Miten te muut jaksatte tehda toita 1800-2500 euron kuukausipalkalla? Totuus on, etta siita ei ainakaan Helsingissa jaa valttamattomien kulujen jalkeen yhtaan mitaan kateen.
Kommentit (47)
Vierailija:
Ei olla kolmeen vuoteen käyty ulkomaillakaan. :-(
Miten traagista!
Mulle se on ihan elinehto käydä aika ajoin avaamassa silmiä ja tuulettamassa päätä ulkomailla.
Ihan hyvin pärjään. Ei tarvitse joka senttiä laskea. Lyhennän asuntolainaa, ostelen vaatteita, käyn leffoissa tai ulkona syömässä silloin tällöin. Jne. Mulla on lapsi ja koira.
Ainiin, mutta en asu Helsingissä. Helsingistä 300km pohjoiseen.
Kun kerran matkustelit harrastukseksi?
minun palkkani 1700e, miehellä 2800e, molemmat olemme tosin uran alussa. Talvella oltiin 3vkoa etelässä, edellis talvena 2 vkoa. Yksin minun tuloillani ei kyllä jäisi rahaa hurvitteluun...
Pienemmät vaatekulut, sillä en juurikaan ostele vaatteita itelleni, lapsille vain.
Oli varaa yhteen matkaan vuodessa, nyt ei siihenkään, kun on nelihenkinen perhe.
Itse saan käteen 1600,-, mies 1800,- & pärjätään aika hienosti. Etelässä ollaan käyty neljä kertaa viimeisen 2½ vuoden aikana. Asutaan omistusasunnossa ja rahaa jää säästöön sekä myös eläkevakuutuksiin & rahastoihin. Yksi asia tosin, jota meillä ei ole - on hieno auto. 90-luvun Madzalla ajetaan, josta ei luonnollisesti ole eurokaan lainaa. Minusta meillä on hyvä elämä ja ok tulotaso. En kaipaa mitään, paitsi ehkä tietyin varauksin sitä hienompaa autoa.
Mutta ei asuta pääkaupunkiseudulla, vaan Vaasassa.
mutta pakko se on. Mun palkka on n. 2500 kokemuslisineen. Melko vaativa työ. Joka päivä vituttaa.
Meinaan kouluttautua joskus toiselle alalle.
T:kätilö
Olen kuitenkin kouluttautunut 3,5 v vuotta sairaanhoitajaksi. Teen paperilla lyhennettyä työaikaa, mutta käytännössä lähes täyttä (yksityisellä on joustettava p_a_l_j_o_n)
Ylitöistä maksetaan surkeasti ja aina saa käydä muistuttelemassa, että jokos maksaisitte ne.
toimin, ja olen ammattiin koulutettu. . yh- äitinä saan kaikki yht. n. 1300 e. ei liikoja juhlita, ei ollenkaan matkustella. lapsia kotona 3.
Tuollaisilla tuloilla tulee hyvin toimeen ainakin täällä Jyväskylässä. Todella hyvin, säästöönkin jää.
Jos 1800e saiskin palkkaa niin... ei mielikuvitus riitä. Olis se huippua jokatapauksessa.
Terveisin 14, joka ei asu lähelläkään pääkaupunkiseutua ja tiukkaa tekee, ei paljon ylimääräistä ostella
terveyenhuoltoalan koulutus, joten 2600¿ kk-palkka tuntuu aivan ruhtinaalliselta. Kaikki on niin suhteellista. Ennen sain 1800¿ :-)
Hyvin se on riittänyt. Asumiseen menee 600¿ ja yli tonni jää kaikkeen muuhun.
Jos ei rahaa jää matkusteluun, sitten ei matkustella. Jos rahaa ei ole uusiin vaatteisiin, kuljetaan vanhoissa. Jne. Jos nimittäin haluaa asua täällä Helsingissä ja toimia siinä työssä ja ammatissa jossa toimii. Kaikkea kun ei tässä elämässä voi saada, elämä on valintoja.
laskuihin, oikeen käteistä rahaa en ole aikoihin nähnyt
Pääkaupungin liepeillä asutaan myös.
palkalla toimeen tuleminen tiukkaa pk-seudulla. Mutta jos perheessä on kaksi tienaavaa vanhempaa niin miettisin ensimmäisenä, mihin se raha oikein menee jos mitään ei jää käteen. Miten asutaan, monta lasta jne.
Oletteko kouluttautuneet lisää, jotta palkan saa hinattu edes 3-tonniin, vai mitä olette tehneet?
Minun on vaikea enää löytää mitään motivaatiota työssäkäyntiin. 15 vuotta työvuosia takana ja palkka on nyt tuo 2500 e/kk. Luulin ensiksi, että sehän on ihan hyvä palkka ja riittävä mutta vuoden raatamisen jälkeen huomaan, että mitään ei jää, vaikka kuinka budjetoi. :-(
Tässä maassa maksaa ruokakin niin saakelisti. Kuin myös kuukausiseutulippu. Lasten kulut ym.
Ei olla kolmeen vuoteen käyty ulkomaillakaan. :-(