Onko poliisille pakko avata ovi?
Onko pakko avata ovi, jos poliisi on oven takana? Tulevatko poliisit sisään, vaikka ovea ei avaisikaan?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ei avannut ovea poliisellle, he menivät sisälle väkisin. Hakkasivat palokunnan avustamana oven hajalle. Parempi avata ovi suosiolla.
Jep, todennäköisesti tuon joutuu vielä sitten itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ei avannut ovea poliisellle, he menivät sisälle väkisin. Hakkasivat palokunnan avustamana oven hajalle. Parempi avata ovi suosiolla.
Vttu en avaa enää ikinä. Pölli mun pari kasvia ja laillisilla rahoilla laillisesta liikkeestä ostetut tonnin laitteet. Vttu vei mun lääkkeet kun en mitään killeripillereitä halua syödä eikä kadulta ole varaa ostaa sitä kukkaa. Nyt sit tuomiota odotellaan jeejee kaikki yhen hemmetin kasvin takia.
Ei tarvitse avata ovea Suomessa kenellekään. Itse en avaisi poliisille ovea, koska olen melko varma että syynä olisi hulluisa naapurimme, joka keksii kaikenlaista jäynää meille. Asumme siis ihan ok-talossa. Naapuri olisi innoissaan pihalla kuuntelemassa miten meitä nyt oikein läksytettäisiin heidän valheiden takia, niin enpä viitsisi ovea avaamalla sitä iloa heille suoda.
Jos poliisilla on oikein tärkeää asiaa hän kyllä ottaa yhteyttä puhelimitse jos ovea ei avata, eli jos vaikkapa olisi perheenjäsen kuollut tai jotain. Kyllä ne silloin soittaa.
Ovesta tullaan sisälle sitten jos on jotain ase/huumeepäilyä. Meillä ei sellaista ole kun kukaan ei ole koskaan vilkaissukaan sellaisten suuntaan.
No en minäkään avannut, naapuri oli ilmeisesti soittanu kerrostalossa olevien bileiden takia ja poliisit soitteli mun ovella. En avannu ku tajusin ett olivat väärällä ovella ja aattelin niitten kuulevina ihmisinä kyllä nopeesti tajuavan että toisen oven takaa se mökä kuuluu.
Oon aina ollu ujo, en muutenkaa availe ovia ja tuolloin olin pessy meikit just naamasta pois ja mul on kauhee akne ni en haluu kenenkää näkevän mua ilman meikkiä. Tietty jos ne ois edellee jatkanu mun ovella ja olis vakavat syyt, nii aukasisin tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saa tulla asuntoon jos ovi on lukossa.pitää olla kotietsintälupa.ovea ei tarvii avata.muistakaa se kaikki lampaat jotka noudatatte kaikkia mitättömiä lakeja täällä lakien maassa.mutta onhan poliisi suomessa joillekkin jumalasta seuraava.
Yrittäkää nyt helvetti jo ymmärtää, että Suomessa ei ole mitään "kotietsintälupaa" !
Kyllä on. Poliisit tulivat kotiini, näyttivät kotietsintäluvan. Minua epäiltiin kätkentärikoksesta. Exäni avustamisesta varastetun tavaran kätkentään.
Muistakaa myös, että kaikki poliisit eivät ole oikeita poliiseja.
Kysymys voi olla jollekin vanhukselle todellinen.
Naapurin iäkäs mummo sai sairaskohtauksen ja oli painanut hälytintä. Palomiehet tulivat alaovesta sisälle ja hakkasivat rouvan oven hajalle aamuyöstä. Hirveä meteli, onneksi rouva sai apua.
Sitä saa alapeukutella itku silmässä niin paljon kuin huvittaa, mutta totuus pysyy samana. ELi vaikka itse avaatkin hädissäsi oven ihan kaikille, niin pakko ei ole avata ovea edes sille poliisille. Fakta, eikä muuksi muutu, ellei laki muutu.
Ilman päteviä papereita ei mitään asiaa siälle. nykyisin on huijareitakin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:56"]
Mutta pätevän syyn se tarvitsee kyllä. Siitä voi sitten vängätä ovella.
Pitää olla syynä jotain josta voi olla tulossa 6 kk vankeutta, muuten ei ole sisälle mitään asiaa. Eli ei ihan pikkujutuissa.
Kunnianloukkauksesta tai nettikirjoittelusta voi saada pari vuotta vakeutta. Joten ei tarvitse olla m.u.r.h.a.epäilty, jotta poliisi tulee väkisin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea avata jos on sydänkohtauksen saaneena lattialla eikä pysty liikkumaan. Toinen syy voi olla se että on todella painava syy epäillä asunnossa olevan tuliaseita ja perhesu-r-man käynnissä. Mikäli naapuri on tällaista hassunhauskaa keksinyt naapureistaan, niin naapurin on tietonsa annettava, ja hän joutuu itse korvausvastuuseen ja syytteeseen perättömästä ilmiannosta ja kiusanteosta, mikäli hänen väärän ilmiantonsa takia naapurin ovi hajoitetaan. Näin se kuule vain menee, ja hyvä niin :) Normi ihmisten ovista ei tulla läpi millään kirveillä, täysin syyttömien ihmisten ovista ilman, että syyllinen joutuu oven hajottamisesta vastuuseen. Se ei suinkaan ole se kenen kotiin mennään väärän ilmiannon vuoksi, vaan se on maksumiehenä joka on väärän ilmiannon tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saa tulla asuntoon jos ovi on lukossa.pitää olla kotietsintälupa.ovea ei tarvii avata.muistakaa se kaikki lampaat jotka noudatatte kaikkia mitättömiä lakeja täällä lakien maassa.mutta onhan poliisi suomessa joillekkin jumalasta seuraava.
Suomessa mitään kotietsintälupia ole, jenkkiläisistä tv-ohjelmista olet tuen keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:56"]
Mutta pätevän syyn se tarvitsee kyllä. Siitä voi sitten vängätä ovella.
Pitää olla syynä jotain josta voi olla tulossa 6 kk vankeutta, muuten ei ole sisälle mitään asiaa. Eli ei ihan pikkujutuissa.
Perusteltu epäily riittää, vaikkapa se että poliisisetä kirkkain silmien väittää haistaneensa että asunnossa kasvatetaan kannabista.
Ei ole pakko avata ovea, jos heillä todellinen tarve tulla sisälle niin tekevät sen kyllä, mutta kannattaa varautua että lasku sotkuista tulee sinulle (sossulle).
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa alapeukutella itku silmässä niin paljon kuin huvittaa, mutta totuus pysyy samana. ELi vaikka itse avaatkin hädissäsi oven ihan kaikille, niin pakko ei ole avata ovea edes sille poliisille. Fakta, eikä muuksi muutu, ellei laki muutu.
Niin no ei toisaalta kun ne avaa sen itse.
Muutama vuosi sitten kävi niin, että tulin illalla kello 20.00 töistä kotiin. Moikkasin teinit, joista toisella oli kolme kaveria pyjamabileissä ja vanhempi lapsi pelas olkkarissa. Mies työmatkalla.
Otin sapuskaa, viiniä lasiin ja kirjan. Siirryin etupihalle istuskelemaan ja naattimaan kesäillasta, ovikin oli ulos auki.
Sain syötyä, kun poliisi tuli pihaan. "täältä on kuulunut meteliä!" Kerroin, että tulin vasta, että jos tytöt (16v) onkin pitänyt elämää, niin ei pidä enää. Lupaan sen. Pahoittelut siitä. Alkoivat siinä sitten jankata, että musa on tunteja soinut... Jaa, no jos nyt kuulostellaan, niin ne bileet on parhaillaan naapuritalossa. Siitä huolimatta sitten kyselivät, että voisivatko sisällä käydä. Millä syyllä te sinne sitten menisitte? Mä en lupaa anna näillä spekseillä.
Hetken siinä sitten mähöilivät jotain ja painuivat sinne naapuritaloon. Eikä siinä sitten sen enempiä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on lainkuuliaisia kansalaisia, joiden ei tarvitse säikähtää poliisia. Poliisia tarvitaan juuri sinun kaltaistesi hunsvottien takia. Jos kaikki olisivat kuten minä ja Niemisen Masa, poliisin voisi lopettaa.
En ole koskaan ollut missään tekemisissä poliisin kanssa ja ikää sentään kohta 70 v. (tai passin olen hakenut )
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämän lukee mahdollisimman moni suomalainen
Miksi?? Tämä ketju ei ole suurimmalle osalle suomalaisista mitenkään tärkeä.