Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää uusperheet - edellisen liiton lapsista ei kuvia seinillä, eivät mukana lomilla, ihan kuin heitä ei olisi olemassakaan

Vierailija
31.07.2014 |

Ihmettelen tuttuja uusperheitä, joissa niin onnellisena toivotaan perheenlisäystä ja hoetaan, että "vielä olisi sylissä tilaa". Ja samaan aikaa siipan edellisen liiton lapsia ei näy mailla halmeilla. On teetetty kauniit kuvat valokuvaajalla, mutta vain uuden liiton lapsista. Ex-liittojen pienokaiset eivät pääse mukaan yhteisille perhelomille, eivätkä he muutenkaan ole mukana perhettä koskevissa puheissa. Aika kylmäkiskoista meininkiä, sanon minä. Varsinkin miehet tuntuvat olevan aika altavastaajia näissä uusperhe-kuvioissa. Jos uusi vaimo päättää, että ex-liiton lapsen kuva ei pääse piirongin päälle, niin mies myöntyy. En pysty kunnioittamaan tällaisia tekopyhiä, muka lapsirakkaita äitejä, joilta ei irtoa mitään lämpöä puolison lapsiin. Yök.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"]

NIIN? Edelliset lapset EIVÄT ole sen naisen lapsia eikä sen perheen jäseniä. Ne ovat miehen lapsia mutta ei kuulu siihen perheeseen. Ihmisellä voi olla vain yksi perhe. Se missä asuu on koti ja siellä asuvat ovat perhe. 

[/quote]

Niin, eli siis kun sun lapset muuttaa pois kotoa, niin ne EI ole sun perhettä enää??

Vierailija
122/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:19"]

Lapset ei todellakaan ole aikuisia, vaan 3-5-vuotiaita. Ja uudessa liitossa sitten nuorempia - heistä on sitten kuvat seinillä ja yhteisiä lomia ja lasten kehitystä hehkutetaan. -ap

[/quote]

NIIN? Edelliset lapset EIVÄT ole sen naisen lapsia eikä sen perheen jäseniä. Ne ovat miehen lapsia mutta ei kuulu siihen perheeseen. Ihmisellä voi olla vain yksi perhe. Se missä asuu on koti ja siellä asuvat ovat perhe. 

[/quote]

Okei... asuin lukio- ja opiskeluajan kaveriporukan kanssa sellaisessa soluasunnossa. En silloin tajunnutkaan että se pikkuinen huone oli kotini ja ne kämppikset sitten perheeni. Mutta hyvä kun tämäkin nyt selvisi täältä av:ltä :-D:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taidetaan todellakin taas perhettä määritellä viinanhuuruissa peruskoulupohjalta. :D

Vierailija
124/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:19"]

Lapset ei todellakaan ole aikuisia, vaan 3-5-vuotiaita. Ja uudessa liitossa sitten nuorempia - heistä on sitten kuvat seinillä ja yhteisiä lomia ja lasten kehitystä hehkutetaan. -ap

[/quote]

[/quote]

Eli sun vanhemmat ei oo enää sun perhettä kun muutat kotoa pois? Mulla yksin asuvalla ei ole perhettä lainkaan? Mies jolla on lapsia, mutta joiden kanssa ei asu eivät ole miehen perhettä (miksi vitussa sit maksetaan elareita)? Jos voi olla vain yksi perhe niin kyllä se miehen perhe on ne lapset. Kaikki lapset. Uus muija vois olla sit vaikka kämppis?

Vierailija
125/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin että tämä suosittu viikko-viikkojärjestelmä tapaamisissa puoltaisi näitä lasten hylkäämisiä. Kumpikin perhe voi tehdä " vapaalla" viikollaan mitä haluaa, lapsi entisestä ei pääse matkoille mukaan tsm. Toisaalta myös vko-vko antaa kummallekin vanhemmalle aikaa ja tarvetta etsiä uuden suhteen. Yh-äidillä joka on koko ajan lastensa kanssa ei kovin paljoa aika ja energiaa suhteen järjestämiseen ole. 

Mun mielestä entisen puolison lapset otetaan kuuluvana pakettiin. Se on vain ymmärrettävä ja on asenteesta kiinni, miten asian hoitaa. Niihinkin on tutustuttava ja niin kauan kuin asuvat saman katon alla, myös oikeus tehdä sääntöjä. Kyllä mä komennan lasteni viereaitakin ja toisaalta maksan heidän ruokansa ja huvinsa, jos olen antanut luvan tulla kylään. Ja huipputyyppejä ovat, miksei siis puolison lapset entisestä liitosta olisi myös aivan mahtavia? Elämä menee aika surkeasti, jos nyksällään on mielestään "väärät" lapset ja ne yrittää kaikinkeinoin poistaa elämästä. Eikö parempi olisi ottaa nämä toisetkin vastaan ja tutustua kunnolla? 

Ja lapsella voi olla monta isää, tyyliin biologinen "Jussi-isä", sitten vaikka koti-isä. Kannattaa mennä ammattilaisen luokse tarkistuttamaan oma perhekäsityksensä. Vai ovatko sun lapset jotain muuta kun sun perhettä, jos muuttavat opiskelemaan alaikäisinä toiselle paikkakunnalle? Etelässä perhettä ovat kaikki kaukaisimmat serkutkin. Ainakin erolapsille rakennetaan ja lapsi itsekin mieltää perheekseen edelleen isä ja äidin, mutta nämä nyt vain asuvat kahdessa kodissa. Ja lisäksi ydinperheen hajoaminen voi olla joskus parasta, mitä koko perheelle tapahtuu. Älä moralisoi ennen kuin olet aikuinen.

Vierailija
126/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissa silmistä, poissa mielestä. Meillä lasten isä ei tapaa lapsiaan lainkaan. Jos lapset soittavat isälle ja kysyvät, kysyy isä asiaa uudelta vaimolta joka antaa taustalla kieltävän vastauksen. Sen jälkeen isä sanoo lapsille ei. Jos en itse olisi kuullut puhelunauhoitteita niin en uskoisi.

No, lapset eivät enää lue isäänsä omaan perheeseensä. Heidän mielestään heidän perheeseen kuuluu bioäiti, isäpuoli, biosisarukset ja isäpuolen lapset edellisestä liitosta. Bioisää ei ole enää olemassa meidän perheessä. Lapset jo teini-ikäisiä.

Vierailija
127/149 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsien isästä ole lapsiansa puolustamaan. Jää itsekkin tossun alle.

Itse on yrittänyt mutta poliisit on aina kutsuttu paikalle. Lasten suojuleuilmoituksilla ei ole ollut mitään tehoa (yht. 9 kpl). Nyt olen vuosien myötä "oppinut", että valitettavasti minun on parempi pysyä hiljalleen muuten lasten olot muuttuvat tukalammaksi entisestään...  :(

On vaan todella kurja olo, kun en voi äitinä puolustaa omia lapsiani.

Jos nyt jotakin "hyvää" yrittää tilanteesta etsiä niin toinen lapsista on jo täysi-ikäinen ja toinen on 1 1/2 vuoden kuluttua täysi-ikäinen. Mutta arvet jäävät...

Vierailija
128/149 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee olla mies ja muistaa ne lapset edellisestä liitosta tai liitoista. Eli olla kanssakäymisessä. Mikä mies se sellainen on että hylkää omat lapset?

Vierailija
129/149 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/149 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"]

[/quote]

Niin, eli siis kun sun lapset muuttaa pois kotoa, niin ne EI ole sun perhettä enää??

[/quote]

Perhe on se joka asuu yhdessä ja jakaa arjen. Vaikka on oma lapsi niin ei se enää ole samaa perhettä

[/quote]

Kultaseni, sulla menee nyt käsitteet perhe ja kotitalous iloisesti sekaisin :-D

Vierailija
131/149 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä, valitettavasti

Vierailija
132/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt selvis , miks meillä on sana sisarpuoli tai isäpuoli. joillekin aikuisille on  siis oikeasti todella tärkeää erotella perhesuhtita teennäisesti.

Meillä on uusiperhe, johon kuuluu 3lasta. Ekaluokalaisemme tuli kotiin kerran hyvin hämmentyneenä ja vihaisena.Terkka oli kuulema väittänyt, ettei hänen siskonsa olleet kokonaisa siskoja vain puolikkaita.

taisi terkka aatella, että "lapsi raukka ei tainut tietää mistä puhutaan, mut oikeasti aikuinen oli se joka oli tietämätön.

Meillä on tehty testamentii, siten että lapset perivät molemmat vanhemmat tasarvoisesti. Toki osa lapsi perii sitten enemmän jos/kun saa vielä toisempin biologisen vanhemman perinnön... Mut se on pieni korvaus siitä, että elää kahdessa perheessä.

Vierailija
133/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että tässä keskustellaan uusioperheen isän entisten liittojen lapsista. He eivät osan keskustelijoista mielestä kuulu uusioäidin perheeseen. Entä uusioäidin lapset entisestä liitosta? Saman logiikan mukaan he eivät kuulu uusioisän perheeseen. Veren perintö vai miten se nyt meni? Uusioisän siis kuuluu hylkiä vaimonsa lapsia ja pitää heitä ulkopuolisina. Miten nämä uusioäidit voivat puhua näin ristiin, itsekkäästi ja typerästi? Toivottavasti, arvoisat uusioäidit, kun miehenne laittaa teidät vaihtoon, saatte maistaa omaa lääkettä ja yhteiset lapsenne ovat yhdentekeviä isänsä ja tämän uuden lohikäärmeen silmissä.

Vierailija
134/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...? Eikös se ole aika yleistä, että jos jostain tulee jotain suurta, niin kaukaisemmatkin sukulaiset alkaa helposti nuolla...? Mitä ihmellistä tuossa nyt on? Ehkä se paljon saavuttanut osaa sitten itse miettiä, mikä on se oma asema.

Sinänsä ei ole pelkoa, että miehen lapsesta tulisi mitään. Ei edes lottoa, mutta teoriassa se on ainoa vaihtoehto saada esimerkiksi varallisuutta elämässä. Ongelma on juuri siinä, että lapsi on niin luuseri, että miestäkin hävettää. Äidiltään kupannut elämäntyylin ja älyn. Fyysisesti heikkokuntoinen ja heikko, älyllisesti heikko, laiska, osaamaton, tietämätön jne. Ja esim. fysiikka ja äly on testattu ihan oikeasti ja siksi on saanut niihin tukeakin. Kävi erityisamiksen siivoojalinjan ja nyt makaa kotona pelaamassa tietokoneella, koska kukaan ei palkkaa ja on työkyvytön.

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:35"]

Voinpa vaan kuvitella, miten tälläkin palstalla esiintyvät sydämettömät äiti/isäpuolet ryntäävät supervanhempina paikalle siinä vaiheessa, jos jostain "kakkoslapsesta" tuleekin jotain suurta, hän vaikkapa menestyy ja rikastuu aikuisena. Siinä vaiheessa heittäydytään sitten niin yhteisöllisiksi että voi maar. Kannattaa muistaa se, mitä yksi uusperheen kasvatti sanoi: sitä saa mitä tilaa. Sitä niittää mitä kylvää. Laiminlyöntejä ja rakkaudettomuutta on turha yrittää paikkailla jälkikäteen. Täysin uskomattomalta kuulostaa monen ihmisen asenne ja tunnekylmyys lapsia kohtaan - tuo täydellisestä itsekkyydestä kumpuava paha olo, joka puretaan viattomiin. Onneksi mukana oli myös muutama kertomus onnellisista uusperheistä, joissa kaikki lapset kokevat olevansa samanarvoisia ja yhtä rakastettuja ja heitä myös rakastetaan niin. Ne, jotka vetävät tähän keskusteluun perinnönjakokysymykset ja ylipäänsä rahan, paljastavat lähinnä oman arvomaailmansa köyhyyden. Aivan hyvin uusperheessä voidaan tehdä erillisiä testamentteja myös lapsipuolen hyväksi. Hänet voi myös adoptoida, jolloin perimysoikeus luonnollisesti syntyy. Haluan uskoa, että kaikki "vain veriperillistä voi rakastaa" - huutajat ovat vain provoja, muutenhan tässä menee usko ihmiseen. Eihän kukaan voi OIKEASTI ajatella noin.

[/quote]

Vierailija
135/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä nyt kertoa asia mieheni lapsen näkökulmasta.

Hänellä on meillä oma huone, varusteet harrastusta varten (hänellä ja minulla yhteinen harrastus, jossa käymme yhdessä), oma polkupyörä, hänen kuvia esillä, matkustaa kanssamme ja hänelle on ostettu kaapillinen vaatteita meille ettei tarvitse matkalaukun kanssa kulkea.

Normaali tapaamissopimus eli tuo joka toinen viikonloppu ja kesällä hänen oman tahdon mukaan, ollut esim 3,5 viikkoa putkeen meillä.

Hänen piti eräässä tilanteessa määritellä perheensä. Me emme kuuluneet siihen. Siihen kuului lähivanhempi ja veli (äidin aikaisemmasta liitosta) sekä äidin vanhemmat.

Eli lapsi ei todellakaan miellä itselleen kahta kotia ja kahta perhettä vaikka siellä etän luona onkin kaikki asiat hyvin.

Vierailija
136/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mh. Tunnistan itseni. Isäni ja äitini erosivat kun olin pieni. Nyt isällä on ollu uus kihlattu jo kymmenen vuotta. Lisäks heillä on kolme yhteistä lasta. Minusta ei ole yhtäkään valokuvaa talossa, kun taas sisaruksistani on jotain 12 kuvaa, vaikka olenkin antanut koulukuvia isälleni, mutta ne lojuvat varmaan jossain laatikon pohjalla.

Lisäksi en päässyt tämän porukan mukaan lomamatkoille ikinä, kunnes äitini veti asiasta kilarit isälleni. Noh huomenna ollaan reissuun lähdössä. Tuntuu silti, että olen jotenkin ulkopuolinen.

Pakko vielä lisätä, että saan myös tässä porukassa vähemmän. Esim. Muut juovat Valion luomumaitoa, kun minulle ostetaan taas jotain Arlan maitoa ja kielletään koskemasta "perheen maitoihin".

Toinen esimerkki on, että sisarukseni saavat pyydettäessä rahaa. Jos itse kysyn isältäni rahaa vaikka linja-autoon äitipuoli alkaa valittamaan, että eikö minulla ole omaa rahaa/eikö äitisi anna sinulle ikinä mitään? Ja voi kyllä hän antaa. Enemmän vuodessa, kuin nämä viiden vuoden sisällä.

Enkä saanut joulu- enkä synttärilahjaa viimeksi "isän perheeltä".

Olen hieman katkera joo.

T16

Vierailija
137/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:39"]

Veljellä on uusperhe: ekasta liitosta lapset on 8v ja 6v, tästä toisesta noin 8 kk. Lisäksi vaimokakkosella on 4v ja 9v lapset.

Kun meillä on suku- tau perhejuhlat, kutsuu äitini exän ja nyxän juhliin ja kaikki lapset on tietty tervetulleita. Vaimokakkonen ei tätä ymmärrä, hänen mielestään puolison exä ei kuulu perheeseen eikä sukuun eikä hän ymmärrä, miksi äiti olisi lastensa kanssa juhlissa, jos hän on lastensa kanssa siellä.

[/quote] mitäköhän mamma 2 sanoo jos anoppinsa sanoisi sun laspista vain kuopus on tervetullut, muut ei kuulu perheeseen

Vierailija
138/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:22"]

Poissa silmistä, poissa mielestä. Meillä lasten isä ei tapaa lapsiaan lainkaan. Jos lapset soittavat isälle ja kysyvät, kysyy isä asiaa uudelta vaimolta joka antaa taustalla kieltävän vastauksen. Sen jälkeen isä sanoo lapsille ei. Jos en itse olisi kuullut puhelunauhoitteita niin en uskoisi.

No, lapset eivät enää lue isäänsä omaan perheeseensä. Heidän mielestään heidän perheeseen kuuluu bioäiti, isäpuoli, biosisarukset ja isäpuolen lapset edellisestä liitosta. Bioisää ei ole enää olemassa meidän perheessä. Lapset jo teini-ikäisiä.

[/quote]

Tää on niin surullista !  Mä en kestä näitä vi..n itsekkäitä kantturoita , jotka ovat niin mustasukkaisia miehestään etteivät suo miehelle omia lapsiaan ! Ne on niin syvältä... mutta sulle ja lapsillesi kaikkea hyvää ja toivon, että isä heräisi ja tajuaisi miten pahan erehdyksen on tehnyt hylätessään omat lapsensa jonkun kantturan vuoksi.

Vierailija
139/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kysyisin ihan suoraan miksei lapsista ole kuvia, ihan sen miehen kuulleen,ja ihmettelin ai no on outoa

Vierailija
140/149 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kyllä vaimoni lapsi kuuluu perheeseen täysin, ilman mitään muttia tai jossitteluja. Rakastan kyseistä lasta aivan kuin kyseessä olisi biologinen lapseni, enkä voi edes käsittää, että jossain perheissä näin ei ole.

Uskoisin myös, että vaikka eroaisimme vaimoni kanssa tulisin silti näkemään lasta usein, ja kuolemani varalta olen varmistanut testamentilla, että osa perinnöstä todellakin menee lapselle! Myös henkivakuutuksessani olen nimennyt lapsen yhdeksi edunsaajaksi vaimoni ohella.

Vaikka elämässäni tapahtuisi mitä, tulee lapsi olemaan aina osa sitä mikäli se minusta kiinni on.

Ai niin, niitä kuvia on kyllä koko seinällinen meidän taloudessa ja muutama myös aina mukana lompakossa, perhettä kun ollaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi