Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko juoneet raskausaikana esim. puoli lasillista punaviiniä silloin tällöin?

Vierailija
22.02.2008 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen down-vauvan äiti.

Vierailija
22/31 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni määrä ei tee pahaa, mutta älkää hyvät ihmiset kaksin käsin kiskoko... Ja mun serkulla on down lapsi, ei ole eläissään juonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme kiihkoilijoita täällä...

eiköhän ne tiedä mistö kirjottaa ja puhuu kun joka paikassa sanotaan että 1-2 annosta per viikko on ihan turvallinen määrä juoda raskausaikana. Ranskassa se määrä on puolet enemmän ja silti syntyy sama määrä sairaita lapsia.

Vierailija
24/31 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tekemistä juomisella ja vauvan kromosomipoikkeavuudella on keskenään????

Vierailija
25/31 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli joulu ja meilla on tapana nautiskella hyvista viineista, sherrylasillinen ennen ateriaa yms. Vahan huolestutti mutta terve poika syntyi.

Kylla naista ketjuista nakee miten suomalaiseen luonteeseen kuuluu tuo syyllisyydentunto tosi vahvana. Ihan kuin joku on maininnutkin, monissa maissa rajat on paljon korkeammat (ja silti syntyvat vauvat ihan yhta terveita tai sairaita), ja ennen esim. taalla Englannissa suositeltiin Guinness-lasillista paivassa kun siita saa rautaa. Joskus aikaisemmin olen taalla lukenut etta Alkossa kayvaa raskaana olevaa naista katsotaan pahasti. Silloin tulee kylla mieleen etta onpa hyva etten asu Suomessa. Jarkyttavaa ennakkoluuloisuutta. Miten vauva voi karsia siita etta aiti on viinakaupassa??? Ostetut pullothan voi olla ihan kenen tahansa kayttoon, nainen itse ei valttamatta edes maista niita.

Vierailija
26/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa kuussa sen puoli lasillista. Ensimmäisen kolmanneksen olin nollalinjalla.

Vierailija
27/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut nyt absolutisti siitä asti kun odotin esikoista eli lähes 4v. En juonut imetysaikana 1v ja sit olikin jo uudelleen raskaana ja kohta kakkosen imetystä vuosi täynnä. Eikä tee edes mieli viiniä tai siideriä.

Vierailija
28/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa en ole halunnut paljastaa raskauttani.

Vierailija
29/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla myös juomatta kokonaan, mutta kannattaa säästää säälinsä muille, kuin lapsille, joiden äiti juo odotusaikana puoli lasillista viiniä.

Tätini on synnytyslääkäri ja tarjosi konjakkia minulle jouluna. Pieni satunnainen annos kun on yhtä vaarallista sikiölle kuin vesi tai maito. En tosin ottanut, kun en pidä konjakista. Olen juonut puoli pulloa olutta ja kerran ykköskaljan. Olisin voinut olla ilmankin, kuten voin olla ilman monia asioita, mutta en katsonut juuri silloin tarpeelliseksi olla ilman.

Vierailija
30/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainitsin siitä neuvolassa, ja terkkari kirjoitti sen neuvolakorttiin. Ja sitten jouduin tekemään vakuutusyhtiölle lisäselvityksen, että saatiin lapselle vakuutus.

Vierailija
31/31 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun kivitätte ja haukutte miksi tahansa.