Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset vko 8

18.02.2008 |

Hei

Taitaa hiihtoloma kausi hiljentää pinoilua :)

Anzku1983, astmassa ei ole pelättävää! Kurja sairaus kyllä, mutta lapsilla onneksi helpottaa. Esikoisella todettiin astma n 4kk ikäisenä, oireet alkoivat 4vkon ikäisenä. Babyastmana meni aluksi, n 1.5-2 v iässä muuttui infektioastmaksi. Nyt poika on kohta 4 ja lääkkeet käytössä ainoastaan infektio aikana.

Toki vaikea astma häiritsee arkea jossain määrin, mutta ei kannata pelätä. Apua ja neuvoja/ vertaistukea löytyy hyvin nykypäivänä.

Jos haluat kysyä jotain tai muuten jakaa asiaa niin ihmeessä huutele vaan ;)

Masu ei hirmuisesti ole kasvanut, tai sitten en enään huomaan. Eilen illalla ekaa kertaa sain aivan hirveän potku sateen ja mieskin tunsi ekaa kertaa potkut :) Koko tämän aamun on masussa aikamoinen myllerrys ollut. Kun lähden liikkeelle vauva rauhoittuu :)

Jäin kotiin tänään. Onneksi on ymmärtäväinen työnantaja :) Akvaarion ulkosuodattimen kanssa painin 2 asti yöllä, yht 7 tuntia. Nyt odotan että huoltoliike aukeaa ja toivon ettei kalat kuole sillä välillä! Altaassa uiskentelee rahassa mitattuna n 250e arvosta kaloja :/

Viikonloppuna vein pojan vanhoja vaatteita myyntiin itsepalvelukirpputorille. Tänään täytyy käydä pöytä siistimässä ja viedä lisää myyntiin.

Nyt täytyy lähteä suihkuun ja kohti huoltoliikettä suodattimen kanssa.

T. eppuliini ja sara rv 21

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tyttöjen ja poikien eroista tuli mieleen yks juttu, mikä mulle sattui :-) Meillä siis esikoinen on tyttö ja kakkonen poika. Olin myös pojan synnyttyä ihmeissäni, miten tätä oikein hoidetaan. Mukavasti lähti käyntiin, mutta aloin siinä sitten ihmetellä, että miksi pojan vaatteet aina kastuvat vatsan kohdalta... Tätä sitten äidilleni ihmettelemään. Hän vaan tuumasi heti, että niin, kai oot muistanu kattoa vaipanvaihdon yhteydessä, että se pippeli jää sojottamaan alaspäin... :-D Eipä muuten ollu tullu pieneen mieleenkään moinen asia, tytön kanssa kun ei tuollaisia edes tarvinnut miettiä! :-) Nauratti kyllä pitkään jälkeenpäin. Ja kieltämättä tunsin itseni myös hiukan tyhmäksi... :-)

Täällä on ihana rauha, hiljaista. Lapset lähtivät tänään muutamaksi päiväksi mummin ja papan luokse lomaa viettämään. Pojan synttärijuhlat on lauantaina ja tulevat sitten silloin takaisin. Pääsevät koko jengi suoraan juhlimaan. Mullakin on tässä mukavasti aikaa laitella kaikki rauhassa valmiiksi. Itsekin täytin taas lisää vuosia maanantaina, mutta sitä ei jaksa enää juhlia mitenkään. No kakkua syötiin oman perheen kesken, siinä se.

Ensi viikolla on seuraava neuvola. Mennäänkin pojan kanssa yhdessä. Hänellä on 5v tarkastus ja pyysin itselleni myös samaan syssyyn ajan. Siellä meneekin sitten se parisen tuntia. Masun suhteen kaikki ok, jonkin verran alkanut liitoskipuja tuntumaan tosin. Enkä ole vieläkään kokonaan päässyt oksentelusta :-( Kaipa se synnärillä viimeistään loppuu...

myLove rv 20+0 JEE!! :-)

Vierailija
22/44 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olette saaneet keskustelua aikaiseksi tyttöjen ja poikien eroista yms. Meille tämä heinäkuun tulokas on ensimmäinen. Itsellä ei ole kokemusta kuin siskon tytöistä. Heitä olen kyllä hoivannut hyvinkin paljon ihan vauvasta asti. Ja nyt ollaankin viimeiset 6 vuotta oltu prinsessa maailmoissa :) Vähän kyllä kieltämättä askarruttaa, että entäs jos meille tuleekin poika.. Hetki pitää varmaan totutella, että mitä sitä poijan kanssa oikeen tehdäänkään. Mutta toisaalta poika on kyllä hyvinkin tervetullut tähän jatkuvaan vaaleanpunaisuuteen :D

Tietenkään en itse välitä kumpi tulee. Meillä se säilyykin yllätyksenä tuonne heinäkuulle asti kunnes pikkuinen päättää tulla ulos :) Sitäpaitsi ei meillä tyttöä kokonaan vaaleanpunaiseen puettaisikaan. Itse en siitä väristä kovin välitä.. Voi toki " tyylikkäästi" yhdistellä muiden värien kanssa, mutta sellainen kokovaaleanpunaisuus tulee korvista, heh :)

Väsyttää jotenkin tosi paljon taas. Ei todellakaan tietoa keskiraskauden energisyydestä.. Johtunee varmaan huonoista yöunista. Minulle kun se 8 tuntia on aika must tai muuten olen kuoleman väsynyt aamulla. Heräilen yöllä kyllä normaalistikin paljon vessaan (siis ilman raskautta). Nyt kun herään sitten tuplasti useammin vessaan, niin eihän yöunista tule oikein syviä millään. Nyt kun mahakin on jo vähän kasvanut, niin herään sitten vielä joka kerta kun vaihdan asentoa. Phuuuh.. Unet tulee kylllä hyvin illalla, siitä huolehdin itseni väsyttämisellä päivän aikana, mutta eipä voi mitään kun on niin herkkäuninen ja havahdun sitten pienimpäänkin. Hyvää treenausta pikkuista varten :) Sittenhän se on solong omalle rytmille :)

Tällaista nyt..

MyLauren rv 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mun on tunnustaa, että mulla alkaa olla melkoinen kynnys kirjoittaa tähän pinoon, kun tunnen ikäänkuin vieraaksi.. En käy jokapäivä, niin ei millään jää nimimerkit mieleen, enkä osaa kenellekään kommentoida mitään.. *nolona* Sit tuntuu typerälle jauhaa vaan sitä omaa napaansa, kuin olisin välinpitämätön toisia kohtaan.. Suonette anteeksi tämän!

Omassa navassa on tänään jotain outoa.. Voisin unohtaa olevani raskaana kokonaan! Liikkeitä ei ole tuntunut vielä, ja massu näyttää pienemmälle muutenkin.. Onko sit ollut niin kovasti turvotusta tähän asti, että siksi tuntuu massu pienelle? Jostain se vaan hiipii se pikkupeikko tuonne takaraivoon kummittelemaan, et jos ei kaikki olekaan kunnossa? :/ Mut ei tässä voi kun luottaa siihen ettei hätää ole..

Näin outoa untakin viimeyönä, siinä synnytin ja kesken kaiken mut kärrättiin leikkaussaliin kun istukka olikin kohdunsuun päällä! Kätilö moitti mua miksen ollut käynyt ultrattavana et se olis voitu todeta aiemmin! Sitä sit mietin ylösnoustessa, et kun ei täällä ultrata kuin se alkuraskauden ultra, niin mistä tuotakaan voi tietää?? Ettei sit tule yllätyksenä synnytyksessä.. Yhä enemmän alan kallistua siihen, et varaan sen rakenneultran, maksoi mitä maksoi!!

Vaan, nyt pitää yrittää karistaa nämä ajatukset ja jatkaa arjen pyöritystä, monenmoista hommaa olis taas tehtävänä..

Ädä+papunen rv18+5 (ja huoli..)

Vierailija
24/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

ekana kirjoitin väärälle viikolle...

itse olen uusi täällä..siirryin nyt sitten kesänupuista kun tuo laskettu aika siirtyi n. parilla viikolla:) Onneksi kuitenkin kaikki on ok. Vaavi vain kasvaa omaa tahtiaan. Ei kyllä odotettavissa olekaan mikään suuri vaavi kun itsekin olen pikkuinen:) Pieneksi potkii kuitenkin ihmeen paljon:)

-Näippä rv 21 -

Vierailija
25/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten tämä myös on että voi purkaa omaa oloaa, niin hyviä kuin huonojakin :)

Mun täytyy myöntää että en myöskään kovin kommentoi muiden kirjoituksiin.

Mutta mielestäni mukaan mahtuu aina :)

Ja tervetuloa uusille myös :D

Vierailija
26/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos eppuliini lohdun sanoista :) tietenkinhän sitä vaan aina toivoo,että lapsi pysyis terveenä ilman,että tarvitsisi lääkitystä johonkin sairauteen ym.. itsellä on tooosi paha siitepölyallergia ja viime keväänä sitten huomasin sen myös pojalla.joskin oma lääkäri ei suostunut uskomaan,että reilun vuoden ikäisellä naperolla voi olla allergiaa! vihdoin ja viimein sitten neuvolalääkäri kirjoitti reseptin ja pojan jatkuva nuha ja silmien kutina/turvotus hävisi.. saa nyt keväällä nähdä,miten allergia jatkuu hänellä,paheneeko ihan sinne astmaan asti vai olisiko mahdollisesti hävinnyt kokonaan. *toiveajattelua*

täällä myös pikkukaveri pitänyt kamalaa möykkää aamusta asti! en mennyt aamun tunneille ja olisin saanut nukkua pidempään,mutta pikkuisen potkut alkoi klo 7,kestivät puol tuntia yhteen menoon ja edelleen vähän väliä töytäisee,olenpa liikkeessä tai en. eilen olikin hiljaisempi päivä,joten tänään on paljon kirittävää :D

hankintalistaa olen mielessäni tehnyt.. huomasin ihmeekseni,että esikoinen on se,joka keväällä tarvitsee kaikkea mahdollista eikä niinkään vauva.. innostuttiin miehen kanssa ostamaan vauvalle jo vaikka kuinka vaatetta,joten siitä nyt ei tule olemaan pulaa.. esikoinen sen sijaan tarvitsee uusia kenkiä,takin ja ulkoiluhousut ja jos häneltä siirtyisi vauvan peitto jo tulevalle vauvalle,niin uusi,isompi peitto on myös tarpeen. kauheaa,miten nopeasti noi lapset kasvaa!

eilen katseltiin netistä asuntoja ja mietittiin jos paria käytäisiin katsomassa.jospa sitä vielä kevään mittaan päästään muuttamaan!:D

mukavaa viikon alkua kaikille! missäs muuten kaikki luuraa?

-annu ja pienimies 20+6-

Vierailija
27/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täälläkään tarjota kuin alkuraskauden ultra,kuopiossa asutaan, ja oli kyllä pakko käydä yksityisellä katsomassa vauvaa ihan oman mielenrauhan takia. ihan tavallisen rakenneultran hinta alkoi täällä 100eurosta ja nousi sitten muistaakseni melkein 300,- asti.. tosin tuossa kalleimmassa oli sekä rakenneultra että 3D vai 4D.. minusta ainakin oli hinnan väärti, maksettiin siitä 126,-,saatiin hirmu määrä kuvia ja video mukaan. lääkäri oli ihan huippu,en ole niin ystävällistä tyyppiä tavannut,selitti myös todella hyvin kaiken näkyvän ja etsi niin kauan kuin oli tarvis esim. virtsarakkoa,että nähtiin munuaisten toimivan jne.. ja kirjoittele ihmeessä kuulumisia!

-annu-

Vierailija
28/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kaikki vanhat ja uudet! Mukaan mahtuu aina,eikä tarvitse kommentoida muiden kertomuksia.... =) En itsekään ole siinä kovin hyvä,luen kaikkia mielelläni,mutta en myöskään muista nimimerkkejä jne. sorry!

Täällä kaikki kai ok.Pieniä liikkeitä tuntuu ajoittain,ei vielä kovaa mellastusta,mutta eivät kyllä mellastajia ole olleet nuo aikaisemmatkaan =)

Ensi viikon tiistaina on sitten rakenneultra, jota tietysti kiivaasti odotan.Voi kun kaikki näyttäisi hyvältä...vaikkei siinäkään läheskään kaikkea näy,niin olisi nyt ne mitkä näkyy kohdallaan.Kaikkea kuulee varsinkin kun näin itse odottaa.Ainakin tuntuu siltä ja sitten pelottaa,mutta sehän on normaalia.

No,ei voi kuin toivoa.. =)

Hyviä oloja!!!!

iltahämärä+asukki 19+3

Vierailija
29/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee kanssa oman olon purkua..

Jäi kovasti kaivertamaan meidän rakenneultrassa käynti. Kätilö oli niin epäsosiaalinen.. Nyt kun olen sitten viikonlopun pyöritellyt asioita mielessäni niin tuntuu koko ajan epävarmemmalta, että tarkistikohan kätilö varmasti kaiken oikein ettei vaan hutiloinut kiireessä.

Hän oli siis itse reilu 5min myöhässä ja kehotti meitä kiirehtimään. Koko käynti kesti vain noin 20-25 min. Kätilö mumisi vähän kuin itsekseen ja teki ultratutkimusta. Melkein kuin emme olisi olleet edes paikalla. Kyllä siitä muminasta selvisi että hän katsoi kaikki mitä tarvitsikin vauvasta katsoa ja löysi kaiken olevan kunnossa. Mutta kun meille ei oikein puhuttu mitään tai kysytty mistään niin tuli jotenkin tosi epävarma olo. Yritän vain ajatella niin että hän oli aika kokenut ja teki rutiinilla työnsä, eikä löytänyt mitään poikkeavaa, joten päästi meidät nopeasti eteenpäin. Mutta silti.. tuleville äideille ja isille (varsinkin ensikertalaisille) pitäisi mielestäni selvittää asiat todella hyvin ja huomioida.. ja vähän ehkä kiinnostua ihanasta tulevasta ihmeestä mahassakin.. laskea varpaita yms.

Nyt yritän jaksaa odotella ensi viikon perjantaihin, jotta pääsen neuvolaan ja voin purkaa tätä tunnetta myös todella mukavalle neuvolan tädillemme. Ehkä hän saa rauhaa mieleeni.

Kovasti vauva mahassa potkii onneksi! Eli eläväinen tyyppi siellä on :) Muutenkin alkaa jo maha kasvaa kovaa vauhtia.. nyt se vissiin sitten oikeesti alkaa :)

Sori, tosiaan tää purkaus, mutta ehkä täältä löytyy ymmärtäjiä :) Joo, ja mua ei siis ainakaan haittaa jos tänne ei niin kovin muitten kirjoituksia kommentoi, kuhan tulee tekstiä, mitä voidaan lukea ja pohtia sitten yhdessä jos siltä tuntuu :)

Lisää taas myöhemmin!

MyLauren rv 20

Vierailija
30/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta kun vaavi on pienenpi kuin viikot antavat osviittaa? Ei meinaa millään uskoo ettei mikään ole vialla vaikka lääkäri sano et kaikki kunnossa. no kuitenkin laskettua aikaa siirrettiin eteenpäin. Tänään vasta kävin lääkärissä ja tuntuu että huolettaa koko ajan.

pitäisi laittaa vaaville huonekin kuntoon vaikkei tarvikkaan vähän aikaan:) samalla voisi käydä vaikka ikeassa kun on hesan suunnalle menossa... verhoja lamppu jne..kaikkee pientä kivaa. On noita vaatteitakin tullu ostettua ja sit on omia ja veljen vanhoja tallessa..ne kelpaavat hyvin:) Vaunutkin on ehditty jo tilaamaan:) mites muut ootteko paljon tehneet ostoksia vauvoille?

Mie olen ollu flunssassa viime viikon..vihdoin huomenna pääsee katsomaan omaa karvapalloa siis hevosta. Mahtaa heppa olla villi kun ens kerralla pääsee ratsastamaan..kun sillä ei ole kukaan ratsastellut miun raskauden aikana..en vaan ite uskalla jos vaikka sattuisi jotain. Sen takia piti heppa laittaa täysihoitoon kevääseen asti ennen ku pääsee laittumelle. Mites muut ootteko pystyneet jatkamaan harrastustanne?

Kai sitä pitäisi sitten töihin lähteä, hauskaa päivänjatkoa kaikille:)

-Näippä-

Vierailija
31/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosin lukemassa olen käynyt monesti. Nyt vasta sain itseni rekisteröityä, parempi myöhään..

Viikko vielä töitä ennen kahden viikon talvilomaa, " varastan" yhden viikon kesälomasta. Meilläpäin koululaisten loma ensi viikolla.

Kolmatta odotan, nuorimmainen täytti juuri 6-v ja vanhin koulussa. Tästä, miehen mukaan viimeisestä, aion ottaa kyllä kaiken ilon irti.

Olen näköjään sen verran " outo lintu" , että yhdessäkään ultrassa en ole käynyt, rakenne ultrakin vasta maaliskuussa. Tosin toukka on kyllä ilmoittanut itsestään, varsinkin viime päivinä.

mamix_3, rv 18+2

Vierailija
32/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samanlaisesta kun meillä oli tässä raskaudessa Kättärillä np-ultraajana...

Rakenne ultrassa oli AIVAN mahtava ultraaja :)

Eikä tarvitse tuntea itseään " oudoksi" jos ei käy " kun yhdessä" ultrassa:) Anteeksi en muista nimimerkkiä... Mielestäni ainakin jokainen tekee kuten haluaa! Ei tee huonompaa odottajaa kenestäkään :)

Vierailija
33/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meidän kissaneidille on tulossa tänään sulhanen kotiin eli parin kuukauden päästä olisi odotettavissa kissavauvoja! Olin jo toivonut ja pitänyt sormet ristissä, että saatais astutus tehtyä tämän kuun aikana, että pennut ovat luovutusikäisiä viimeistään oman LA:n tienoilla ja tällä aikataululla niin pitäisi ollakin. Hieman jännittää koko projekti, sillä meillä tämä kasvattajahomma on aika uusi juttu. Onneksi oman kissamme kasvattaja on luvannut auttaa joka käänteessä :-) Hieman käy kyllä kateeksi tuo kissan raskausajan pituus: n. 2kktta ;-)

Joku kyseli harrastusten jatkamisesta raskausaikana. Mulla on niin perin " raskausturvalliset" harrastukset, joten olen niitä jatkanut aika lailla normaalisti tähän päivään asti eli kuntosalia ja lenkkeilyä pääasiassa (lenkkeily on tosin vaihtunut hölkästä kävelyyn). Suurin ongelma taitaa harrastamisessa olla tällä hetkellä oma viitseliäisyys, mutta onneksi on aktiivinen naapuri, joka kyllä pitää huolen, että " mamma" ei jämähdä sohvanpohjalle :-)

Vauva on tänään ilmoitellut itsestään pitkin päivää - ei ole ilmeisesti tykännyt mun istuma-asennoista... häntäluun takia en voi edellään istua rennon ryhdikkäästi työtuolissa. Mutta kiva, että tuntee liikkeitä niin tietää, että masussa on kaikki hyvin.

Kauhee kiire on ollut koko päivän töissä viimeviikon sairasloman takia, mutta jotenkin sitä taas jaksaa reilun levon jälkeen paljon paremmin. Enää tää viikko + ensiviikon maanantai ja sitten lomalaitumille :-)

Leppoisaa maanantain jatkoa... minä lähden kohta vastaanottomaan poikakisun kotiin!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 18+0

Vierailija
34/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vauva oli pienempi kuin viikkoihin nähden olisi pitänyt. Se todettiin siis silloin np-ultrassa joskus rv12 maissa. Lääkäri vakuutteli silloin kovasti, että se on ihan normaalia ja sikiöt kasvaa siinä vaiheessakin jo omaa tahtiaan. Eli toiset on isompia ja toiset pienempiä. Niinhän ne syntyessäänkin ovat, toiset painaa 2kg ja toiset 4kg. Ja eihän sekään välttämättä ole ihan varmasti tiedossa milloin esim ovulaatio on ollut. Näin siis " järjellä" ajateltuna.

Mutta myönnän, että minäkin olen ollut nyt 8 viikkoa ihan hermona siitä, että onko kuitenkaan kaikki hyvin!!! Onhan niitä muitakin syitä miksi vauva ei kasvakaan kohdussa kunnolla... Meillä on rakenneultra vasta 1,5viikon kuluttua ja tuntuu, että en osaa rentoutua ennen sitä mitenkään! Toki toivon, että kaikki on hyvin mutta pelottaa, että jos ei olekaan. Nyt jälkeenpäin olen miettinyt, että olisi pitänyt käydä vaikka yksityisellä uudelleen ultrassa jos se olisi vaikka auttanut saamaan mielenrauhan tuosta asiasta. On kamalaa stressata koko ajan! Nyt en enää itse viitsi mennä, kun on niin vähän aikaa tuohon rakenneultraan...

Tulikohan ihan kamalan sekava teksti!?! :)

kumppari

Vierailija
35/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rakenneultra jo viime viikolla vaikka vkoja vasta hieman alle 18. Ultraamiseen ei mennyt kauan aikaa, mutta lääkäri oli koko ajan hiljaa. Ei sanonut sanaakaan, jos en itse yrittänyt kysellä. Ja tulipa sitten koettua sisäkautta ultraaminenkin. Siinäkään vaiheessa lääkäri ei sanonut mitään, että mitä tekee. Oli pakko itse kysyä, kun en edes moista kapistusta ollut ennen nähnyt.

Lopuksi sitten sanoi vaan, että vastaa viikkoja koon puolesta. Joten kieltämättä jäi kummallinen olo tuosta ultakäynnistä. Toivottavasti seuraavassa lääkärin ultrassa on vähän sosiaalisempi tapaus! Kaitpa siellä masussa on kaikki hyvin, kun ei tuosta lääkäristä saanut mitään irti. Jäi kieltämättä vähän hämmentynyt olo.

Minullakaan ei ole masu juuri kasvanut vaikka jostain sitä painoa on tullut. Mies aina jaksaa huomautella, etttä eipä sinusta juuri huomaa. Mutta olen kuitenkin luottavaisin mielin, koska vaavi on kasvanut normaalisti.

Vierailija
36/44 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toivun kamalasta vatsataudista. :/

Muuten en ole jaksanut nyt kirjoitella, kun olen ollut niin huolissaan vauvasta, kun on niitä vasta-aineita ja se lapsivesipunktiokin edessä torstaina. Onko kukaan teistä käynyt lapsivesipunktiossa? Millaista oli?

Mutta jotain hyvääkin: olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä. :)

Anteeksi, mäkin olen tosi huono muistamaan kuka on kukakin, ihan elävässä elämässäkin... Paremmin muistaisi jos näkisi kasvot, mutta nimet ei oikeen jää mieleen.

Nyt pitää lähteä lepäämään. :)

Anne rv 18+4

Vierailija
37/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä käytiin joo kanssa ultrassa. Liekö ollut sama henkilö ultraamassa kun teillä np-ultrassa..? Voi hyvinkin olla niin..

Rauhoittavaa kuulla, että muillakin sattunut ei_niin_kovin_miellyttäviä ultraajia.. Vaikka en kyllä tuollaista toivoisi kenellekään..

MyLauren rv20

Vierailija
38/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki joilla ikäviä ultrakokemuksia...

Mulla on sitten ensi viikolla vasta se ultra,mutta tunnen jo entuudestaan lääkärin ja tiedän ettei ole kovin monisanainen.Itse olen kova puhumaan ja kyselen sitten...Mutta ei ole mukavaa tuo kuitenkaan.Itselle se on ehkä tärkein asia raskauden aikana (siis rakenneultra) ja jos jää tunne liukuhihnatyöskentelystä,niin ei tosiaan kiva.Mutta toivotaan,että masussa silti kaikki on ok =)

Vierailija
39/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei MyLauren,

Meillä oli tosi ikävä kokemus Kättärillä ensimmäinen np-ultra. Kätilö oli todella tyly ja sai aikaan sen tunteen, että kaikki raskauteen liittyvä (kysymykset, ajatukset jne.) ova väärin. Emme myöskään päässeet seerumiseulaan, koska sikiö oli 0,3 mm " liian pitkä" . Tosin toisessa mittauksessa tuli lyhyempi mitta, mutta se oli kätilön mielestä edottomasti väärä. Mieheni oli mukana ja hänet istutettiin käynnin ajaksi pimeään nurkkaan. Kätilö ei sanonut hänelle koko käynnin aikana ei päivää ei näkemiin, ainoastaan " tossa on sun paikka" .

Tämä aiheutti sen, että ennen täysin vieras ajatus synnytyspelosta oli saada vallan. Ajattelin, että jos sama kätilö sattuu synnytykseen, niin tämä lapsi jää tekemättä :). Mukava neuvolantäti onneksi lohdutteli, ja lupasi, että synnytyssairaalaa saa vaihtaa vielä ihan viime hetkeen asti.

Niinpä olenkin päättänyt käydä tutustumassa sekä Kättärin että NKL:n synnytysosastoihin, ja sen perusteella päättää mihin menemme. Ensi viikolla olisi ollut rakenneultra-aika Kättärille, mutta peruin sen. Olemme joka tapauksessa menossa parin viikon päästä 4 d ultraa. Tulin siihen tulokseen, että en suotta viitsi mennä " testaamaan" Kättärin asiakaspalvelua, vaan valitsen sairaalan sitten muilla perusteilla. Lapsi kun ei varmaan aikanaan jätä tulematta - toivottavasti :).

Vierailija
40/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut odotus puolelle ja lukenut heinäkuisten pinoa, mut kun tuo esikoinen vie kaiken ajan niin en ole kyllä ehtinyt kirjoittaa..

Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja oli kyllä ihana kokemus. Perhesuunnittelukeskuksessa käytiin ja oli paljon parempi ultra kuin enskan kanssa yliopistollisessa sairaalassa. Sukupuolikin saatiin selville poika ois tulossa;) Vaatepula tuli vähän kun esikoinen on tyttö ,mut eiköhän se tästä. Hassua kyllä mut nyt kun tietää että poika on tulossa jännittää paljon enemmän . Miten pojan kanssa pärjää, onko se erilaista....?

Onko muut halunneet tietää lapsensa sukupuolen? Saitteko tietää?

mammelix2 + masuvauveli 19+5