Jos isällä on skitsofrenia,onko mun lapsella.....
Kommentit (11)
En kyllä edes seurustelisi. Kun se diagnoosin saa, täytyy olla todella sekopää.
Olen jopa tällä palstalla ihalua taikka vihailua osakseen saava akateeminen ;) Elämässä tosiaan sattuu kaikennäköistä, itse en jättäisi pelon takia elämättä!!
Sitä ei kuitenkaan varmasti tiedetä johtuuko kohonnut riski epävakaista kasvuoloista vai geeneistä.
sellainen sairaus jota pahempaa ei voi oikein kuvitella. Vaikka sairastunut onkin oikealla lääkityksellä hyvässä kunnossa niin kuitenkin aina on olemassa se mahdollisuus että menee psykoosiin. Siinä on läheisillä kestämistä.
Vaikka olisi miten mukava ihminen niin skitsofrenia on sellainen tauti, että siihen sairastunut ei palaa ikinä ennalleen ja häneltä voi odottaa mitä vaan
epäasiallista käytöstä.
t. 3 joka tapaa ammatissaan skitsofrreenikkoja
Se että näet skitsofreenikkoja työssäsi, ei kerro sinulle vielä mitään...terkuin se skitsofreenikon tytär.
jossain suljetulla osatolla eli aina silloin, kun ovat hyvin huonossa kunnossa. Ne paremmat elämänjaksot jää kokonaan näkemättä.
Veljeni on skitsofreenikko ja olen silti uskaltanut saada lapsia.
Täytyy kyllä sanoa, että veljeni on äärimmäisen vastenmielinen ihminen, joten kenenkään läheiselle en sitä sairautta toivo.
Mieheni suvussa on paljon skitsofreniaa; mm. miehen veli ja pappa ovat saaneet diagnoosin. Miehen äidillä ei ole todettu kun ei suostu tutkimuksiin.
Mieheni toistaiseksi ainakin terve, mutta kyllähän se pelottaa jos omille lapsille periytyy.
Esim. munasoluja ei saanut siskoni luovuttaa koska tädillämme on skitsofrenia. En silti huolestuisi ellei oireita olisi näkyvissä. Elämähän on riskejä täynnä.