****TAMMITENAVAT vko 9****
Tässäpä uusi pino. Edelliset täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=12478979&p=2&tm…
Kommentit (42)
hei kaikki mammat!!!
on taas aika hurahtanut kun viimeksi on tänne tullut kirjoiteltua!! on ollut ristiäis hässäkkää ja päivät menee muutenkin hurahtamalla... olette varmaan muutkin huomanneet!!!
eli meillä oli siis ristiäiset 24pvä. pikku neidille tuli nimeksi Kasmira ja kaksi muuta nimeä. meillä isi soitti myös pikkuiselle tuon Mikko Alatalon suojelusenkeli- kappaleen kastetilaisuuden jälkeen! oli herkkä hetki vaikka olin jo viikon itkenyt aina kun kuulin kappaleen... tilaisuus oli kotona ja paikalla oli kummit ja mummit.
paljon on ollut puhetta kaikesta täällä.
perhepedistä: meillä ei ole " käytössä" . Kasmira nukkuu omassa ihan tyytyväisesti kun sen saa pieniltä maha kipristelyiltä sinne rauhoittumaan! olen myös ottanut käytäntöön että annan iltatissin sille käärittynä hänet peiton sisään ja siinä sitten nostan sänkyyn. toimii meillä.
Masukivuista: Jonkun verran kipristelyjä on ja kamalia paukkuja neiti päästelee!! kakkaa ei uitenkaan tule kuin kerran päivässä ja eilen ei esim ollenkaan. Disflatylejä kokeiltiin alkuun mutta ei ollut hyviä. tuntui että tulee enemmän kipuja. Tyttö tykkää kun on selällään ja sitten tavallaan kuin pumppaa ilmaa pois jaloilla. hyvin pörisee!!!
Ehkäisyasiaa: Jälkitarkastus oli minulla viime viikolla ja päädyttiin sitten pillereihin. olen nyt niitä muutaman päivän popsinut eikä vielä sivuvaiutuksia havaittavissa... jälkivuotoa minulla oli n 3vkoa ja tuon lääkärin jälkeen tuli vuotoa ihan kuin kuukautiset olisi. nyt on sellaista tuhrua, mutta aika runsasta. voisiko olla että on menkat alkanu vai johtuuko ronkkimisesta?? minun tuurilla menkat...
Seksiä ei olla vielä kokeiltu kun pikkasen on sellainen teini olo ja vaikka eppari on parantunut niin vielä on aivan haamukipua...
mies vitsailikin että miksi syöt pillereitä ku ei ole seksiäkään... no niinpä.
Sitten otsikkoa viittaavaan asiaan.
Onko muilla samaa ongelmaa? Kasmiralle tuli hurjat hormooninäppylät n.3vkoisena. sitten alkoi tulla karstaa päähän. se aivan kuin levisi naamaan ja korviin. eli naama ja korvat kuivuivat korpuiksi ja ei siinä mitn, mutta kun pää, korvat sekä osa naamasta alkoi valua märkää!! eli siis pipo aivan märässä. yöllä lakanat ja peitot märässä. ja nyt kaulakin samassa jamassa ja asiaa ei helpota että tytöllä on noin kolme leukaa joten mites saat sinne ilmakylpyjä...?
ollaan pyyhitty märkiviä kohtia keitetyllä vedellä ja septidinillä. kuivia ihan rasvattu perusrasvalla. jos jollakulla olisi jotain vinkkiä näihin niin otan mielelläni vastaan. pääkarstakin on tosi kiva hoitaa kun tukkaa on aikas paljon.
sitten vielä oli jossain vaiheessa juttua vauvan kasvamisesta.
Kasmiran synt paino oli 4100g ja pituus 54cm. 1kk neuvolassa painoa oli 5340g ja pituutta 58.8cm. hyvin on siis neiti tissimaidolla kasvanut.
tulipa romaani ja vielä viimeviikon pinoon. toivottavasti joku jaksaa lukea. voimia kaikille mammoille väsymysten ja muiden " ongelmien" kanssa!!!
hemi ja Kasmira 2201
Hömötintti kirjoitti miehestään kuin minun suullani, eli ymmärrän...
Lauluista. Itse olen jonkin verran lauleskellut vauvalle, etenkin silloin kun vauva itkee, mutta enemmän tuntuu tehoavan sellainen rauhoittava puhe ja hyssytys. Eniten olen laulanut " Aa tuuti pientä, mikäs lapsen lienee, onkos lapsi säikähtänyt illalla metsätiellä" . Mulla on kakkosen vauva-ajalta tallessa Liberon vaippalahja unilaulu-cd, ja siitäkin olen opetellut niitä unilauluja.
Kaura@ kyseli sitä, että kuinka menee, jos ei nuku perhepedissä. Meidän 2-vuotias poika oli vauvana sellainen, että nukahti aina syliin imetyksen aikana ja myöhemmin pullon aikana, ja hänet sai hyvin siirrettyä pinnasänkyyn nukkumaan. Olihan niitä yösyöttöjä silloin varmaan 5-6, mutta hyvin sain aina väleillä nukuttua. Tää Aada on taas toista maata, ettei häntä saa siirrettyä sylistä pinnasänkyyn ilman, että hän herää, jonka vuoksi nukutaan perhepedissä. Ja olen nyt laskeskellut yöheräämisiä, niin Aada ei herää kuin kerran yössä syömään klo 2-3:n aikaan, ja sitten klo 6:sta eteenpäin roikutaan rinnalla niin pitkään kun minä kyllästyn jatkuvaan hamuamiseen ja nousen ylös.
Hymynaama pitäisi kaivaa minunkin jostain, kun vaan muistaisi mistä... Nyt hymyjä irtoaa eniten tässä tietokoneen ääressä, kun tässä tulee istuttua aika usein... Jalat on koukussa sohvan käsinojaa vasten ja vauva reisien päällä kasvot minuun päin.
T:vikli80 ja Aada vajaa 2kk