Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset to-pe

21.02.2008 |

Pitäskö laittaa parin päivän pino. Kun tuntuu että on hiukan alun ryysiksen jälkeen tämä kirjoitteluinto täällä laantunut. Jos ja kun aktiivisuutta tulee taas lisää, niin tehdään sitten vaikka noita päiväpinoja taas.

Täällä meni aamu ulkoilun merkeissä. Ja nyt mä oon rätti poikki väsynyt. Esikoinen otti sukset alle ja mentiin tuonne lähiladulle. Minä sitten osittain vedin pulkassa ja osittain raahasin kuopusta, joka ei olisi halunnut istua pulkan kyydissä muttei olisi halunnut kävelläkään :/ Esikoinen innostuikin hiihtämään oikein pitkän lenkin, varmaan parin kilsan luokkaa. Ja sitäkin piti tietysti välillä avustaa mäkiä ylös jne. Joten himpun verran oli äitykällä hiki kun päästiin kotiin. No, nyt kuopus kävi unille ja esikoinen pelaa, joten mäkin taidan hetkeksi oikaista sohvalle.

Muutenpa tänne ei ihmeitä. Aamuisin tuntuu tuota pahoinvointia olevan jo melkoisesti. Mutta syöminen onneksi (ainakin vielä) helpottaa. Vatsaa nippailee ajoittain ja valkkaria tulee roppa kaupalla. Ihan hirmuista väsymystä mulle ei vielä ole iskenyt. Vaikka yöt olen nukkunut viime aikoina vähän levottomasti. Mut kaitpa sekin sieltä tekee tuloaan.

Muksaa torstaita!

mirulii ja pirpana 6+3

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla suurin osa keskustelusta siirtyny tonne yahoon tai msn:n sivuille.

Hipolle suuret pahoittelut, harmittavan moni on " pudonnut kelkasta" näin alkuvaiheessa. Mutta parempi kai se, että menee pian kesken jos on mennäkseen, eikä sitte myöhemmin. Onnea jatkoon, toivottavasti pääset pian takasin odottajien joukkoon!

- bee rv 7+4 -

Vierailija
2/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tänään siellä ultrassa eikä olisi kannattanu vielä mennä...näkyi vaan joku pussi eikä siis ruskuaispussia tai muuta.. lääkäri sanoi että voi olla vielä niin aikasessa vaiheessa ettei voi sanoa vielä mitään. Lääkäri laski, että nyt olis vasta rv6 jos sitäkään. Mulla kun tuo ovis oli vasta kp18 niin voi hyvin olla vielä tosi aikasta. Seuraava ultra on vasta 4.3 eli tuskanen odotus edessä. Mut en tiedä..mulla on koko ajan ollu huono tunne tästä ja luulen että tässä käy huonosti. Tulis nyt sitten edes ulos itellään sieltä jos tuulimuna on. On kyllä tosi masentunu ja itkunen olo nyt.. seuraavaan ultraan en kyllä mene yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla parempi tällänen parin päivän pino, tulee sitten pikkasen enemmän viestejä. :)

Mies yllätti eilen miut ihanasti ja toi miulle kukkia. Samalla kun ojensi kukkapuskan niin mie aloin itkeä pillittämään, vähän kummasteli että mikäs nyt, ja eikö ollutkaan mukava juttu. Miulle käy nykysin usein noin ja ootankin vaan että millon töissä alkaa kesken kaiken itkettää. Ja kun ei edes ole mitään syytä. Selitinkin sitten miehelle että ei kyllä oo mitään syytä moiseen itkuun ja että kukat oli ihania. :D

Illaksi pitäisi raahautua työmaalle. Ei kyllä yhtään huvittaisi. Menispä aika nopeemmin, sekin matelee ihan tahallaan.

Tästä tuli tämmönen valivali viesti, sorry. Toisena päivänä sit positiivisemmalla mielellä.

AngelEyes ja masukki 5+4

Vierailija
4/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkäiselle halit ja tsemppiä ultran odotukseen. Toivotaan että parin viikon päästä siellä pikku sydän jo sykkii. :)

Vierailija
5/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihlooko teillä alapäästä..? Tai niinku mulla tuosta oikean puoleisen munasarjan kohdalta tulee sellaisia teräviä vihlaisuja ihan alas saakka??? Normaalia?

Vierailija
6/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 1988

Tervehdys!

Mulla on alkanut ilmaantua pahoinvointia, joka voimistuu aina iltaa kohden:( Väsymys jatkuu..oliskohan siihen mitään apukeinoja?? Päikkärit otan päivittäin ja syön Ladyvita Plussaa, mutta silti ihan järkky väsymys koko ajan..kuljen varsinkin illalla ihan zombiena.

Puutuuko muilla kädet? Mä en ymmärrä eikös toi puutuminen tule vähän raskauden myöhäisemmässä vaiheessa..mä herään joka yö kun kädet ihan puuduksissa. Ja ihme repäisyjä mullakin tuolla alapäässä silloin tällöin, tulee ihan ykskaks mutta häviää hetken päästä.

Ens maanantaina uuteen ultraan, silloin kyllä pitäis jo näkyä muutakin kuin ruskuiais-ja sikiöpussit-toivottavasti:)

Nyt pitää lähteä antamaan ruokaa jälkikasvulle ja sen jälkeen kauppaan. Mukavaa illanjatkoa!

-Tiziana rv 6+4

Vierailija
7/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa liittyä enää mihinkään ylimääräseen msn yms juttuun. Joten kirjoittelen täällä. Oireet loppuivat kun 7 viikkoa tuli täyteen ja olin reilun viikon jo täysin varma, että keskeytynyt keskenmeno. Pääsis sairaalaan ultraan ja siellä se pikkuinen porskutteli :) Kivi vierähti sydämeltä. Pitää nyt vain nauttia tästä oireettomuudesta.

G 8+3 tai jotain sinnepäin

Vierailija
8/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussasin tänään, joten tänne odotuspuolelle ja lokakuisiin tie vie:)

Olen kahden lapsen (-01 ja -03) äiti ja nyt kolmannen laskettuaika olisi lokakuun lopulla. Tuosta edellisestä on kuitenkin jo niin aikaa, että ihan kuin kaikki olisi taas uutta ja ihmeellistä:)

bee83; mitkä nuo yahoo ja msn-jutut on? mitä kautta voi liittyä ja miten toimii?

äiti83; mulla oli ennen menkkoja paljon niitä vihlontoja tuolla oikealla puolella ja nyt pari päivää ennen plussaa luulin että nyt ne menkat sitten alkaa, kun vihlo niin kun olis puukkoa työnnetty tuonne alas oikealle, mutta siihen se sitten jäi. Syytä en tiedä, toivottavasti kaikki hyvin -molemmilla

Yleensä se vihlominen on tullut sellasissa tilanteissa kun nousee seisomaan.

huitshapeli *vieläkin hämillään aamuisesta*

Vierailija
9/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta! msn ja yahoo löytyy seuraavista linkeistä:

Yahoon yhteisö: http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet/

MSN yhteisö: http://groups.msn.com/Lokakuuntuhisijat2 008/

(jos myöhemmin etit, niin linkit löytyy myös meidän esittelypinosta, joka näkyi tippuneen jo 4. sivulle)

Sinänsä vähän harmi, kun porukka jakautuu, kun ei nyt kukaan (korjatkaa, jos oon väärässä) jaksa kolmea eri paikkaa lukea. Mutta kyllähän meitä lokakuisia on niin paljon, että joka sivustolle riittää lukijoita :)

Vierailija
10/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla Lillian, joka huomasit, että meillä oli sama la ja synnäri :) Mun pitikin sitä kommentoida, mutta lahopäänä unohdin ;) No harvemmin kai se lapsi just laskettun aaikana syntyy, mutta eihän sitä tiedä, vaikka oltaiskin samaan aikaan huhkimassa :) Kunhan nyt vaan pääsee sinne asti... on vielä niin alussa tää raskaus...

- bee rv 7+4 -

Vierailija
11/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hemmetin pelottavaa...niin ihmeellisiä tuntemuksia että en tiiä pitäskö niistä olla onnellinen vai pelottaa kahta kauheemmin!?!?!?!

Mäkin haluaisin kohta ultraan...mutta ei vissiin mahista mennä jos ei sit ihan yksityiselle...eka neuvola olis varattuna 18.3. jos nyt sinne asti pääsee...Koskas siellä jotain pitäs näkyä jos on näkyäkseen?

Toisaalta eipä sinne viitsis turhaan ultraan mennä jos tämäkin kesken menee...

Tää päivä on ollu ihan kamala, tämä sama 5+0 muuttui ed raskaudessa keskenmenoksi... jotenkin ajatellut koko päivän ihan liikaa kaikkea...miten ihmeessä tätä pelkoa pääsis karkuun???

No, toivotaan että pysytään kaikki kelkassa mukana, ja jarrusukat pysyy kaikilla jalassa!

Äiti1983 5+0

Vierailija
12/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vähän sama etten jaksa/ehdi tutustua msn ym. juttuihin niin kirjoittele ja lueskelen täällä. 5+1 menossa ja aika oireeton vielä. Iltaisin palelee ja mahassa tuntuu painetta ja vaikka mitä. Kolmatta odotan ja joka kerta oireet alkaneet joskus rv7. Pitää nyt nauttia tästä. Välillä vieläkin epätod. olo.. Mulla nuorin syntyi 05/07 eli viime vuonna tähän aikaan olin myös raskaana! Tuntuu aika hurjalta, mutta ei edes silleen kauhistuta, vaikka esikoinenkin täyttää marraskuussa vasta 4 eli pientä on meidän porukka. En olis 5 vuotta sitten uskonut et näin lyhyt väli tulee lapsille. Pidin itseäni tyyppinä joka haluaa keskittyä yhteen kerrallaan :) Mut ei tosiaan estelty raskauden alkamista mitenkään, mut ei myöskään sitä " yritetty" . Mutta joku meille näin kovasti halusi.

Ollaan käyty aikaisemmissa raskauksissa varhaisraskaudenultrassa n. rv 7 mut en tiedä et käydäänkö nyt. Mä jo kyllä ehdottelin 4D ultraa kun ei siinä olla aiemmin käyty. Olishan sekin kokemus. No sitä todellakin ehtii vielä miettiä, vaikka tätä menoa se on piankin edessä. Menee lasten kanssa nämä päivät niin nopsaa. Olen hoitovapaalla elokuun loppuun ja siitäpä sit jäänkin äitiyslomille jos kaikki menee hyvin.

Jotenkin ei enää stressaa niin paljoa km ym. nyt kolmannella kerralla, kun on huomannut ettei voi vaikuttaa juurikaan varsinkaan näillä viikoilla miten käy. EIkä muutenkaan. Mä niin uskon siihen et asiat menee niin kuin niiden pitää mennä. Ekassa raskaudessa jouduin sairaslomille jo rv 17 ennenaikaisuusriskin vuoksi. En saanut tehdä juuri mitään ja otin sen kirjaimellisesti. Meni yliaikaiseksi niin kuin toinenkin. Kohdunkaula lyhentyi ennenaikojaan ilmeisesti emätintulehduksen vuoksi joka hoidettiin rv 14. Toisessa raskaudessa tätä lyhenemistä ei ollut joten lekuri sanoi ettei se ole minulle luonnostaan ominaista. Mut tokassa jouduin kans s-lomalle suppereiden vuoksi. Pitää mennä vaan päivä kerrallaan ja olla raskaana kunnes toisin todetaan! :)

Hyviä unia kaikille, mua meinaa välillä tämä raskaus valvottaa, ei negatiivisesti :)

- Tähti2 rv 5+1

Vierailija
13/32 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin tänne katselemaan ja ihmettelemään ja jos oikein ymmärsin niin täällä kirjoittelevat mammat joilla on lokakuussa laskettu aika...?Itse tein juuri viikko sitten testin ja plussaa näytti...Netistä löytyvien raskausaikalaskurien mukaan laskettu aika olisi 22.10 elikkäs 6 rv olisi menossa ja tuo päivä on mitä mainion kun sattuu olemaan oma syntymäpäivä:)

Vielä en ole uskaltanut edes neuvolaan soitella ja aikaa varailla kun viime lokakuussa tuli keskenmeno hiukan yli 8rv:n joten ajattelin pitää ihan hiljaiseloa tämän raskauden kanssa siihen asti kun vaara on niin sanotusti ohi...Sen verran monta keskenmenoa ja kohdunulkoista on tullut koettua ettei oikein uskalla enää innostua heti jos testi näyttää plussaa.Kaksi tervettä lasta maailmassa ja tämä on nyt 13 raskaus eli ei ole niin helppoa tässä perheessä tämä lapsenteko ollut.

Meillä ollaan tämä viikko sairastettu koko perheen voimin oikein kunnon flunssaa ja kuumetta.Isännällä otettiin verikokeet tänään kun ei kuume lähde laskemaan ollenkaan ja nyt tämä tahvo vei minulta yöunet aivan kokonaan tokaisemalla, että taitaapa olla angiinaa kun kurkku on niin pirun kipeä ja jotain valkoista kuulema itse näki sinne kurkkiessaan!!??

Siinäpä oli minulle syytä lähteä kahlaamaan nettiä kun jostain kumman syystä mulla kummittelee mielessä ettei angiina olisi kauhean hyvä juttu raskauden aikana niin sikiölle kuin äidillekkään...???Onkos tämmöisestä kenelläkään parempaa ja tarkempaa faktaa??

Vierailija
14/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo jatkuu täällä. Pakko oli kertoo yhdelle työkaverille, kun koko ajan yökkäilen, niin alko vähän ihmetteleen. Sanoi, että oli jo huomannu, että oon raskaana. En viittiny vaan sanoa, ettei sen pitäis kyllä vielä näkyä... ;)

Äiti1983: mullakin oli sellasia teräviä vihlasuja jtoisella puolella joskus rv4+jotain, mut sit ne meni aika nopeesti ohi. Luulin, että on virtsatietulehdus, mut lääkäri sano, et se voi kohdun venymisestäkin johtua (tosin ei se ollu kyllä mikään asiantuntija).

Nyt on parina päivänä tuntunu menkkamaisia kipuja. Kuuluukohan ne asiaan? En muista ekasta raskaudesta enää paljoa, ja muutenkin on ihan erilainen raskaus, kun on nyt tätä kamalaa pahoinvointiakin ja mahakin ihan turvoksissa.

Viikonlopun odotusta toivotellen

Elwa04 5+6

Vierailija
15/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kevät alkaa pilkottaa tuolta taivaanreunan takaa,ehkä tämä kauhea väsymys menee ohi sen myötä.Tänään heräsin kunnon oksetuskohtaukseen,poika vähän ihmetteli vieressä että mikähän tuolla äitillä on,ei uskalla viellä puhua tästä salaisuudesta.

Mites teillä muilla,oletteko malttaneet pitää raskauden viellä omana tietona?

Itse olen kertonut omille vanhemmilleni ja muutamalle läheisimmälle ystävälle.

Tuntuu että tämä raskaus on mennyt päivien laskemisessa että ylittäsi sen kriittisimmän ajan,edellisellä kerralla ei tajunnut edes pelätä mitään,piti vain itsestään selvyytenä että kaikki menee hyvin ja saa terveen lapsen.

Nyt kun tietää jo valmiiksi mitä tuleman pitää kaikki tuntuukin paljon pelottavammalta..Meneekö raskaus hyvin?Saadanko terve lapsi?Miten esikoinen suhtautuu?Riittäkö aika ja rakkaus molemmille?On se luonto kumma mun kohdalla,kaikki nämä kysymyksen heräsivät vähän niinkuin jälkikäteen,vaikka tätä kakkosta tehtiinkin hyvän aikaa,silloin mikään muu ei mietittänyt kun vaan se kova halu saada vauva:)Tuntuu se vielläkin nii-iin ihanalta ajatukselta,että masun pohjalsta ottaa..!

Hanna rv 6+4

Vierailija
16/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testasin plussan, ja rv 4+1 olisi menossa. Oli tosi yllättynyt ja onnellinen, viides yrityskierto oli menossa ja toiveet tärpin suhteen aika matalalla. Meillä on 1v3kk ikäinen poika, jolle nyt siis toivottavasti saataisiin pikkusisarus :)

Joku oli miettinyt ihmeellistä terävää toispuoleista vihlontaa munasarjan kohdalla. Mulla oli sitä ekassa raskaudessa paljon, ja pelkäsinkin sen takia kohdunulkoista. Mulle kuitenkin kerrottiin, että se on puhjennut munarakkula (eli se kohta, mistä munasolu on ovulaatiossa irronnut) joka siellä vihoittelee, ja tuo vihlonta on ihan normaalia! Huoli siis pois siltä osin :) Toki jos kipu ihan kauheaksi äityy niin kannattaahan se käydä tarkistuttamassa vaikka yksityisellä lääkärillä.

Kevättä ja suurta onnentunnetta rinnassa oleva

Viipero

Vierailija
17/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos bee83, käyn kurkkaan.

Mäkin oon aikasemmissa raskauksissa ollut ihan huoleton, ei siis mitään pelkoa että vois mennä esim. kesken.

Nyt jostain syystä tällanen pelko painaa, en tiiä miks:(

Ennen olen kailottanut kaikille heti raskaudesta ja nyt en ole sanonut kun yhdelle kaverille, joka muutenkin tietää kaikesta kaiken.

Enkä oikein tiedä, miten vanhemmille kertoakaan.. Mutta onhan tässä aikaa vielä:)

Mitäs kaikkea ei saanut syödä?! Ei mitään muistikuvaa, että olisin edes mitään viimeksi vältellyt:/

Vierailija
18/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/neuvonta/ravitsemus/raskaus.html

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165

Ylemmästä linkistä löytyy linkki sivun lopussa terveysministeriön suosituksiin, joihin koko sivu perustuu.

Vierailija
19/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet plussanneet ja onnea kovasti. Laitattehan itsestänne tiedot myös tonne lokakuisten esittelypinoon. Voin nostaa sen tohon etusivulle, jos se on tippunut jonnekin kauas.

Mä olen väsynyt. Ja olo on jatkuvasti etova. Ruoan haju oksettaa. Mikään ei maistu hyvältä (paitsi hedelmät). Tuli jo itku tänään, kun maalailin piruja seinille, että tätä se sitten on koko raskaus. Harmittaa kaikkein eniten toi, etten pysty kunnolla syömään. Pelkään, ettei vauva masussa saa kaikkea tarpeeksi. Millonka tää pahoinvointi yleensä loppuu jos loppuu? Mun mielestä jossain oli kerrottu joku rv...

Muuten menee kyllä ihan mukavasti jännittäessä ja kuvitellessa tulevaa perheenlisää. On myös ihana huomata, miten innoissaan mies odottaa tätä vauvaa. Eilen hän antoi iltasuukkoja vatsalleni ja totesi " haluaisin, että vauva tulis jo ulos" .

Erica 7+0 (Hienoa päästä taas uudelle viikolle)

Vierailija
20/32 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jotenkin helpompi ja tutumpi käydä lukemassa muiden kuulumisia ja kirjoittelemassa omia! Toivottavasti siis edes osa jäätte tänne seuraksi! Matkaa lokakuuhun kun tuntuu olevan tuhottoman paljon...

Aika siis kuluu ihan hirveän hitaasti!!! Mitään oireita ei ole, joten senkin vuoksi olo on vähän epävarma. No, maanantaina on ultra, jonka jälkeen toivottavasti olen " varmemmin raskaana" . Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Ajalteltiin, et jos ultrassa kaikki on hyvin, niin sen jälkeen ehkä kerrotaan isovanhemmille, ja osalle kavereista on ens viikonloppuna pakko kertoa, kun olis sellaset juominkibileet, jossa paljastuisin kuitenkin.

Mulla hirveä karkkihimo! Ja nyt jo on sellainen olo, että oon lihonut varmaan viis kiloa! Mies kyllä sanoi (ehkä kohteliaisuuttaan), ettei lihominen ainakaan näy, mutta musta tuntuu siltä. Kaikki puristaa... :(

Hyvät perjantai-illan jatkot!

Cisse rv 6+6