Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia käynnistyksistä kun aiemmin ollut sektio...?

19.05.2006 |

Tässä on vielä 3kk laskettuun aikaan, mutta on alkanut kuulemieni juttujen perusteella mietityttämään tuo tuleva synnytys...

Eli esikoisen synnytyksessä päädyttiin lopulta kiireelliseen sektioon lapsen sydänäänten heikkenemisen vuoksi. Raskaus meni 9pv yli ja alkoi raskausmyrkytyksen oireet jolloin synnytys käynnistettiin... Synnytystä pidettiin täysin keinotekoisesti yllä. Ilman tippaa ei supistuksia lainkaan. Tipalla erittäin rajuja supistuksia...

Nyt hiukan pelkään ajatusta synnytyksestä. En niinkään kipua, vaan sitä kuinka kaikki voivat mennä niin yllättävällä tavalla ja kaikkea mahdollista voi tapahtua. Rehellisesti, pelkään lapsen ja itseni kuolemaa yms.

Haluaisin kuulla kokemuksia nyt siitä, onko teillä joilla on tehty sektio, käynnistetty synnytyksiä seuraavissa raskauksissa?

Onko mennyt hyvin?

Olen kuullut että käynnistetty synnytys voi äityä niin rajuksi että kohtu on vaarassa revetä...

Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka synnytys päättyi hätäsektioon kun vauvan sydänäänet romahti. Toisella synnytystapaarvios lääkäri meinas ettei mielellään käynnistetä kun on sektio takana. Totes vielä että olis parempi kun lähtis supisteluilla käyntiin ja sitte vasta menis lapsivesi. Aivan niinkuin siihen itte pystyis vaikuttaan. (mieslääkäri)

No uusivuosi meni supistelles kotona. Maanantaina menin synnärille ja sielä kaks päivää. Keskiviikkona laittoivat prenalle ' nukkumaan' . Käytiin yöllä taas vaihteeksi synnytyssalis, mut ei sieltä mitään tullu. Torstai aamuna rupesivat sytotekillä käynnistään. En muista sainko kokonaisen vai puoliskan tabletin. Se vaikutti tosi hyvin ja ehtoolla taas ammeeseen ja saliin. Vauvan sydänäänet vaan rupes huiteleen 180 ja laski aina supistusten jälkeen, niin että lopuksi päädyttiin kiireelliseen sektioon.

Mulla siis ainakin käynnistettiin. En tiä oliko se jotenkin ' rauhallisempi' käynnistys kuin muilla.

Vierailija
2/4 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis raskausmyrkytys ja todella kivulias käynnistys tipalla. Ei kuitenkaan 14 tunnin aikana lähtenyt syntymään joten päädyttiin minun ja vauvan heikon kunnon vuoksi kiirelliseen sektioon.

Toisessa raskaudessa tuli myös raskausmyrkytys ja jouduin taas tippa käynnistykseen. Käynnisteltiin todella tarkassa valvonnassa ja vauva lopulta syntyi alakautta. Kohtua tarkkailtiin uudella laitteella jolla saa noin suunnilleen selville sen että kuinka paljon voi antaa supistella ja kuinka rajusti. Eli siis ettei supistukset käy liian voimakkaiksi sektiohaavalle. Kokoajan oli henkilökunta sektiovalmiudessa toisessakin raskaudessa ja huoneessa jatkuvasti kätilö tai lääkäri.....kysy lisää jos jokin jäi epäselväksi !

Tipalla aikaansaadut käynnistykset ovat todella rajuja, mutta hyvin 1,5 vuotta vanha sektiohaava ne siis ilmeisesti kesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen ajatteline että ei voi toinen enää mennä niin huonosti, mutta meni kuitenkin. Ensimmäisessä synnytyksessä olin niin huonossa kunnossa etten " ymmärtänyt" pelätä mitään. Nyt vasta on tullut hirveä pelko kun toinen synytyskin oli hirveä (epiduraali epäonnistui ja synnytys kesti kuitenkin 1,5 vuorokautta )

Toisen synnytyksen kohdalla itkin ja kerjäsin sektiota, koska edellinen monen tunnin käynnistys oli liian hyvin muistissa. Olin varma ettei lapsi synny kuitenkaan alakautta, vaan taas monen tunnin käynnistyksen jälkeen leikataan. Eli kaikki tuska ihan turhaan....

no, leikkausvalmius kokoajan oli varattuna ja näin jälkeenpäin ajatellen olen tyytyväinen että lapsi syntyi alakautta (on paljon " helpompi ja miellyttävämpi" kuin sektio )

Nyt kyllä en tiedä uskallanko enää uudelleen raskaaksi vaikka mieli tekisi, pelkään niin paljon niitä tipalla aikaansaatuja supistuksia, niitä ei mielestäni pysty mitenkään hallitsemaan ....ainakin aion käyttää pelkopolia ensi kerralla !

Vierailija
4/4 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täytynee ottaa itsekin puheeksi synnytystapa arviossa nuo asiat.

Toivoisin itsestään käyntiin lähtevää alatiesynnytystä mutta sitä kun ei itse voi päättää ja opittu on että kaikenlaista voi tulla vastaan :)

Täytyy myös varautua tuohon mahdollisuuteen että tässä toisessa raskaudessa voi myös tulla tuo raskausmyrkytys...

MrsKole 27+3