Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisen koira lopetettiin meidän lapsen takia :(

Vierailija
23.02.2008 |

Oltiin muutama viikko sitten käymässä tätini luona. Heillä on (tai siis oli) saksanpaimenkoira. Meidän 5v lapsi leikki pallolla ja kun koira meinasi ottaa pallon niin lapsi nosti pallon nopeasti korkealle. Koira hyppäsi ja näykkäsi lasta. En ollut mitenkään vihainen tapahtumasta sillä syyhän oli ainakin osaksi lapsessa.

Tosin koira on purrut yhdesti vähän yhtä vierasta lasta ja toisen kerran vähän pahemmin toista sukulaislasta.

Mutta tuntuu vähän hölmölle, että koira on nyt lopetettu kun oli paljon lievempi tapaus kuin toisen sukulaislapsen kanssa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on iäkäs (12v) pieni villakoira, jolla on jo vähän kaikenlaista kremppaa. Taannoin koira liukastui liukkaalla lattialla ja jotenkin niksautti kinttunsa, on aristanut jalkaa vähän aikaa sen jälkeen. Eläinlääkärin mukaan mikään ei ole pahasti rikki, mutta jalkaa ei saa rasittaa.

Viime viikolla oli sitten enoni perheineen käymässä, ja mitä tekee heidän kakaransa? Siitä huolimatta, että on sanottu, että koira on kipeä ja sen pitää antaa olla rauhassa, menee tämä 11-vuotias makaavan koiran luo ja yrittää houkutella sitä jonkun lelun kanssa leikkimään, ja kun koira ei nouse niin lapsi nappaa koiraa juuri siitä kipeästä jalasta ja yrittää vetää koiraa siitä ylös. Seurauksena koiran kimakka ulvahdus, murahdus, näykkäisy, ja lapsella käsivarressa hampaanjäljet, verta ei kuitenkaan vuotanut tippaakaan.

Ja nyt olen sitten paska koiranomistaja, pitäisi kuulemma tarkkaan miettiä kannattaako tuollaista vanhaa ja sairasta ja aggressiivista koiraa enää pitää hengissä. Koiraa olisi kuulemma myös pitänyt rankaista (siis ilmesesti lyödä), vaikka se ei näykkäyksen jälkeen tehnyt enää mitään vaan kävi takaisin makuulle ja komensin sitä kyllä napakasti.

Mielipiteitä? Itse olen sitä mieltä, että jos joku tulisi yllättäen kiskaisemaan minua kipeästä jalasta, niin saattaisinpa itsekin reagoida kipuun huitaisemalla tai potkaisemalla...

Vierailija
2/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt oli ihan selvästi lapsen syy,mutta miksi kukaan ei komentanut häntä kun hän meni koiran luo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sinusta ap:n tädin ja sinun tilanteesi ovat samanlaiset? Jos todella olet siotä mieltä niin en kyllä haluasi lapsiani sinun ja piskisi lähelle.

Vierailija
4/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en kyllä lähtis sun koiraa syyttämään tapahtuneesta. Koiralle ihan luonnollinen reaktio. Ihme että 11-vuotias muksu ei tajua kun sanotaan että, " ei saa koskea, koira on kipeä" .

Vierailija
5/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n kertomassa tapauksessa on toimittu täsmälleen oikein. Jos koira on kuvatun kaltainen lapsia pureskeleva ja näykkivä sen kuuluukin päästä pois päiviltään.

Vierailija
6/16 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa vika on täysin lapsessa. Tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää mitä sanotaan.

koiran ainut keino puolustautua on hampaat. Ja varsinkin kipeä koira voi olla hyvin äkäinen ilman että on mielenvikainen.

ap:n tapauksessa koiran lopettaminen ei ollut ainut vaihtoehto. Tienkään lapsia eikä ketään saa näykkiä, mutta ehkä olisi ollut toinen mahdollisuus etsiä uusi koti koiralle.

Sellainen koti jossa kunnon kouluttaja, eikä lapsia. Ja ettei koira ole lasten kanssa missään tekemisissä.

Mutta kyllä ymmärrän hyvin omistajan päätöksen eikä ap:n tarvitse ottaa sitä millään lailla itseensa.

Saksanpaimenkoirat tarvitsevat todella hyvän koulutuksen, eikä ne sovi kenelle vaan. Yleensä vika on omistajassa eikä koirassa. Koira on eläin!

Vierailija
7/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on kyse niinkään tapauksen vakavuudesta, vaan siitä, että puri jo kolmatta kertaa. Taisi tulla omistajilla vain mitta täyteen...

Ja ymmärrän kyllä koiraihmisenä, että lapsen toiminta oli syynä koiran näykkäykseen, mutta silti...ei koiran tulisi lasta purra missään tilanteessa, vaan tuntea paikkansa. :o( Ikävä juttu joka tapauksessa, ymmärrän, että tuntuu pahalta kun sattui lopettaminen teidän " syyksi" .

Vierailija
8/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kimppuuni kerran hyökkäsi takaapäin saksanpaimenkoira. Olisi varmaan kaula katkennut, jos ei olisi ollut päällä paksua poolokaulusvillapaitaa, johon koira tarttui.

Koiran omistaja vain nauroi tapaukselle.

Harmi kun olin silloin niin nuori. Olisi pitänyt tehdä ilmoitus, että koira pitää piikittää.

Vierailija
9/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eläinrakas kuin minäkin olen niin kyllä tosi tarkka olen jos lapset on eläinten kanssa. Meillä on mm. hevosia joiden jaloissa lapset saa pyöriä, mutta jos tiedän jonkun koiran joskus purreen, edes leikillään, en lapsiani lähelle päästä!

Vierailija
10/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit koiran historian, että voi hyvin purra.

Vierailija
12/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti koira on ollut joko ulkona irti tai nukkumassa omalla paikallaan sisällä. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa.

ap

Vierailija
13/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se olisi ollut sen tädin tehtävä katsoa että koira on kiinni! Anyway fiksusti tekivät kun eivät enää ota riskejä.

Vierailija
14/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on purrut lapsia 3 kertaa, se on 3 kertaa liikaa. Koira ei saa olla arvoitus omistajilleen, siihen pitää voida luottaa. Täysin oikea ratkaisu!

Vierailija
15/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mä leikin välillä koirani kanssa, heitän sille vaikka nallea, se hakee sen ja sitten sitä ollaan vetokisaa. Siinä samassa rytäkässä se saataa mua vahingossa näykkästä. Tai oikeastaan se ei ole edes näykkäisy, vaan se yrittää ottaa parempaa otetaa nallesta, ja vahingossa ottaa mua vähän kädestä kiinni.

Jokainen jolla on koira, tietää varmaa mitä tarkoitan, sellasta leikin tiimellyksessä sattuvaa " näykkäysyä" .

Vierailija
16/16 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän koira ja sen käytös ole ihan omistajan vastuulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän