Onko poliisille pakko avata ovi?
Onko pakko avata ovi, jos poliisi on oven takana? Tulevatko poliisit sisään, vaikka ovea ei avaisikaan?
Kommentit (131)
Ei oo pakko. Tulevat sisälle, jos heilläää on siihen syynsä ja lupa.
Poliisi ei tarvitse mitään lupaa tullakseen asuntoon. Ei Suomessa.
Mutta pätevän syyn se tarvitsee kyllä. Siitä voi sitten vängätä ovella.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:56"]
[/quote]
Pitää olla syynä jotain josta voi olla tulossa 6 kk vankeutta, muuten ei ole sisälle mitään asiaa. Eli ei ihan pikkujutuissa.
Miksi et haluaisi avata? Taitaa olla poliiseilla ihan oikeeta asiaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Pitää olla syynä jotain josta voi olla tulossa 6 kk vankeutta, muuten ei ole sisälle mitään asiaa. Eli ei ihan pikkujutuissa.
[/quote]
Nojaa, otat kuvan omalla pihalla olevasta henkilöstä -> salakatselu josta maksimirangaistus 12kk vankeutta. Kyllä se raja menee rikki usein kovin pienistäkin "rikoksista".
Kerran kun olin vielä nuori ja hullu niin oli poliisit oven takana mutta en avannut ovea.
Menin vaan nukkumaan. Ja ei ne sisään tulleet...lähti vaan pois.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:09"]
Kerran kun olin vielä nuori ja hullu niin oli poliisit oven takana mutta en avannut ovea.
Menin vaan nukkumaan. Ja ei ne sisään tulleet...lähti vaan pois.
[/quote]
Miksi ne sua etsi?
Jännittävä historia ihmisellä, joka ei avaa poliisille ovea.
Poliisi ei saa tulla asuntoon jos ovi on lukossa.pitää olla kotietsintälupa.ovea ei tarvii avata.muistakaa se kaikki lampaat jotka noudatatte kaikkia mitättömiä lakeja täällä lakien maassa.mutta onhan poliisi suomessa joillekkin jumalasta seuraava.
Toivottavasti tämän lukee mahdollisimman moni suomalainen
Luulisi poliisin saavan itse oven auki jos niillä on jotain mukamas tärkeää. Itse kun syyllistyn korkeintaan mitättömään pajautusrikokseen. Siitäkin laki takseeraa varalta 6 kuukautta mahdollisesti vankeutta niin se riittää perusteeksi tulla sisään. Kannattaa pyytää se huoltofirma avaamaan. En varmasti itse aukaise.
Voihan ne tulla kysymään, onko havaintoja jostain rikoksesta tms.
Et kai halua syö ä nakkeja yksin?
Vierailija kirjoitti:
Aika monesta asiasta on laissa 6 kk, esim. kotirauhan häirintä.
Avaa nyt vaan! Pääset helpommalla..
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saa tulla asuntoon jos ovi on lukossa.pitää olla kotietsintälupa.ovea ei tarvii avata.muistakaa se kaikki lampaat jotka noudatatte kaikkia mitättömiä lakeja täällä lakien maassa.mutta onhan poliisi suomessa joillekkin jumalasta seuraava.
Yrittäkää nyt helvetti jo ymmärtää, että Suomessa ei ole mitään "kotietsintälupaa" !
Ei ole pakko avata. Jos heillä on riittävän tärkeää asiaa niin he kyllä tulevat sisälle ihan omin keinoin.