Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko lapsen hoitoon tässä tapauksessa vaikka itse vauvan (10kk) kanssa kotona?

Vierailija
23.02.2008 |

Neuvolassa ei sanota juuta eikä jaata, meillä 3 vee joka ei puhu oikeastaan mitään, ei leiki muiden kanssa ulkona, (ei edes jos minä olen mukana) roikkuu vaan kiinni lahkeessa eikä poistu pihasta.

Tarkoitus olisi syksyllä aloittaa työpaikan etsintä ja nyt mietinkin että olisiko hyvä totuttaa lapsi hoitoon kun on niin kiinni minussa ja saisi varmaan apua tuohon puheeseenkin..

Meillä päin ei ole mitään kerhoja tms..

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai et itse osannut kaivaa ohjeita? Asiasta löytyy vaikka miten paljon hyvää kirjallisuutta.

Jos lapsi ei puhu vieraille, puheterapiasta ei ole mitään hyötyä, koska lapsi ei siellä avaa suutaan yhtään sen kummemmin.

Vierailija
2/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös arka lapsi. Juuri tuollainen että ei puistoon suostu menemään jos siellä vieraita lapsia, katsoo vain sivusta jne. Kerhoon ei suostunut menemään vaikka yritin . Nyt on 4-v (aina kotihoidettu) ja on löytänyt pari kaveria joiden kanssa jotenkuten leikkii näillä leikkitreffeillä. Olen tästä tosi huojentunut kun pientä positiivista kehitystä...Kyllä ne leikkitaidot karttuu ihan ajan kanssa, 3 v on kuitenkin tosi pieni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vaikutat täydeltä idiootilta.

Sulle on vastattu tuhat kertaa, että hanki lapselle leikkiseuraa LEIKKITREFFEILLÄ, ei niin, että viet lapsen johonkin puistoon, jossa on tusina lasta tohottamassa, tai johonkin lastentapahtumaan, jossa pitäisi mennä tuntemattomien lasten joukkoon.

Ei sitä aikuinenkaan menisi tuntemattomien joukkoon tuosta vain.

jos haluat lapsesti oppivan leikkimään muiden kanssa, ETSI LAPSELLE VAIKKA VAIN 1 SAMANIKÄINEN kaveri, ja kutsu vaikka teille lapsi äiteineen leikkimään, jotaa lapsesi saisi olla turvallisessa ympäristössä.

Tätä sulle on nyt jankattu vaikka kuinka kauan, mutta eihän sun aloituksesi tarkoitus ollut oiekasti kysyä neuvoa eihän? Koska mikään neuvo ei kelpaa, ainoastaan se, että komppaa sun jo tekemää päästöstä nakata lapsi päivähoitoon. Ei siinä mitään, tee niin jos siltä tuntuu, mutta älä täällä kysele neuvoja, jos et niitä osaa ottaa vastaan.

Vierailija
4/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheterapeutti aivan varmasti painostaa laittamaan lapsen tarhaan kuntoutussyistä.

lapset joilla on kielellisiä ongelmia, niin ovat yleensä myös sosiaalisesti jäljessä.

leikkiikö lapsesi normaalisti?

tarha on ensisijainen kuntoutusmuoto kielen kehityksessä, sekä puheterapia.

ei ole normaalia, ettei 3v. puhu, ei todellakaan. täällä tampereella joutuvat puhumattomat 3v. jatkotutkimuksiin eli sairaanhoitopiiriin.

hae lapsellesi paikkaa nyt keväällä, kun on haku tarhoihin.

t. jolla kaksi lasta päiväkodissa. toisella kehitysvamma ja toisella tarkkaamattomuutta ja lieviä kielellisiä ongelmia.

Vierailija
5/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei muutakaan ole tarjota.

Vierailija
6/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala haukkumaan ketään tyhmäksi, olen aikuinen. Mutta kauhan heitän soppaan: Tee kuten susta tuntuu hyvältä!

Noin äkkiseltään MINUSTA tuntuu että tarhaan laitto, varsinkin koko päiväksi voi olla liikaa lapsellesi. Jos haluat tarhan, niin kokeile osapäivähoitoa. Tai mieti jos löytäisit ryhmiksen tai pph. n (tarkista paikka alueen valvojalta ensin).

Puistot ja muut lapsille tarkotetut paikat on jees lapsellesi. Samoihin oloihin " joutuu" päiväkodissakin.

Omille pienille lapsille en ole koskaan tarjonnut mitään " leikkitreffejä" . Leikki-ikänen ei varsinaisesti tartte muuta seuraa kuin äidin. Siis jos äiti ymmärtää leikkiä lapsensa kanssa!

Puheeseen on hyvä kiinnittää huomiota pienestä lähtien. Varsinkin jos vanhemmilla on ollut jotain häikkää puheessa tai lukihäiriöö jne. Apu tarjottuna 3- vuotiaana on kuitenkin enempi kuin myöhemmällä iällä. TOSIN ei tän kanssa auta skitsota! Pääasia pienelle lapselle on että ihmiset ymmärtää häntä.

Ja mitä tulee lapsen luonteeseen: uskon että lapsesi saattaa olla perusluonteeltaan rauhallinen ja hän haluaa seurata etäältä toisia. Siinä ei ole mitään väärää tai kamalaa.

Omat lapset saa tarhassa olla oma itsensä, saa muovailla tai piirtää, lukea kirjaa jne.

Jokasella lapsella on oma tapa toimia. Omilla lapsillani on vähän eri tavat olla, toinen on ujompi ja tekee enempi omia hommia kun taas toinen vaikka on rauhallinen, hakeutuu seuraan.

Tarhassa varmaan lapsi oppii olemaan. Varmaan kannattaa kunnolla ennen syksyä ottaa paikka ja opetella pikkuhiljaa tuntemaan puisto, mennä vieraileen paikkaan yhdessä ennen hoidon alkua jne.

Vierailija
7/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tiedoksi sulle, että kehitysvammainen lapseni laulaa, vaikka ei puhukkaan, kuin vähän. hän laulaa omalla kielellään tai hyräilee.

Vierailija
8/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sulle on vastattu tuhat kertaa, että hanki lapselle leikkiseuraa LEIKKITREFFEILLÄ, ei niin, että viet lapsen johonkin puistoon, jossa on tusina lasta tohottamassa, tai johonkin lastentapahtumaan, jossa pitäisi mennä tuntemattomien lasten joukkoon.

jos haluat lapsesti oppivan leikkimään muiden kanssa, ETSI LAPSELLE VAIKKA VAIN 1 SAMANIKÄINEN kaveri, ja kutsu vaikka teille lapsi äiteineen leikkimään, jotaa lapsesi saisi olla turvallisessa ympäristössä.

Tätä sulle on nyt jankattu vaikka kuinka kauan, mutta eihän sun aloituksesi tarkoitus ollut oiekasti kysyä neuvoa eihän? Koska mikään neuvo ei kelpaa, ainoastaan se, että komppaa sun jo tekemää päästöstä nakata lapsi päivähoitoon. Ei siinä mitään, tee niin jos siltä tuntuu, mutta älä täällä kysele neuvoja, jos et niitä osaa ottaa vastaan.

Vierailija
9/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän nettisivuston " etsin ystävää" - palstalta tai mistä tahansa lähiseudub perhekerhosta tms.

Ei tarvitse olla niin saatanan avuton.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
10/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kaikilla muilla jotenkin valmiiksi kaikki lastensa kaverit?

Vierailija
11/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mä-oon-helsingistä-mä-en- ymmärrä" huuuooh

Ja ymmärrän ap:ta on varmaan ollut parempaakin tekemistä kun hakea netistä ystäviä varsinkaan jos ei niitä ole kokenut itselle tarpeelliseksi.

Vierailija:

tämän nettisivuston " etsin ystävää" - palstalta tai mistä tahansa lähiseudub perhekerhosta tms.

Vierailija
12/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap itse kertoo, että heidän puistonsa on aina täynnä lapsia...

Vierailija
13/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotia suositellaan, koska on todettu, että lapsi siitä hyötyy. lapsen kehityksen seuranta jatkuu lapsen ollessa päiväkodissa ja näin asintuntijat pystyvät seuraamaan päiväkodin hyötyä kuntoutus mielessä.

t.84

lisäksi moni tällä palstalla ei vain halua, että lapsi vie päiväkodista yhden paikan, kun äiti on kotona.

Vierailija
14/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että odotan lastenlääkärin, psykologin sekä neurologin lausuntoa ja sysyn heidän mielipidettään tästä asiasta.

Se että joku ehdotti että hakisin ystävää neetipalstalta, ei oikein innosta, kiitos vaan ehdotuksesta mutta minulla on muutakin tekemistä päivisin kuin istua kahvilla ja netissä ystäviä etsimässä, perheeseen kuuluu myös toinen lapsi sekä koira.. lisäksi harrastuksia ja minulla on myös omia ystäviä hyvä kun aika heille riittää!!

Lapseni sitäpaitsi viihtyy ystävieni lapsien seurassa kun tuntee nämä, hainkin nyt sitä että miten lapsi oppisi viihtymään RYHMÄSSÄ kun minun tarvisi jossain vaiheessa alkaa katselemaan työpaikkaa itselleni!!

Vierailija
15/87 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on rutiini. Ei muuta.

Jos on vasta jonossa puheterapiaan jne. lapsi joutuu suureen normaaliryhmään, jossa ei häntä sen kummemmin kukaan seuraa tai avita.

Oma lapseni on 3-vuotias jo ja puheviiveinen. Keskustelin hänestä kaupunkimme johtavan puheterapeutin että päivähoidon vastaavan kanssa ja he molemmat olivat sitä mieltä, että kerho auttaa tällaista lasta paljon enemmän. Päivähoitoa suositellaan, koska " niin kuuluu tehdä" , se on jossain puheterapeuttien ja neuvoloiden marssijärjestyssuosituksessa. Ei siihen sen kummempaa syytä ole.

85

Vierailija
16/87 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia ei neuvolan kautta etene, varaa aika lääkärille ja kerro edelleen huolesi lapsestasi. Uskon, että tuota kautta saat parhaiten neuvoa tilanteeseenne.

Vierailija
17/87 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun vihdoin neuvolasta suostuttiin laittamaan edes siihen jonoon..

Lastenlääkärille on aika mutta on jotenkin luottamus mennyt viimeisen puolen vuoden aikana kun eivät saaneet mitään aikaiseksi ja minäkään en tajunnut painostamalla painostaa:(

Vierailija
18/87 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heität sen kylmiltään veteen. Anna enemmän kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
19/87 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenkeskisestä aikaa on paljon...

Vierailija:

että heität sen kylmiltään veteen. Anna enemmän kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
20/87 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavan poika meni vähän yli 2vee puheterapiaan, kun ei osannut puhua juuri mitään. Neuvolasta lähettivät... Päivähoitoa ei kyllä tuossa yhteydessä suositeltu. Poika meni päiväkotiin kylläkin 2,5 vuotiaana, kun äiti palasi opiskelemaan. Nyt sitten poika täyttää kohta neljä. Puheterapia lopetettiin syksyllä, kun ei sille ollut enää tarvetta.

Tämä poika leikki kuulemma kanssa hoidossa aina aluksi yksin (kotona siis hän oli / on ainoa lapsi, ei siis sisaruksia), mutta pikkuhiljaa on kyllä päässyt " sisään" ja nyt on kavereita paljonkin.

Mun mielestä voisit kokeilla lyhyellä hoitopäivällä hetken aikaa... katsoa ihan rauhassa, mitä tapahtuu.

Tuo yksi tapaushan ei tietenkään tarkoita, että kaikkien lapset toimisivat samalla tavalla, mutta tuttavani on tosiaan sitä mieltä, että se päivähoito taisi auttaa enemmän kuin puheterapia. Tämä poika ei tosin siis ollut mitenkään " äitiriippuvainen" ., eli ei roikkunut äitinsä puntissa missään... Kovin oli reipas, mutta puhetta ei vaan tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi