Te joilla on ollut tuulimuna,millä viikoilla se todettiin??
Heippa.
Kirjoittelen taas tänne kysymyksiä kysymyksien perään:)
Eli otsikko kertookin jo kaiken..?
Itsellä näkyy massussa vain " raskaussäkki" ja ehkä pienenpieni ruskuaispussukka..Lääkäri/gynekologi sanoi että näillä viikoilla pitäisi näkyä enemmän,jopa sikiön syke.
viikkoja oli ultratessa 5+5,huomena uudetsaan sitten viikkoja 6+0.
Kommentit (6)
Lisäksi vaikka tarkka hedelmöityspäivä/ kuukautisten alkamispäivä olisi tiedossa ja kierto tasan säännöllinen, niin silti ultrassa voi olla 1-2kin viikon heitto sikiön iässä.
Eli vaikka raastavaa onkin, odottelisin viikon ainakin. Silloin varmimmin pitäisi jo näkyä jotain. Ihan alkuraskaudessa on muutenkin vaikeampi mitata sikiön kokoa koska se on niin pieni vielä.
Tsemppiä ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä!
Mutta sitä ennen ei ollut ultraa ja menin vuodon takia äitipolille.
Toivottavasti siellä huomenna jotain näkyisi. tsemppiä!
kun alkoi tulla vuotoa ja kramppeja. Siitä sitten Naikkarille ja siellä ultrattiin+ kaavittiin.
Ensimmäisessä ultrassa siis, siinä niskaturvotusultrassa.Hänellä ei mitään vuotoja ja raskausoireet olleet normaalit. Ilmeisesti kuitenkin luulisin et noihin tuulimunaraskauksiin on jonkinlainen taipumus,koska ainakin hänellä ollut myös tämän jälkeen 2 tuulimunaraskautta, jotka todettiin toinen rv9 ultrassa ja toinen km rv6 vuodon perusteeella.
Mulla näkyi syke ultrassa 6+2,mutta olen kuullut et monella vasta 7+ ja jopa 8+,kun asukki ollutkin luultua nuorempi. Hedelmöitysajankohdastakaan kun ei voi koskaan olla varma. Siittiötkin kun voivat elää monta päivää toimintakykyisinä=)
Tsemppiä sulle ja toivottavasti sun raskaus etenee onnellisesti loppuun saakka!!
Kylläpä on piinaava viikko sinulla käsillä. Yleensä sanotaan, että syke näkyy varmuudella vasta viikolla 7+ vaikka se saattaakin näkyä paljon ennen sitä. Aiemmin siis ei juurikaan voi tuulimunaa todeta, voi olla että alkio on kiinnittynyt myöhään. Siihen mitä näkyy ja miten hyvin, vaikuttaa paitsi ultraajan kokemus (taito) myös laitteiden laatu.
Minulla tässä raskaudessa (piti ihan hakea kalenteri) 6+3 (yksityisellä) ja 7+2 (julkisella) näkyi syke. 5+0 (julkisella) näkyi pelkästään ruskuaispussi.
Ymmärrän hyvin, että nyt on melkoinen paniikki ja toivoisit tietenkin, että saisit asiaan selvyyden suuntaan tai toiseen. Ikävä kyllä mitään ei tässä vaiheessa voi tehdä, kuin odottaa. Ehkä toivoa että jos se ei ole oikea, elinvoimainen raskaus, että se vuotaisi ulos niin voimalla ettei enää tarvitsisi epäillä ja pohtia.
Yritä, jos mitenkään voit, rauhoittua vähän ja ajatella että vaikka tässä vaiheessa tuntikin on pitkä aika odottaa, loppujen lopuksi pari päivää menee kuitenkin aika nopeasti. Toivotaan edelleen että kyse on vain hitaasta kiinnittymisestä ja että kaikki kuitenkin on kunnossa!
Minkä kokoinen ruskuaispussi sinulla näkyi?
Minulle lääkäri ei ihan varmaksi osannut sanoa, mutta veikkasi viikkoa 5+0 ja pussin kooksi 6,4mm. Menkkojen mukaan viikkoja olisi ollut jo 6+5. Eli nyt myös itse epäilen tuulimunaa :(