Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSSISSIT viikolla 8, ma-ke

18.02.2008 |

Ensimmainen olen sitten tanan...

Ei ole paljon kommentoitavaa, apinaemolle piti sanoa etta kuulosta paljon meidan esikoiselta se teidan vauveli. Hirvea puuha oli se nukkuttaminen. Olis varmasti sama ukonkin kanssa, mutta han nukku paikkarit matkarattaissa. Siis 2kk iasta lahtien olen laittanut rattaisiin (sisalla) ja rullaan menemaan yli lattialistan (mies nauraa etta junassa...) edes-takas. Itse siis luen samalla jotain tai olen netissa. Ja kun vahaisen heraa, niin taas rullaan, saan piedennettya unia (ei aina). Kuulostako hullulle? Kai se vahaisen on, mutta en tieda miten han muuten nukahtais... ja en kylla jaksaa sylissa pidella.

Tama kaupunki on koolta pieni, mutta asukaita ydinkeskustassa 1,5 miljoona ja lahikylien kanssa 6,6 miljoona. Isoin kaupunki 80km taalta, siella 9 miljoona asukasta. Mutta ei ole toisia lapsellisia expatteja, ei kansanvalisia kouluja, -tarhoja. Ihan hullu kun tanne tulin, huhhh. Mutta lumet sulaa ja kohta kevat ja siis kesa...

Torstaina Pekingiin, kerron myohemmin miten matka meni.

kewa ja ukko kohta 5kk

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

dumle: ihastuin ite ensin noihin väreihin ja sit kestikin hetki että keksin mitä niistä teen. Loppupeleissä en niin hirveästi ole lapsille tehnyt, vauvakokoja kylläkin mutta villapaidat on sitten enemmän mun äidin hommaa. Mulla toi neulominen on sellaista kausiluonteista, välillä tulee paljon tehtyä ja välillä voi mennä vuos etten koskekaan kutimiin.

minttupipsa

Vierailija
22/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona otettuja mittoja 5kk ukosta: 8300g ja 70 cm! Onpa iso poika ja kasvanut valtavasti, kuukaudessa siis 4,5 cm ja 1.1 kiloa. Ei ihme etta tuntuu painavalta ja vaatteet kayvat pieneksi. Mina kun ajattelin etta taalta ei osta mitaan (ihan p****a laatua kaikki ja hirvean kalliit viela) ja kesalla sitten suomesta, mutta eipa taida onnistua? H&M vaattet ova pienia, mutta laatu ja hinta kohdalla.

Ukko siis ruvennut liikkumaan, selalta mahalle ja mahalta selalle ja kellon ympariin ja taaksepain. Ruoka maistuu edelleen ja naurettaan kova isoveljelle.

Eilen oltin paikallisessa lastensairaalassa, ukko sai piikin. Oli kylla niiiiiiiiiin jarkyttava paikka, etta toisteen en halua menna. Tulkki oli mukana. Ihmiset ulkovaatteissa (ei lammittysta tietenkin) kengissa, polttaa joka paikassa. Hoitajien valkoiset takit melkein keltaiset. Pienessa huoneessa 20 ihmista, lapset rakaiset likaiset, tietenkin kaikki tulivat katsomaan meitakin. Mies sekoitti rokotteen, omat neulatkin mukana. Mina putsasin ukon kintun ja hoitaja sitten pistii. No olisimme voinnut tehda taman itse kotona, mutta varmempi niin ehka (en kylla ole varma etta olis saanut mitaan apua kun olis tapahtunut jotain...) Hyi yoak, toivottavasti ei saanut muita popoja mukaan sielta. Kuvottava.

umalla odotus paatty, ihana. Ja aivan suloiset vaatteet kudottu!!! Jospa taalla olis lankoja...

kewa ja ukko 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitää asiaa ole. Ajattelin vain kirjoitella, että ei pudota ihan alas.

Olipas Kewalla taas elämys! Toivottavasti ette tarvitse sairaalaa siellä. Onkos siinä isommassa kaupungissa parempaa sairaalaa. Tunnin ajomatka taitaisi olla pikkujuttu tuon sairaalan sijaan. Hyvää matkaa sinulle. Ettekös ole lähdössä reissuun. Joskus kerroit että et jaksa kantaa Ukkoa liinassa. Minusta myös poikanen on aivan liian painava kannettavaksi. Isoimman osan hän siis sätkii lattialla.

Dumle kyseli koska mennään sairaalaan. Ensi viikon perjantaina on toimenpideaika. Maanantaina käydään anestesialääkärin juttusilla ja varmaankin otetaan verikokeita. Toivottavasti nyt pysyttäisiin terveinä.

Ei tässä muuta. Poika on unillaan ja tytöt leikkii. Voi että heillä on energiaa. Poika-parka, joutuu järsimään vaaleanpunaista purulelua! Tuleekohan identiteettiongelmia?

terv peikkoäet ja APJ 1.10

Vierailija
24/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikköäetin tavoin ei mitään asiaa, kunhan vain kirjuuttelen. 8)

Onkohan muuten Rakkausvauva jo kotiutunut matkalta vai olittekos kaksi viikkoa matkalla?

Meikäläisellä liikunnallisesti aktiivinen päivä tänään.. Aamulla kukon laulun aikaan huhkin kuntosalilla jo ja äsken poikien kanssa kotiuduttiin pulkkamäestä, vauva oli liinassa ja vedin poikia ylös rinnettä ja takas alas kävelin.. Aika kova homma! Mutta mukavaa oli. Kunnon talvipäivä täällä. Vielä illalla sitten on mentävä pariin jumppaan. Joten nyt voin hiukan syödä suklaatakin hyvällä omallatunnolla.. 8)

Mitä muuten pidätte vauvalla päällä liinassa ulkona näillä keleillä?

Kewalle tsemppiä. Vaikea kuvitella millaista siellä on, kiitos kun kerrot yksityiskohtaisesti niistä oloista niin on helpompaa kuvitella!

Hikoileeko teidän vauvat paljon?

Lueskelin eilen muuten helmikuisten pinoa ja tuntui että siitä kun oma vauva on ollut vastasyntynyt olis ikuisuus, kunnes tajusin että pienihän tuo vieläkin on.. Onneksi!! 8)

Muuten Uma, oot tosi paljon saanut painoa alas 7 viikossa! Hyvä tahti tuo noin puoli kiloa viikossa. Silloin painon putoaminen on pysyvämpää ja voi luottaa siihen että " ylimääräisistä" paino lähtee, ei lihaksista! Eikä kannata murehtia sitä mikä on vielä jäljellä vaan iloita onnistumisesta!! 8)

Mukavaa päivää kaikille!!

Fiia ja " pikkuiset"

Vierailija
25/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei niin mitään raportoitavaa.

Tulin vaan samalla kurkkimaan uusia juttuja kun kävin netin kautta varaamassa mulle ja Minjalle HiusSpahan ajat! Mennään tyttelit ens viikon loman kunniaks rentoutumaan ja viettämään vähän äiti+tytär aikaa.

Miehellä piti olla tänään vapaa päivä (19 päivän työputki takana), mut suostui siitä huolimatta menemään muutamaks tunniks. Kun pomo niin aneli ettei ketään muuta saa.. Ärsyttää tollanen, kun olis ollut vaikka ja mitä muutakin puuhaa tälle päivälle. En viittinyt kuitenkaan äksyillä, kun mies vei meidät tyttöset syömään eilen ;) Nam kun tekikin hyvää.

Ja lupas kyl kattoo lapsia illalla että pääsen ostamaan maaleja tytön huoneeseen, niitäkin oon suunnitellut varmaan kohta sata vuotta. Mut en oo jaksanut koskaan lasten kanssa lähteä sinne pyörittelemään värivaihtoehtoja, hullukks tulis.. No mut nyt pääsen.

Näin sitä tarinaa vaan syntyy ;) Mihin on syyssissit piiloutuneet? Vai oonko minä vaan yli-innokas.

Fiia, missä käyt jumppailee?

Vierailija
26/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en ole saanut itsestäni irti että olisin kirjoittanut mitään, vaikka lueskellut olenkin. Tuntuu että elämä on tällä hetkellä niin kiiruisaa ettei muka sitten illalla edes jaksa. Heh, oikeastikin, tuntuu että ohjelmaa on nykyään enemmän kuin töissä ollessa!

Ihania kuvia olitte laittaneet taas! Kaikki sellaisia lumoajia!! Erityisesti kyllä Ukko jäi nyt mieleen. Kewalla tulee takuulla riittämään vilskettä kun alkaa miniä ehdokkaita tunkemaan ovista ja ikkunoista! On nimittäin pikku-Ukko jo nyt sen näköinen että voi sanoa että tyttöjä riittää tulevaisuudessa =). Samaa voi kyllä sanoa Mennistä ja sulhoehdokkaista! Ja voi Minttupipsa, ihanat vaatteet!!!!! Voi kun itekin osaisi.

Kewan sairaalakokemus oli aikamoinen! Toivottavasti ei tosiaan tarvi toiste mennä!

Ja Fiialla on jännät paikat.. Itsekin tein testin pari päivää sitten. Nega oli ja huh mikä helpotus. Pillereitähän mä syönkin ja vasta kesäkuussa saa sitten pikkukakkonen tulla. Helpotus siis siltä osin että haluan häät ja reissun viettää mieluummin ei-raskaana. Samalla myös pieni pettumyskin. Testi oli pakko tehdä kun tuntui että oireita oli vähän enemmänkin, mutta taisivat olla enemmän psyykkisiä =).

Ja Umalla lähestyy miehen kotiintulo! Ihanaa!! Muistan itekin vielä hyvin nuo fiilikset kun ex-mies ajoi rekkaa euroopassa. Odottavan aika on niin pitkä.. Onnea myös painonpudotuksesta!! Mulla on nyt lähtenyt reilu 6 kiloa tammikuusta. Vielä olis 11 urakoitavana. Hitaasti mutta varmasti. Kivaa kun alkaa näkymään ja tuntumaankin jo. Tosin tuo vatsa mullakin löllöttää, mutta kai sekin sinne sisään sitten vetäytyy. Siis se ihokin. Ja jos ei niin nipsisnapsis vaan =).

Ai niin neuvolassa käytiin tänään ja pituus 68,5 ja paino 8,5. Nyt on vähän alkanut hidastumaan tuo kasvaminen. Pituudessakaan ei enää oltu ylimmällä käyrällä. Ja olisittepa nähneet miehen ilmeen kun paino oli +4% keskikäyrän yläpuolella. ARGGH! Mä sanoin sllle ettei tulisi mukaan, mutta arvatkaas vaan suostuiko se olemaan tulematta kun aika oli jo 8.20 jolloin se ehti vielä hyvin töihin. GRR, odotettavissa siis takuulla taas taistoa pojan syömisistä. Jakeluun ei meinaa mennä kun olen sen miljoona kertaa sanonut että soseet, varsinkaan kasvissellaiset eivät lihota. Mutta kun ei mene jakeluun niin ei mene. Sitten se selitti ihan pokkanaamalla terkkarille että Luka syö kiinteitä monta kertaa päivässä.. Oikeasti siis lounas ja iltapuuro, joskus myös velliä.. Miehen mielestä velli on kiinteää ja korvike kaloritonta. Yhyy, voi mistä mua rangaistaan?? =) Kun nimittäin sanoin sille että maito tietty on aika kaloripitoista ja sitä menee paljon niin sehän siitä tyrmistyi. Eihän se vastaa edes rasvatonta maitoa kuulemma. Voi kun tietäis mistä se tuon kaiken tietonsa ammentaa?? =)

No, mutta nyt mun on pakko mennä. Koira kaipaa lenkittäjää ja kohta Luka heräilee joten mennään äkkiä ennenkuin tulee kitinälenkki!

Palaillaan!

Colis ja Luka tasan 5kk

Vierailija
27/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kyllä kirjoitella useamminkin, mut kun en jaksa kirjautua!!! hölmöä...

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte niistä kiinteistä. Oon pitänyt niistä vähän taukoa, kun poitsulla ei oikein maha toimi, hedelmäsoseita oon vaan antanut kerran päivässä...

Mäkin tein jo testin, negan, toisaalta helpotus, mut toisaalta haluaisin jo kakkosen, ois ainakin hyvä syy jäädä vielä kotiin. Joulukussa ja tammikuun alussa tuli menkat, sen jälkeen ei ole kuulunut...

Mullahan siis on opiskelut kesken ja hirvittää ajatella laittaa tätä pientä ihanaa poitsua päiväkotiin syksyllä. Heinäkuun ajattelin olla vielä kotona, mut sitten on varmaan pakko mennä kouluun. Yritän kyllä päästä iltaopiskeluryhmään, mut siinä on ongelmana se, että harjoittelut on varmaan tehtävä kolmessa vuorossa, niin mihin minä poitsun silloin laitan...? Hoitoalaa siis opiskelen...

Colis, mun miehellänikin on aivan kummallisia mielipiteitä vauvan ruokkimisesta, lähinnä annan niiden neuvojen mennä vain toisesta korvasta pihalle...

Se vaan loukkaa, kun mun mies ei kannusta minua imettämisessä. Alusta asti sanonut, että " ei sun maito riitä" ja antaa vauvalle nannia ja sanoo " isi antaa sulle KUNNON maitoa" . Onhan se toisaalta hyvä kun vauva on pienestä pitäen saanut pulloakin, niin olen päässyt omiin menoihinkin hyvillä mielin, kun tiedän, että mies pärjää vauvan kanssa. Kyllähän korvikkeella kasvaa varmasti yhtä hyviä ja terveitä ihmisiä kuin äidinmaidollakin, mutta jos maitoa tulee paljon, eikä imettäminen ole ongelma aidille eikä vauvalle, niin eikös silloin kannattaisi miehelläkin vain kannustaa vaimoaan imettämään?

Aluksi ainakin kuulosti niin syyttävältä, kun mies sanoi " siksi se itkee, kun sun maito ei riitä/tekee sille mahavaivoja/on liian laihaa jne..." Viime neuvolan jälkeen mies oikein innostu, kun vauva ei ollut sen typerän käyrän mukaan kasvanut " riittävästi" .

Eipä mies muutenkaan tajua miten se onnistuu aina loukkamaan mua, vaik sille sanoo asiasta niin ei se tajua. Onnistuu aina asettamaan sanansa niin, että ne kuulostaa mun korvissa loukkaukselta. Ehkäpä mun itsetunto on vaan huonontunut synnytyksen jälkeen...

Mulla on vielä 6 kiloa lähtöpainoon. Raskausaikana tuli 16kiloa, laitokselle jäi varmaan reilu 6 ja parin ensimmäisen viikon aikana tippui siihen mitä nyt on vielä jäljellä. Ei mahdu vanhat vaatteet päälle. Toisaalta olen aina ollut alipainoinen, niin ei nämä kilot haittaa, kunhan sais vaan vähän kiinteytettyä... Kateellisena luen teidän harrastuksista, itellä ei oikein oo potkua alkaa mitää harrastaan...

Poitsu on taas kipeä. Hirvee flunssa kuumetta, nenä tukossa ja kamala yskä, nyt tuntuu, että alkaa ehkä pikkuhiljaa helpottaa. Mamma vaan alkaa olla aika kuitti.

Meillä tulee varmaan muutto kuunvaihteessa, jos saadaan sovittua, että voidaan muuttaa tästä ilman irtisanomis aikaa. Kaupunki tarjosi meille isoa 77 neliön kolmiota hyvältä alueelta, vaik voihan se silti olla " slummitalo" , kun kaupungin on... Tekis mieli ostaa oma, mut ei uskalla kun ei tiedä miten pärjätään kun olen opintotuella, eihän se opintotuki riitä edes lapsenhoitomaksuun... Toistaiseksi vielä ollaan hyvätuloisia kun saan äippärahan muinaisten tulojeni mukaan, mut kyllä elintaso laskee kun opinnot taas jatkuu..toki laitan säästöön rahaa, mut silti...täytyy sitten myydä auto pois, jos loppuu rahat.;)

Kiva muuten tuo vauvan uusi tyyliblogi!! :) Mua kiinnostaa kaikki vaatteet ja olenkin ostellut vauvalle ehkä liikaaki vaatteita, mut voihan niitä myydä huuto.netissä...:) Rentoudun shoppailemalla ja kirppiksiä kiertelemällä.;)

Mäki muuten roikun netissä ja heijaan samalla poitsua rattaissa, ei oikein muuten nuku, ainkaan nyt kipeenä...

Nyt menen tekeen ruokaa, kun poitsu vielä nukkuu....

Vierailija
28/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä harvemmin kirjoittavistakin! Ja kiva kuulla kewan sankaritarinoita! Voisit kirjoittaa kokemuksistasi kirjan! Tai ainakin blogi sulla pitäis olla nykytrendien mukaan.

Vai että on täällä useampikin testien kimpussa, siis raskaustestien. Minä sitten jännäilen vaan teidän puolesta, meillä kun tuo lapsiluku on täynnä ja ehkäisytkin kunnossa... Katsotaan kuka ekana ehtii!

Mulla on tänään vapaapäivä. Isot on mummolassa ja minä Oonan kanssa kotosalla. Olen saanut toteutettua itseäni eli maalannut tai oikeammin vahannut keittiöjakkaran nyt kertaalleen. Ihanaa tehdä jotain muutakin kuin vain siivoilla ja järkkäillä tavaroita paikoilleen. Tuo työ onkin jo odottanut puolitoista vuotta tekemistä! Kävin kylässä kaverini luona, joka on kova sisustamaan (tuli dumle mieleen) ja siitä sain isnpiksen. Onneksi Oona nukkui aamulla sentään tunnin ulkona putkeen ettei tarvinu pensselin kanssa juosta hyssyttelemään. Nyt sitten tein toisen kierroksen ja hommat kuivuu. Kiva fiilis. Enemmänkin tekisin jos olis aikaa.

Minttupipsa, ihania noi sun villavaatteet! Minäkin kutoisin, jos ehtisin. Mutta jospa kohta tulis sen verran aikaa, että vähän ehtis. Ponchoja vois virkata tytöille, mullon helppo ohje tallessa.

Typykkä, vieläkö olet kuulolla???? Oltiin eilen teidän puistossa retkellä parin mamman ja lasten kanssa. Ihana ilma oli ja meillä oli kaikin puolin ihana päivä. Syötiin eväät siinä pihalla. Miten teidän muutto etenee? Milloin menette? Siellä on muuten kirppis muistaakseni 5.4. la, eli mene myymään extra kamat! Tulen varmaan käymään. 12-6 muistaakseni aika.

Keräilen kamoja kirpparille vietäviksi. Kauheasti sitä kertyy neljältä lapselta! Mulla on vielä äitiysvaatteetkin myymättä. Jos veis sinne Akseliin tässä keväällä.

Juu, kovasti nyt oli omaa napaa! Taidan siirtyä muihin puuhiin, jos toi neiti nyt nukkuis...

Voikaa hyvin!

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
29/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille.Eilen illalla tultiin reissusta kotiin.Matka meni kaikinpuolin tosi hyvin ja taas täytyy vain todeta että meillä on kyllä niiiiiin helppo ja ihana tuo meidän " aatuli" :)

Lentomatkat meni tosi hyvin.Nukahti kun lähdettiin kun koneesta sammutettiin nousun ajaksi valot ja heräs sitten vasta joskus n.tunnin päästä.Oli pirteä ja hymyileväinen kentällä vaikka 04.00 oli aadan aamuherätys.Korviin ei siis tytöllä sattunut nousuissa tai laskuissa yhtään ja konekkin lähti ajallaan mennen tullen ja finskin koneet ne vain myöhästeli taas,mikä niitä vaivaa?!

Paikka oli tosi kiva ja ihmiset TODELLA lapsiystävällisiä.Mietittiinkin että aada saa varmasti jonkun taudin kun kaduilla ja kaikkialla kaikki vaan tyttöä pusutteli ja lääppi mutta minkäs teet,mutta ei onneksi tullut mitään.

Ilmat oli lämpimät ja aurinkoiset vaikkakin toissa päivänä oli aavikolla hiekkamyrsky joka lennätti hienoa hiekkaa joka paikkaan ja tuuli todella kovasti.Ruoka oli hyvää ja sitä tuli todella syötyä(vaaka näytti +2,5kg)Meille kun kuului se all inclusive.Aada nukkui päivisin paljon rintarepussa jos oltiin jossain kävelyllä tai sitten oli kantokoppa mukana,vaunut kun ei taxeihin mahtuneet.Nukkui sellaisia pikkutirsoja mutta yö unille kävi aina puol 8 tai 8 niinkuin kotona vaikka oltiin ravintolan mölyssä syömässä.

Matkalla vietettiin myös meidän Sonjan 8v synttäreitä,ravintolassa tarjoilijat lauloivat ja tanssivat Sonjalle ja tyttö sai oman kakunkin:)

Ostettiin kotiin hajuvettä joka on siellä melkein pakollinen ostos,kaikki suurten touoksumerkkien talot (boss,chanel..)ostavat raakaineensa juuri egyptistä,sitten ostettiin vesipiippu joita siellä myynnissä joka puolella,papyrys(joita myös kaikkialla)joka kaipaa nyt vain kehystystä,laukun ostin maksoi 20e ja on nahkaa ja sitten joitakin tunika paitoja ja huiveja...

Emme käyneet kuin yhdellä retkellä ja se oli lasipohjavene retki jolla päästiin ihailemaan ihania koralleja ja värikkäitä kaloja,ei tosiaan ihme että on maailmalla suosittu sukelluskohde!

Kiva oli paikka ja siisti ja ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin kanariansaaret koska sateen mahdollisuus on tosi pieni ja varmasti aina aurinkoista ja lämmintä.Tästä lähtien me suunnataan egyptiin kun talvilomalle lähdetään kun on vielä siedettävän matkan päässäkin,mutta ensi kerralla hurghadaan tai jonnekkin muualle.Olisi ollut tosi kiva käydä kattoo nähtävyyksiä mutta ei viikon matkalla kannata käyttää aikaa siihen että matkustaa 500km päähän kairoon.

Laitan tässä vielä muutamia kuvia:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633420.jpg

Aada uimassa.

Voi ei tyttö taitaa just heräillä ja mies on syömässä.palaan myöhemmin

Vierailija
30/30 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina käy näin kun koneelle pääsen..

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633493.jpg

Sonjan syntärit

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633501.jpg

isosiskot

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633510.jpg

lasipohjavene

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633520.jpg

Aada nukkui aina tuolilla illalla kun olimme syömässä

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633529.jpg

tytöt biitsillä

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633536.jpg

mausteita tuotiin kotiin toki myös

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633544.jpg

vesipiippuja oli tarjolla joka paikassa

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633550.jpg

tyttöjä puettiin mielellään kaupoissa

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633554.jpg

kesäinen Aada

http://www.aijaa.com/v.php?i=1633561.jpg

oikealla meidän parveke

Eiköhän tässä näitä nyt olekkin.Palailen taas kun kahlaan vielä kerran ajatuksella noi edelliset pinot läpi.Mutta nyt ihanaa köllähtää tuohon kotisohvalle miehen viereen:)