Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä teen? Soskussa ei vastata puhelimeen, olen odottanut päätöstä kaksi viikkoa

Vierailija
19.02.2008 |

tai päätös on jo tehty, mutta hain muutosta. Eikö laissa sanota, että päätös pitäisi tehdä seitsemässä päivässä? Yllättävien tapahtumien vuoksi olen nyt ollut kaksi viikkoa ilman rahaa, ruokaa ei ole enää ja epätoivo alkaa iskemään.. Lapsille pitäisi saada jotain ruokaa tällekin päivälle.

Minne voin soittaa nyt? Päivystävä sossu ei vastannut eilen, eikä näköjään tänäänkään.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en jaksa nyt mainita syitä siihen mut tilanne oli kuiteskin se... soitettiin sossuun siihen vartijalle joka vastaa ja sanotiin nyt tarvitaan joku sossu heti puhelimeen... meillä ei ole rahaa ruokaa ja jotain tarttis syödä... saimme jonkun kiinni ja hän laittoi miehen tilille rahaa ruokaa varten ja varasi seuraavalle päivälle ajan.

Minä kerran yritin saada sossua kiinni kiiruulla. Vartijallekin puhuin asiasta, mutta hän sanoi, että ei ole mitään mahdollisuutta nopeuttaa. Hän sanoi, että vain ja ainoastaan puhelinaikana saa soittaa sosiaalityöntekijälle ja mikään muu ei käy. Kädet tärisivät vain nälästä, mutta mikään ei auttanut. Ilkeintä oli, että sossu ei edes vastannut seuraavana päivänä, kun yritin soittaa. Oli vain viesti, että on jossain koulutuksessa ja kenellekään muulle kuin oman ryhmän (taisi olla aakkosjärjestyksen tai iän mukaan ryhmitelty) sosiaalityöntekijälle ei saanut soittaa.

Vierailija
22/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin työkykyisenä taaperonsa kanssa elää sossun tukemana ihan mukavasti... voi paska tätä maata!!!!

Missäpäin ap asuu? Missä ovat lasten isovanhemmat?

Noissa pikavipeissä on kaiketi niin kamalat korot, että ne veisivät vain ojasta allikkoon... ei niitä tosiaan ennenkuin kaikki (siis ihan kaikki) muut keinot on käytetty.

Etkö voisi pyytää vanhempiasi apuun? Lasten kummeja? Exäsi vanhempia? Nojust... tyhmä minä... kai sinä olet jo nämä miettinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti saatiin kyl apuu... tosin tais olla kyl nii et ne rahat näky tilillä sit vasta seuraavana päivänä, mut tuli kuiteskin päätös heti. t. 22

Vierailija
24/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa loppua huumorintaju, näköjään tämä byrokratian ihmemaa toimii vallan loistavasti.. Jääkaapissa on punajuuria, ketsuppia, vähän perunoita, inkivääritahnaa, hilloa, sinappia, pari purkkia viinimarjahyytelöä viime syksyltä. Pakastimessa omenasosetta ja seitipaketti, ai niin, yksi pinaattipussi vielä. Näistä pitäisi taas keksiä ruoka. Onneksi makaronia & muita kuiva-aineita on vielä jonkin verran ja ONNEKSI tapanani on ollut hamstrata kaikenlaista.. Nyt vain alkaa loppua nekin tarvikkeet. Kaksi viikkoa ilman rahaa tekee näköjään kekseliääksi ruoan suhteen.

Jatkan soittamista taas. ap

Vierailija
25/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapit täynnä ja sä valitat siellä nälkääsi. Tee tuosta nyt vaikka ensin borssikeitto.

Mä alan tajuta mistä tässä on kyse. Ei sulla oikeasti ole mitään hätää, nyt vaan ryhdistäydyt vähän.

Vierailija:

Kohta alkaa loppua huumorintaju, näköjään tämä byrokratian ihmemaa toimii vallan loistavasti.. Jääkaapissa on punajuuria, ketsuppia, vähän perunoita, inkivääritahnaa, hilloa, sinappia, pari purkkia viinimarjahyytelöä viime syksyltä. Pakastimessa omenasosetta ja seitipaketti, ai niin, yksi pinaattipussi vielä. Näistä pitäisi taas keksiä ruoka. Onneksi makaronia & muita kuiva-aineita on vielä jonkin verran ja ONNEKSI tapanani on ollut hamstrata kaikenlaista.. Nyt vain alkaa loppua nekin tarvikkeet. Kaksi viikkoa ilman rahaa tekee näköjään kekseliääksi ruoan suhteen.

Jatkan soittamista taas. ap

Mulle ei muuten edelleenkään selvinnyt, miksi olet irtisanoutunut työstäsi. Ei projektiluonteisestakaan työstä saa irtisanoutua sairasloman sijasta.

Vierailija
26/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää... eikös niin? Ihan hyvinkin...

Vierailija
27/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parista punajuuresta ja perunasta tehdään herkullinen keitto. Huomenna syödään juhlavasti makaronia ja viinimarjahyytelöä, sitä ei jokaisella soskun asiakkaalla varmaan olekaan ;) Iltapalaksi vedellään omenasosetta inkivääritahnalla tehostettuna. Sitten taas syödään makaronia ja viinimarjahyytelöä, eikö? Tai ehkä makaronia ketsupilla? Tai ehkä sillä omenasoseella?

Seitistä saan yhden ruoan, jos en itse syö kovin paljon, pakkaus olikin puolikas. Toinen lapsista on allerginen pinaatille, mutta eiköhän siitä jotain keksitä..

Jatkan taas soittelua, näitä kommentteja on huvittava lukea, kuinka ihmiset voivatkaan olla niin kaikkitietäviä tietämättä silti yhtään mitään. Kiitos positiivisista ja kannustavistakin kommenteista.

Vierailija
28/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parista punajuuresta ja perunasta tehdään herkullinen keitto.

No itse asiassa KYLLÄ, niistä saa herkullisen borssikeiton. Oletan tosin että sulla on siellä kapista pari pippuria jäljellä.

Lisäksi ehdottaisin että ET söisi sitä kalaa kerralla, vaan tekisit esim kala-makaronivuoan (tai kenties kala-makaroni- perunavuoan. Ja kyllä sitä voi syödä viinimarjahyytelin ja omenasoseen kanssa, jos näitä ei halua säästä mahdollisten puurojen kaveriksi (mainitsit että muitakin kuiva-aineita olisi, osa niistä voisi tuurilla olla puurohiutaleita tai jauhoja.

Kuinka ihmiset voivatkaan olla niin kaikkitietäviä tietämättä silti yhtään mitään. Kiitos positiivisista ja kannustavistakin kommenteista.

Taidan tietää näistä hommista enemmän kuin sinä, selvästikin. t.31

Vierailija
29/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis heräsi jo ihan oikea halu auttaakin... Siksi kyselin, missäpäin asut... ei mekään rahassa kylvetä, mutta mä olenkin tällainen yksinkertainen hömelö, joka auttaisi vaikka ihan ventovierastakin...

Ap:n asenne nyt vaan alkoi hieman ihmetyttämään... kyllä mun mielestä pari päivää pärjää, jos kerran kuiva-aineita on riittävästi. Kala paistinpannulle ja sille kastike (jauhoja sulla varmaan on?) ja kaveriksi perunaa... Pinaatista mä en tiedä mitään, kun olen itsekin allerginen...

Vaikka toisaalta, ap sai kyllä melkoisesti myös sitä kuuluisaa p**kaa niskaansa... ehkä siksi tuo asenne.

Vierailija
30/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät kyllä syö yleensä punajuuria...

toinen on pinaatille allerginen.

kalaa puoli paketia.

pari pottua.

lämmin ruoka pitäisi taikoa 2krt päivässä.

EI noilla eväillä onnistu.

no, ok, päivän pötkii. siinä se.

t: se, joka tarjosi lainaa

Vierailija
31/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin alkaa kyllä väsymys haitata ja mielikuvitus vähetä. Vaikka kaapissa jotain olisikin, niin sitä alkaa väsyä keksimään mitä mielikuvituksellisimpia yhdistelmiä, jotta saisi ruokaa.

Terv. Se, joka joskus kokenut jotain samaa.

Vierailija
32/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuinka paljon keittoa teen parista pienestä punajuuresta ja muutamasta perunasta, kun saman verran menisi esikoiselle yksinäänkin ruoalla.. Ja päälle leivät sun muut, jos tarjotaan.

En tiedä. Saan nämä ruoat riittämään pariksi päiväksi sillä oletuksella, etten itse syö juurikaan, puurohiutaleita on vielä yhteen puuroon ja 1dl on riisiryynejä, joista voi kai veteenkin tehdä puuroa.

Ei ole kyse siitä, ettenkö osaisi jatkaa ruokia ja säästää niissä, mutta joskus liika on liikaa - ehkä pitää alkaa keittelemään nappisoppaa ;)

ap

Vierailija
33/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmintä ruokaa ei tarvitse lapsille kahta kertaa päivässä. Tietysti ap:n pitäisi nyt pystyä itsensäkin ruokkimaan... Raskaana kun on, niin omista syömisistä ei voi / kannata tinkiä.

Et koskaan kommentoinut, missä omat vanhempasi ovat? Kaukana illmeisesti tai muuten eivät pysty auttamaan...

t. se, jolla on jonkinnäköinen halu auttaa yhä vieläkin, keinot vain hukassa.

Vierailija
34/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin alkaa kyllä väsymys haitata ja mielikuvitus vähetä. Vaikka kaapissa jotain olisikin, niin sitä alkaa väsyä keksimään mitä mielikuvituksellisimpia yhdistelmiä, jotta saisi ruokaa.

Terv. Se, joka joskus kokenut jotain samaa.

Kyllä tässä parin viikon aikana on tullut syötyä mitä ihmeellisempiä keitoksia ja säästelty kaikkea mitä voi säästää, nyt vain alkaa oikeasti loppua jaksaminen.

Vierailija
35/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan kohta saan tehdä tiliä siitäkin, miksi vanhemmillani ei ole rahaa ;) Maatila, investoinnit ja epäsäännölliset tulot ja tilit.

Vierailija
36/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tyhmyyttäni kysäisin.

Lähipiirissäsi ei sitten ilmeisesti ole ketään, jolta saisit nyt apua. Mites se seurakunta? Ehditkö jo sinne soittamaan, vai tykitätkö vain sitä sossua? Tuskinpa ne siellä seurakunnassa ekana sitä kysyy, kuulutko kirkkoon vai et... Mä näkisin niin, että tulevaa vauvaa ajatellen, sinun pitäisi nyt saada muutakin apua kuin se ruokakassi kotiin. En tosiaan tiedä, miten nuo seurakunnat ja muut toimii, kun en ole koskaan joutunut asiaa miettimään...

Minkä ikäinen muuten olet? Se ei kylläkään kuulu tähän asiaan mitenkään... voit ihan jättää vastaamatta... ihan uteliaisuuttani...

Asuinkuntaasi et varmaan tahdo kertoa...

t. se joku, joka niin kovasti tahtoisi auttaa, vaan ei taida pystyä.

Vierailija
37/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sori vaan, en nyt ihan ymmärrä sun logiikkaa...

Mene käymään paikan päällä?

En vain arvannut, että ex-mies vaihtaisi minut 18-vuotiaaseen juuri silloin, kun yritämme kolmatta lasta ja että raskaus tulisi olemaan niin vaikea, että joutuisin irtisanoutumaan työstäni ja samalla erittäin helvetilliseen rahatilanteeseen.

Kaikkea en minäkään tässä ymmärrä.

En pääse paikan päälle, koska en saa liikkua, eikä mulla olisi varaa ostaa bussilippuakaan.

Vierailija
38/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..seurakunnissa jne.

Siellä on näkkileipää, korppuja, jauhoja, leipää, maitojauhetta jne.

Vierailija
39/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei voi irtisanoa ketään raskaudenaikana. Ap varmaan mietti liikaa että mitäköhän muut työkaverit tai työnantaja ajattelee. se ihan yks hailee mitä muut ajattelevat. Olisit ajatellut itseäsi vaan.

Seurakunnalta saat ruoka-apua. soita nyt äkkiä sinne jos siellä vielä sattuisi joku olemaan.

Vierailija
40/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla tuollaista tilannetta kellään. Omilla vanhemmilla ei ole lainata edes 20-30¿? Vähemmälläkin saisi jo ruokatarpeita pidemmäksi aikaa. Ja tosiaan, miksi irtisanoutua töistä? Vieläkö palkkaa saamatta, lomarahat? Pakko olla provo.. ei nyt kukaan voi olla tossa tilanteessa oikeesti, ettei nyt mistään saa edes paria kymppiä.