimmi ja poju 34+5
Täytyy pinoutua vielä näin illan päätteeksi kun mies meni nukuttamaan lapsia. Kimmille ensinnäkin, että en todella tiedä insuliineista tuossa tilanteessa, mutta voisin kuvitella niistä olevan jotain apua esim. vessassa ravaamiseen - korkea sokerihan pissattaa jatkuvasti kun elimistö yrittää poistaa ylimääräistä sokeria nesteen mukana. Toivottavasti saat avun! Ei se pistäminen niin kamalaa loppujen lopuksi ole - diabeetikkopoikaa töissä hoitaneena sanon, kun piti harjoitella itseen sitä pistämistä ensin. Vaikeampaa on minusta laskea niitä hiilareita, mutta siihenkin tottuu. Eräällä ystävälläni oli kaikissa 3:ssa raskaudessa pistoshoitoinen rd, mutta se meni joka raskauden jälkeen ohi, toivottavasti sinullakin. Riskinsä silläkin on tietysti olemassa jälkeenpäin sairastua mutta toisaalta - voisi se olla sitten muutenkin tulossa.
ON: kävin tänään neuvolassa, kaikki oli jälleen ok. Verenpaineet tosi alhaalla heti aamusta, 105/60 ja hb vastaavasti edelleen korkea, 146. Huomenna pitäisi mennä ekoihin maksakokeisiin ja kilpparikontrolliin samalla. Sf-mitta oli 29, vähän keskikäyrän yläpuolella tai jotain sinne päin. Enpä ole sitä tarkemmin seuraillut kun neuvolan viikot kulkee liki viikkoa jäljessä, ja vauva taas tuntuu olevan alhaalla edelleen. Torstaiksi varattiin kumminkin lääkäri, koska sama ilmiö alkoi taas toistua eli herään aamuisin klo 5 ja viikkoa eteenpäin olen sitten aivan loppu kun univelkaa kertyy. Th oli sitä mieltä, että olisi ehkä syytä jo kerätä voimia tulevaa varten, ettei sitten ole jo kaikkeaan antanut kun vauva syntyy ja tässä kuitenkin muutkin asiat vievät voimia kuin pelkkä raskaus. Tosiaan niin mielelläni kun muuten töihin menisin, niin alan tiedostaa että on jo riski ajella työmatkoja väsyneenä päivästä toiseen ja toisten lasten ongelmien vatvominen tuo lähinnä lisää sitä unettomuutta tässä vaiheessa. Ajattelin kuitenkin että jos saan sairaslomaa, niin aloitan sen ensi viikon tiistaina, koska maanantaina on vielä tavallista kiintoisampi työpäivä... siis jos siltä tuntuu että jaksan. Sitä vain on niin taistelijaluonne, että vaikea antaa periksi ja myöntyä ajatukselle että on loman tarpeessa!!!
Minunkin tekisi kovasti jo mieli laittaa vauvanvaatteet paikoilleen (kun tietäisi ensin, mihin) ja muutkin tarpeet paikoilleen, mutta kun vein pinnasängyn korjuulle pari viikkoa sitten eikä se ole vieläkään valmis, niin jotenkin haluaisi sen ensin paikoilleen ja sitten muut. Mutta katsotaan nyt. Minäkin olen muuten ollut pinniksen patjan suhteen tarkka, mutta yhdellä patjalla menin kaksi lasta siitä syystä että käytin sijauspatjaa aina. Uuden petarin tosin ostin toisellekin. Nyt sitten ostin uuden patjankin. Voin kyllä suositella tuota petaria, minusta paljon vaivattomampi pestä se pelkästään kuin kuivatella koko patjaa ja miettiä että missä nukuttaisi vauvaa sen ajan. Lisäksi olen kammoksunut vaahtomuovia ja käyttänyt vauvalla vanutäytteistä patjaa. Tosin isommilla lapsilla on vaahtomuovit, mutta myös petarit sitten sängyissään.
Mutta nyt aikuisten saunaan, melkein unohdin että laitoin sen tunti sitten päälle... mahtaa sähkökiuas tinnittää jo 80 asteessa!
öitä!
eikkuli 31+3
sekoilemassa, toivottavasti en kovin pahoin tähän pinoon... Suurperheet pistin jo totaalisesti sekaisin... Eletään muka viikkoa 44 ja korjauskin tuli 47. Ei oikein luista nyt järki täällä päässä. :(
Meillä oltiin myös eilen ulkosalla siinä myräkässä. Isommat teki pienen liukumäen mattotelineen juurelle ja neiti sinne sekaan tietty. Ja koska kaikki muutkin meni, niin kuopus toki kans. Äitee siellä sitten värjötteli, kun ei oikein ollut tekemistä, ja katseli kun toisilla oli hauskaa.
Oltiin tänään perheneuvolassa koko porukka. Jonkinlainen palaveri se kai oli, iso liuta (6kpl) naisia toisella puolella huonetta ja meidän porukka sitten toisella puolella. Syystäkin, kun kaikki lelut oli meidän puolella. :) Lähinnä se oli sellaista keskustelua ja taustatietojen kartoitusta ja kait vähän lasten tarkkailuakin. Kiltisti osasivat onneksi olla, kun oli kaikille jotain sopivaa lelua, ja isommat vastasivatkin, kun jotain kysyttiin. Paikalla oli psykiatria, psykologia, perhetyöntekijää ja ties ketä muita. Itselle jäi vähän Häh? -olo, ei tiennyt mitä siltä jutulta odotti eikä kuitenkaan saanut vastauksiakaan/jatkosuunnitelmaa mistään. Lupasivat soitella jatkosta jossain välissä.
Mua mietityttää *Kimmin* rd ja erilaiset käytännöt. Meillä kun mitattiin sokerit 2h päästä syömisestä (ja arvon piti olla alle 6.7) ja oli sekä ennen ruokaa että jälkeen -arvoja. Yhteismääräksi tais kertyä 7 mittausta/päivä. No, eipä niille eroille mitään voi, käyttävät mitä käyttävät. Kysyisin kumminkin, mitä sun iltapalaan/iltaruokaan kuuluu? Jos kerran säännöllisesti on arvot koholla, mutta muut kuitenkin ok. Joku siinä on sellainen, joka nostaa liikaa. Annoksen vähentäminen tai muuttaminen voi muuttaa arvon kohdalleen. Insuliinien aloituksestakin ollaan kahta eri mieltä eri sairaaloissa. Toisissa ei aloiteta enää tässä vaiheessa, toiset taas aloittaa. Sullakin kun on kumminkin noita viikkoja jo noin hyvin kasassa.
Jos vain ehdin, lueskelen viestejä viikon aikana ja kommentoinkin ehkä... Tiedossa vain on niin hektinen viikko eikä seuraavakaan kovin helppoa lupaa. Nytkin pitää jatkaa myyjäistavaroiden hinnoittelua ja noita tavallisia kotihommiakin löytyy kiitettävästi. Ja illalla tulis kiva elokuvakin...
Hyvää viikkoa kaikille!
Äippä ja J-neiti 32+4
Tästä on nytten tullut mulle tapa tulla joka aamu lukemaan ja kirjoittelemaan tänne kun lapset katsoo lastenohjelmia, saa rauhassa olla koneella.
Kiitoksia Lila82 vastauksesta.
Vauva on täällä kyllä tipahtanut jo ihan alas koska kun kävelee niin tuntuu että pää olis jo tuolla polvissa, siis painaa ihan törkeesti....Eilen ulkoilin poikien kanssa ja jouduin aina välillä hakemaan pienemmän pulkkamäen alta pois ja siinä sit puuskuttelin.Onneksi on ollut naapureista apua :) Olen joka päivä kerran tai kaksi ulkona poikien kaa jos sää sallii kun muuten seinät kaatuu päälle, mitenhän sit tammikuussa!! Varmaan aika rumba...
KainoElvi yritä jaksaa väsymyksen kanssa ja toivottavasti et saa itse vatsatautia, mua nauratti tuo sun juttu " kun kuollut mato" vai miten se meni....kuulosti vaan niin hassulta :)
Espoon Länsiautoareenalla on Lauantaina lastentapahtuma nimeltä doing alkaa klo 10. Sinne ajattelin suunnistaa lasten kanssa...
Tänään saan vihdoin ja viimein vietyä ompelukoneen huoltoon ja sit alankin hulluna ompelemaan rästiin jääneitä hommia :)
Onko muuten kenelläkään sellasien ikkunatonttujen mallia, jos löytyisi vähän erikoisempia, mulla on nyt kaksi mallia mutta haluaisin erikoisempia!!!! Jos jollain on niin voisiko liittää tänne tai sit vaikka laittaa s.postiin mulle tai jotain! Kiitos jo siitä etukäteen.
Nyt aamupuuroa lautaselle ja päivä käyntiin
T:Lootuskukkanen ja Aada 32+1
Taas on viikko vierähtänyt, siitä kun viimeksi kirjoittelin. No mutta huomenna on minulla viimeinen työpäivä ja sit saa jäädä kotiin ja keskittyä tammimasujen viestiketjuun :)
Olin eilen neuvolassa ja vauva on kääntynyt takaisin pää ylöspäin, ahistaa. Olisi saanut pysytellä jo raivotarjonnassa, kun sinne oli jo kerran kääntynyt. No ens viikolla on lääkäri ja hän ilmeisesti laittaa lähetteen Naistenklinikalle, mikäli vauvaa aletaan kääntämään. Onko kenelläkään kokemusta tuosta käännös operaatiosta ja sen onnistumisesta?
Aikooko kukaan hyödyntää äitiyspakkausta vauvan ensisänkynä? Itse ajattelin laittaa pahvilaatikon alkuun pinnasänkyyn, josko vauvalla olisi siellä pienemmässä pedissä turvallisempi olla :) Olen yrittänyt etsiä kivaa reunusta sekä pinnasänkyyn että pahvilaatikkoon, mutta en ole oikein kivoja löytänyt, onko kenelläkään vinkkejä?
Nyt vielä edessä sähköpostin siivoilua ja yleistä säätöä töissä. On kyllä ihana fiilis jäädä huomisen jälkeen kotiin! :)
Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille tähän viikkoon.
-Uniq 33+6
Olipas yö...ei meinannu millään tulla uni vaikka kuinka luki ja koitti rauhottuu :(. Kamukin vatsassa vietti levotonta yötä.( valmistautumista tulevaan, kenties?) Väsytti, mutta jalat ja kädet oli nii levottomina vaihtaa koko ajan paikkaa..et huh huh, eipä ennen moista oo ollu. Onko muilla? Nyt melkeistä äkäinen olo..murr.
Onneksi ei töihin enään tartte mennä, olisin menny pitkin seiniä muuten...
Lunta leijailee yhä enempi maahan, saas nähä jääkö maahan vai sulaako viel
kaikki pois :)
Pitäs uskaltautuu liikenteeseen.Oon nyt reilun viikon täs kotinurkilla pyöriny ja tänään pitäs ajella kuskaamassa asioita ympäri Espoota ja Kirkkonummea..kääk.
Se pittää varovasti suhata menemään. Muille myös varovaisuutta täältä toivottelee melkoinen pikky myy ja sen pienempi myy ;)
31+6
Mullakin on tuota samaa heräilyä kuin Eikkulilla. Saatan herätä esim. klo 3.30 ja valvoa pari tuntia, sitten aamusta taas nukun ennen kuin pitää herätä. Rasittaa aivan älyttömästi, varsinkin se kun tietää herättyään ettei uni tod.näk. tule heti. Viime viikolla näin kävi viitenä yönä, ja sunnuntaina olin ihan sippi. Nyt tällä viikolla sama juttu on toistunut. Olen alkanut ajatella, että kroppa vaatii hiljentämään tahtia... kaiken lisäksi sain esikolta yskän, ja sekin valvottaa, krooh. Mulla on perjantaina terkkarikäynti, ehkä pitää kysyä mitä mieltä hän tuosta on. Pelkään kuitenkin, että jos jään nyt sairaslomalle, sekoan kotona, sillä la on kuitenkin vasta 29.1.
Täälläkin on tosi liukasta (edelleen), kävin juuri postissa ja pari kertaa meinasi jalat lähteä alta vaikka miten varovasti kävelin. Ja kaiken lisäksi joku muija melkein ajo mun päälle suojatiellä, mulkoilin sitä kyllä tosi pahasti. Pitää varmaan tästä lähtien mennä autolla kaikkialle.
Mutta toisaalta ihanaa kun on lunta maassa, se pimeys alkoi jo ahdistamaan. Toivottavasti se ei sula taas pois kuten viime vuonna, sitä loskaa ei kestä erkkikään.
Curious 31+0
Minkä ajan päästä sun pitää mitata ruokailusta se sokeri? mullakin oli tuo 6.7 mikä äippäx3:lla se raja, mutta mun piti mitata 1,5h ruokailusta. Oletan, että sun pitää mitata jo tunnin päästä, kun on korkeampi raja.. Ootko ajatellut, että syöt jotain tiettyä joka aterialla joka nostattaa sokeria? Maito esim. nostattaa sokeria ja minä sain ohjeeksi juoda vain lasillisen/ateria ja loput vettä. Tai sitten vähennät vielä perunan/pastan/riisin määrää ja lisäät kasviksia. Ei nuo nyt vielä niin korkealla ole,että insuliinia annettaisiin, varmaan saat ohjeeksi muokata vielä ruokavaliota. Kokeilemalla ne nostattavat jutut löytyy =).
Tuosta pissalla käynnistä, että se kuuluu myös tähän raskauteen, että välttämättä sillä ja sokereilla ei ole yhteyttä. Kyllä tuntuu olevan tän raskauden "ammattitauti" yö pissalla ravaamiset ja katkonaiset unet/unettomuus. Väsymykseen tulee ekana mieleen,että syötkö rautaa ja mikä on hemoglobiini?
Tai sitten alkaa jo elimistö jo jarruttelemaan ja käskee levätä, alkaa synnytys olla jo lähellä ja voimia tarvitaan =)
Ihan levollisin mielin odottelisin huomiseen ja siihen rd hoitajan soittoon. Hän varmasti sua osaa opastaa. =)
mehiz rv 32+2
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…