PRKL! Pitäkää koiranne kiinni taajama-alueella!
Oma koira ei pidä vieraista koirista ja en halua vieraita koiria meidän luoksemme! Ei se pure mutta haukkuu ja räyhää ja en tahallani ota riskiä että tulisi mitään tappeluita tai puremahommia. Ärsyttää kun osa ei voi pitää koiriaan kiinni ja ne sitten koittavat tulla luokse ja sitten saa idioottileiman kun sanoo asiasta.
Kommentit (15)
ikinä en ole sen nähnyt poistuvan pihasta, mutta kyllä se ruukaa nurkan takana haukkua
jso ei kerta tule sieltä pois kenenkään " kimppuun" , samahan se on haukkuuko narun päässä vai ilman liekaa sieltä nurkan takaa :)
on hieman vaikeeta kouluttaa omaa tottelematonta nuorta koiraa tottelemaan, kun jostain tappelulle hyökkää jonkun tuntematon tottelematon koira ilman hihnaa tai omistajaa. prkl.
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Tuossa ihan meidän kerrostalon takana alkaa metsä, sinne naapurin koira juoksee leikkipihan halki ja paskoo polut täyteen ja lapset tykkää leikkiä tuolla ja nyt tuo koira pilaa koko paikan.
Vierailija:
Tuossa ihan meidän kerrostalon takana alkaa metsä, sinne naapurin koira juoksee leikkipihan halki ja paskoo polut täyteen ja lapset tykkää leikkiä tuolla ja nyt tuo koira pilaa koko paikan.
Eli jos koiran kakkaan siellä astuu niin oma moka...
Mua ällöttää tää ihmisten vieraantuminen eläimistä! Missä muussa maassa on tällaista helvetin vouhkaamista!!? keski- ja eteläeuroopassa kissoja ja koiria kulkee vapaina eikä siellä kukaan nosta asioista tämän tason meteliä! Tämän suomen kansan suhtautuminen eläimiin on aivan jotain käsittämätöntä!
HÄVETTÄVÄÄ KÄYTÖSTÄ!!!
Esim. Ranskassa koiran saa tuoda ravintolaan ja sille tuodaan oma juomakippokin, täällä suomessa koirat ajetaan pois terassiltakin. Ransakassa kukaan ei valita koiranpaskasta sillä ne siivotaan päivittäin katujen varsilta kaupungin toimesta - ja taatusti pienemmällä koiraverolla kuin suomessa!!
Jos itse tapaan irti olevan koiran eikä se millään tavoin häiritse tai uhkaa minua, niin mitä hittoa siihen pitäisi mennä päätä aukomaan että kiinni se koira!!?? Samoin jos kissa kulkee vapaana, en todellakaan ajattele, että kissat kiinni saatana!!
Nykyään Suomessa ei uskalla kissoja pitää irti maallakaan kun täällä on niin HULLUA sakkia!
Vierailija:
HÄVETTÄVÄÄ KÄYTÖSTÄ!!!
Esim. Ranskassa koiran saa tuoda ravintolaan ja sille tuodaan oma juomakippokin, täällä suomessa koirat ajetaan pois terassiltakin. Ransakassa kukaan ei valita koiranpaskasta sillä ne siivotaan päivittäin katujen varsilta kaupungin toimesta - ja taatusti pienemmällä koiraverolla kuin suomessa!!
Jos itse tapaan irti olevan koiran eikä se millään tavoin häiritse tai uhkaa minua, niin mitä hittoa siihen pitäisi mennä päätä aukomaan että kiinni se koira!!?? Samoin jos kissa kulkee vapaana, en todellakaan ajattele, että kissat kiinni saatana!!
Nykyään Suomessa ei uskalla kissoja pitää irti maallakaan kun täällä on niin HULLUA sakkia!
jos kävelee omistajan rinnalla rauhassa niin kävelköön, mutta jos ryntäilee vouhottaen pensaista kieppumaan tuntemattomien ihmisten ympärille, niin ei kyllä ole kivaa.
Kyse oli irtiolevasta koirasta joka ryhtää pimeässä puskasta minua ja koiraani kohti, etäisyys enää vajaa metri meihin kun se kääntyi.
Ei mua haittaa muiden koirat jotka eivät meitä kohti hyökkää tai rynni, mutta ne jotka pitävät koiransa irti (vaikka lakikin sen jo kieltää!) voisivat katsoa etteivät ne omat " luffet" häiritse muita!
Täällä on useita koiranomistajia, jotka toitottavat miten heidän koiransa tottelee aina. Yksi taas piti oikein luennon, miten koirat on laumaeläimiä ja miten irrallaan juoksevaa koiraa kannattaisi kohdella, ei olla huomaavinaankaan. No, hieman hankalaa olla huomaavinaan, kun toinen kita ammollaan louskuttaa siinä eikä väisty tuumaakaan ja kun näykkii lahjetta tai koiraani.
Ja nää jotka väittää, että heidän koiransa tottelee aina, niin monet kerrat ovat syöksyneet jostain pimeydestä ärisemään eivätkä lainkaan kuuntele omistajaansa. Tai välillä omistaja läyryää puhelimeensa tai kuuntelee musiikkia eikä näe eikä kuule mitä ympärillä tapahtuu.
Juu, asumme alueella missä on todella paljon koiria ja ehkä nää ongelmatkin korostuu täällä. Ehkä koiranomistajillekin pitäs järjestää joku pakollinen koulutus, että perusasiat tulis selväksi. Alkaen siitä, että ne paskatkin kuuluis kerätä jalkakäytäviltä.
Koirasta tulee väkisinkin häiriintynyt kun se pidetään kiinni!
Etelässä kaikki koirat ovat rauhallisia eivätkä louskuta tai pompi ihmisten päälle eikä niitä tasan tarkkaan KUKAAN OLE KOULUTTANUT!
Ettekö te pahvit nyt tajua?!
Itseäni on purrut juuri sellainen " rauhallinen" koira....joka juoksenteli itsekseen.
koiranpaskasta kadulla saa 200 euron sakot
onhan se koira omistajastaan iloinen ja hauska kun loikkii kieli pitkällään moikkaamaan mun lasta, joka pelkää vieraita koiria, varsinkin kun ne juoksevat jostain puskista pyörimään ja hyppimään ympärille. Ei ole kerta tai kaksi kun taapero on säikähtänyt ja kaatunut maahan kiljuen kun joku hurtta rynnii jostain paikalle yllättäen,
omistaja sitten hölköttää iloisena perässä ja nauraen selittää miten ihana hauska ja ehdottoman kiltti se koira on, " ei se mitään tee vaikka noin hyppiikin"
Joo, ei varmaan tee, mutta lapseni pelkää sitä. Ja itseasiassa säikyn kyllä itsekin isoja koiria jotka rynttävät jostain yllättäen pyörimään ja hyppimään ympärille.