/*/*/ 3- kuumeilijat viikko 8 \*\*\
Kommentit (53)
Voi miten jännää, tule heti sitten kertomaan! Onko oireita?
2poj@näitille kanssa piinailutsemppejä! Kyllä meistä joku nyt plussaa :)
Ja kaikille uusille tervetuloa!
-Marga :-)
Mä oon tarkotuksella taustaillu, ettei piina yltyis liian suureks.. aika rauhallisin mielin oon tätiä odotellu, mut nyt alkaa ottaa hermoon.. Mulla on nimittäin ollu menkkakipuja jo viime viikon maanantaista asti eikä vaan tätiä oo näkyny!!! Ti testasin negan.. Mitä ihmettä tuo kipuilu voi olla????
Noo.. Odotellaan.. Eihän tässä mitään muuta oo kohta puoleen vuoteen tehtykään.. ;)
Plussaonnea kaikille piinailijoille!!!!
t.iiiik kp 32/27-29 (eka kierto kierukan jälk oli 33,muuten tossa välissä..)
En usko, että täällä plussa tulee, kun tänään alkoi jomottamaan menkkamaisesti. Ei ole mulla raskaudet alkaneet näin, mutta katsotaan nyt. Mutta epäilen suuresti... Väsyttänyt on koko viikon.. zzz.
+++ tuulia!! =)
Jeps, eli tänään kävin neuvolassa poistattamassa kierukan :) Hitsinvitsi kun alkaa jännittämään :D
Eilen tuossa negatuntojani tilittelin.
Tänäaamuna ajattelin testata. Heräsin ennen kellonsoitta siihen kun sydän löi tuhatta ja sataa. Jännitin vessaan menoa niin että jalat löi loukkua, tuntui että sydän tippuu rinnasta.
Kaivoin tärisevin käsin testin kaapista ja yritin osua sillä siihen virtsasuihkuun. Sitä pissaa tuntu menevän joka paikkaan!!
Siinä sitten kun sain vessan siivottua ja testiruudun pyyhittyä pissistä, niin sydän löi vielä enemmän jos mahdollista. Kaksi viivaa =)
Mä en edes osaa vielä ajatella muuta.
Ohjelappusen taitoin auki oikeasta kohtaa, laitoin testin kanssa läpinäkyvään muovipussiin ja miehen yöpöydälle odottamaan herätystä:)
Laitan oireita ja muuta kun tästä tokenen!
Joku sanoi että menkkakivut on ollu, että menkkoja oottelee, niin mullakin oli muistaakseni toissapäivänä. Sattu niin kauheesti että itkua väänsin. Että älä säkään heitä kirvestä kaivoon vielä:)
Täällä olisi yksi 26v. kolmannesta lapsesta haaveileva. Esikoinen on kohta 5v. ja kuopus 3v. Ajattelin ennen, että en todellakaan halua enempää lapsia, mutta nyt on ajatukset muuttuneet ja hormonikierukka on poistettu tammikuun viimeinen päivä. Nyt sitten kokeillaan, että voiko ekasta kierrosta tulla raskaaksi. Edelliset raskaudet ovat alkaneet 1-2kk yrityksen aloituksesta, siispä toiveet on varmaan liian korkealla. Pitää vaan yrittää olla kärsivällinen, koko ajan sitä kuitenkin tarkkailee oireita :) Maha on kyllä ollut ihan sekasin jo viikon verran, närästys on ihan kamalaa, mahakin on turvoksissa...jne. Kyllähän niitä aina löytyy, mutta ovat niin hataria etteivät tarkoita välttämättä yhtään mitään! Aina voi kumminkin toivoa :)
Nyt ompi kp 22/28
Selma
sekaisin. Nyt vaan tarvis jaksaa odotella. :( Mieli on maassa tällä hetkellä. Toivotaan, että pian kierto ja hormonit palautuis normaaliksi.
Ihanaa, että tähänkin pinoon tulee plussia... Nyt vaan tosi pitävät tarrasukat mukaan!
testattu edelleen! Elättelin vähän toiveita, ku edellisissä raskauksissa oon plussannu vasta 35 ja 40, mut nyt on 33 enkä todellakaan usko et enää plussaks muuttuis! Tylsää!!! Nää kivut vaan jatkuu, mut menkkoja ei näy.. Ihana hormonikierukka... Eipä tule mulle 30-vuotislahjaa lokakuussa..
Sori tää valitus!!!
*onnea Huitshapelille tuhannesti!
Täti tuli kp 36/28 mutta ihan jees... tilasin just ison paketin ovulaatiotestejä jotta tietää missä mennään... :-) Tsemppiä kaikille!!! ja onnea plussaajille!!!
... sit rohkenin tehdä testin. Minuutin sisään tuli kaksi viivaa =o
Viiva oli kyllä huomattavasti haaleampi ku kontrolli mutta selvä vaaleanpunainen viiva!!!
Huh, pää on ollu sekasin koko aamupäivän. Täytyy nyt vaan ottaa iisisti ettei taas putoo korkeelta ja kovaa. Ajattelin vielä testailla uudemman kerran ens viikolla, että jos olis viiva vahvistunu.
Josko sitä sitten uskaltais pikkuhiljaa siirtää noi kp:t ja yk:t kaatikselle =) =)
Sekavin ajatuksin
mp73, yk 17, kp 30/n.30 tai sit jotain muuta (4+2)
...Clear bluella ja negaahan sieltä tuli. Kp 25/28. En malttanut olla testaamatta. Alavatsa on arka, ja kohdunnipukka vähän auki, joten en usko, että plussa tulee.
mp73: Paljon onnea plussasta!! =) Kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan! :)
En ehdi nyt muuta, kun esikoinen heräsi päikkäreiltä.
Hyvää viikonloppua! =)
Aivan mahtavaa! Mähän sanoin eilen että kyllä niitä plussia varmasti nyt tulee. Olin oikeassa! np73 ja huitshapeli - miljoonasti onnea!!!!!!
...ja pahoittelut tädin jyräämillle ja negatestin tehneille....
Jotenkin tuntuu että tää keväinen aurinko pistää plussajunaan vauhtia!
Onnea vielä!!!!!!!
t. Marga, kp 30
... ja vielä piti sanomani että tervetuloa mukaan kaikki uudet! Jos joku tuntee vetoa listaemon tehtäviin, niin olisi kiva saada jonkinmoiset esittelyt ihmisistä...?
Onnea mp73!
Ja kovasti muillekin uskoa yritykseen!
Tässä oireita, jos jotakuta kiinnostaa:
Eli mun kierto lyheni vähittäin ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Edellinen oli 25pv.
Kp 22 testasin, koska olo oli ihan " satavarmaraskaus" .
Iltaisin oli kuvottava olo ja yöllä jos joutu nousemaan ylös niin yökötti, mutta en kuitenkaan oksentanut. Siis jo muutama päivä ennen tota kp 22, ja ovisplussa oli vasta kp13!
No sehän oli se nega.
Viime viikonloppuna kp 24-25 olin niin äkänen, NIIN ÄKÄNEN, että ajattelin että jos en nyt oo raskaana niin täytyy hakea jotain ammattiapua, ennenkun jotain sattuu! Huusin, itkin, raivosin, pyytelin anteeksi, sama uudestaan. Miehelle ja lapsille. (mies ei löytänyt eväsrasiaa niin heitin sitä sillä rasialla ja huusin että ala pyörittään sitä yksiöö!!hieman pinna kireellä.. :( )
Myös tissit ovat tuntuneet pari kertaa kipeältä, mutta vain saunassa:D
Vastoin kaikkia " sääntöjä" , alapää on kuiva kun saharan autiomaa, oikein haavaumilla, auts.
Lämmöt kävi alhaalla ja pomppas sen jälkeen normaalia korkeemmalle. (elin mittari kainalossa)
Olin yhtenä päivänä TOSI varmasti raskaana ja toisena EN TODELLAKAAN tuntenut olevani raskaana.
Palelen. Palelen aina, mutta nyt palelen vaikka on pitkähihainen ja -lahkeinen yöpaita, villasukat, peitto ja päiväpeitto.
Kp 29 tein positiivisen testin.
Yököttää edelleen, onneksi suurimmaksi osaksi iltaisin ja öisin (pystyy käymään töissä)
Niin, ja mies toi mulle suklaata ja MÄ UNOHDIN SYÖDÄ SEN! (varmin merkki:D )
ja erityisesti mp73:lle! Tuot lohtua meille jo jonkin aikaa yrittäneille :-)(no okei, minulla alkoi juuri yk 6 eli ei pitäisi kai vielä valittaa, mutta kun tämä kierto menee satavarmasti " hukkaan" , kun mies on työkomennuksella)!
Minulla on ollut kierto tasan 30 päivää kierukan poistosta (jonka jälkeen oli tosi hämärä kierto ts. n. 8 pvää poiston jälkeen tuli menkat ja siitä sitten reilut 20 päivää taas uudet eli sitä en laske " yrityskierroksi" edes) ja nyt sitten viimeisin oli 34 pvää. Olin jo aika varma, että on tärpännyt, mutten viitsinyt edes testata ja sieltähän sitten vuoto alkoi. Ja itseasiassa kuvittelen nytkin, että saattoipa olla varhainen keskenmeno, koska en kärsi juurikaan menkkakivuista ja nyt särki selkää ja mahaa. Meni onneksi nopsaan ohi ts. parissa päivässä. Ja sitäpaitsi mitäpä tuolla on väliä, kun ei nyt homma toiminut ja uutta putkeen! Kai se nro 3 joskus tulee. Nyt vain ei oikein ole noita mahdollisuuksia yrittää kauhiasti, niin olen lähinnä joskus käynyt vain viestejä täältä lukemasssa.
Niin että nyt tosiaan lohdutti ja ilahdutti tuo mp73:n viesti, kun noin niinkuin tuosta nimimerkistä päättelin, että meitä muitakin " vanhoja kärppiä" täällä yrittelee. Ajattelin jo, että olenkohan liian vanha ;-) Ekaa odoteltiinkin kyllä vuoden päivät, mutta kun tuli niitä keskenmenoja, niin toisaalta tärppäsi aina, kun oli tilaisuus/oikea aika. Ja toka tuli heti kerralla ja nyt minusta kaiken järjen mukaan on pitänyt ihan oikea aikakin olla, eikä mitään tapahdu! Paitsi sitten tuo viimeisin episodi, mutta kun en tehnyt testiä, niin saattoihan tuo olla vain myöhästynyt ovulaatio.
Mutta, mutta katsellaan tässä nyt. Kyllähän nämä kaksikin leidiä meille riittävät, mutta voisin minä sen kolmannen pikku prinsessankin ottaa!
Kyllä oot mulle tuttu! :)
Olipas ikävä kun tuli keskenmeno. Tarrasukkia jatkoon!!
Ens viikon keskiviikkoon oon saanu lääkäriajan ja sillon lähtee kierukka!! Jänskättää valtavasti. Naama on kun naantalin aurinko, eikä haittaa vaikka vähän on töissä ressiä, niin hyvältä tuntuu. Tekis mieli kertoa KAIKILLE asiasta, mutta ei sitten kuitenkaan raaski kun esikoista odoteltiin aikanaan vuosi plussaksi. Muutamalle oon kuitenkin kertonut..
Mulla on parhaillaan kuukautiset menossa ja sitä vaan leikittelee ajatuksella että josko tää olis " ekaa raskausviikkoa" . Mies vähän toppuuttelee, tietää vanhastaan miten sitten sattuu jos ja kun kuukautiset alkaakin.
Mutta ajattelin että näin kierukan poiston kunniaksi saan käydä vähän ylikierroksilla! Saas nähdä miten sitä saa hillittyä ittensä jatkossa! :D
Olen lueskellut tätä ketjua tiiviisti joulukuusta -07 lähtien, milloin poistatin kierukan. Kierukan poisto löi (satavarma) raskaus-oireet päälle ja koko kroppa meni hormonimyllerryksestä täysin sekaisin. Poiston jälkeen alkoi parin päivän päästä ns. tyhjennysvuoto ja ensimmäiset kuukautiset tulivat 38 päivää tyhjennysvuodosta. Kierukan ajkana ei minulla ollut kuukautisia. Ennen kierukkaa kierto keskimäärin 29-33pvää, en ole siis kellontarkka =).
Nyt on menossa kp 28. Ovulaatio oli mielästäni erittäin selkeä kp 16 tai kp 17 kohdalla eli kunnon limat ja aivan kamalat vatsakouristukset. Olisin kysynytkin tähän liittyen että kuinka monta päivää mahd. ovulaatiosta kuukautisten pitäisi alkaa, eli milloin voisin odotella niiden tulevan, onko se n.14 pvää ovulaatiosta, vaiko yksilöllistä enemmänkin? Koska kierto on vielä vakiintumaton, niin vähän vaikeaa arvioida muutoin.
Aika ovulaatiosta tähän päivään on ollutkin mielenkiintoista OIREILUA. Tuntui jossain vaiheessa, että oviskivut jäi päälle tms. Raskausoireet alkoivat n.reilu viikko ovulaatiosta. Yritin ja yritän edelleen kääntää niille selkäni ja suhtautua niiden enteilevän alkavia kuukautisia, koska niin paljon oma kroppa minua " huijasi" edellisessä kierrossa. Mahan nippailut ja kouristukset ovat olleet nyt 5 päivää jokapäiväisiä(kp 23 lähtien), rinnat ovat KAMALAN kipeät. Niihin sattuu ja pistää, vaikkei koskisikaan(kipeämmät kuin ed. kierrossa), viikon ajan maha erittäin löysällä vaikka yleesä olen ummetukseen taipuvainen sekä KAMALAT ilmavaivat(minulla ei yleensä ole ilmavaivoja)...Päätä on nyt särkenyt kolmena päivänä...yleensä ennen menkkoja särkee....
Todella nyt vain omaa vaivaa/oiretta tämä avaus, mutta nämä asiat vaivaavat ja halusin ne vertaisryhmässä jakaa.
Kolmatta lasta siis odottelemme ja yk2 kp28 (29-33)
Mukavaa ja onnellista viikonloppua kaikille kolmoslaisille!!!
Nyt on kp 29, viisi pvää vikasta terosta. Oviksesta on lauantaina se 14 pvää (?) joten eiköhän se täti silloin ilmaannu paikalle. Vasta ensi viikolla, jos tätsä pysyy poissa, annan itselleni luvan piinailla. Tosissaan uskon että sinne asti ei mennä vaan täti tulee pilaamaan viikonlopun :-/