Sain tänään tietää, että lapset nukkuvat päiväkodissa päiväunet ilman vaatteita!
Siis vain vaippa tai pikkarit jalassa.
Osaako joku kertoa, minkä ihmeen takia?
Itsellä ainakin tulis vilu vaikka peiton alle meniskin. Lapsilla harvoin peitot pysyy päällä ja yöunillekin pannaan pyjama...
Kommentit (24)
Eikä ne lapset itse siinä mitään ihmeellistä näe ilmeisesti.
Eikä ole valittaneet että palelisivat.
Luulen, että peittoja laitetaan takaisin päälle, siellähän on aina joku valvomassa.
Ja kyllä ainakin oma tyttöni hikoaa nukkuessa kauhean helposti, herää päiväkodissa unilta (olen joskus paikalla herättelemässä) peiton alta tukka märkänä. Onneksi ottavat paksummat paidat ja sukkikset pois, yleensä repusta on haettu t-paita tms. hihaton.
en kylläkään muista minkä takia, ei kenelläkään ollu mitään univaatteita. lasteni pkodissa nukutaan t-paidalla ja sukkahousuilla/tavallisilla housuilla. ei todellakaan ilman vaatteita.
Et kai muuten itsekään menisi peiton alle täysissä päiväpukeissa?
Ilmeisesti tarhan makuutilassa on riittävän lämmin.
huoneessa on oikeasti todella kuuma, kun siellä nukkuu 20 lasta ja petivaatteita ei kauhean usein vaihdeta, joten sänky likastuisi kun sinne menisi samoilla vaatteilla kun on päiväkodin lattialla möyrinyt ja kenties pudottanut ruokaa päälleen.
Pidän omalla lapsellani päiväkodissa sen takia aina aluspaitaa, että olisi vähän enemmän nukkuessa päällä kuin pelkät kalsarit.
Lapset saattaisivat nukkua tosi levottomasti, jos olisi vaatteet päällä
Miksei voi nukkua normaaleissa vaatteissa, tai edes vaikka paidassa ja sukkahousuissa, siinä sängyn tai patjan päällä? Meillä lapset ainakin kotona nukkuu päiväunet vaatteet päällä sängyn päällä, ei peiton alla ensinkään. Yöksi puetaan sit yöpuku ja mennään peiton alle.
LAPSET NUKKUVAT ALASTI SIKSI, KOSKA SAMASSA HUONEESSA NUKKUU N. 20 MUUTAKIN LASTA, JOLLOIN HUONEESSA ON MELKOISEN KUUMA.
Olen ollut pk:ssa töissä vuosia, ja aina ovat hikisiä herätessään.
Eikö siellä huoneessa lopu jo happikin jos niin kuumakin tulee? Hyh hyh, tunkkaisessa huoneessa montakymmentä lasta...
Sitten lapset livahtavat sänkyihinsä vähissä vaatteissa ja pysyvät peiton alla, kun eivät tarkene tulla pois. Niin he rauhoittuvat ja nukahtavat. Ja todellakin lämpötila nousee melkoisesti, kun samassa huoneessa nukkuu monta lasta. :) Ovelaa, eikö totta?
onneksi enää ei tarvitse murehtia kun otettiin tyttö hoidosta pois marraskuussa, mutta nukkuivat silloin pelkillä pussilakanoilla (ei siis peittoja/täkkejä/vilttejä ollenkaan) ja pikkareissa & t-paidassa.
lapsella on pitkittynyt yskä kun on vilustunut päiväkodissa nukkuessaan ;-)))))))))))))))
tiesithän että pelkästään vilustumalla ei tule kipeäksi?
miksi teet tästäkin ongelman? Onko lapsellasi pyjama päiväkodissa?