**SUURPERHEIDEN VK 8**
Kommentit (52)
Sen verran, että vauva oli edelleen pää alaspäin tulossa ja alhaalla jo aikas laskeutuneena. Häpyluuta aristi kun lääkäri sitä kokeili. Ja sekin vielä, että mun painokertymä nyt jo komeat 14 kg! Jokohan menin Niiloakselin ohi..? ;)) Seuraava neuvola 1,5 viikon päästä. :)
Kirjoitellaan!
Ja uusia vauvauutisia odotellaan! :)
Paitsi, että alkaa olemaan jo tosi raskasta raahata tätä vatsaansa minnekään. Jouduin jo äidin pyytämään päivisin avuksi pienempien kanssa. Tyhmää vaan olla ja yrittää jotakin pientä tehdä. Repii lonkkien päältä niin hirmuisesti, mutta pieni pää ei vaan suostu sisarustensa tapaan kiinnittymään oikeaan paikkaan.
Eilen nukkumaan mennessä oli sellainen pyöritys vatsassa, että meni pari tuntia, ennenkuin sain unenpäästä kiinni. Silti se kaikki veivaaminen ei aiheuttanut yhtään supistusta. Eikä tänäänkään ole tullut suppareita. Että N@nne varmaan pääsee ensin tositoimiin. Mulla oli sentään kanavasta kaikki tarkasti tallella ja paikat kiinni.
Mutta tuuteliluu taisi kysellä autoista. Hankittiin ennen kuopuksen syntymää -00 vuosimallin Ford Galaxy, joka on rekisteröity 7 hengelle. Ja kaikille on ihan omat irrotettavat penkit. Eli siis tarvittaessa siitä saa kaikki penkit yksitellen pois. Enkä vaihtaisi sitä mihinkään.. Joissain tila-autoissa on takana sellainen " lautapenkki" eli yhtenäinen istuin. Ei sinne oikein saa turvaistuimia kiinni. Meilläkin kaikki vielä istuimissa ja tulevat olemaan mahdollisimman pitkään. Kaksi vanhinta siis takimmaisissa penkeissä ja kuopus reunimmaisella keskipenkillä. Vauvan kaukalo täytyy laittaa toiselle reunapenkille keskiriville, koska keskimmäisellä penkillä on vain lantiovyö. Ehkä otetaan keskipenkki pois, että saadaan sitten vaunut tarvittaessa mukaan. Uudemmissa malleissa penkit saa lattian alle, tuossa ne täytyy nostaa pois autosta. Mutta onnistuu ihan näin naisvoiminkin. Ja takaovet on tavalliset, liukuovet olisivat kyllä paremmat, kun auto on tavallista farmaria leveämpi. Parkkipaikoilla on vähän ahdasta saada lapset ulos autosta. Takakontti on aika olematon, mutta kyllä sinne kauppatavarat mahtuu. Autoa on tosi helppo ajaa, kun näkymät on kuin pakettiautosta. Olen ajanut kortin vasta kolme vuotta sitten ja eka auto oli Fiat Punto, että vähän erilainen ajettava kuitenkin. Että se autoista.
Seuraava etappi toinen yliaikaultra maanantaina, silloin varmaan päätetään käynnistyspäivää. Kovasti toivon, että ainakin vedet menisivät jollain keinoin, mutta kun ei se pää suostu sitä kalvoa painamaan rikki. Kova on tyyppi potkimaan, voisi vaikka hyvää hyvyyttään jotain banaanipotkua kokeilla. Hyvin mahtuu siellä vielä pyörimään ja potkimaan, on kyljet ja kylkiluut aika hellinä. Lonkat lonksuu irtonaisina ja pää painaa virtsarakkoa oikein mukavasti. Silti ajattelin lähteä vielä pienelle shoppailuturneelle hakemaan ne vaunun renkaat ja ehkä jotakin muuta pientä ehkäpä Ideaparkin suunnalta. Kai se nyt yhtä Ikeaa vastaa...
Selkeästi alkaa olemaan tylsää, kun ehdin turhia tänne luritella. Mutta nyt siirryn laskunmaksuun. Jippii!!!?
*Kitta rv 41 vasta*
Kiva että oot saanut lastenhoito apua kitta75! koitahhan jaksella vielä hetken mahasi kanssa... ja kiitos auto vastauksista...lisäsi vaan minun kuumetta!!!!! Pakkohan se on lähtä hakeen se auto, ku yks ois tiedossa :)
Voi ku lukee teidän juttuja jotka ootte ihan viimeisillään, niin tulee mieleen kaikki iik...ku eihän siitä oo ko reilut 8kk niin olin samassa tilassa teidän kanssa...onneksi tässä on vielä monta kuukautta valmistautua taas synnytykseen.... :)
mutta Lycka till!!! jotka ootte synnyttämään jo menossa:)
Voi kun pian pääsisikin siihen pesimisvaiheeseen, siinä on kummasti se oma viehätyksensä vaan.. Mutta toki vielä pidättelen papua masussa piiiitkään!
Minäkin olen ehtinyt miettiä kuopuksen suhtautumista vauvaan, kun on todella äitin tyttö vieläkin. Täyttää siis vajaan kuukauden päästä 3v. että ihan pieni ei ole enää. Mut kun joka asiaan se ensimmäinen hätäapu on äiti. Isi ei kelpaa, joskus harvoin kummi kun sattuu kylässä olemaan. Sas sitten nähdä.. Ja kun on nytkin jo melkoinen riiviö, niin miltei pelottaa mitä tulevat imetyshetket tuo tullessaan... :/ Aikaa sinne onneksi vielä, jospa tyttö siihen mennessä rauhoittuisi?
Neuvolassa kävin eilen, ja toivon hartaasti että tuleva muutos totetutuu ja viranhaltija tulee tän nykyisen paikalle takasin töihin!!! " Pelotteli" sillä, että voi vielä jatkaakin kun ei näistä koskaan tiedä. Tän sijaisen kans ei ole alkuunkaan kemiat pelannu, ja eilisen jälkeen en tahdo koko akkaa ikuna nähdäkään enää!!
Pissa oli puhdas, paineet ok, hb pudonnut 115 joten rautalisää kehiin. Painoa sitten tullut viime käynnistä 1kg/vko, ja siitäkös tämä täti riemastuikin sit. Kysyi heti alkuunsa et onko turvottanut, ja sanoin että on. Ei mee sormukset sormiin kun ne puristaa, ja sukanvarsista jää aina rannut nilkkoihin. Totesi vielä hb näytettä ottaessa et kylläpäs tosiaan on kädet turvoksissa! Sen täti sitten kuitenkin unohti täysin, kun alkoi paasata painosta, uhkas laittaa sokerirasitukseen tms. jos vielä nousee näin! Kyseli miten ja mitä syön, kuinka paljon liikun jne, muttei sitten kuunnellut vastauksia kuin sen verran kun halusi kuulla. Kun ehdin sanoa suklaata syöväni, tuli sit jo ohjeet että kaikki herkut pois heti! En edes tykkää leipomuksia kahvin kanssa juurikaan syödä, suklaata muutaman palan kerralla samoin karkkia muutaman maks. kourallisen kerralla, eikä joka päivä! Samoin käski pienentää ruoka-annoksia ja lisätä liikuntaa. Koetin selittää, etten pysty kävelylenkkejä tekemään kun alkaa supistella, käski kävellä rauhallisemmin ettei supista ja hommata tukivyön sitten kun maha kasvaa. :O Yritin selittää, etten pysty tukivyötä käyttään, kun masu on niin alhaalla, että se puristus saa supistelemaan. " No kävelet sitten vaan niin rauhallisesti ettei supista!" Just joo..
Minusta niin sietämätön täti, eikä ottanu huomioon tuota turvotusta ollenkaan! Ja painoindeksi oli lähtöpainosta alle 20, eikä sukurasitetta diabetekseen ole, kohtu kasvaa käyrän mukaan vastaten viikkoja. Mistä syy siis laittaa mua siihen sokerirasitukseen?!? Keittää, ja miehellekin siitä marisin ja sekin jopa ihmetteli tädin reaktioita.. Ymmärrän mä sen, että on tietty ohjeistus tuosta painonnoususta, mut eikös yksilölliset asiatkin pitäis huomioida??
Noh, se siitä marmatuksesta nyt, jospa se täti on nyt historiaa sit jo.
Odottelen miestä kotiin että pääsen apteekkiin hakemaan sitä rautalisää.. Vinkkejä otan vastaan mitä kannattaa ostaa, kun Obsidanitkin vetää mahan kovalle?
Ädä+kolmikko+papunen rv19+1
... PALJON ONNEA KOKO PERHEELLE PIENESTÄ PRINSESSASTA!
Voimia ensimmäisiin päiviin ja toivottavasti kaikki sopeutuvat uuteen tulokkaaseen pian. Käyhän taas kertoilemassa miten kaikki sujuu.
Täällähän on aivan synnytysbuumi! Onnitteluita satelee taatusti taas ensi viikolla! Onnea matkaan alkuräjähdyksiin!
Tannillakohan se oli sitä alkuraskauden vuotoa. Mulla on ollut sekä tässä, että edellisessä raskaudessa tosi voimakasta vuotoa ensimmäisinä viikkoina. Se on tosi hermoja repivää! Voimia ultraa odotellessa! Mie olen lapsettomuushoidoista johtuen laukkonut heti viikosta 4 lähtien ultrissa vuotojen aikana. Mulle on riittänyt sikiöpussin ja ruskuaispussin näkeminen kohdun sisällä. Nytkin olin aivan varma keskenmenosta, mutta nämä meidän kaverit on niin sinnikkäitä, että yläkertaa on kiittäminen! Toivottavasti sinunkin masussa asuu oikea sisupussi!
Me ostettiin Opel Zafira viime viikolla. Se on toivottavasti meidän tulevalle perheelle sopiva. Siinä on kanssa tosi pienet säilytystilat, mutta suksiboksi katolle taitaa olla välttämätön paha. Mun mies menee sillä autolla töihin ja mulla ei ole korttia, eli kovin isoa autoa ei ekologisista syistä viitsitty ostaa. Pääasiassa kun on työautona. Oulussa sukuloidaan useita kertoja vuodessa, niin silloin suksiboksi on todella tarpeen. Nyt farmariauton perä on tursunnut tavaraa ja kohta kyytiin pitäisi taas mahtua kaksostenrattaatkin! Seuraavaksi taitaa olla parasta siirtyä uskovaistenbussiin...
Mie olen ollut aika väsynyt tähän kotirumbaan. En ymmärrä millä te 5-7 lapsen äidit jaksatte. Meneekö teillä hermo koskaan? Täällä on hirveän harvoin puhetta jaksamisongelmista. Tosin ehkä niitä lapsia ei noin montaa olisi jos kotona ei rakastaisi olla. Meidän Onni (5-v) reagoi tosi vahvasti muutoksiin ja vauvan tulo on saanut sen aivan raiteiltaan. Saa aika pahoja raivareita, arkipäivän rutiineissa tarvitsee tosi paljon tukea ja on itkuinen. Sillon kun hertta syntyi niin oli kanssa aikas ranttalikunnossa. Mua kyllä suoraan sanottuna hirvittää, että miten pärjään kun vauva syntyy. Onni ei pysty semmoiseen itsenäiseen touhuamiseen, vaan sillä pitäisi olla koko ajan järjestämässä ohjelmaa tai auttaa leikeissä. Heti sillä heittää riehumisen tai tuskastumisen puolelle jos aikuinen ei ole läsnä. Tähän lisäksi pitäisi sitten hoidella toinen 5-v, yksi oikeassa uhmiksessa oleva pikkuneiti ja vauva. Meillä vielä vauvat ovat viihtyneet vain tissillä tai kantoliinassa ensimmäiset kuukaudet. Temperamenttia piisaa kaikilla muksuilla ihan tarpeeksi. Onko teitillä näitä pelkoja, kuinka uuden kanssa sitten selvitään? Mulla tämmöiset ajatukset alkoi aivan vasta. Tosin tuo Onnin käytöskin on kärjistynyt viimeviikkoina. Taitaa koko porukkaa taas jännittää tulevat muutokset. Herttulin syntymän jälkeen olin onnellisempi kuin koskaan ja pärjättiin tosi hienosti. Jospa tämä sama taas toistuisi ja tuo pikkiksen vauvakuume iskisi saman tien päälle, kuten silloin kävi!
Huh, tulipa vähän avauduttua.
Kaikkea hyvää teitille arjen sankarit!
Noora ja Taimi 28+2
On aina ihanaa lukea hyvin päättyneitä raskaustarinoita. Onhan tämä raskaus kuitenkin sellainen tila, että aina vähän mietityttää, miten kaikki sujuu...
Toivottavasti Tanni vuotosi on harmitonta! Olikos sinulla milloin alkuraskauden ultra tiedossa? Mielipiteitä on monia, mutta minua ainakin helpotti kovasti nähdä rv 6+4 pieni möykky, jonka sydän löi. Siksi oma suositukseni kaikille raskauden alkumetreillä oleville on, että käykää ihmeessä siinä varhaisultrassa :)
Niiloakseli ja Omppis alkavat sitten olla seuraavat, joiden uutisia odotellaan... Nenne ja Kitta saisivat kuitenkin " poksahtaa" ensin, jotta järjestys säilyy :D. Mahtaa se olla jännittävää, kun lähtö voi tulla milloin vaan. Ja mistäs me saadaan tänne lisää väkeä, kun isovatsaisten rivit alkavat harvenemaan :)
Olipas Ädällä ikävä neuvolakäynti. Minä en ymmärrä hoikille ihmisille painosta paasaamisesta. Eräs ystäväni odottaa minun kanssani samoilla viikoilla vauvaa ja hän oli juuri saanut satikutia neuvolassa painosta. Tämä nainen on todella hoikka luonnostaan ja nyt oli raskauden puolivälissä tullut yhteensä 7kg lisää painoa. Siitäkös neuvolatäti oli oikein puhuttelun pitänyt! Ihme vauhkoamista sanon minä. Eri asia se on tämmöisillä jo valmiiksi tukevilla. Silloin painoa ei kai saisi juuri tulla. Minulla oli lähtöpaino 80kg ja viimeksi ei ainakaan ollut vielä tullut grammaakaan lisää. Toivotaan, että sama linja jatkuisi vielä jonkin aikaa.
Meriutu
Veljeni oli eilen perheensä kanssa kylässä ja heidän nuorimmainen on 1,5 kk; olihan se NIIN ihana ja suloinen... kyllä sitä oikein sydäntä puristi kun ajatteli että EHKÄ meilläkin on samanlainen loppuvuodesta...
Vuodot ovat lähes loppuneet. Muutaman päivän tuli joka vessareissulla paperiin tuhrua, joskus mielestäni aika paljoinkin, mutta veristä se eiu ollut vaan ruskeaa. Joka tapauksessa oon siis menossa ensi viikolla perjantaina (29.2.) alkurask. ultraan yksityiselle. Tuolloin viikkoja kuukautisten mukaan 7+0 joten varmasti pitäisi näkyä jos siellä elämää on. Jos pahasta olosta voi jotain päätellä niin kyllä siellä joku möttiäinen asustaa, niin kuvottavan etova olo on ollut pari päivää. Olen siis varovaisen toiveikas...
Tuuteliluu kyseli auto-asioista; meillä on jo valmiiksi iso auto; mies halusi vaihtaa tila-autoon jo kesällä kun päätettiin että neljäs saa tulla jos on tullakseen. Eli meillä 7-paikkainen Chrysler Voyager. Kamala bensarosvo, mutta miehen mielestä ihana auto automaattivaihteineen....Minä en oo ajanut sillä vielä kertaakaan. Minulla on työmatkaa 30km/suunta ja kakkosautona meillä ihan tavallinen diesel Seat Toledo, johon siis 5 henkeä sopii.
Ädä78: kurjaa tuommoiset neuvolantädit. Itse kauhulla odotan mitä minulle sanotaan, kun ylipainoa on jo valmiiksi yli 15kg. Yritän ettei paino raskauden aikana juuri nousisi. Kuopusta odottaessa sairastuin raskausajan diabetekseen, joten senkin takia painon olisi hyvä pysyä aisoissa.Mihin aikaan ootte muuten käyneet ekan kerran neuvolassa?
Tällaisia mietteitä tällä kertaa,
Tanni
Kone on jostain syystä raivostuttavan hitaalla päällä, mutta tulin vielä iltakuulumisia katsomaan. Ja ihan pakko kommentoida kun Meriutu kirjoitteli, että pian jo Niiloakselin ja Omppiksen kuulumisia odotellaan!! Huii! Taitaa olla totta! En vaan usko vielä itsekään! ;) Mulla onkin tämän illan selkäsärky vaivannut.. Tullut huonossa asennossa touhuiltua koko päivä.. :/ mutta pianhan se on nukkumaanmeno.. uuteen kovaan ja korkeaan sänkyyn.. Voi ei!! ;) Pitäkää peukkuja, että se alkaa pehmetä!!
Tanni kyseli ekasta neuvolakäynnistä. Itse kävin eka kerralla joskus viikolla 8, tokalla ja kolmannella viikolla 9 ja nyt muistaakseni viikolla 10 ekan kerran. Neuvolantäteistä kun on ollut puhetta, kiitän taas omaani ettei eilen vilkaissut kertaakaan tuimasti, vaikka painoa oli tarttunut mukaan jo kiitettävät 14 kg.. :) Hus hus ilkeät neuvolantätit!! Kyllä me odottavat äitit ansaitaan kilttiä ja kunnollista kohtelua!! :)
Kittalle ja N@nnelle jaksuja! Vauvauutisia saadaan VARMASTI viimeistään ensi viikolla! Saa nähdä kumpiakos saatte! :)
Nyt saunaan!
Omppis selkävaivaisena, mutta positiivisuutta uhkuen.. :)
Täällä yliopistolla taas vietän sitä äitin laatuaikaa ;)) Tulin eilen aamusta ja huomiseen iltapäivään pitäis olla. Tänään olis luennot vasta 16-19,joten jäi tähän aamulle aikaa tehdä muita juttuja. Ajattelin ihan keskittyä lukemiseen, niin ei sit tarvii kotona niin paljon panikoida. Alkaa tuo autossa istuminen oleen jo vähän hankalaa - ei sillä, ettei siinä istuisi, mut sit kun nousee ylös niin ai että on liitokset jumissa :(
Äsken tulostin yhden kotitentin, joten on sekin pois mielestä - enää neljä tenttiä olis tiedossa ennen h-hetkeä - siis se h-hetki sais olla aika ajallaa, et ehdin sen viimeisen tentin tehdä ;)
tuutiluu kyseli autosta - meillä oli aiemmin tuo vw-touran, mut vaihdettiin se pois, koska 7-paikkaisena ei jää yhtään säilytystilaa - ja meillä kun on koira, niin sitä ainakin jossain osassa autoa tarvitaan ;) Muutoinhan se auto oli ihan hyvä - sai penkit tarvittaessa pois jne. mut valitettavasti taaimmaiset penkit paikoillaan, ei oikein ole toimiva. Vaihdettiin kia karnivaliin ja siihen ollaan oltu ihan tyytyväisiä - vähän samanlainen kuin nuo jenkkitilat, mut kaveri sanoi meillä kuitenkin olevan enemmän tilaa siellä sisätiloissa, penkkien välissä...
Isännällä kyllä polttelisi tuollainen transporter-pikkubussi. En ole sitä vastaan mitenkään, mut ne on vain niin paljon ajettuja, jos aikoo meidän budjetinmukaisen saada....
meillä ei varsinaista toista autoa ole, vaan lähemmäs kaupunkia muutettuamme, myimme toisen auton ja hommasimme mopo-skootterin. Sillä mies menee ihan mielellään kesällä töihin, talvirenkaita ei ole, joten talviajossa sitä ei käytetä. Löytyy meillä asuntoauto, joka hankittiin aika äkkiseltään viime kesänä (meillä kaikki tehdään hetken mielijohteesta - talokaupoista lähtien), siinä on talvirenkaat, mut sitä ei kannata pitää ajossa talvella. Säästetään vakuutusmaksuissa aikasta paljon, kun pistettiin talveksi seisontaan. Oikein innolla odotan, et päästään tekemään taas parin päivän reissuja kesällä - ne on parhaita, ei tarvi hirveesti laittaa vaatteita mukaan. Toivottavasti tulis vain parempi kesä auringon suhteen, niin nauttis nuo isommat neidit, kun sais uida enemmän.....
Mut nyt tää lähtee jaarittelemasta ja siirtyy tuonne kirjaston hiljaisuuteen lukamaan.....
--Mirpa yksin, vain masukki mukanaan, kaukana kotona ;)
Ensiksi Tannille - hienoa että vuodot alkaa olla lopuillaan! Sitten kun menet ultraan, siellä varmaan jo kaikki tarvittavat näkyy kun on jo viikkoja noin hyvin kasassa.
Suppareita puhaltelen täältä KITTALLE JA N@NNELLE, oliko muita jotka niitä halusivat:)
Niin, hurjaa mutta omppis ja niiloakseli taitaa olla sitten seuraavat, anteeksi jos nyt jonkun olen unohtanut välistä... Ei ole tarkoitus ketään jättää pois!
Autoista on ollut puhettä, meillä on tällä hetkellä tila-auto, mutta meinataan vaihtaa toiseen sitten lähempänä vauvan syntymää. Kokemusta on siis Zafirasta. Jo vanhemmasta sellaisesta. Mulla olisi Crysler kuume, mutta se taas ei sovi miehen suunnitelmiin, mutta aina kun hyvän näköisiä on liikkellä se sanoo, mitäs tuosta sanot.. No, joo, pitäis päästä kurkkaa sisälle, ja liikuttele penkkejä, ja se olis kiva että olis liukuovet, eikä tarttis kaksinkerroin kömpiä paikalle... eli joo, bussi se taitais pian olla näillä ehdoilla:)
Nyt täytyy lähteä tekemään synttärikakkua, itse asiassa tulinkin koneelle ettimään vinkkiä 2v kakkuun pojalle, mutta kuinka ollakaan, vauvalehden odotuspalstahan minut veti puoleensa..
Hyvää viikonloppua kaikille
sinuvi
Eli Neronjalle paljon, paljon onnea pienen tyttövauvan johdosta!
Hitsi, kun täällä tulee aina käytyä välillä lueskelemassa, niin se ajatus omastakin pikkukuutosesta alkaa tuntua ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta ;)
Ja ihan pakko on vielä tuohon autoasiaan sen verran kommentoida, että meillä oli myös ennen Zafira, mutta nyt viiden lapsen kanssa se olisi ollut kyllä auttamattoman pieni. Ne takimmaisen rivin penkit olivat jo jalkatiloiltaan sellaiset, että meidän isommat lapset (13v ja 10v) eivät siellä mukavasti pystyneet pidempiä matkoja istumaan. Ja koska meillä myös on koira, niin isompi oli saatava. Tällä hetkellä meillä on Chrysler grand voyager (7 hlön), joka on ihan mukava. Siinä on ne liukuovet, joten ahtaammallakin parkkiksella mahtuvat muksut autosta ulos. Ja penkit ovat niin, että keskirivissä on kaksi penkkiä (ja niiden välissä tilaa hyvin) ja takimmaisessa rivissä kolme penkkiä. Ja koska on tuo grand-malli, niin penkkien takanakin on tilaa niin, että esim. vaunut voi kasaan laskettuna vain nostaa kyytiin. Muuten minä olen siihen tyytyväinen, mutta bensaahan se tietysti hörii kuin mikäkin. Ja pakko myöntää, että sitä uskovaistenbussia meilläkin isäntä aika ahkeraan netistä tiirailee ;)
Jep, nyt taas takavasemmalle taustailemaan. Hyviä vointeja ja synnytyksiä ihan jokaiselle teistä!
M ja viisikko
Mitenkäs N@nnella ja Kitalla sujuu? Onko yö nukuttu levollisesti, vai... Jaksamisia kitupäiviin!
Minkä kakun sinuvi väänsi 2-v:lle? Onnilla oli silloin sininen pakettiauto. Noi karamellivärit on sitten käteviä siinä koristelupuuhassa. Mulla on vähän fetissinä tuo täyttäreiden vääntö. Voi olla, että nyt kun onnin nimipäivät tulee, niin kokeilen pääkallokakkua.
Ädälle piti sanomani jo viimeksi, että ihana niuho siellä neuvolassa tätinä. Sehän on niin yksilöllistä että miten tuo painonnousu jakaantuu raskauden aikana. Mulla on nyt lähtenyt räjähdysmäiseen nousuun ja oikein hirvittää mille lukemille tässä vielä päästään! Ainakin aiempien raskauksien painonnousu ylitetään ja komiasti! Syön aivan koko ajan ja tosi paljon kaikenlisäksi makeaa. Mietinkin tuota, että jos muuten painotilanne pysyy hallinnassa, niin onko vauvelille haittaa runsaasta sokerin syömisestä. Suklaata menee sillain levytolkulla...
Hyvä, että Tannin vuodot on hiipumaan päin. Nuo alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä, mutta kamalan pelottavia. Onneksi ultrakin on niin pian.
Misti kuulostaa kyllä siltä, että kovin montaa kuukautta meidän ei tarvitse odotella, kun saadaan sut virallisestii näihin riveihin!
Täällä pahemman luokan virus jyllää ja tytöillä on korkeaa kuumetta kolmatta päivää. En tiedä voikohan Pronaxen jotenkin pilaantua, kun ei kertakaikkiaan laske kuumetta, vaikka yleensä on paras kuumeenalentaja. Buranalla ja Panadolilla siis mennään. Meidän piti tänään olla Oulussa veljeni kolmannen pojan ristiäisissä, mutta ei sitten päästy matkaan. Viljamin keskimmäisen pojan ristiäisissä tartutettiin kahteen sukuun vatsatauti. Aikas hyvässä muistissa on kyseinen tapahtuma... Yritetään ensi viikolla sitten uudella innolla.
hyvää viikonloppua teille kaikille,
Noora ja Taimi 28+4
eli meille on lastenlääkäri sanonut, että pronaxen auttaa kipuun todella hyvin, mutta ei juuri alenna kuumetta. suositteli antamaan molempia lääkkeitä yhtäaikaa, siis pronaxenia ja parasetamolia/ibuprofeiinia ihan täydet annokset. hyvin toimi. pikaista paranemista!
ps. pronaxen säilyy avattuna muistaakseni 5 vuotta tai jotain...
Misti - just tuollaista minä haaveilisin meille, mutta miehellä on sata syytä miksi ei, yksi on ettei se mahtuisi meidän autotalliin, joka on rakennettu vanhaan piharakennukseen...viimeksi kun hommattiin suksiboksi katolle, sitä piti (autokatosta) jo säätää että sai auton boksineen sisälle. Jep, tervetuloa vaan tänne puolelle, tuo pikkukuutonen on kyllä hatunnoston paikka, sanoo 4. odottelija;)
nordenskjold - löysin perhekerhon sivulta kivan hämähäkinseittikakun, sen tein, ja vähän sovelsin sitä ja hyvää tuli. Sitten ostin kotileipomosta broileripiirakan, masurkan leivoksia, sitruunamuffinseja, donitseja, keksejä, karjalanpiirakoita ja munavoita, olikohan jotain muuta vielä tarjolla. Vieraita ei kutsuttu varsinaisesti kuin mummu ja vaari, mutta saatiin täti, isosetä, setä ja 2serkkua ja isomummukin. Eli kiva, että oli sapuskaa tarjolla. Mutta sitten kun oltiin me vanhempi väki pöydässä, pikkusankari ei halunnut istua omalla paikallaan, vaan kitisi ja kitisi, ja oli minun sylissäni. Onneksi siirryin lattialle tekemään hänen kanssaan palapelia, sillä samassa lensi kaaressa oksu. Eli sitä rataa meillä aloitettiin hiihtoloma! Nyt pikkusankari 2v nukkuu päiväunia, ja hyvin on juomat lentänyt masusta pois, paitsi äsken kun annoin sitä legendaarista keltaista jaffaa, se ei ole vielä tullut pois.
Vähän oli noloa kun oli juhlat ja sitten yhdellä alkaa oksutauti, mutta minkäs teet. Meillä ei ole moista ollut vielä, ja olenkin viikkotolkulla aivan heikkohermoisena sanonut kaikille että menkää nyt ensin käsienpesulle...
Ja tais vähän yhdellä sun toisella vähän tökkiä pöydän antimet tapahtuman jälkeen. Mutta ihme, kellään ei ollut kiire meiltä pois.. Oltiin kyllä edellisenä iltanakin yhdessä iltaa istuttu, eli tartunta oli tietenkin jo tapahtunut.. vaikkei kukaan tiennytkään.
No siis näissä merkeissä. Olisi loppuviikosta ohjelmaakin hiihtolomalle, eli toivottavasti päästään minireissuun...ettei kaikki sairastettais hitaasti omalla vuorollamme.
Kuinka kauan oksutauti voi tarttua, kun sen on sairastanut..vai tarttuuko se vaan ennakkoon..ymmärrättekö mitä tarkoitan? Siis pitääkö olla monta päivää evakossa jos nyt poju vaan sairastaa, ja eikä enää tänään oksenna? Milloin kärsis reissuun lähteä ettei levittäis tautia?
meillä ei kovin olla tätä tautia sairastettu - niin kuin kysymyksistä huomaatte...
Mitähän kittalle ja n@nnelle kuuluu??
-s-
Ihan vain siksi taas kirjuuttelen, kun sattui tuo Maria_24:n lääkeneuvo silmiini. Eli pronaxen + panadol on ok yhdistelmä, vaikka täysinä annoksina, mutta pronaxen + ibuprofeeni ei ole hyvä yhdistelmä. Meillä on tuosta pronaxenista monen vuoden kokemus ja useampi lääkäri on nimenomaan sanonut, että ei yhtä aikaa ibuprofeenin kanssa. Vaikuttavat aineet eivät käy siis keskenään. (Tarkistin myös vielä juuri yliopiston apteekista asian ja näin se on.) Tämä siis vain, ettei tulisi turhia " lääkehuuruja" :)
Sinuvin poppoolle vielä paranemisia oksutaudin keskelle. Toivottavasti säästytte muut!
M
Meilläkin lastenosastolla neuvottu, että paras olisi tuo pronaxen-panadol-yhdistelmä. Jostain syystä burana ja panadol vaan toimii nyt paremmin. Yleensä pronaxen on ollut supertehokas. Buranaa ja pronaxenia ei saa missään tapauksessa antaa yhtä aikaa.
Taidan tehdä tortilloita iltaruuaksi. Siihen kun voi laittaa raakaa valkosipulia reilusti päälle. Jospa itse välttyisi ainakin tuolta kuumeosuudelta... Nyt pikkupotilas heräsi. Täytyy mennä katsomaan missä mennään.
Noora
siis puhuin tosiaan läpiä päähäni kun tulin muka neuvomaan... meillä annetaan lapsille vain panadolia ja pronaxenia, en tiiä mistä sen ibuprofeenin siihen keksin. varmaan panadol-burana yhdistemästä, joka siis hyvä myös... sori.
maria, surperheen äiti myös :)
...täällä vielä viettelen.
Sinuvi: Loistavaa, että kakku onnistui hyvin. Tuo muu osuus juhlista ei sitten mennytkään aivan putkeen. Kysyit tuota tarttuvuus asiaa. Meille kävi kolme vuotta sitten sillä viissiin, että Helmin oksentamisesta oli kulunut kolme päivää, kun meidän piti lähteä reissuun. Ajateltiin, että ei se sitten muille tullutkaan ja lähdettiin ajelemaan kohti Oulua. Tämä on juuri se legendaarinen reissu, missä tartutettiin vatsatauti ristiäisissä kahteen sukuun... Yleensä meillä tarttunut nopeammin kuin juuri tuolloin. Toivottavasti te muut selviätte! Vatsatauti on ehkä pahin pöpö mikä perheeseen voi pesiä. Varsinkin jos itsellä on yhtäaikaa lasten kanssa!
Kuinkas meitin loppumetriläiset! Käykäähän raportoimassa jos kotona vielä olette!
Ihmeen kaupalla kaikki nukahtivat helposti tänään. Taidan kömpiä isännän viekkuun sohvalle.
Hyvää ötyä,
Noora
täällä vielä ollaan niin kuin viikkojen puolesta pitääkin :o)
saa nähdä kuinka kauan. Eilenkin olin illalla todella huono vointinen :o(
mahaa kivisti ja alapäässä oli oikein vihlova paineen tunne.
Miehellekin sanoin ettei varmaan mene enää kauaa kun saadaan nuuskia vauvaa :o) tai sitten menee siihen kun ei kauheasti voi itse vaikuttaa milloin tuo vaavi tulee...
Meillä oli surullinen viikonloppu kun meidän vanha kissa piti lopettaa kun sen munuaiset petti :o( se raukka laihtuikin viikossa 1.5kiloa :o( Nyt tuntuu koti tyhjemmältä kun 9 vuotta meitä ilahduttanut todella persoonallinen karvatassu on poissa :o(
Niiloakseli rv 37+6 (2+1)
Itse mietin kans, että millaista elämä tulee ens alkuun olemaan kun talossa on kaksi ihan pientä... Neronja antoi siitä hiukan esimakua.. :) Mutta varmasti kaikki tasoittuu ajallaan!!!
Mulle tuli eilen täydet 36 viikkoa ja oli viimeinen lääkärineuvola käynti. Kaikki oli ihan hienosti. Pissa puhdas, hb 124 ja paineet oikein hyvät. Kohdunsuu on vielä napakasti kiinni ja kaulaakin jäljellä lähes täydet. Pientä pehmenemistä oli silti tapahtunut. Vauvan sydänäänet 145 ja sf-mitta jo 33! Sama lukema oli kuopukselta vasta viikoilla 38+1. Mutta monestihan vauvat kasvaa mitä useampi niitä tulee. :) Olo on mukava ja mielikin huoleton. Lääkäri sanoi, että näyttäis ettei vauva ole ihan heti tulossa, mutta joskushan se tapahtuu ihan yhtäkkiäkin. Kuitenkin meinas ettei enää tarvi mitään hidastella ja pidätellä. Vauva saa tulla kun on tullakseen. :) Eiköhän tässä se nelisen viikkoa vielä mennä. Luottavaisin mielin..
Me ostettiin muutama päivä sitten uusi sänky ja olo on sen mukainen.. Taitaa viedä oman aikansa ennen kuin siihen tottuu.. :/ Olen nukkunut aika kehnosti.. Patjat tuntuu niin erilaisilta ja jousi on vielä niin napakka, ei jousta yhtään.. Pitää varmaan kehottaa tenavia pomppimaan siellä mahdollisimman paljon! ;)
Ja huomenna lapset yökylään, jipii!!! Tätä on odotettu! :) Päästään miehen kans shoppailemaan ja ulos syömään KAHDESTAAN! IHANAA! Ja harvinaista herkkua.
Luin kyllä kaikkien kirjoitukset, mutta nyt en muista kommentoida. Toisella kertaa.. :))
Vointeja!
Omppis 36+1