Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUUN SALAISUUDET vko 8**

18.02.2008 |

Hyvää maanantaita kaikille!

Ja ihania uutisia heti aamuun arkamammalla!! :-)

Jonskuponsku rv 9+3

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo nyt vielä niin iso, ku vasta 2,3 cm ;)

Vierailija
62/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kanssa olla kerrottu oikein kenellekään vielä...

Tai no mies kertoi äidilleen ja siskoni on tiennyt heti plussaviivoista lähtien :-). Hänelle piti silloin heti soittaa ja vähän itkeä tirauttaa oloa.

Olo on...no joo tuntuu,että töissä jaksaa paremmin ja se paha olo ei niin pääse yllättämään. Vkonloppuna touhusin kun heikkopää, rempattiin pikkuneidin huonetta ja leivoin ja siivosin muutenkin. Sitten la iltapäivällä yhtäkkiä mustenikin silmissä ja tuli tajuton huono olo jota kesti monta tuntia. Innostuin ehkä vähäsen liikaa....mutta tänäänkin olo on ollut mitä loistavin.

En ole siirtynyt mammahousuihin,enkä vielä näe tarvettakaan. Painoa tullut ehkä n. 800 g riippuu päivästä miten paljon on syönyt ja siitä toimiiko tuo pirun vatsa vai ei! Mulla on nimittäin muutenkin huono maha,vaikka syön hedelmiä ja vihanneksia ja muutenkin terveellisesti. Saataa mennä 5 päivää,ettei toimi...ei oo mitenkään kiva juttu.

Mutta nyt syömään, menen tänään töiden jälkeen hierojalle...ihanaa....

mami + toukka 10+1 ehkä...

p.s menen ensi ke ultraan, vähän jännittää jo ja eilen keskusteltiin siitä että mitä jos ultrassa onkin jotain tai seerumiseulassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerrottu lähimmille ystäville ja sukulaisille, että syyskuussa on tulossa perheenlisäystä.. Isäntä halusi kertoa heti kaikille :D

Alunperin suunniteltiin että odotetaan ekaan ultraan..

Mammavaatteita oon käynyt ostamassa joitakin, mutta toistaiseksi hyvin menee vielä normikuteet päälle. Toissaviikolla oli ihan kauhea turvotus, ja farkut oli inhottavat päällä, mutta nyt taas menee ihan ok :)

Vierailija
64/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hieman parempi päivä kuin eilen. Tai no päivähän on vasta alussa. Ja kun tulin kotiin, oli koira tehnyt mukavaa tuhoa keittiössä. Oli saanut sellaisen lasisen leikkuulaudan lattialle ja tietty se leikkuulauta oli mennyt ihan pieniksi sirpaleiksi kun laatalle oli tippunut. Luultiin jo että toi tuhoamiskausi olisi kakaralta ohi...

No meni vähän ohi aiheen.

Mulla paino tosiaan tippunut 2,5kg ja maha pömpöttää. Kaipa se on turvotusta. En usko, että vauvamasu vielä voisi näkyä. Housut saan onneksi vielä vyöllä jotenkin köytettyä, niin voi pitää nappia ja vetskaria auki. Kaivoin kyllä kaapista jo mammavaatteet, mutta on melkoisen iso kynnys vielä laittaa niitä päälle. Niitä saa sitten pitää kauan ja toiseksi, en halua vielä kertoa yleisesti raskaudesta kun on näitä ongelmia (vuotoa) ollut.

Me ollaan kerrottu mun vanhemmille, sillä ne olisi kyllä tukena jos jotain ikävää kävisi. Samoin jouduin kertomaan parille ystävälleni kun olen meinannut muutaman kerran pyörtyä hankalissa tilanteissa. Muuten yritetään pitää salassa sinne np-ultraan asti.

Mun on vaan vaikea pitää salassa, jos ollaan menossa kylään tai joku on tulossa meille kyläilemään kun kaikki kuvottaa. Kahvin tuoksu on ihan kamalaa. Saatika pullan tuoksu.. =( Lopetin ensimmäistä odottaessani kahvin juonnin kokonaan ja nyt kolmatta odottaessani ei enää teekään maistu. =( No, ehkä vielä joskus.

Voi kun ihanaa, kun osalla ultrataan neuvoloissa. Olisipas meilläkin. No turha toivo. Siellä tuntuu, että kaikki vaan ulkoistetaan. Ennen sentään ottivat verinäytteet neuvolakäynnin yhteydessä, nyt pitää mennä labraan, joka on siis kauempana kuin neuvola. Itse olen rh-, joten niitä verinäytteitäkin sitten otetaan.

Onko muuten ollut neuvoloissa jo puhetta sokerirasituksesta? Ajattelin, että mikähän se BMI raja tällä kertaa on? Edellisessä raskaudessa jouduin siihen kokeeseen ja se oli mulle niin kamala kokemus, että toivon, etten joudu uudelleen. No olen kyllä painoa muutaman kilon tiputtanut ja melko rajalla olin viimeksikin. Vaikka pikkujuttu se tähän olotilaan verrattuna on.

Ihana ilma ulkona! Nyt koirien kanssa lenkille ja sitten lapset päiväkodista! Ihanaa, kun joskus on tällaista aikaa, että saa rauhassa käydä lenkillä ja levätä.

mamaj 8+1

Vierailija
65/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekkin kirjottelisi muutaman sanasen...lukemassa olen käynyt joka päivä teidän juttuja mutta en ole itse jaksanut kirjottaa:)

Täällä edelleen on hyvä olo eli pahaa oloa minulla ei ole ollut ollenkaan ja kaikkea pystyn syömään mikään ei edes ällötä...esikoisesta mulla oli vähän etovaa olo mutta sitäkin kesti vain vähän aikaa.Keskustelitte vaatteista ja raskauden kertomisesta:Me ollaan kerrottu melkein kaikille tutuille vaikka itsekkin halusin ensiksi pitää salassa np-ultraan asti mutta sitten kun olin käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja siellä todettiin kaiken olevan hyvin niin sitte en enää niin salaillut ja viime viikolla kuului ne sydän äänetkin neuvolassa joten sai taas vähän varmuutta asiaan.

Itse en vielä ole mamma vaatteisiin siirtynyt vaikka mieli jo tekisi kun tuntuu että ei ole kuin kahdet housut mitkä on siedettävät jalassa ja nekin on nyt molemmat koneessa likaisena jotenj ahistavia farkkuja on joutunut pitämään.Kotona kyllä olen aina lökä housut jalassa...Täytyisi muutenkin uusia tota mamma vaate puolta kaikki entiset on jo ihan kulahtaneita kovasta käytöstä:)

No mutta minäpä poistun tästä ja palailen myöhemmin:)

Terv:sweety rv12+2 tai 10+6

Vierailija
66/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin sitten ultrassa ja kaikki oli hyvin!! Sydän pumppaili ja kovasti pieni liikkui, oi tätä elämää! 2 päivää tuli heittoa, mutta lääkäri sanoi sen olevan ihan normaalia eli neuvolan laskuilla mennään etiäppäin. Huomenna onkin sitten vuorossa toinen neuvola ja torstaina on labran vuoro.

Olo on ollut oikein hyvä jos ei väsymystä lasketa mukaan, ei oikeestaan öklötä mikään ja mitään erityistä ei tee ainakaan vielä mieli. Ja ihan hyvä niin, edellisissä raskauksissa meni alas ihan mikä vaan missä oli paljon suklaata!

Me ei olla vielä uskallettu kovinkaan monelle vauvauutista kertoa, äitini tietää samoin kaverini ja tallilla kerroin valmentajalle ja tallinpitäjälle jotta ottavat asian huomioon, kun käyn tunneilla ja valkuissa.

Kuulumisiin, kimaro 9+3