Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Vantaalla kävellä eskarista yksin kotii

Vierailija
26.02.2008 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi lyhyt ja turvallinen reitti poika haluaisi harjoitella koulumatkaa. Saako siis, tietääkö kukaan?

Vierailija
2/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tätä selvitteli kovasti eskarin alettua syksyllä.

Syyskaudella ei missään nimessä onnistu, mutta kevätpuolella voivat harkita tapauskohtaisesti jos matka on lyhyt ja mahdollisimman turvallinen ja lapsi on ikäisekseen vastuuntuntoinen ja luotettava ja syntynyt alkuvuodesta, niin vanhempien " vastuuvapautuksella" voivat lähettää eskarista kotiinpäin yksinään, eli jos matkalla sattuu jotain niin vanhemmat ovat vastuussa.

Eskariin pitää kuitenkin viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vastuullani toivoisin kävelevän keväällä kotiin päin. Tietenkin veisin eskariin mutta mistä voin kysyä jos eskarissa sanotaan, ettei voi kävellä yksin kotiin päin?

Vierailija
4/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi saa tulla aamulla eskariin yksin. Vanhempi vain sitten soittaa n 10-15min lapsen lähdön jälkeen onko päässyt turvallisesti perille.

Eskarista ei saa lähteä yksin kotiin vaan henkilökunnan pitää nähdä, että vanhemmat tai joku muu aikuinen hakee lapsen. Ettei lapsi lähde yksin omaan kotiin ja jää vaikka ulos kun ei saa lukkoa auki tms.

Vierailija
5/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täyttäisitte minkälaisen lapun, että olette vastuussa lapsesta, jos hän kävelee yksin päiväkodista kotiin, niin se ei ole lakikelpoinen. Päiväkoti on aina vastuussa lapsesta siihen saakka kunnes lapsi on luovutettu vanhemmalle/huoltajalle. Eli päiväkoti ei voi tietää, milloin lapsi on vanhempiensa kanssa mentyään yksin päiväkodista kotiin. Jos lapselle tapahtuukin jotain pihalla, matkalla, ovella, ihan missä vaan matkan aikana, on päiväkoti ja sen henkilöstö vastuussa tapahtuneesta. Asia on tarkistettu lakimiehiltä.

Itse en ole koskaan antanut lupaa lapsen mennä yksin kotiin, ihan vastuukysymyksen takia, en halua, enkä uskalla ottaa sellaista vastuuta toisten lapsista... Turvallisuuskysymys. Vaikka matkaa olisi se 10m.

Vierailija
6/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen saa kulkea matkat yksin jos on vain maksuttomassa esiopetuksessa. Jos on hoidossa päiväkodissa, silloin ei saa kulkea yksin. Näin viime vuonna ainakin..

Omaa nyt ekaluokkalaistani, joka siis oli pelkässä maksuttomassa esiopetuksessa sen 4h/pvä, henkilökunta suorastaan innosti kulkemaan matkat yksin -no mä vein ja hain pitkälle kevääseen asti.. Vaikka siis matka on lyhyt ja turvallinen, itse asiassa pääsee taloyhtiön yhteistä pihaa pitkin.. Sitten kun alkoi kulkea itse, soitin aina pk kun lähti kävelemään niin osasivat odottaa.

Vierailija
7/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää sekä viedä että hakea vaikka on koulun yhteydessä ja lapsi on vain maksuttomassa esiopetuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän