Laittaisitteko lapsen hoitoon tässä tapauksessa vaikka itse vauvan (10kk) kanssa kotona?
Neuvolassa ei sanota juuta eikä jaata, meillä 3 vee joka ei puhu oikeastaan mitään, ei leiki muiden kanssa ulkona, (ei edes jos minä olen mukana) roikkuu vaan kiinni lahkeessa eikä poistu pihasta.
Tarkoitus olisi syksyllä aloittaa työpaikan etsintä ja nyt mietinkin että olisiko hyvä totuttaa lapsi hoitoon kun on niin kiinni minussa ja saisi varmaan apua tuohon puheeseenkin..
Meillä päin ei ole mitään kerhoja tms..
Kommentit (87)
mutta ei se äidin kädettömyys mitään auta, eikä se, että ujo lapsi olemattomilla taidoilla lykätään päivähoitoon.
Et viitsi tehdä mitään, joten lykkäät ongelman eteenpäin.
Jos ajattelisit, olisit vaatinut sen puheterapialähetteen jo vuosi sitten, kaivanut lapselle kavereita ja leikkitilaisuuksia ja etsinyt kerhon ja harrastuksia.
Niin minä tein.
Vierailija:
" uhrautua" . Me tehtiin valinta, että muutettiin maalle... Tätä valintaa edelsi ihan tietoinen ajatus siitä, että lapsilla tulee olemaan matkaa harrastuksiin ja kavereidenkin luokse 10km minimissään. Me tullaan lapsemme kuskaamaan... Nykyään tuo ei ole mikään ongelma, kun on kunnon autot.
Tuo nyt aiheen vierestä vähän.
Oletko kokeillut puistoissa mennä aluksi poikasi mukana leikkimään? Sitten vähitellen jättäytyä taka-alalle? Siellä puistossa on varmaan niiden vieraiden lasten äitejä paikalla? Etkö koskaan heille mitään juttele? Siitähän se ystävystyminen alkaa... Ei siitä, että ehdotat heti, että ottaisivat lapsesi kotiinsa leikkimään.
Vierailija:
Oletko kokeillut puistoissa mennä aluksi poikasi mukana leikkimään? Sitten vähitellen jättäytyä taka-alalle? Siellä puistossa on varmaan niiden vieraiden lasten äitejä paikalla? Etkö koskaan heille mitään juttele? Siitähän se ystävystyminen alkaa... Ei siitä, että ehdotat heti, että ottaisivat lapsesi kotiinsa leikkimään.
Mutta mikään itsestäänselvyys se ei ole. Eikä se, että lapsi ei osaa ottaa kontaktia muihin lapsiin tarkoita, että äiti ei puistossa koskaan mitään juttelisi. Kylläpä olisikin yksinkertaista jos näin olisi :-)
On lapsia joille vuosia joka ikinen päivä useita kertoja neuvotaan kuinka sitä taas mentiinkään kaverin luo juttelemaan, kuinka sitä leikittiin näitisti yhdessä ja kuinka toiset eivät tykkää jos halutessasi leikkiä tönäiset tai viet lelun kädestä. On oikeasti lapsia jotka eivät vain opi, tai oppivat hitaasti ja kaikkea tältä väliltä " normaaliin" .
21 ja 26
siitä, että heidät tömäytetään täyteen päiväkotiryhmään vailla minkään sortin taitoja.
jos olen/olisin kotona vauvan kanssa.
Minä pyysin ja kysyin neuvolassa sitä poika yrittää toistaa muutamia sanoja joten tähän ei neuvolassa sanottu mitään, ymmärtää kaiken jne..
Kysyin ystäviltäni sanoivat että heidän lapsensa ovat alkaneet puhumaan 2,5 vuotiaana että ei kannata huolestua ja ajattelin että kyllä se puhe sieltä tulee..
Miten minä kaivan lapselle ystäviä??? Kun hän ei mene puistoissa leikkimään lapsien kanssa???KERRO!!!!! Alkaa itkemään jos " pakotan" ja lähtee perääni!!!
Käymme leikki tilaisuuksissa, urheilupäivillä jne Touhaavat isin kanssa, käymme puistoissa, istun hiekklaatikon reunalla ja teen hiekkalinnoja.. poika vain katselee muiden leikkiä!! Käymme uimassa missä on muita lapsia, poika menee syrjäisimpään osaan altaassa missä ei ole muita ja leikkii yksinänsä!!
Kerro sinä VIISAS nyt minulle mitä minä teen????
Vierailija:
Et viitsi tehdä mitään, joten lykkäät ongelman eteenpäin.Jos ajattelisit, olisit vaatinut sen puheterapialähetteen jo vuosi sitten, kaivanut lapselle kavereita ja leikkitilaisuuksia ja etsinyt kerhon ja harrastuksia.
Niin minä tein.
Vierailija:
siitä, että heidät tömäytetään täyteen päiväkotiryhmään vailla minkään sortin taitoja.
Myös ryhmäkoot ovat vähän toista luokkaa. Mutta harva niihin ryhmiin suoraan kotoa menee, varsinkin jos nyt jo neuvola on noin nihkeä.
Ja huom, en sano että tästä olisi ap:n tapauksessa kyse, mutta kyllähän asia pitää selvittää!
21 jne...
hän ei todellakaan pääse mihinkään erityisryhmään.
Ihan normaaliin ryhmään joutuu.
ja vaadin neuvolassa hänelle puheterapialähetteen. Sanoin etten yksinkertaisesti poistu sieltä ilman lähetettä. Lapsi on käynyt nyt jo vuoden puheterapiassa.
Vierailija:
Et viitsi tehdä mitään, joten lykkäät ongelman eteenpäin.Jos ajattelisit, olisit vaatinut sen puheterapialähetteen jo vuosi sitten, kaivanut lapselle kavereita ja leikkitilaisuuksia ja etsinyt kerhon ja harrastuksia.
Niin minä tein.
Minä olen hoitanut lapseni asiat kuntoon, mikäs siinä niin idioottimaista on? Eikös se ole äidin toimenkuvaan kuuluvaa?
Mutta poika on esikoiseni ja luotin neuvolan (ja vähän ystävienkin) kokemukseen puheen kehittymisestä!
*helppo olla jälkiviisas:)*
Vierailija:
ja vaadin neuvolassa hänelle puheterapialähetteen. Sanoin etten yksinkertaisesti poistu sieltä ilman lähetettä. Lapsi on käynyt nyt jo vuoden puheterapiassa.
Vierailija:
Minä olen hoitanut lapseni asiat kuntoon, mikäs siinä niin idioottimaista on? Eikös se ole äidin toimenkuvaan kuuluvaa?
Lykkää lapsen päiväkotiin, koska ei osaa tehdä mitään.
Eipä ole sinulta tullut yhtään viisasta vastausta tilanteeseeni!!
Vierailija:
Vaan kyselen kannattaisiko lapsi laittaa ääliö!!
Vierailija:
Lykkää lapsen päiväkotiin, koska ei osaa tehdä mitään.
Sekä olla jämäkämpi, käyttää järkeä ja pitää huolta lapsen kehityksestä.
Vierailija:
Sekä olla jämäkämpi, käyttää järkeä ja pitää huolta lapsen kehityksestä.
En ajattele tässä itseäni vaan lastani. Jos sinulla on tarjota jotain hyviä vinkkejä niin anna kuulua???????????