Minkä ikäisenä neitsyys yleensä menee?
Kommentit (26)
14 on ilmeisesti liian nuori, 16 vielä siinä rajoilla ja 18-20 aika yleinen
ja jos on päälle 25 niin alkaa olla kummallista ja omituista
En ole koskaan katunut. Seurustelin pitkään, ja kundi oli mua 4 vuotta vanhempi. Sitkeesti odotti että mä olen valmis, vaikka oli ite jo kokeneempi. Elelin sitten huiman nuoruuden rakastuneena ja kihlautuneena ja yhteisine vuokra-asuntoineen noin kakskymppiseksi, kunnes päädyimme eri teille. :)
niin sillä merkitystä mitä me vastataan
Mä sanon et ei se ole ikäkysymys. Kaverit voi leuhkia vaikkei mitään ole tapahtunu.
Kuka sen tietää minkä ikäsenä sen sopivan pojan tapaa
Jotkut vasta reilusti yli 20v. ja se on ok
Naurakaa vaan mutta itse 30v. kun muutin poikaystävän luo asumaan, nyt naimisissa.
Tosin joutunut olemaan aina itsenäinen ja ottamaan vastuun sisaruksistani.
Ihan omasta tahdostani tapahtui enkä ole saanut siitä mitään traumoja.
Seurustelin pitkään kyseisen pojan kanssa.
ja vaihtelee eri aikoina. Muistaakseni Suomessa tytöillä tavallisin ikä oli 17 ja pojat ovat hieman vanhempia, olisiko ollut 19.
Mutta esim. Etelä-Euroopassa tytöt ovat yleensä vähän vanhempia, yli 20-vuotiaita, ja aikaista seksiä ei pidetä mitenkään asiana, josta kehuskellaan, vaan pikemmin hävetään, jos on ollut liian helppo.
Edelleenkin tuon miehen kanssa, nyt tosin jo naimisissa. Yhessä ollaan oltu pian 12-vuotta!!! (muista miehiä ei oo ollu. :))
Olimme olleet puoli vuotta kihloissa ja sitten se tapahtui. Ei se suhde loppuelämää kestänyt, mutta en kadu. Olimme sitoutuneet toisillemme, emme olleet päihteiden alaisia, en tehnyt sitä poikaystävän painostuksesta ja ryhdyin siihen vasta, kun tunsin olevani valmis.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:21"]16 vuotiaana meni omani.
[/quote]
Ja poikaystävältäni 18 vuotiaana.
Ap tarkoitti missä iässä nuoret nykyään, "tänä päivänä", aloittaa seksielämän. Ei sitä mitä av-mammat takavuosina teki. Oletettavasti aloitus on jatkumoa siitä kun jotkut on huolestuneita ja melkein järkyttyneitä siitä miten paljon (vertauskuvannollisesti) kovempaa meno on nykyään nuorten keskuudessa.
Itse olin juurikin sen 17-vuotias ja koin olevani vanha, vaikka suuri osa kavereista varmasti oli vielä neitsyitä siinä iässä. Mitään hajua ei ole, mikä se keskivertoikä tänä päivänä on.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:22"]
Itse olin juurikin sen 17-vuotias ja koin olevani vanha, vaikka suuri osa kavereista varmasti oli vielä neitsyitä siinä iässä. Mitään hajua ei ole, mikä se keskivertoikä tänä päivänä on.
[/quote]
Eikö se ole pysynyt täällä samana 70-luvulta alkaen?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:25"]
Vaikea uskoa että tuo 17 pitää oikeasti paikkaansa. Suosittujen parissa se kyllä on varmaan tosi, mutta eihän mitenkään puolet lukion kakkosluokan tytöistä edes seurustele. Yliopistollakin on vielä paljon kokemattomia, ja tosi paljon niitä joilla on ollut vasta yksi kumppani.
[/quote]
Uskoisiko tuota? Kyllähän se tutkimusten ja empiirisenkin kokemuksen mukaan on ERITTÄIN harvinaista että ihminen on säilyttänyt neitsyytensä vielä yli parikymppisenä. En sano etteikö se olisi hieno juttu, sanon vain että onhan se nyt IHAN TOLKUTTOMAN HARVINAISTA. Itse olen siis neitsyt ja vajaa 40.
Itse menetin neitsyyteni 14 vuotiaana, suurinosa kaveripiiristä 15-18 vuotiaina. Kyllä oli ainakin harvassa päälle 18 vuotiaiden joukossa. Toki on. Mutta suurinosa ei enää neitsyitä.
Minä olin 19 vuotias.