Panadol ja Burana yhtäaikaa?
Kommentit (45)
vaikuttavana aineena. panadolissa ja buranassa se on eri ja niitä on turvallista käyttää päällekkäin.
Ja voi siis antaa myös lapselle yhtäaikaa, jos tilanne sitä vaatii.
Vierailija:
Minun tietääkseni vain sillä normaalilla välillä, siis esim. panadolia nyt ja kahdeksan tunnin päästä buranaa.
Älä viitsi puhua asioista, joista et nähtävästi mitään tiedä.
2
tuntia.
Mutta voit antaa niin, että ensin burana, 4 tunnin päästä panadola ja siitä 4 tunnin päästä burana.
yks hoitsu
kirjoitan yhdellä kädellä kun samalla imetän
Sitten kuulin, ettei saisikaan antaa. Silloin lapsen kuume laski hyvin. Nyt myöhemmin tiedon saatuani annoin vain panadolia eikä ole laskenut juurikaan. Ehkä odottelen 4h ja annan sitä buranaa sitten. ?!?
-ap-
En nyt ymmärrä, kuka tässä oikein " söheltää" tuota " tietoa" siitä, ettet voisi antaa. Ystäväni työskentelee infektio-osastolla lsh:na ja olen tämän varmistanut häneltä. Itse olen klö, joten tiedän olevan aivan täysin normaali käytäntö antaa aikuisille Buranaa ja Panadolia yhtäaikaa.
Ibubrofeiini ja parasetamoli ovat ainoa yhdistelmä, joita voi käyttää yhtäaikaa saman " portaan" lääkkeistä.
Annokset voi ottaa yhtäaikaa. Lastenlääkärit suosittelevat esim. kovaan korvakipuun yhteiskäyttöä.
t. proviisori
mieluummin panadolia ja pronaxenia yhtä aikaa annettavaksi.
ja kyllä minulle on opetettu ja myös töissä lääkärin antama neuvo, että ei saa antaa yhtäaikaa.
voi kuitenkin panadolia ja buranaakin antaa yhtä aikaa.
mammat vähän kokeilee lääkkeillä, mitä vois antaa.
Olisko parempi uskoa neuvolaa, eikä näitä av:n lääkäreitä, jotka suosittelee antamaan kerralla kaiken mahdollisen, mitä vain pystyy.
Eikä ihme, kun tätäkin keskustelua seuraa.
vastauksiin näissä asioissa?? soittakaa esim 09 -10023
Panadol on haitallisempi mm. maksalle siis jos annokset ylittyy. Mutta Buranaa ja Panadolia voi käyttää rinnakkain.
Vierailija: