** ENSKAT vko 8 (18.2-24.2.2008) **
Huomenta ja hyvää alkanutta viikko kaikille enskoille
Viime viikon turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12417144&p=&mpage=1&tmode…
-Sara-Maria-
Kommentit (27)
Juliaana: Toivottavasti vauveli pysyy sisällä vielä sen aikaa, että ehdit toipumaan flunssasta!
Mulle tuli oikeastaan eilen ensimmäistä kertaa sellainen olo, että nyt ei oikeastaan haittaisi yhtään, vaikka vauva jo päättäisi tullakin. Kaikki alkaa olla valmiina ja olen ehtinyt lepäilläkin tarpeeksi. Mitään merkkejä kypsymisestä ei kyllä näy, joten olen alkanut valmistautua siihenkin ajatukseen, että saattaa mennä yli lasketun ajan. Jostain syystä koko raskauden ajan jännitin ennenaikaisuutta (en tiedä miksi). Tosin terveydenhoitaja eilen neuvolassa luuli tunteneensa supistuksia kättä vasten vatsaa mitatessaan, joita minä en kyllä tuntenut, eli ehkä niitä kivuttomia supistuksia kuitenkin on. Sen kummempia ei tänne kuulukaan, odotellaan¿ Sitä ollaan tässä pähkäilty, että kerrottaisiinko nimi heti vauvan synnyttyä (tehdään lopullinen päätös kun nähdään onko vauva miettimämme nimen näköinen ja tietysti sukupuolikin varmistuu) vai pidettäisiinkö yllätyksenä ristiäisiin asti.
Weeralle & Fiiulle onnittelut uusista kymmenistä!
Sara-Marialle jaksamista, alkaa varmaan vähitellen turhauttaa synnytyksen odottelu.. mutta nyt ei voi enää mennä kauaa, eikös ne kohta ala jo käynnistelemään? Esittelypinon päivittelystä taidan minäkin kieltäytyä (en muuten varmaan ole laittanut edes omaa esittelyäni sinne..), jos sitä kohta pääsisi jo vauva-puolelle palstailemaan.
Aurinkoista odottelua kaikille enskoille!
Mama & Justus 38+2
Heippa taas pitkästä aikaa!
Tässä pikaisesti vaan laitan kuulumiset ja nostan meitä enskoja ylemmäs! :)
Täällä ei mitään erikoista. Samanlaisena vaaputtavana ankkana mennään eteenpäin :), vaikka väittävät mahaani pieneksi, niin itestä ei aina sellaiselta tunnu... Tänään saadaan ne vaunut ja mitenkähän niitä malttaa olla testailematta tuolla ulkona?! ;)
Tänään ollaan myös menossa tutustumaan synnytysosastolle. Vähän jänskättää, mutta parempihan se on, että tietää sitten mihin pitää mennä ja mitä siellä oikein odottaa.
Huomenna neuvola ja voisin sitten viikonloppuna tulla kertomaan kuulumiset sieltä ja kommentoimaan muidenkin juttuja!
Aurelia rv 36+0 JEEEEE!!! taas uusi viikko alkanut!! :D
p.s Onkos Sara-Maria vielä maisemissa? ;)
Siis yhtenä kappaleena täällä kotosalla ollaan. Aamulla ei nukuttanu joten päätin nousta sitten ylös sängystä ja tietenkin ensimmäisenä koneen äärelle.
Weera: Tekemistä taitaa siellä piisata ennen vauva tuloa muuton myötä, jaksamista pakkailuun ja muihin muuttotouhuihin. Hyvä, että siellä liikkeitä tuntuu jo aktiivisemmin, tuo omalle mielelle varmasti rauhaa kun tuntee pienokaisen siellä liikuskelevan.
Sitten pitäiskin miettiä, että mitäs sitä tänään oikein tekis. Koiran kanssa lenkkeileen tietenkin, mutta ei sillä saa koko päivää kulumaan. Tähän odottamiseen alkaa pikkuhiljaa tylsistymään. Vois jo pikkuinen syntyä :)
-Sara-Maria rv 40+5-
Weera: Kylläpä sullakin alkaa aika käydä vähiin töissä! Mitenkähän ne siellä pärjää ilman meitä?
Saikkukin olet päässyt taas yhden ' maagisen' rajan yli eli 20 viikkoa täynnä :)
Omaa napaa: Minä olen vihdoin parantunut flunssasta ja pari päivää onkin ollut vauhdikasta menoa, kun siskon perhe tuli meille lomailemaan (ja kaksiossa vielä asutaan). Sisko miehineen lähti tänään tapaamaan tuttuja, kun minä lupauduin lapsenvahdiksi 2,5 v. pojalle. Kyllä täytyy nostaa hattua niille, joilla on jo lapsia, helppoahan tämä on esikoista odottaa... Luulin olevani hyvässä kunnossa, mutta kyllä tuon kaksivuotiaan pukeminen, riisuminen sun muu ja etenkin rattaiden työntely tuolla lumihangessa käy voimille. Nyt sain pojan onneksi päiväunille (vaati vain kaksi satua ja kuusi laulua..), melkein kyllä nukahdin itsekin :) Tahtoo vaan multa mennä yöunet, jos erehdyn päivällä nukkumaan.
Tuli myös hyvää harjoitusta siitä, kuinka nuo meidän yhdistelmät saa roudattua ulos ja sisään, kun meillä ei ole hissiä. Ekassa kerroksessa asutaan, mutta kun asunto ei ole ihan maan tasolla, niin yhdet portaat pitää nousta ja käytävä on aika ahdas. Kyllähän tuo jotenkuten onnistui jopa tämän masun kanssa, joten eiköhän sitten ilmankin. Sisko oli kamalan huolissaan, että jos synnytys nyt käynnistyy siksi, kun hoidan hänen lastaan, mutta eipä tuo minua oikeastaan haittaisi, vaikka käynnistyisikin. Tänään tuli täyteen se maaginen luku 38. Ensi lauantaina olisi kyllä tarkoitus mennä ulos syömään hääpäivän kunniaksi, joten siinä mielessä vaikka sunnuntai voisi olla hyvä päivä syntyä :)
Mama ja Justus 38+0
Nostellaanpas tätä meidän pinoa ja samalla ilmotetaan että täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Ei tosissaan halua tää kaveri ulos masusta, vaan nauttii siellä olostaan.
mama: Hyvää harjotteluahan noi pienten hoitoa, ja kivasti sait ensi makua siitä mitä tuleman pitää (ainakin vaunujen roudaus).
Tuosta mieleen tulikin, kun kaupunkiin joka tapauksessa suuntaan niin voisin piipahtaa rautakaupassa yms vastaavassa kattelemassa minkä kokoisia ja hintaisin tralleja löytyy. Mulla on tarkotuksena tuoda vaunut aina sisälle ja meiltä löytyy tuollanen muutama askelma. Kyllä ne varmaan nostettua sais, mutta ajatuksena on ollu kattoa josko siihen sellaset helpottavat liuskat saa eikä maksa järkyttäviä.
Ulkona on niin mahtava ilma, että pakko lähteä koiran kanssa kävelemään. Kevät taitaa tulla ku aurinko paistaa :)
-Sara-Maria rv 40+6-
[color=blue]Pihalla aivan ihana aurinkoinen sää, mutta täällä minä istun tietokoneella ja poden flunssaa. Isäntä valitteli flunssaa koko viime viikon ja minä jo luulin välttyväni, mutta toissa iltana sitten tuli kurkku tosi kipeeksi ja vähän lämpöäkin. Nyt ei enää ole lämpöä, mutta nenä ihan tukossa ja se kurkku edelleen kipee.[/color]
[color=fuchsia]Nyt rv 38+4 ja vielä siis yhtenä palana, toivottavasti pysynkin vielä sen aikaa että paranen flunssasta, tässä kunnossa ei kyllä olisi kiva synnyttää.[/color]
[color=blue]Neuvolassa kävin taas eilen
rv 38+3
RR 122/86
Hb 136
Sikiön syke 130
Tarjonta: RT
Liikkeet ++
sf-mitta 36
Painon muutos +200
Turvotus ++
Pissa puhdas [/color]
[color=fuchsia]BUTTERFLY: Oikein valtavat suuret onnittelut poikien syntymän johdosta!! :) Aika hurjalta kuulosti synnytyskertomus, mutta pääasia että kaikki on hyvin ja saat poitsut pian kotiin! :)[/color]
[color=blue]SARA-MARIA: Kovasti suppareita sinne! Saa nähdä kuinka lähekkäin nyytit saadaan kainaloon :)[/color]
[color=fuchsia]MAMA: Hyvä että siellä on flunssasta toivuttu! Sullekin sa kohta alkaa toivottelemaan suppareita, mutta eiköhän me täällä vielä pari viikkoa hilluta :)[/color]
[color=blue]WEERA: Siellä kovasti lomaa odotellaan, voi kun muistan että ne viimeiset työpäivät oli aivan tuskaa kun tiesi että kohta pääsee pois :) Mulla on aika kulunut tosi hyvin kotona vaikka moni varoitteli että aika käy pitkäksi.[/color]
[color=fuchsia]SAIKKU: Onneksi olkoon maagisen puolivälin ylittämisestä :)[/color]
[color=blue]AURELIA: Toivottavasti siellä on jo flunssasta toivuttu, kylläpäs se nyt rupesi meitä loppupääläisiä piinaamaan urakalla.[/color]
[color=fuchsia]Voi, olis pakko imuroida, kun illalla tulee joku vakuutusmies käymään, mutta kyllä tuo sänky ja päiväunet houkuttelisi paljon enemmän :)[/color]
[color=blue]Kivaa viikkoa kaikille ja toivottavasti kohta saadaan Sara-Marialta vauvauutisia![/color]
[color=fuchsia]T. Juli & Jumpula rv 38+4[/color]
Täällä mä kotona vielä yhtenä kappaleena. Ei taida meidän vaavi haluta ulos tuolta tulla, siltä rupee tästä itestä tuntumaan.
Näin myöhäinen ilmottautuminen johtuu siitä että kävin neuvolassa tänään. Siellä oli kaikki kunnossa. Sain ohjeen varata perjantaille ajan yliaikaiskontrolliin, sinne siis seuraavaks suuntaan ellei nyt siihen mennessä oo lähtö synnyttämään tullu.
Juli: toivottavasti flunssa ei siellä oo pahentunut ja pääset siitä pian eroon. Meillä isäntä on flunssassa, mutta onneks ei oo vielä ainakaan tarttunu muhun, ei varmasti olis kivaa synnyttää kipeenä.
Weera: Niin sitä vaan siirryttiin uudelle kymmenluvulle taas, onnittelut. Eipä niitä tralleja löytyny ku unohdin kaupungissa ollessa käydä kyseisissä kaupoissa. Ei sitä aina voi muistaa kaikkea kerralla mitä piti hoitaa ja onneks tuo mies on luvannu tuon asian jossain vaiheessa hoidella.
fiuu: Lähtölaskenta ei oo vieläkään täällä alkanu vaikka oon joka päivä sitä niin kovasti toivonu. Kyllä se olo siitä viikko viikolta kangistuu, sen voin kokemuksesta sanoa :) Mutta ei se välttämättä kovin pahaks mee. Mä oon ainakin voinu vieläkin kohtalaisen hyvin olotilaan nähden. Jaksaa vielä liikkua ja tehdäkin jotain. Onnittelut uudelle kymmenluvulle pääsystä.
anabela: tsemppiä sinne tukalaan olotilaan. Pitää vaan koittaa olla sellasessa asennossa missä itestä hyvältä tuntuu.
Musta olis kivaa ku joku viittis oikeesti ottaa tuon esittelypinon hoitaakseen??? Se ei oo mitenkään vaikeeta tohua. En haluais sitä jättää mitenkään oman onnen nojaan, koska kyllä mä viikon päästä jo jakautunut olen, toivottavasti.. Siis olisko vapaaehtoisia???
Nyt mä lähden syömään ku masu kurnii..
-Sara-Maria rv 41+0-