Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tehdään sektio toukokuussa. Pelkään kamalasti. Laittakaa mulle tänne jotain HYVIÄ kokemuksia sektiosta...

Vierailija
22.02.2008 |

Pelkään, että olen tosi kipeä sen jälkeen, pelkään että kuolen verenvuotoon, pelkään kokematonta anestesialääkäriä ja pelkään jos olen jonkun aloittelevan lääkärin koekappale. Pelkään että saan leikkauksen aikana jonkun pahan rytmihäiriön, pelkään veritulppaa... Näitä on loputon lista...

Synnyttäisin alakautta, mutta eivät anna. Mulla diabetes ja iso vauva tulossa. Kuulemma erittäin epätodennäköistä että mahtuisi lantiosta tulemaan. Mä pelkään :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla sitä paitsi ole muutakaan vaihtoehtoa. Yhtään pienemmäksi et saa epäonnistumisen riskiä pelkäämällä etukäteen! Sektio on nykyisin aika rutiinia ja tosi harvoin sattuu komplikaatioita. Rentoudu!

Vierailija
2/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä synnytystä on ollut helvetillisiä, ja päätyneet sektioon. Vasta nyt lääkärit uskovat ettei mun kropasta ole alatiesynnytykseen.

Sektio on mulle helpotus, taivas ja vapautus tuskista!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiven poisto. Spinaali/epiduraali laitetaan - ei satu. Vauva otetaan pois - et tunne juuri mitään. Näet vauvan ja menet heräämöön pariksi tunniksi. Mä nousin sängystä samana iltana - särkylääkkeiden ansiosta ei kipua. Ja sen jälkeen liikuinkin jo aika normaalisti. Kaikin puolin varsin mitätön ja enne kaikkea kivuton toimenpide - paitsi että tuloksena ihana vauveli.

Vierailija
4/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin sektio meni tosi hyvin.

Huoli pois, kaikki ovat ammattilaisia, olet hyvissä käsissä.

Onnea tulevaan : )

Vierailija
5/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiota on turha pelätä, senkun luotat lääkäreihin vaan. Seuraavana päivänä jo kävelet.

Vierailija
6/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muka nyt on jo tiedossa, että lapsi on isokokoinen silloin?

Vierailija
7/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt yli 4kg lapsen perästilassa alateitse, koska en halunnut leikkausta. Meitä on moneksi.

Vierailija
8/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No mun mielestä helpompi juttu kun esim. hammas-

kiven poisto. Spinaali/epiduraali laitetaan - ei satu. Vauva otetaan pois - et tunne juuri mitään. Näet vauvan ja menet heräämöön pariksi tunniksi. Mä nousin sängystä samana iltana - särkylääkkeiden ansiosta ei kipua. Ja sen jälkeen liikuinkin jo aika normaalisti. Kaikin puolin varsin mitätön ja enne kaikkea kivuton toimenpide - paitsi että tuloksena ihana vauveli.

Kyllä ne lääkärit hommansa osaa. Ihan turhaan stressaat.

Vierailija
9/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäisit varmaan alateitse, vaikka lantiosi olisi kuvattu ja lääkäri olisi sanonut, että on niin kapea ettei pienikään vauva mahdu tulemaan.

Vierailija:

Itse olen synnyttänyt yli 4kg lapsen perästilassa alateitse, koska en halunnut leikkausta. Meitä on moneksi.

Vierailija
10/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jos jostain syystä joudun sektioon. No molemmat tuli alakautta mun onneksi. En vaan tiedä mikä mua siinä sektiossa kammottaa, hyvähän se on olla vaihtoehtona ja tuskin alan protestoimaan jos sellainen kohdalle jostain syystä sattuu. Kyllähän alakauttakin synnyttäneillä on riskinsä, mulla menneet molemmat onneksi hyvin, vielä yksi synnytys edessä ;)

Vierailija
11/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös diabetes ja kyllä suosittelen ottamaan sen sektion.

Asiat tärkeysjärjestykseen, äiti ja vauva elävinä kiitos.

Vierailija
12/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio äitienpäivänä ja kaksoset tulla tupsahtaa maailmaan ja en pelkää, sillä olen yhden sektion jo kokenut ja silloinkaan en pelännyt vaan oli ihana katsoa kun näin vauvani mieheni kanssa siinä leikkauspöydällä verhon takana oli mun masu kun leikkasivat ja näyttivät vauvan ja sen jälkeen nukahdin. Ihan turhaa sä lietsot itsellesi pelkoa vaan nauti raskaudesta ja luota lääkäreihin, ei sinne polkupyöränkorjaajia ole pistetty töihin;)

Vierailija
13/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän se on kuin olisi teuraaksi menossa, mutta mikäs siellä on kölliessä. Ja kaikista parasta, ne oli tosi mukavia ja kertoi mulle vitsejä samalla. Terkkuja vaan sille söpölle anestesialääkärille, joka piti mua kädestä. (ukko ei ollut mukana ;-)

Vierailija
14/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa on riskinsä, niin myös alakautta synnyttämisessä. Riskitöntä synnytystä ei ole olemassakaan. Puudutus sattuu vain vähän ja suuremmalla todennäköisyydellä onnistuu. Et tunne mitään, kun vauva otetaan pois korkeintaan heilumista ja ehkä hieman pahoinvointia. Sektion jälkeen kannattaa syödä muutama viikko särkylääkkeitä. Vauvalla saattaa olla hengityksen käynnistymisen kanssa ongelmia, minkä vuoksi hän saattaa tarvita tehohoitoa. Tämä on kuitenkin erittäin epätodennäköistä. Haava parantuu hyvin, kun vältät liikaa nostelua ja rehkimistä aluksi ja suihkuttelet sitä, ettei se tulehdu.

Tärkeintä, että saat lapsen. Ei synnytystavalla ole väliä, jos lantiosi on kuvattu ja lääkärit suosittelevat sektiota, miksi riskeerata lapsen terveys alatiesynnytyksessä? Jos epäilet lääkärin ammattitaitoa, toki voit halutessasi saada lausunnon useammaltakin ammattilaiselta. Alatiesynnytys on silloin paras vaihtoehto kun siihen on olemassa edellytykset ja aapeella todettu ahdas lantio, siksi sektio on siis välttämätön. Lantioita ja ihmisiä on erilaisia, jotkut synnyttävät toki nelikiloisia helpostikin, mutta tässä tapauksessa sektio lienee välttämätön.

Kaikki menee hyvin. Panosta siihen, että saat apua ja levätyksi alussa, kun takana iso leikkaus. Ja onnea vauvasta! t. kahdesti koettu

Vierailija
15/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien raskaudet ja synnytykset on keskitetty joten luotan kyllä siihen, että osaavat arvioida turvallisimman synnytystavan. 2/3 diabeetikoista synnyttää sektiolla vauvan suuren koon takia ja yleensä synnytys joka käynnistetään 2-4 viikkoa aikaisemmin tai sektoidaan. Eka katsotaan vaan, että vauvan keuhkot ovat kypsät. Mulle heitettin arvio, että viikolla 36. sektoidaan ja juuri pienen lantion ja jo nyt ison vauvan takia. Silti pelkään sektiota kamalasti :(

Vierailija
16/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pelkään, että olen tosi kipeä sen jälkeen, pelkään että kuolen verenvuotoon, pelkään kokematonta anestesialääkäriä ja pelkään jos olen jonkun aloittelevan lääkärin koekappale. Pelkään että saan leikkauksen aikana jonkun pahan rytmihäiriön, pelkään veritulppaa... Näitä on loputon lista...

Synnyttäisin alakautta, mutta eivät anna. Mulla diabetes ja iso vauva tulossa. Kuulemma erittäin epätodennäköistä että mahtuisi lantiosta tulemaan. Mä pelkään :(

Voit olla tosi kipeä sen jälkeen. Itse olin aivan järkyttävän kipeä kun nousin ensimmäistä kertaa sängyltä, varauduin puolen vuoden kuntoutumiseen jne. Viikko siitä en tarvinnut särkylääkettä, paraneminen oli aivan uskomattoman nopeaa. Monella on näin.

Kuollakin voit, mutta jos mietit riskejä sinulla on suurempi riski kuolla tänään tai huomenna, tai kaikkina näinä päivinä ennen sektiotasi, liikenteessä tai vaikka kotonasi. Anestesialääkäri ei ole mikään kokematon tumpelo, hänelle olet yksi toimenpide monien monien joukosta. Hän osaa hommansa. Vertakin voit vähän vuotaa, kyllä, mutta sähän olet sairaalassa! Sen lähempänä lisäverta et voi olla. Myös muita elintoimintojasi tarkkaillaan kyllä leikkauksen aikana.

Mieti vauvaa. Kyllähän se pitää ulos saada ja tämä on nyt se turvallisin tapa. Olen synnyttänyt myös alakautta ison vauvan (minulle) ja siitä toipuminen kesti kauan. Kuukausia. Vauvalle ei onneksi käynyt kuinkaan. Peloista kuitenkin muistan tunteen, kuinka synnytyksen aikana pelkäsin vauvan puolesta. Pelkäsin toki leikkauspöydälläkin, mutta se oli erilaista ja leikkaus on ohi ihan hetkessä.

Ja nukutukselle mulle sanottiin kyllä tiukka ei.

Vierailija
17/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin kysyttiin sitä ja molempia olen alateitse yrittänyt, mutta lantio ei anna vaan periksi. Pelkäsin sektiota itsekin tosi paljon ja kävin sen vuoksi jopa pelkopolilla, halutessaan voi myös sinne ottaa yhteyttä!

t. Kahdesti koettu

Vierailija
18/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selitettiin, että diabeetikkojen vauvat menevät rutiinisti teholle syntymisen jälkeen verensokerin seurantaan. Vauvoilla on kuulemma yleensä alhainen verensokeri syntymän jälkeen ja tarvitsevat tiheää verensokerin seurantaa, lisämaitoa tai sokeritiputusta. Minimi aika teholla on 24 tuntia.

t. toinen diabeetikko, sektio ehkä myös edessä.

Vierailija
19/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, että pelkopolilla kävin siksi, että pelkäsin sektiota ja toivoin alatiesynnytystä. Synnytystä yritettiin käynnistää, mutta sektio tuli mutta kaikki meni todella hyvin silti. Pelkojen lävitse käyminen kannattaa. t. kahdesti koettu

Vierailija
20/25 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta olimme toivoneet lasta. Vihdoin hän ilmoitti tulostaan.

Hän pysyi perätilassa raskauden loppuun asti.

En ollut halukas synnyttämään perätilassa olevaa lasta alakautta. Lisäksi hänen arvioitiin olevan lantioni sisämittoihin nähden niin iso, ettei mahtuisi perätilassa syntymään. Sain suunnitellun sektion. Vauva tosin kääntyi sektiota edeltäneenä iltana " oikein päin" . Napanuora oli kiertynyt käden ja kaulan ympärille ja tyttö oli syntymässä nyrkki ojossa. Että ihan hyvä oli, että pysyttiin suunnitelmassa, vaikka kerroin, että epäilin vauvan kääntyneen...

Jälkivuotoa oli jonkin verran, ei kamalasti. Toivuin tosi nopeasti. Haavakipuja ei ollut. Kaikki meni loistavasti.

TSEMPPIÄ SINULLE!! Hyvin kaikki menee, usko pois!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi