Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyspäivärahasta

Vierailija
23.11.2008 |

En ole koskaan edes käynyt työvoimatoimistossa, joten olen ihan pihalla työttömyysturvasta.

Jos jään nyt ansiosidonnaiselle, olen siis oikeutettu siihen 500 päivää, niinkö? Jos sitten menen johonkin töihin/koulutukseen, olen uudestaan oikeutettu ansiosidonnaiseen, jos jään uudestaan työttömäksi, niinkö? Onko se ansiosidonnainen silloin se sama alkuperäinen vai minkä mukaan se lasketaan?

Kiitoksia kovasti!

t. ulkoistettu

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle maksetaan ansiosidonnaista niin kauan kunnes se 500 päivää on täynnä. Jos pääset välillä työhön, tuki katkeaa tietysti ja jatkuu uudelleen jos jäät työttömäksi. Omavastuu on vissin 7 päivää vai jos joku muu tietää paremmin. En tiedä tällä hetkellä mikä on se päivien nollaussysteemi. Mutta jos olet tarpeeksi monta kuukautta työssä ja palkka on parempi kuin edellisessä paikassa, ainahan kannattaa laskettaa uudelleen työttömyyspäivärahan määrä ja samalla jos kuukausia on tarpeeksi niin nollata samalla ne käytetyt päivätkin.

Vierailija
2/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen saamaan erittäin hyvän päivärahan, joten en haluaisi sitä vaihtaa huonompaankaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitat sillä ansiosidonnaista. Ansiosidonnainen on hyvä, jos palkkasi on pieni, mutta huono, jos palkkasi on iso.

Toki euromääräisesti saat sitä enemmän, mitä suurempi palkka sinulla on, mutta sitä suurempaan kuseen joudut mitä suurempi palkka sinulla on, sillä mitä mitä isompi palkka sinulla on, sitä vähemmän (prosentuaalisesti) saat ansiosidonnaista.

Tulen saamaan erittäin hyvän päivärahan, joten en haluaisi sitä vaihtaa huonompaankaan.

Ap

Vierailija
4/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta 3 800 euron työttömyyspäiväraha on ihan ok ja olen siihen tyytyväinen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi