Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä viikolla teillä on käynnistetty synnytys, kerro syy.

Vierailija
24.02.2008 |

Itsellä nyt 40+6 eikä merkkiäkään käynnistymisestä. Toiset ovat tulleet viikolla 38. Mietin vaan, että pitääkö tosiaan mennä viikolle 42 että rupeavat käynnistelemään? Olo on lievästi sanottuna järkyttävä. Nestettä niin paljon ettei pysty kävelemään ja maatessa lonkkiin sattuu per**leesti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli-istuvassa asennossa. En ole aikaisemmin tajunnut kun ihmiset on valittaneet loppuraskauden vaivojaan. Nyt tajuan!

Vierailija
2/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitten noita kotikäynnistysvinkkejä ja siellä oli joku saanut synnytyksen käyntiin saunomalla. Siis tujakat löylyt, kylmä suihku, tujakat löylyt, kylmä suihku jne.

Tein tätä itse muutamana iltana ja sen verran auttoi selkätuskiin, että rentouduin ja pehmitteleviä suppareitakin sain aikaiseksi. Mulla tosin on kaikki käynnistetty toksemiaoireiden takia ja lapsen koon takia, joten viimeisinkin kerettiin käynnistää. Mutta kun sit sairaalaan menin, oli tilanne niin kypsä, että kalvot puhkaistiin, tippa ja kun supistukset alkoivat, oli mukelo parin tunnin sisään maailmassa. :)

Jos sulla siis mahdollisuus saunoa, kokeile. Pitkän kaavan mukaan. Jos olet saunassa pyörtyilevää sorttia, älä kokeile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdas lantio ja ei annettu vauvan kasvaa isommaksi (painoarvio himpun päälle 3.5kg). Ei sitten mahtunut kuitenkaan tulemaan, vauvalla painoa oli 3600g.

Vierailija
4/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytykset syynä.

Vierailija
5/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy: yliaikaisuus. Ei siis tullut itse aikasemmin ulos ja vaikka olin kuinka väsynyt, peloissani vauvan koosta, kipeä joka paikasta jne.. niin sanoivat, että mitään lääketieteellistä syytä käynnistää aikasemmin ei ole. Nykyään odotetaan kuulemma tuo 42+1 ja sitten käynnistetään. Vauva oli syntyessään 4,3kg.

Koita jaksaa!

Vierailija
6/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään 41+3 eikä vielä ole edes tullut kutsua yliaikaiskontrolliin. Luultavasti se on kuitenkin ensi torstaina jolloin mulla siis tasan 42, ja toihan ei silti tietty ole vielä edes käynnistyspäivä.

Vauvan koko kyllä huolettaa kovasti, enkä käynnistystäkään mitenkään innolla odota, harvalla siitä kai on hyviä kokemuksia.

Vierailija
7/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla syynä lievä raskausmyrkytys.

Vierailija
8/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio oli tuolloin 4,3kg, vauva oli sitten lopulta 4,1kg.

Vierailija
9/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä: raskausmyrkytys epäily, lapsiveden vähyys ja istukan kalkkeutuminen... no, ei käynnistynyt ja seuraavan lääkärin mielestä kaikki olikin ihan kunnossa > kotiin.

Uudelleen polille rv38+6, kun en tuntenut vauvan liikkeitä enää. Taas osastolle ja käynnistyslääkkeitä napaan, koska uuden (eli kolmas) lääkärin mielestä lapsivettä oli liian vähän.

Vauva syntyi rv 39+0.

Raskausmyrkytystä ei kai sitten ollutkaan koskaan ja lapsivettäkin riitti ihan lätäköksi asti... istukasta en tiedä.

Vierailija
10/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruvennut syntymään silloin kuitenkin, vauhditettiin vaan vähän.

Vierailija
11/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopi paremmin kuin hyvin meille.

Vierailija
12/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset loppuivat/laantuivat sairaalamatkalla (matkaa siis 40km). Viikkoja kuitenkin paljon ja seuraavana päivänä olisi ollut käynnistysarvio, niin eivät enää kotiin päästäneet. Niin kuin arvelinkin..

Olin kotona kärvistellyt 3vrk kipeiden supistusten kanssa ja olin vain 2cm auki sairaalaan mennessä. Tippa laitettiin ja poika syntyi 5,5h päästä siitä.

Mulla taas olotila oli suht hyvä viikkoihin nähden. Tosin tässä oli pienin maha kahteen edelliseen nähden. Ei ollut pahemmin kolotuksia ym. vaivoja. Kun taas tyttöraskauksissa vaivat vain lisääntyivät loppua kohden.

Voimia!

Vierailija
13/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas lapsi viikolla 36. kun oli lähtenyt enkelien matkaan... :`(

Sekä neljäs raskaus kun keskenmeno korjasi tuon pienen. Käynnistys noiden kahden välillä on täysin erilaista, loppuraskaudessa kohtu on jo niin voimakas että käynnistys räjähti käyntiin kun taas viikolla 16 en tuntenut juuri minkäänlaista kipua.

Lämmin halaus kaikille kohtukuoleman kokeneille.

Vierailija
14/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyihän se lapsikin sitten, vihdoin ja viimein. Mutta kyllä se käynnistys kesti!

Vierailija
15/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan menin jo pari päivää aiemmin, olin 3 cm auki, mutta ei vaan lähteneet supistukset säännöllisiksi. Nukkuminen oli tosi vähäistä viimeisten viikkojen aikana. Ja vauvan synnyttyä ne vasta vähissä ovatkin...:(

Vierailija
16/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa sektio tasan rv 39, syynä sfinkter ruptuura ja hepatoosi jälleen.