~*~*~ Tonskat viikoilla 8-9 ~*~*~
Kommentit (51)
Oi että, mun sydän heitti oikein kuperkeikkaa kun luin sun viestin! Kyllä on niin ihana lukea hyviä uutisia aina välillä. Halaus<3 Niinkuin sanoin tuossa jokin aika sitten että ei sitä koskaan tiedä kuinka lähellä plussaa sitä onkaan :)
Me lähdetään ukon kanssa laivalle tänään ja mullakin on fiilikset parantunut jo vähän. Tässä on vaan ollut niin paljon kaikkea niin paljon viime aikoina. Menkkoja odottelen edelleenkin. Tuntuu jotenkin tyhmältä kuumeilla kun ei menkkojakaan näy vielä :(
Niin ja tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta tonskailemaan. Hyvä ettei seura lopu vielä kesken :)
Hermione ja kp????????
Kaikki ollaan täällä ihan täpinöissä sun puolesta!!! Ihana juttu! Toivotaan et vedät meidät muutkin mukanasi plussajunaan :)
Toivotaan Viipuli, et sulle käy aivan samoin!!
ON: Ei mitään ihmeellistä tässä odotellaan kierron kulkua ja odotetaan et jos vaikka tuo yk5 olis meillekin se ihmeellinen ja ihana! Sain hyviä uutisia teratologisesta tietokeskuksesta, joka on muuten ihan mahtava palvelu!!! Soitin sinne ja kysyin mun tilannettani ja ottivat sen käsittelyyn ja muutaman tunnin kuluttua soittivat, että lääkäri oli sanonut et jos yritys edelleen vaan jatkuu saan alkaa syödä mun lääkkeitä siihen asti kunnes tulee raskaus+. Se oli aika huojentavaa, koska nyt tiedetään et jos ei heti tärppää niin sen ei tarvii loppua siihen. Toki täytyy olla erittäin tarkka ja testata heti oletettuna kk päivänä, mutta niinhän mä teen muutenkin ;) En voi muuta kun suositella kaikille lämpimästi jos tarviitte jotain ohjeita raskauteen ja lääkitykseen liittyen, niin soittakaa sinne. Maksutonta ja erittäin hyvää palvelua!! Numero on 09-47176500.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Adelein yk5 kp 3/28-30
Ihan homohyviä uutisia!!!! =)
Itsellä ei sit niin mitään oireita, ei tuntemuksia, ei fiiliksiä, ei toiveita, ei mitään..=) Päinvastoin oon alkanut totuttautua ajatukseen, että tällä vanhalla rouvalla on juna mennyt jo ohitse..=D
Pirusti plussaonnea kaikille!
t. poppis kp23/ ~34
Kiitos onnitteluista! Pitäkäähän nyt peukkuja että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! Päätin jo aiemmin, että nyt en turhista stressaa vaan edetään raskautta päivä kerrallaan. Vaikka pakostakin sitä vähän aina miettii, että onkohan siellä masussa ketään ja onkohan kaikki hyvin ja ja ja.. Tiedätte varmaan tunteen :)
Aika ällikällä lyöty oon edelleen, mutta hirveän onnellinen samalla.
Oireita ei etukäteen oikeastaan ollut, ja vielä kun on flunssa päällä niin ehkä mahdolliset oireet sekoittui flunssan oireiden kanssa. Itse asiassa vasta tänään oon alkanut tunnistaa " oikeita" oireita, janottaa, väsyttää, hengästyttää pienestäkin ponnistuksesta (mm.puhuminen ;) ja jonkinlaista pientä vihlontaakin välillä on masussa tuntunut. Niitä menkkakipuja kyllä odotan tulevaksi, olivat viime alkuraskaudessa sen verran voimakkaat että oletan niiden kuuluvan asiaan. Tulisivat nyt niin voisi olla taas vähän luottavaisemmin mielin.
Viipuli, vai sait sinäkin viivanpaikan! Oliko se millainen, oliko sellainen viilto vain, vai oliko siinä harmahtavaa väriä? Mun " viivanpaikka" oli ihan tasavahva kontrolliviivan kanssa, ja hyvin haalean harmaa, tuskin erottuva (vain kokenut testaaja erottaa ;) Jos sulla oli tuollainen samanlainen, niin ties vaikka sekin vielä plussaksi muuttuisi, sulla on kp:tkin kuitenkin aika vähäiset oletettuun ovisajankohtaan nähden. Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä että se vielä oikeaksi plussaksi muuttuisi! bd Otat nyt sen plussan ja tuut mun kanssa o-puolelle niin kuin sovittiin! ;)
Poppiksellekin hirveesti tsemppiä kans! Ei mullakaan ollut tuossa vaiheessa todellakaan oireen oiretta, joten no hätä!
Adelein oli saanut hyviä uutisia teratologilta, tosi hyvä juttu, nyt ei tarvi laittaa yritystä jäähylle. Toivotaan että yk5 tuo sielläkin tulosta :)
Otin tuon numeron ylös jos joskus tarvii, mulla oli se ekan raskauden aikana muistissa, muttei tietenkään enää löydy. Kiitti vaan kun laitoit sen näkyviin!
Hermionelle oikein mukavaa ja rentouttavaa laivareissua! Tosin ootte jo lähteneet, mutta virtuaaliset toivotukset silti :) Voi kun sullakin pian menkat alkaisi, ja pääsisitte taas yritykseen kiinni!
Jaahas, on ollut niin jänskä päivä, että nyt taidan painua pehkuihin omien rakkaitteni viereen.
Öitä!
Väsynyt mutta onnellinen Viipero
[color=deeppink]♥♥♥+++ ONNEA VIIPERO +++♥♥♥[/color] Olipa miellyttäviä uutisia tällä puolen! :)
POPPIS, mut hei, eikös sun pitänyt tässä kierrossa saada plussa? :D Toivotaan nyt parasta, vaikkei mitään erityisiä tuntemuksia oliskaan.
Mullakin lopulta alkoi menkat. Kierto venyi 40 päiväiseksi :O Törkeen pitkä kierto mun mittapuulla.
Jep, eipä muuta.
Han
hienoa että plussa pärähti, niin siinä joskus käy että kaiken toivon on heittänyt ja sitten pläjähtää.
mitä se poppis siellä horisee, sullehan tulee varma plussa eiks niin oltu sovittu.
aa kp16/2¨-27 tai jotain
[color=D87093] Onpas kaunis päivä ulkona! Käytiin just kaupassa, sitten vähän ulkoiltiin ja nyt onpi valkosuklaa-vadelmamuffinssit uunissa paistumassa. Odotellaan mun äitiä ja pikkusiskoa kylään:)
Viipero: Se mun viivanpaikka oli varmaan samantyylinen kuin sun, mut siltikään en jaksa hirmuisesti uskoa, että se olisi haamuplussa:/ Mun viivanpaikka oli tosiaan tasapaksu kontrolliviivan kanssa, sellainen väritön pökkelö. Ja ei meinannut mies edes sitä erottaa...kuten sanoit, vain kokenut testailija erottaa viivan:D Huomenna testaan uusiksi (Aconilla), jos tarvitsee. Olisi kyllä niin kiva pitää sopimuksesta kiinni ja lähteä o-puolella sun kaa yhtämatkaa..mutta voi olla, että tulen vasta myöhäisemmällä junalla:/
Mitäpäs muille Tonskille kuuluu?
Nyt meen kyllä ottamaan noi muffarit pois uunista, etteivät pala! Muksaa viikonloppua!!!
~ ♥ ~ Viipuli, kp 27-28 ~ ♥ ~
[color=D87093] Eipä sitten tärpännyt:( Menkat alkoivat tänään (tai oikeastaan jo eilen illalla). Suoraan sanottuna v*tuttaa! Uuteen kiertoon siis...
Plussaonnea muille!
~ ♥ ~ Viipuli, kp 1/? ~ ♥ ~
VIIPULI, voi surku :( Plussajuna sitten puksutti ohitse :( Seuraavaan junaan hyppäät, eikös? :) Tsemppiä uuteen kiertoon!
Kovasti miestä yrittänyt pehmitellä ja välillä hän tuntuukin siltä, että voisi ryhtyä yritykseen vähän aiemmin kuin kesällä! :) Ainakin pidän toivoa yllä, että jospa pääsis pian mukaan odottelemaan plussajunaa. Hmm, jouluvauva... Kuulostaispa kivalta ;)
Han -korkeassa kuumeessa-
Tää on niin tylsää tää kuukaus toisensa jälkeen pettyminen :( Mulla alkaa olla nyt se vaihe, et tulee aina kateus kun näkee raskaana olevia. Miks ei meille?? :( No ei auta kun yrittää.
Mies ja poitsu ollu maalla viikonlopun ja kotiutuvat tänään, menkat loppu just ja pääsee taas pupuilemaan :) Se ei vaan koko kuukautta joka toinen päivä tunnu yhtä ihanalta... No huomenna taas töihin.
Mukavaa lakavaa viikoa kaikille!
Adelein yk 5 kp5/28-30
lumisateesta pikkupakkasen keskeltä Liperistä. Eli ollaan täällä maalla taas kattelee tulevaa kotia ja hyvältä näyttää. Ei enää malttas oottaa, et se ois ihan muuttokunnossa. :o)
Hirmuisesti onnea Viiperolla!!! Toivottavasti meilläkin tää yk5 ois se onnekas.
Adelein oli kanssa onneksi saanut hyviä uutisia ja voi jatkaa yritystä. Helpotus!! Miula on myös iskenyt pieni kateus muita raskaanaolevia kohtaan. Johtuu varmaan siitä, ettei luotto oo korkeella omaan raskautumiseen.
Viipuli surku, et täti tuli viivanpaikasta huolimatta. Jaan tunteesi... :o( itellä joka kuukaus sama ketutus.
Poppis ei se juna mitään ohi oo kiitäny. Jääny ehken johonki jumiin tai unohti napata siut kyytiin. Ottaa sit seuraavalla kierroksella. ;o)
ON: Tässä taas ootellaan ens viikon loppuun niin vois taas alkaa tikuttelee, vaikkei nyt oikein huvita. Ei tuo lippu oo kovin korkeella raskautumisen suhteen. Jotenki vaan lannistuu kun muistaa niin hyvin fiilikset ennen kun se plussa Miskasta tuli. Sitäkin niin kauan tahkottiin, että.... Päätettiin miehen kans, et haen hoitovapaata vuoden loppuun ja sit katotaan miten jatketaan ja rahkeet riittää maksella lainoja takas.
Nyt kattoo mäkihyppyy....
Sonteri yk5 kp10/30-33
Viiperolle täältä meidänkin suunnalta.
Minä testasin tänään, kun nuo testiti kutsuivat jo niin kovasti. Viivaa ei tullut mutta toiveita vielä ehkä olisi jos tässä kierrossa onkin kierto pidempi. Tänään siis 34/37pv ja voi mennä tuonne 40pv asti. Toivottavasti on solurykelmä jo matkalla mutta ei vielä ole kerinnyt kiinnittyä.
Mulla on lisäksi yks tosi paha pelko. Pistin viime viikolla keskiviikkona yhdelle asiakkaalle injektion takapuoleen ja sieltä tuli rutkasti verta, kun piikin otin pois. Sain kunnolla ihan painaa että tyrehtyi. Nyt siis pelkona on se että sain häneltä jonkin taudin. Hölmö, kun olin ei minulla ollut hanskoja mukana ja sormessani oli pikkuinen haava. Hänen tiedoistaan ei löytänyt ainakaan asiasta mainintaa jotta olisi tartuttaja. Hän on myöskin ollut meidän hoidettavan jo pari kymmentä vuotta. Toivottavasti hänellä ei ole ollut piilevänä mitään.
Anteeksi nyt tämä vuodatus mutta huolissani kun olen en voi muutakaan ajatella :(
Viipuli, voi surkeus, pahoittelut menkoista, tiedän tunteen :(
Voih, olisin niin toivonut että oltaisiin yhdessä saatu siirtyä o-puolelle. No mutta parempaa onnea sitten ensikiertoon, toivotaan kovasti että sitten tärppää!
Han siellä lämmittelee miestä pikku hiljaa, hyvä hyvä! Hienoa että edistystä on jo tapahtunut :)
Pikkuemilialle myös peukutuksia että nega vielä plussaksi muuttuu!
Tuosta verikontaktista. Minä oon myös hoitoalalla (sh/th), ja tiedän tunteesi, oon myös pari kertaa säikähtänyt tosi pahasti vastaavantyylisissä tilanteissa. Tosin en ole ollut silloin raskaana, mutta kuitenkin. Kerran mm. hoidin potilaan verestävää haavaa, ja vasta toimenpiteen loputtua huomasin että hanskassa oli reikä, ja sormenpää juuri siitä kohtaa vähän haljennut.. Kyllä säikähdin. Tuollaisessa lähes mitättömässä verikontaktissa on kuitenkin tosi tosi pieni riski saada tartuntaa, joten mielestäni voit unohtaa koko jutun ja olla murehtimatta sitä. Varsinkaan kun asiakkaan tiedoissa ei merkintää tartunnasta. Tosin jos asia jää vaivaamaan, niin mitä jos kävisit työterveyshuollossa otattamassa verikokeita, hepatiitti, hiv jne. Sittenpä saisit olla rauhallisin mielin. Tsemppiä :)
ON: Tein tänään " varmistustestin" , ja kaksi viivaahan sieltä ilmestyi lähes heti kun tikun pissaan kastoi. Joten kai se on uskottava että raskaana ollaan :)
Viipero rv 4+3 (niin pienet viikot vielä..)
Käyn täällä aina vaklaamassa, onnea plussasta! Aika hauskasti melkein 2v olis teidän lapsosille tulossa ikäeroa. :)
-Osse
Viipulille pahoittelut tätsystä..tässä kierrossa sit plussaat, eikä mitään selityksiä! =D
Mulla on flunssa ja se on ylitylsää kun en oo juuri koskaan kipeä. Ihan räkänen ja kuumeinen oon eikä positiivinen ajattelukaan auttanut eilen illalla kun manasin tautia pois. =) Ihan hyvä niin menee aika itsensä hoitamiseen eikä voivotteluun tuleekohan vauva vai ei..=)
Pikkuemilialle peukut kans pystyssä!
Olikos vielä piinailijoita muita ku mä?
Oireita ei sit minkäänlaisia vieläkään..mutta kuten te muistutitte niin plussahan on VARMA eli oon vaan levollisin mielin..=D
Tekis mieli pissiä tikkuun ihan jatkuvasti ja mä en oo ikinä ollut mikään testifriikki. Nyt taidan olla? =D Hitto kun en tiedä siitä kierrostakaan kun on oikeastaan ollut vasta 4:ät menkat..Kierrot olivat 28, 28, 36 ja 34. Pöhpah! Kyllä jo loppuviikosta pitää muutamat liuskat kastaa? Joohan?! =)
Mukavaa viikonalkua kaikille ja plussatuulia vaan hurrikaanin tavoin!
t. poppis kp26/~34?
kiitos viipero..hiukan jo pelko sammui tuosta kirjoituksestasi. opimpahan pitämään hanskat kädessä.
edelleen odotellaan viikonloppua. Sit vasta testaan uudestaan, kun on varmasti jo päiviä kertynyt. Millään ei malttaisi mutta en halua enää uudestaan pettyä. Mun tuurilla menkat alkaa kuitenkin perjantaina.
Pikku neiti tuossa jo kiukuttelee kun äiti on koneella. Tänään pitäis siivota ja koiriakin lenkittää kunnolla. Koko koti ja koirien ulkoilu rempallaan, kun olin viikonlopun töissä ja mies oli vastuussa. Ei aina jaksa olla nalkuttava akkakaan. Onneksi kuitenkin leivinuunin oli sytyttänyt niin pistin lihan sinne hautumaan. Tulee muuten tosi hyvää ruokaa leivinuunissa, vaikken mikään hirmu kokki olekaan. Myöskin tosi helppoa ja vaivatonta laittaa sinne.
Tällä hetkellä kovin paksua hajutonta valkovuotoa ja maha nipistelee. Varmaan menkat alkamassa. En enää edes muista mitä oireita tytsiltä silloin oli.
Tuli ihan kateellinen olo kun kävin moikkaamassa kaveriani jolla laskettuaika kuukauden päästä. Minäkin haluan jo mahan!!
Muistan vaan että oli ihanaa olla raskaana ja kuunnella liikkeitä. Seuraavalta ei varmaankaan enää niin intensiivisesti jaksa eikä kerkiä huomioida kaikkea.
Tosissaan oltiin vkloppuna siellä laivalla ja satuttiin istumaan illallisella samassa pöydässä erään vanhemman pariskunnan kanssa. Siinä sitten jutellessa tuli puheeksi meidän pojan pahat allergiat, niin sitten selvisi että tämä nainen on tutkiana Turun yliopistolla. Tutkii vitamiinien ja hivenaineiden vaikutusta sairauksien ja allergioiden hoidossa.
Tuli sitten vielä puheeksi myös se että jonkin verran jännittää ja mietityttää että jos seuraavalla mahdollisellla lapsella on myöskin pahat allergiat. Tämä tutkia kertoi että Turussa tehdään kai tällä hetkellä tutkimusta Omega-3 ja Foolihapon syönnistä raskaus aikana ja on saatu loistavia tuloksia allergian ehkäisynä jo raskaus aikana.
Eli kannataa kokeilla. Omega-3 ja Foolihappoa pitäisi syödä läpi koko raskaus ajan. Eihän se nyt mitään täysin varmaa ole että se ehkäisisi kokonaan allergiat, mutta ne ovat muutenkin ihmisille elintärkeitä vitamiineja. Mä oon jo jonkin aikaa syönyt joka päivä kumpaakin.
Tämä tutkia sanoi myös sitä että se täysin fakta että tänä päivänä melkein joka kolmannella vauvalla on maitoallergia riippumatta siitä että onko vanhemmat allergisia vai ei. Eli jokainen voi saada ihan yhtä allergisen lapsen kuin meilläkin. Se on vain huonoa tuuria :(
Eli nyt kaikki tonskailijat, pistäkää vitamiini asianne kuntoon, jos vaikka ei sitten syntyisi yhtään allergista tonskavauvaa, säkällä :) Toivoisin todellakin että kukaan ei joutuisi kärsimään näin kamalista allergioista kuin meidän poika. Tämä kun tällä hetkellä syö vaan pelkkää Neocatea vaikka on jo vuoden vanha :(
ON. Mua ärsyttää ihan sikana kun menkoja ei edelleenkään näy eikä kuulu... Mä haluaisin jo päästä tosi toimiin, taas..
Nyt on pää ihan tyhjä tän allergia paasauksen jälkeen ;) Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille tonskailioille!
Terveisin Hermione kp???????????????????
Hermione, kiitos noista vitamiinivinkeistä! Just eilen kävin apteekissa hakemassa maitoja, ja mietin että mitäs sitä kannattaisikaan alkaa syömään allergioiden ehkäisytarkoituksessa. En sitten ostanut mitään kun ajattelin ottaa asiasta selvää. Täytyypä aloittaa nuo mainitsemasi foolihappo ja omega-3, ei niistä varmasti ainakaan mitään haittaa ole :)
Voi kun sinäkin pääsisit pian tosissaan kuumeilemaan ja pian takaisin o-puolelle! Toivon kovasti että niin kävisi!
Poppikselle ja muillekin paaaaljon plussatuulia!!!
Mulla olisi käyttämättömiä ovistestejä kaapissa 10kpl. Olisko joku halukas ottamaan ne? Sain ne kaverilta, ja nyt ei sitten toivottavasti enää olekaan tarvetta niille. Niissä on parasta ennen päiväys 3/08, joten siksi mielelläni antaisin ne pois jotta tulevat käytetyksi. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin antaa s-postiosoitteen, johon voi laittaa postitusosoitteen. Pistän kuoressa tulemaan, ei tarvi maksaa mitään :)
Lähdetään huomenna Aleksin kanssa mun vanhempien luo pariksi yöksi, siskolla on hiihtoloma joten hänkin on paikalla. Kiva saada vähän vaihtelua päiviin.
Viipero rv 4+5
mä voisin ottaa ne ovistestit, jos vaan sopii !
ei mitään uutta muuten tähän mahaan, odotellaan vaan.
aa kp jotain
[color=D87093] Voi vitsit!!! Ihan kauhiasti onnea VIIPERO<3!!! Ihana juttu!!! Sepä ei sitten tainnutkaan olla mikään viivanpaikka silloin pari päivää sitten, kun testailit:)!!! Se oli ihkaoikea haamu silloin ja nyt sitten ihkaoikea plussa! ONNEA!!!
Voi että, kun toivoisin itsekin nyt pääseväni plussajunan kyytiin (ja tietty toivon, että kaikki muutkin Tonskat pääsisivät)! Täytyy myöntää, että mä tänäaamuna testailin huvikseen (samalla testillä kuin Viipero) ja sain siihen aikaiseksi viivanpaikan...äh...noi viivanpaikat tossa testissä on ihan tosi raivostuttavia!!! Siinä sitten miettii päänsä puhki, että voisiko se sittenkin mahdollisesti olla haamujenhaamuplussa... Mutta kyllä mää tulin siihen tulokseen omasta viivastani, että se on viivanpaikka...aika varma olen:( Plääh, plööh. Testaan kyllä toki huomenna tai sunnuntaina uusiksi jos tarve vaatii, mutta ihan hirmuisen korkealla toiveet eivät ole. Tiettyhän aina on pikkaisen toivoa siihen asti kun täti-ilkimys kurvaa paikalle:) Ovis mulla oli kp 17 tai 18, aika myöhäisessä vaiheessa siis.
Nyt onpi siis itselläni menossa kp 26-27/30 ja siitä ylöspäin. Hih, eli TAAS ihan liian aikaisessa vaiheessa testailin... Mutta testit vaan huutelivat mulle aamulla niin kovasti tuolta kaapista, että pakko oli mennä. On ne vaan aikamoisia kettuja noi testit, kun tollain huutelevat viattomalle ihmislapselle! :D
No joo, oireita ei ole varmaan oikein mittään. Flunssa tuli eilen, mutta ei se taida mikään oire raskaudesta olla:D Joopajoo.
Jeps, mutta plussaonnea ihan jokaiselle!!!
~ ♥ ~ Viipuli, kp 26-27/30? ~ ♥ ~