Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Useamman pienen lapsen yh:t! Miten hoidatte

Vierailija
23.02.2008 |

lasten kylvetyksen, kodin siivoukset ja muut vastaavat?

Mua on pitkään pohdituttanut tämä, kun itse olen jo pulassa 1- ja 4- vuotiaiden pesujen kanssa kun en niitä saa yksin hoitumaan..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetan aina yksin lapset, eika ole koskaan ollut mitaan ongelmaa. Pojat ammeeseen. Leikkivat siella, vahdin, pesen ensimmaisen, kuivaan ja puen ja sitten toisen. Siina se.

Vierailija
2/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset nyt 2,4 ja 5 ja aina on pesut onnistunut yksin jos on tarvis. Ja onnistuu kolmen lapsen pesut jopa mieheltä yksinään, jopa vauva-aikoina... Hassua ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se 4v tarvii apua... Onko se 4v joku erityislapsi?

Vierailija
4/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nyt voi olettaa että jokaisen lapset on luonteeltaan niin helppoja ja kilttejä että tostakin selvittäis..

joo kyllä mäkin olen selvinnyt.. esim. 4v (adhd) ja puolvuotias... mutta en väitä ettäkö se helppoo olis ollu..

nyt lapset jo vanhempia ja hyvin selvitään, mutta eiköhän ap:n tarkotus ollu pyytää vinkkejä selviytymiseen kuin kyselyjä siitä " miten se niin vaikeeta on,kyllä minä olen niin hyvä äiti että selviän mistä vain" tms..

jotkut teistä vain on selvinnyt niin helpolla että kilttien ja helppojen lasten kanssa nyt selviää tostanoin vaan yksinkin.

Vierailija
5/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ymmärretä? Jos ap hieman kertoisi ongelmistaan niin olisi helpompi auttaa?



Eikä 4v tottele, pysy paikoillaan...?! Onko ne pakko kylvettää yhtä aikaa? Mikä on ongelma? Mikä on vaikeaa?

Vierailija
6/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kuitenkin aina on hyvin pärjätty. Siks oliskin ollu kiva kuulla et mikä siitä tekee niin erityisen hankalaa?? Eihän se varmasti kenelläkään ihan ilman pieniä ongelmia suju, mutta sujuu kuitenkin

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ja 4v pestään helposti, oli kyse sitten yksin minusta tai miehestä. Vauvasta asti selviydytty ilman toisen apua.



Kaikilla ei ole yhtä helpot lapset! Minä voin jättää rauhassa lapseni kylpyyn itsekseen, toiset eivät voi. Esikoinen käy itse suihkussakin eikä tosiaankaan halua vanhemman apua, on se helppoa!



Älkää aina jaksako arvostella toista jos ette tiedä kaikkea.

Vierailija
8/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettenkö voisi sivusilmällä tarkkailla isompaa lasta, jos vien toisen sänkyyn.



Sanotaanko, että yh:lla on yleensä aika mutkattomat lapset, kun aika ei mahdollista passaamista? Esim. mun lapset ovat aina nukahtaneet kun on sänkyyn laitettu, kun ei ole ollut mahdollisuutta heijailla ja hytkytellä. Ei siis huutounikoulua, vaan ihan alusta saakka nukahtaneet omaan sänkyynsä kunhan ollut kuiva vaippa ja massu täynnä ruokaa.



Jos olisi toinen aikuinen, hän varmaan nukuttaisi vauvaa, kun toinen kylvettäisi isompaa tms. Sitä luksusta minulla ei ole tarjota.



Siivotessa olen vaan siivonnut. Lapset ovat olleet paikalla, mihis niitä sitten laittais?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä siinä ongelmallista olisi. Lapsi vannaan, vettä, pesu, pois, kuivaus, rasvaus, yöpuku päälle?

Vierailija
10/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies lähti nuoremman ollessa parikuinen. Kyllä sitä vaan on selvitty. Koko päivähän sitä on ollut aikaa siivota silloin kun kotona oli. Mikä siinä niin vaivalloista on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kylvetin samassa 1v ja vauvan... Tosin kieltämättä, sillon aluksi se tunui tosi hankalalta, mutta kaikkeen tottuu.

Vierailija
12/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kodin siivous on helppoa, ku lapset on pieniä. 3 ja 4 vuotiaat sotkee ihan eri tahtiin, eikä se äitin kanssa siivous ole enää " niin siistii"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli viikon työlomalla. saunottiin ja kylvettiin lasten kanssa. lapset 6, 4, 2, ja 9kk. piti käyttää mielikuvitusta.

Vierailija
14/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden vuoden ikäerolla pärjäilen hienosti, saunomiset yms asiat menee ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uskalla jättää 4- vuotiasta yksin vannaan että veisin pienemmän toiseen päähän taloa säkyynsä. Ja mihin mä sen 1- vuotiaan laittaisin 4- vuotiaan pesun ajaksi?

Vierailija
16/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 7kk ja 3 vee ja en oo kyllä ikinä saanu ongelmaa aikaiseksi..

Vierailija:


En mä uskalla jättää 4- vuotiasta yksin vannaan että veisin pienemmän toiseen päähän taloa säkyynsä. Ja mihin mä sen 1- vuotiaan laittaisin 4- vuotiaan pesun ajaksi?

Vierailija
17/17 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetän yksin 2v, 3v ja 5v ja olen kylvettänyt koko porukan itse kunkin ollessa vauvoja.