Joka toinen nainen pettää! Av-mamma ei koskaan? ;-)
Joka toinen nainen pettää
20.2.2008 1:02
Monen naisen kohdalla tilaisuus tekee varkaan.
Mikä on onnellisen parisuhteen salaisuus?
Naiset eivät ole puhtaita pulmusia puhuttaessa uskottomuudesta. Iltalehden nettikyselyn perusteella lähes puolet naisista on pettänyt puolisoaan.
Nelosella tänään esitettävän G-piste-ohjelman teettämä tutkimus on päätynyt hieman lievempään tulokseen. Sen mukaan 37 prosenttia suomalaisnaisista on syyllistynyt pettämiseen.
G-pisteen tutkimuksessa selvitettiin syitä naisten uskottomuuteen. Lähes 60 prosenttia puolisoaan pettäneistä naisista päätyi ratkaisuun suhteessa ilmenneiden ongelmien takia.
Toiseksi yleisin syy oli se, että tilaisuus yksinkertaisesti teki pettäjästä varkaan. Kostoksi kumppaninsa uskottomuudesta petti joka kymmenes nainen.
Pettäminen on viimeinen keino
Halu testata omaa viehätysvoimaa rankattiin tutkimustuloksissa kolmanneksi tärkeimmäksi syyksi pettämiseen.
- Rakastumisvaiheessa on helppo ihailla ja huomioida toista. Kun suhde vanhenee, huomionosoitukset jäävät pois ja aletaan pitää toista itsestäänselvyytenä. Silloin moni on altis toisten ihailulle. Tässä vaiheessa pitäisi muistaa tehdä töitä suhteen eteen, ettei puolisoa pidetä huonekaluna.
Pettäminen on usein viimeinen keino purkaa pahaa oloa. Oulasmaan mukaan oma viesti pitäisi saada perille puolisolle ennen harhapoluille astumista.
- Usein tilanne tajutaan vasta siinä vaiheessa, kun toinen on jo pakkaamassa laukkujaan.
Pettäminen koston keinona ei toimi Oulasmaan mukaan koskaan.
- Ehkä korkeintaan ajatuksen tasolla, mutta en ole koskaan kuullut, että kostaja olisi hyötynyt pettämisestä. Hän loukkaa sillä pahasti myös itseään.
Lue keskiviikon Iltalehdestä uskottomien kertomukset ja asiantuntijan näkökulma pettämiskyselyn tuloksiin.
Kommentit (24)
Kuten aikaisemminkin on jo tullut ilmi, pitäisi ottaa huomioon tuon kyselyn otos. Itse kun vähän luulisin, että on tapahtunut ns. haitallista valikoitumista eli juuri pettäneet ovat vastanneet suurin joukoin ja jotka eivät petä, eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Minusta tuosta IL:n kyselystä voitaisiin todeta, että puolet tähän kyselyyn vastanneista naisista on pettänyt- yleistäminen ei onnistu noin epävalidilta kyselyltä.
Vierailija:
Jos tämä ystäväni kykeni moiseen, miksei kuka tahansa???
siinä sulla on vastaus tähän kysymykseen.
Asuin maalla silloisen avomieheni kanssa. Olin nuori ja kaupunkilainen. Meinasin kuolla tylsyyteen, joten piristin elämääni naapurin miehen kanssa kaksi vuotta. Karkailimme latoihin ja elimme jännittävää elämää peitetarinoineen ja salaisine kohtaamisien kanssa.
Onneksi tajusin jossain välissä, että minusta ei ole maalaiselämään! Nyt olen kaupunkilaisrouva, enkä ole pettänyt kuin yhden kerran.
Niinhän ne väittää kerran pettäjä, aina pettäjä. Näin se on. Kynnys madaltuu!
Kummitäti on eronnut, mutta kertoi, että avioliittonsa aikana petti miestään useasti. Kun mies oli matkoilla, vei lapsensa hoitoon ja matkusti lentäen salarakkaansa luo. Olen aivan tyrmistynyt. Ja tätä jatkui vuosia.
Jos tämä ystäväni kykeni moiseen, miksei kuka tahansa???