Voiko sairaanhoitaja tehdä lähihoitajan töitä?
Näin voisi laajentaa työnsaantimahdollisuuksiaan.
Mietin lähteäkö ko koulutukseen...
Kommentit (11)
mutta olisit ylikoulutettu. Ainakin meillä päin monet tekee niin koska sh:lle ei yksinkertaisesti ole töitä.
sairaanhoitajan koulutukseen kuuluu myös sairaan lapsen hoito, jota ennen pitää tietää terveen lapsen hoito ja kehitys. Perushoito on kyllä aika samaa ja monet tekee päiväkodissa ekan harjoittelun jos ei esim omia lapsia.
Itse asun pk-seudulla jossa keikkaa riittää erikoissairaanhoidossa, mutta silti teen tällä ainoalla tutkinnollani (sh) keikkaa myös päiväkoteihin, kouluihin (koulunkäyntiavustajana), vammaisten keskuksiin, vanhainkoteihin.. kelpaisin kuulemma myös pidempään sijaisuuteen päiväkotiin, mutta keikkailen siellä lähinnä vaihtelun vuoksi, eikä rahallisesti kannata.
töihin vaikka olisit sh. Mä en nyt ymmärrä pointtia.
ja miksi tekisit niin? sairaanhoitajille riittää hyvin töitä
Rahaa se on perushoitajan palkkakin ;)
Hyvä työtinannehan kuulostaa hienolta! Sittenhän minun ei tarvitse miettiä tällaista vaihtoehtoa ollenkaan :)
On omakohtaista kokemusta, kun sh:na olen tehnyt ph:n sijaisuuksia joitakin vuosia sitten. Törkeästi yritettiin teettää sh:n töitä vaikka sain vain ph:n palkkaa. Enää en moiseen suostuisi kun työtilanne on sh:lla hyvä.
Onkohan opiskellut lasten kasvusta ja kehityksestä kaiken sen, mitä siihen suuntautunut lähihoitaja. Varmaan tietää sairaanhoidon asiat, mutta ihan terveitten ja normaaleitten lasten perushoito esim. päiväkodissa.