Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teidän hoitopaikassa viedä sisaren hoitoon, jos toinen

Vierailija
25.02.2008 |

lapsista on kipeä ja vanhempi jää sen kanssa kotiin?

Meidän päiväkodissa saa, mutta työkaveri soitti tänään että olivat hoidosta käännyttäneet sen terveen lapsen takaisin kotiin.

Syy oli se, että koska toinen vanhemmista jää kotiin, hoidetaan silloin muutkin sisaret kotona!

Mites teillä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarhalla mitään sitä vastaan ole. Vanhemman terveen lapsen yleensä aina vien tarhaan, koska on erityislapsi ja eskarissa. Nuoremmalta kysyn, että haluaako mennä. Yleensä haluaa!

Vierailija
2/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi oli sairaana muutaman kerran ja isompiki SAI olla silloin kotona. Kyllä hänkin nautti siitä, että sai olla muutaman päivän kaikessa rauhassa äidin kanssa. Ei tulisi mieleenkään viedä hoitoon jos kerran olen itse kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos toinen on kovasti sairas ja vaatii vanhemman kaiken huomion, totta kai vien mieluummin sen terveen lapsen päiväkotiin. Ei päiväkotihenkilökunta voi tuollaisia sääntöjä keksiä omasta päästään!

Vierailija
4/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla tai muuten vaapaapäivää viettämässä.

Vierailija
5/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On " vähän" eri asia viedä esim. 5-vuotias kuin 3-vuotias isosisarus päiväkotiin pienemmän ollessa kipeänä kotona. Tietenkin päivä-pari kotona loikoilua on varmasti isommastakin lapsesta mukavaa, mutta esim. kokonainen viikko SISÄLLÄ kipeän pikkusiskon/veljen seurana äidin kanssa ei välttämättä enää ole luksusta...

Vierailija
6/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meilläkin 5v saa itse päättää illalla, meneekö seuraavana aamuna hoitoon vai ei, jos 3v pikkuveli on kipeänä kotona.

Vierailija
7/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monesti vien terveet sisarukset hoitoon, kun olen sairaan lapsen kanssa kotona. Lapsi saa sairastaa paremmassa rauhassa ja etätyönteon lisäksi ehtii paremmin antaa jakamatonta hoivaa sairaalle. Sitä paitsi meidän pienehkössä keskusta-asunnossa ei myöskään ole kovin mukavaa 2v, 4v ja 6v lasten kanssa, jos ei pysty ulkoilemaan tai menemään minnekään koko päivänä.

Mistä mulle pitäisi tulla huono omatunto?

Vierailija
8/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme yleensä terveen lapsen hoitoon, niin kipeä malttaa paremmin kotona parannella.

Vierailija
9/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itseäni suoraan sanottuna vituttaa ne vanhemmat, jotka tuo toisen hoitoon toisen ollessa kipeänä, jos on kyse oksennustaudista, rokoista tms. todella herkästi tarttuvasta.

Vierailija
10/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan asia. Meillä esim. niin, että jos yksi kolmesta on sairas, häntä hoitaa kotona minä tai mies, mutta emme todellakaan siellä vain paapo sairasta, vaan hoidamme samalla duunipuheluita ja sairaan lapsen nukkuessa kirjoittelemme muistioita, vastaamme meileihin ym. Ei se ole meille mikään vapaapäivä, terveet lapset menevät hoitoon ja piste.

Vierailija
11/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan lapsesta, jonka sisarella ei muuta kuin kuume.

Tuskin kukaan järkevä aikuinen vie toista lasta tartuttamaan, jos kyseessä oksennustauti tai vastaava!!

-ap

Vierailija
12/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys, että ainakin meidän tarhassa näitä vähemmän järkeviä vanhempia tuntuu olevan. Vesirokkoisen sisarrus on ollut tarhassa jne...

Vierailija
13/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti on itänyt hoitopaikassa jo ennen sen puhkeamista ja muut lapset ovat sille jo altistuneet. Eli siinä mielessä terveiden sisarusten pitäminen kotona ei kyllä paljon auta.

Vierailija
14/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin minäkin toimin lasten sairastuessa.

-ap

Vierailija
15/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yleensä onnistuu kun se potilas nukkuu niin paljon. Mutta jos muutkin lapset olisivat kotona, ei onnistuisi.

Vierailija
16/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille, että tuodaan vesirokkoisen tai oksennustautisen sisarrus hoitoon. Omaa omaatuntoako te rauhoittelette. Enkä nyt siis puhu mistään tavallista nuhakuumeista, silloin on musta ihan ok viedä toinen hoitoon.

Vierailija
17/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat ettei ole mitään syytä pitää kotona, jos ei lapselle ole mitään oireita.

Vierailija
18/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleisesti tiedossa, että tarttuu todella herkästi ja tartuttaa jo kauan ennen oireita...

Vierailija
19/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on täysin mahdollista ettei päiväkodissa ole vielä ko. taudinaiheuttajaa ollut vaan se " terve" sisarus vie sen sinne.

Vierailija:

tauti on itänyt hoitopaikassa jo ennen sen puhkeamista ja muut lapset ovat sille jo altistuneet. Eli siinä mielessä terveiden sisarusten pitäminen kotona ei kyllä paljon auta.

Vierailija
20/25 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse asiassa vähän jopa paheksuttiin sitä, kun EN vienyt 5v isoveliä hoitoon, kun olin flunssaa potevan pikkusiskon kanssa muutaman päivän kotona. Olikin mukava kuulla, että siellä oikeasti ajatellaan 5v lapsen hyötyvän tarjotusta toiminnasta ja ryhmään kuulumisesta :) Ja kieltämättä esikoisemme itsekin toivoi parin päivän lomailun jälkeen, että pääsisi kavereiden kanssa jo leikkimään, vaikka kotonakin oli ihan kivaa. Onhan se erilaista saada leikkiä ja ulkoilla ikäistensä kanssa kuin puuhastella kipeän pikkusiskon ja äidin kanssa neljän seinän sisällä, vaikka paljon pystyinkin hänen kanssaan mm. pelaamaan, lukemaan ja jopa leipomaan.

En pahastunutkaan lto:n vinkistä tuoda seuraavan kerran isompi edes aamupäiväksi päiväkotiin, jos pikkusisko on kipeä ja isoveli itse täysin terve. Se vain on käytännössä hankala toteuttaa, ellei toinen vie ja hae työmatkalla...