Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, nyt epäröidään talopakettipäätöstä... Tilattukin jo =(

Vierailija
19.02.2008 |

Meillä on oma tontti joka on velaton. Tilasimme Älvsbytalon, mutta nyt olemme tulleet vähän toisiin ajatuksiin tai olemme siis kahden vaiheilla, ottaisimmeko sittenkin Designtalon. Älvsbyn peruutus tulisi maksamaan 1800¿.

Hinta mietityttää. Samankokoinen Designtalo tulee kaikenkaikkiaan maksamaan paljon enemmän.

Älvsbytalossa kustannusarvio kaikkineen päivineen on 182 000 ja tähän hintaan kuuluu erillinen iso autotalli- katos.

Designtalo tulisi maksamaan vähintään 195 000¿ eikä tuossa hinnassa ole kuin kämänen autokatos.

Näihin molempiin kustannusarvioihin on laskettu myös tontin hinta (joka meillä siis velaton oma)

Omaa rahoitusta löytyy tontin lisäksi vaan n. 10 000¿ joten Ä- ratkaisussa joutuisimme ottamaan lainaa n. 152 000¿ ja D- ratkaisussa lainasummaksi tulisi arviolta 165 000¿ (eikä edes kunnon autotallia/ varastoa).

Uskaltaisikohan sitä ottaa tuon isomman lainan. nettotulomme ovat n. 3500¿/ kk.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa vaan se parempi

Vierailija
2/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysykääpä rakennusalan ammattilaisilta vaikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaatte talopaketin, jonka sitten peruutte?

Vierailija
4/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Designin jälleenmyyntiarvo on parempi.

Mielestäni teillä on varaa tuohon isompaankin lainaan.

Vierailija
5/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ja huonot puolet. Riippuu rakentajista kuinka peukalo keskellä kämmentä on.

Vierailija
6/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen kuullut älväristä niin paljon huonoa, että unohtaisin sen. Mies on rakennusalalla...

Vierailija
7/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaimet käteen- ratkaisussa aika hyvin kutinsa).

Mutta tuossa Älvsbyratkaisussa meillä olisi vielä varaa joutua yllätetyksikin, mutta jos jouduttaisiin esim. paaluttamaan, olis 175- 180 000¿ laina (D- talo) ihan liikaa meille...

ap

Vierailija
8/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin kuin parhaalta tuntuu, ettei tarvitse myöhemmin katua!

Vierailija
9/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan...

Mutta maine on huono, oli sillä sitten perusteluja tai ei, ja tämä luonnollisesti vaikuttaa siihen jälleenmyyntiarvoon.

ap

Vierailija
10/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat älvsbytalojen mollaajat tietyillä keskustelupalstoilla ovat itse tehneet mokan perustuksissa ja näin koko talo voi huonosti.

Vierailija
11/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Designtaloissa olen vieraillut useammassakin ja ne on kyllä laadukkaan oloisia, joskin hyvin pelkistettyjä. Taitaisin valita jälkimmäisen isomman lainan uhallakin.

Itse täällä myöskin talopakettiasioiden kanssa pähkäillään. Tämä olikin hyvä muistutus, ettei kannata hötkyillä. Ollaan kuitenkin tekemässä meille kotia loppuiäksi. Ei ole kiva, jos jo rakennusvaiheessa alkaa kaduttaa.

Vierailija
12/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin älllyn mollaajaa, mutta yksikään niistä ei itse asu ällyssä...Laskin noita kustannuksia ja oletan että koska hintaero oli noinkin pieni, olette laskeneet tuohon summaan kaiken sen mitä meinaatte siellä itse tehdä/ ylimääräisenä ottaa. Esim. takka ja laatoitukset.

Vierailija
13/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taas asuu ja tykkää kovastikin :) Miksiköhän niitä tilataan niin paljon jos ovat aivan paskoja..

Vierailija
14/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkansa. Meillä Älly Luonnotar ja pohjaa ei uskoisi samaksi alkuperäisen version kanssa. Mm. väliseinää poistettu ja huoneet vaihtaneet paikkaa ja kaikki nämä muutokset ihan tehtaan puolesta pilkkahintaan (oisko maksanut yhteensä jotain 700¿).

Kaverille tulossa Kuutar ja siinä olkkari ja keittiö tehdään yhdeksi tilaksi (takka tulee väliin) ja muutos maksoi muistaakseni 250¿)

Vierailija
15/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLVSBY:

+ hinta

+ voi itse valita mieleisensä kph/ khh ja wc- materiaalit ja saa sellaisen takan kun haluaa.

+ rossipohja (meidän tontilla hyvä vaihtoehto)

+ erittäin hyvä pohjaratkaisu, ei hukkaneliöitä.

+ poistoilmalämpöpumppu kuuluu hintaan -> edullinen asua.

+ käyttöullakko

- olkkari liian pieni

- yksi makkari liian pieni

- laatu arveluttaa kuitenkin...

- laminaatti täytyy itse laittaa

- huonompi jälleenmyyntiarvo

DESIGN:

+ laadukkaammat materiaalit

+ toimiva pohja ja huoneet hyvän kokoiset

+ korotettu sisäkatto antaa avaruutta ja ilmettä

+ nykyaikaisempi

- hinta

- pienehkö keittiö (15,5m2)

- materiaalit ennalta päätetty eikä tuohon rahaan viitsis välttämättä vaihtaa " hyvää" jos ei miellytä silmää.

Vierailija
16/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos hintaero D-taloon on noin pieni, niin en miettisi sekuntiakaaan tilauksen perumista. Muutamassa Ä-talossa olen käynyt kun etsittiin asuntoa ja niistä jäi kyllä aikamoiset kammot ko. firmaa kohtaan. D-talot ovat mielestäni paljon laadukaampia ja jos katsotaan ihan vaikka perustuksia sekä alapohjaa (eli niitä tärkeitä rakenteellisia seikkoja) niin D-talot tehdään kunnon perustuksille, usein kai maanvaraiselle betonilaatalle. Ä-talot taas perustetaan muutaman ilmastointiputken pätkän päälle valettujen betonipönttöjen päälle (ne kaikki jotka olen nähnyt) ja alapohja on puurakenteinen.

Vierailija
18/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta takuu siltä osin siirtyykin sitten laatoitusfirmalle.

Vierailija
19/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etenkin jos hintaero D-taloon on noin pieni, niin en miettisi sekuntiakaaan tilauksen perumista. Muutamassa Ä-talossa olen käynyt kun etsittiin asuntoa ja niistä jäi kyllä aikamoiset kammot ko. firmaa kohtaan. D-talot ovat mielestäni paljon laadukaampia ja jos katsotaan ihan vaikka perustuksia sekä alapohjaa (eli niitä tärkeitä rakenteellisia seikkoja) niin D-talot tehdään kunnon perustuksille, usein kai maanvaraiselle betonilaatalle. Ä-talot taas perustetaan muutaman ilmastointiputken pätkän päälle valettujen betonipönttöjen päälle (ne kaikki jotka olen nähnyt) ja alapohja on puurakenteinen.

Vierailija
20/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älvaritehdas sanoi et max 1500kg takka voi olla ko. kohdassa. Tilasimme takan älvarin kautta. Vieläkin käräjillä asiasta. Ilmastointi ei pelaa kunnolla pesuhuoneessa ja portaat natisevat(kuulemma kaikki portaat natisevat)