Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUUN SALAISUUDET vko 8**

18.02.2008 |

Hyvää maanantaita kaikille!

Ja ihania uutisia heti aamuun arkamammalla!! :-)

Jonskuponsku rv 9+3

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kaikki oli hyvin vauvalla. Siellä jumppasi ja heilutteli käsiä ja potki jaloillaan :) Laskettua aikaa ei muutettu, vastasi viikkoja. La oli siis 5.9, meitä on jo aika monta samalle päivälle :)

Mulla kun kaksi sektiota takana niin tääkin sit vissiin tulee sektiolla. Siitäkin jo kätilön kanssa juttelin ja vauveli syntyy sitten varmaan 1. tai 2. päivä syyskuuta. Ellei nyt sitten päätä tulla aiemmin... Jos siskoihinsa on luottamista, niin pysyy kyllä kyydissä loppuun asti.

Onnea uusille odottajille ja tervetuloa mukaan!

Onnea myös muille, jotka olivat saaneet hyviä uutisia ultrasta :)

Me kerrotaan vauvasta isovanhemmille tulevana viikonloppuna, kun lähdetään sinne suuntaan reissuun. En usko, että ovat osanneet aavistaa tätä uutista, kuopus kun on vasta vuoden vanha.

Mukavaa iltaa kaikille! Jatkan surffailua ja rentoudun. Mies lähti työmatkalle tänään ja ihana rauha, kun lapset ovat nukkumassa :)

Autumn 11+5

Vierailija
42/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeskelin noita la juttuja ja selkis blondillekin toi systeemi :D

Eli 9+6 tänään, netin ja neuvolan mukaan la eroaa päivällä.

Arkamamma, hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voinut viikonlopun yhtä huonosti kuin jo useamman viikonlopun tätä ennen. Pahoinvointi ei ota laantuakseen millään. Eilen meinasi mennä asian kanssa hermot, sen verran kaikki etoo ja oksettaa.

Ei sillä, että valittaisin itse raskautta. Tottakai olen edelleen ihan täpinöissäni mutta voi että tätä oloa...

Olen lukenut monista eri osoitteista, että inkivääri ei ole aivan turvallinen vaihtoehto raskauspahoinvointiin. Kestän siis ilman, hitsi pakkohan se on.

Rv 10+5.

Vierailija
44/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkais olotila paraneen! Ainaki mulla nyt ollu jo kaksi hyvää päivää ilman yököttävää oloa:) Sitte luulee ettei oo kaikki kunnossa... on se vaan sellaista stressaamista tämä:) Hirrveenä jännittää huominen kun on eka neuvola ja ultrataan löytyykö masusta pikkuista...

että huomenna hieman viisaampana ja toivottavasti onnellisena!

Tuntuuko muilla sellaista repivää kipua alavatsalla, jos nousette äkkiä istumasta tai sängystä...?Muulloin ei mitään kipuja onneksi!

tuuteliluu rv9+4...ainaki vielä viikot luultavasti näin:)

Vierailija
45/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olo ollut hyvä koko päivän=)jipii!lievää kuvotusta aamusta ja aamupäivällä kun ulkoiltiin,mut tosi pientä aikasempaan verrattuna!ja niin ku joku jo mainitsikin ni ilon peittää heti huoli että onko kaikki hyvin!mut pakko se on yrittää vaan uskoa että on..viikon päästä maanantaina np-ultra ja siellä sit selviää onko kaik edelleen hyvin..edellinen ultra oli jo kuukausi sitten ja sillon pikkuinen katkarapu ja syke nähtiin=)!!

tuuteliluu:mulla on ainakin ollu joka raskaudessa repivää kipua kun nousee ylös tai tekee jotain äkkinäistä!tästä kolmannesta mukulasta on kaik eniten kipua..!mut niin ne sanoo et mitä useampi lapsi niin sitä ilkeemmin usein nuo kannattimet kohdussa juilii!

mulla on koko ajan ihan tolkuton nälkä ja sit vaik ei ois nälkä ni tuntuu et koko ajan pitäs vaan syödä ja syödä ja taas syödä..kamalaa!täytyy alkaa seuraamaan syömisiä ettei paino nouse paljon ja et sokeriarvot ois ok!ja koskaan en oo ollu karkin syöjä mut voi apua miten voisin joka päivä vedellä makuunin irkkareita!!!onneks nytkään ei oo autoa kun mies on töissä niin en pääse irkkareita hakemaan!=)!

nyt tuon neitokaisen kanssa leikkimään...heipsan ja hyviä vointeja kaikille!

hjo ja masun asuttaja 11+0 =)

Vierailija
46/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjo85:aattelinkin ettei se varmaan mitää kauheen vakavaa tuo repimisentunne, on mulla ehkä hieman ennenkin ollut, mut kun ei sitä muista...(4lasta).ja tosiasia varmaan se että nekin voimistuu kun useamman lapsen pyöräyttänyt:) mulla myös hyvä ruokahalu...pitääki oikeesti pitää vähän itteä kurissa ettei oo kokoajan syömässä! ...no ei oo ainakaan vielä paino nuoussut 48:sta mihinkään:)

nyt ruokaa laittamaan!

Vierailija
47/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolenpäivän jälkeen ei oo kolmeen päivään pysyny mikään sisällä. Heikoksi vetää...Neuvolasta suositteli inkivääriä, mutta en uskalla ottaa ku luin noita keskusteluja. Joku taika konsti tähän??? Kolme aikaisempaa raskautta mennyt niin etten kumminkaan ole oksennellu niin ku nyt. Etonu vaan.

Ei jaksa mitään...Saisko sympatiaa...Ja enpä taida olla yksin oloni kanssa.

3_x_äippä 8+4

Vierailija
48/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin perjantaina ultrassa! Ihanaa! Menin yksityiselle ja hyvä kun menin, oli hintansa arvoinen käynti.

Sielä sykki pieni sydän ja kädet ja jalat erottuivat ihan selvästi ja pikkuinen liikkui kovasti :)

Vauvan koko vastasi viikkoja.

mustaverho 10+3

Vierailija
49/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kaikille tsemppiä raskauspahoinvoinnin kanssa! Mulla auttaa sitruunamehu laimennettuna. Suosittelen! Samoin jäiset marjat.

Pikkuhiljaa alkaa olla väki käynyt ultrissa. Osaisiko joku puuhata sitä esittelylistaa? Minen osaa.. Ois kiva. Että milloin on kenelläkin laskettu aika jne.

Oon ihan parin päivän sisällä saanut kuulla kahdesta mieheni työkaverista, jotka on raskaana (siis heidän vaimonsa ovat). Toisella LA juhannuksena ja toisella 20.8.

Tänään jäin nimittäin " kiinni" eka kertaa: tultiin ultrahuoneesta ulos, niin eikös tämä mieheni työkaveri ja hänen vaimonsa ole menossa sisään rakenneultraan... Sanoin varmaan turhankin vahvasti, että tämä on sitten pidettävä salassa. Saattoi mamma säikähtää. Heille se raskaus on varmaan vain ja ainoastaan ilonaihe.

Olen kateellinen, sekä siitä että vois olla raskaudesta vain iloinen eikä huolissaan koko ajan niin kuin minä, ja siitä että he ovat jo niin pitkällä, että menivät rakenneultraan..

Mutta tänään en ole ihan koko ajan ollut huolissani. Oon ollut tosi onnellinen siitä että kaikki on toistaiseksi kunnossa. Jopa niin onnellinen, että oon voinut harkita kertomista joillekin ihmisille. Kunhan nuo porukat tulee viikonloppuna, niin katellaan kuin käy. Saanko kerrottua niin, ettei tuu imeliä kommentteja.

Joko teillä näkyy maha..? Joko olette siirtyneet mammavaatteisiin? Pelkään pahoin että jään töissä kiinni ennen kuin tajuan kertoa.

T. Arkamamma rv 11+3

Vierailija
50/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kun on viides odotukseni (tai kahdeksas, mutta ne muut menivät rv6 kesken joskus aikoinaan) niin maha tosiaan jo näkyy.

Toisaalta kuulun niihin joilla alkaa pömpöttämään melkein heti plussauksen jälkeen, syynä kuulemmaeteenpäin kallistunut kohtu ja vähäinen tila vatsan sisällä.

Sitten taas olen huomannut, että kerta kerralta se vielä näkyy nopeammin.

Mammahousut on mulla jo käytössä, kun en voi sietää kiristäviä housuja ja normaalit housut alkoivat jo inhottavasti puristamaan mahan kohdalta.

Vierailija
51/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkamamma (jonka kanssa olaan siis ihan samoissa viikoissa) kyseli, joko maha pömpöttää. Mulla ainakin näkyy jo ihan selvästi. Tänään piti kertoa odotuksesta esikoisen vauvauinnissa, kun tutut ihmetteli pömppistä. Lähisuvulle ja hyville ystäville ollaan jo kerrottu eli sinällään en joutunut mitään " paljastamaan" .

Äitiysvaatelaatikon kaivoin suosiolla esiin ja ihanilta tuntuu etenkin housut, jotka ei purista.

Lasten pieni ikäerokin kuulemma vaikuttaa jonkin verran mahan näkymiseen - ainakin monella ystävällä ollut samalla tavalla. Meillä esikoinen vielä alle vuoden, joten edellinen venytys vielä keholla tuoreessa muistissa.

Huomenna meillä np-ultra ja odotetaan ihan täpinöissämme. Aina se on yhtä ihanaa nähdä pikkuinen.

Hyvää vointia kaikille odottajakollegoille! Toivottavasti pahat olotkin rupeaa pikkuhiljaa hellittämään - tässhän on melkein syyllinen olo, kun itsellä vain hieman normaalia parempi ruokahalu ja joitain mielitekoja, muttei edes ellotusta.

Vierailija
52/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kateellisena luen teidän juttuja np-ultrista ja voinnista.

Vaikka tietenkin ne ovat ihania uutisia ja itsekin jaksaa niitä paremmin odottaa.

Luulin jo viime viikon loppupuolella, että pahoinvointi hellittää, mutta nyt se on tullut kahta kamalampana takaisin. Jos laitan ruokaa, niin en pysty sitä syömään. Jos saan ruokaa tai leipää eteeni, niin jokunen suupalanen voi upota. Vesikään ei meinaa maistua. Mitään mielitekoja, himoja ei ole. Tämä ihmetyttää, kun edellisissä raskauksissa on ollut mielitekoja ja niiden avulla olen tämän alun jaksanut. Haaveilen siitä ajasta, kun ruoka taas maistuu. Mulla on ravintolaan lahjakortti ja odottelen vain, että kuvotus loppuu ja sitten mennään miehen kanssa nauttimaan.

Väsyttää ja illalla olen yleensä sängyssä näihin aikoihin.

Mulla on eka neuvola vasta viimeinen päivä tätä kuuta. Toisaalta, en odota sitä oikeastaan muun takia, kun että saa tiedot ultrasta. Sehän näiden vuotojen takia jänittää.

No, tulipahan vähän taas purettua. Koskahan tää muuttuu positiivisemmaksi tämä tilanne...? =)

mamaj 8+0

Vierailija
53/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali vaatteissa... (no yhdet tiukat farkut on pitäny jo unohtaa vähäksi aikaa.) mulla aikaisemmissakin raskauksissa mahtunut tosi pitkään norm.vaatteet. ja 20rv jälkeen vasta muut huomanneet. Kohtu jotenkin taakseppäin kallistunut...niin ei heti pulpaha pintaan. Vaikka sekin hieman taas arvelluttaa että tapahtuuko tuol mahassa mitään?!

Joko teil on menny hermot ku oon joka asiasta nii huolissani:)

Jää tähän tietskalla olemiseen kyllä koukkuun... koko ajan pitää käydä tarkistamassa onko tullut uusia juttuja:)

huomista kovasti ootellen...

Vierailija
54/66 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oltiin (yksityisellä) alkuraskauden ultrassa, mitä kovasti ollaan odoteltu ja jännätty, minä ja mieheni siis ;)

Siellä se pieni sydän jumpsutti, ja sikiön koko vastasi viikkoja :)

Liikkui oikein aktiivisesti siellä ;)

Ihan liikuttava olo oli, kun vastaanotolta poistuttiin, onnesta soikeina ;)

Pahoinvointia, väsymystä ja heikotusta on riittänyt liki joka päivälle, pahimpina päivinä miltei kaikenaikaa kestävänä :/

Joinakin päivinä on helpompi olla, jopa niin, ettei juuri ollenkaan oo etovaa oloa.

Väsymys on vaan niin " kaatavaa" , että nukun joka alkuilta tunnin-parin nokoset sohvalla, josta siirrynkin sujuvasti sänkyyn yöunille ;)

Mä olen isokokoinen jo ilman raskauttakin, mutta kyllä tuolta mahamakkaroitten välistä alkaa jo vauvakumpua pukkaamaan ;)

Olen siirtynytkin jo mammavaatteisiin, tai muuten lököihin housuihin, huomattavasti mukavampi olo on, kun ei housut purista ja ahdista mahasta.

Neljäs lapsukainen tulossa, ja kerta toisensa jälkeen vaikuttais tuo maha pömpähtävän aiemmin näkyville ;)

Ihanaista odotusta itsekullekkin! :)

t: Muumimamma-72, rv 8+4 (la 25.9.)

Vierailija
55/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin mammavaatteita viime viikolla, nyt ne odottavat Postissa noutoa. Minä kun ehdin jo kaikki " mammikset" viskata kiertoon muutamia vuosia sitten kun luulin usean keskenmenon jälkeen, ettei minulle taida enää vauvamahaa koskaan kasvaakaan.

Aamuisin tunnen olevani lähes normaalin kokoinen pientä alavatsan kumpua lukuun ottamatta, illalla tilanne on toinen. En ole koskaan ollut kova piereskelemään, mutta nyt suolikaasut ovat valloillaan iltaisin. Tämä tuntuu myös valtavana turvotuksena. Ei puhelintakaan, että illlalla voisin vetäistä vetoketjulliset housut jalkaani.

Äklötys on minullakin huipussaan ruokaa laittaessa, pahin tilanne on paistinpannun peseminen. Auta armias, jos pannu on ehtinyt hetken jäähtyä. Silloin saatan pesun lomassa käydä pari kertaa vessan puolella kakomassa. Kummallinen refleksi! Onneksi mies on tajunnut tilanteen ja hoitanut homman puolestani silloin, kun on sattunut olemaan kotosalla.

Valion helposti nieltävä mustikkakeitto (jääkylmänä) on ainoa elintarvike, joka toimii minulla jotenkuten hetkellisesti pahoinvoinnin aaltoihin. Rv. 10+6.

Vierailija
56/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuota massumamman kuvaamaan äklötystä jotain tiettyä asiaa kohtaan :) tiskit jos on vanhat äklöttää laittaa niitä koneeseen.. ja roskis on paha.

onneksi minulla se pahoinvointi helpotti. karmea nälkä 2h välein ja jos ei syö, silloin tulee ikävä olo :)

hirveästi ollut nyt päivisin energiaa. ollaan ulkoiltu ja heppailtu esikoisen kanssa. illalla paukut loppuukin sitten klo 19..

minullakin alle vuosi edellisestä synnytyksestä kun aloin tätä uutta tulokasta odottamaan joten se kai sitten vaikuttaa tähän massun kokoon :)

ollaan kaikille mahdollisille jo kerrottu raskaudesta. entäs te muut?

minulla on äippähousut ollut kotosalla käytössä. ei kyllä tee tosin mieli mitään farkkuja vetää enää jalkaan..

huomenna tulee kolmas kerta kun nähdään pikkuinen! ihanaa! viimeksi oli 3,5cm pituinen hippuinen.. vielä 45cm jos kasvaisi ;)

cec rv11+3

Vierailija
57/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tämän mamman kroppa sai säikähtämään, kun masussa alkoi ihmeelliset vihlaisut ja hädissään sitten yksityiselle ultraan vaikka juuri viikko sitten oltiin ja viikon päästä olisi NP-ultra. Sydän sykki ja ensin lääkäri säikäytti kun pikkuinen ei liikkunut mutta pi ilmeisesti pientä breikkiä, kun yhtäkkiä alkoi temmeltämään. Kai senkin pitää joskus hieman lepuuttaa=). Eli meillä kaikki hyvin edelleen ainakin niin kauan kuin toisin todetaan. Huomenna vien vielä pissa näytteen jos vaikka onkin virtsarakontulehdus.

Ei olla kerrottu edelleenkään kenellekkään, paitsi mun työkavereille jotka asiasta jo tiesivät ennen kuin kerkesin asiasta kertomaan. Paras ystäväni tietää, koska hän on tukeni ja turvani kaikissa näissä uusissa asioissa jotka meitä odottaa, takana kun on kaksi raskautta ja kasi ihanaa lasta. Me ollaan päätetty kertoakaikille läheisille vasta joskus viikoilla 16+, koska ollaan menossa tapaamaan molempien vanhempia.

Väsy on ihan hirveä, töiden jälkeen jos ei salille mennä kullan kanssa niin mun on pakko mennä nukkumaan ja oikeastaan mikään ruoka ei maistuisi mutta pakko yrittää syödä kun nälkä kurnii vatsassa.

Nyt valmistautumaan töihin. Erinomaisia vointeja kaikille syyssalaisuuksille ja muillekin...

Skap1983 10+

Vierailija
58/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolalääkäri takana, lääkäri on tk:n omalääkäri, todella mukava, ja oli kiva käydä hänen luonaan.

Toista viikkoa kestänyt flunssa toi mukanaan poskiontelontulehduksen, ja hirveän migreenin, joihin molempiin sain onneksi lääkkeet.

Pieni sydän pomppaili doplerilla (miten se kirjoitetaan :P) kuunneltaessa, ja kohtu vastasi viikkoja.

Ensiviikon torstai aamuna ensimmäinen ultra!

Mulla on kans ollut aivan hirvittävä väsymys. Tuntuu ettei jaksais tehdä mitään. Toissaviikolla se meni osittain ohi, mutta palasi pahempana takaisin viimeviikolla.

Pahin etomuskin oli jäänyt taakse, niin luulin, mutta eilen kun laitoin vanhemmille lapsille hodareita, niin tuli niin kauhee olo siitä hajusta että ei ollut vessareissu kaukana.

Mutta aurinko paistaa, ja on ihan mahtava ilma.

Pitää vaan kammeta muksujen ja koirien kanssa ulos, niin kyllä se tästä taas lähtee sujumaan =)

Mukavaa tiistaita kaikille!

Marili 10+0

Vierailija
59/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hirveä! Sunnuntaina oli oksennustauti, eilen ei enää tullu oksennus mutta huono olo oli edelleen. Ja niin on tänäänkin. Mullakin on ollut pahoinvointia jo pari viikkoa ja ihan hirveä väsymys. Ei jaksa tehdä yhtään ylimääräistä. Miten tämä toinen raskaus voi olla niin erilainen ku eka. Meillä esikoinen on 9 kk. EN tiedä vaikuttaisko se asiaan et edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa ja keho ei ole vielä ihan normaali, tiedä häntä.

Ceciliah kysyi kertomisesta. Meillä mie en kerkeä kellekkään kertoa ku mies kertoo kaikille. On vissiin niin tohkeissaan. Jokaiselle naapurillekki ketä on nähny niin on juorunnu. No, eipä se minua haittaa. Raskaana ollaan ja siitä nyt " nautitaan" .

Mutta nyt yritän ottaa tirsat ku tyttöki on unilla, jospa se auttais tähän olooon.

Vierailija
60/66 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassaki nyt käyty! Ja voi että kuin ihana oli nähdä että oli siellä masussa pikkuinen kasvamassa! Heti näkyi syke ja vieläpä kovaa vipellystä piti siellä! Uskomatonta sellainen 23cm pitunen...jos oikein ymmärsin! Täällä siis oma terkka ultrasi ja ei aivan vastannut niitä päiviä mitkä lasketaan menkoista, eli oli 5pv pienemmän kokoinen. parempi ehkä jos siirretäänki...nii ei mene niin paljon yli la:sta, kun aina menny yli :) saas nähdä ku meen rakenneultraan mitä siel sitten tulee la:ksi.

Neuvolasta kun tulin niin isäntää laiskotti ja jäi vapaapäivälle...että ihanan rentopäivä, ite täynnä virtaa...nyt hiihtämään ja nauttimaan elämästä! ...vieläpä kun sattuu olemaan ihan hyväolo:) onneks.

Me koitetaan pitää tää raskaus salassa niin pitkään ku mahollista.... ihan innolla ootan että miten ihmiset reagoi kun tajuavat tilanteen...sitten joskus, että mitä! teillekkö tulee vauva...!

Siksi on niin mukava käydä täällä kertoilemassa olotilasta...ku ei vielä halua kertoa kavereille...mummuloihin ja sisaruksille jne...

kivaa tiistaita muillekkin!

tuuteliluu9+6 tai 9+2 :)