Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¿ ♥ ¿ 2009 vauvatoiveet - viikko 8 ¿ ♥ ¿

18.02.2008 |

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08, Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, tyttö 02/02, poika 09/03, poika 04/96 ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya 04-05/08, minä 26 & mies 27

[color=Turquoise]Walpu, poika -05, ya 04-05/08, minä ja mies n. 30 v

[color=SpringGreen]Siisa75, tytöt -03 ja -04, ya kesällä -08, minä 32 & mies 33

[color=OliveDark]Mottery, kuusi lasta ennestään, ya 06/08, minä 30 & mies vanhempi

[color=IndianRed1]Vaakku82, esikoisen ya 02/08, minä 26 & mies 28

[color=Magenta]hamasatuema, ya 06/08

[color=limegreen]Mirella07, lapset -04 ja -06, ya 04-07/08

[color=orange]Lumetta, esikoisen ya 02/09, minä vm -89 ja mies vm -82

[color=red]Lumikello-75,ya 05-06/08, minä 32v

[color=black]+Plussanneet+

[color=salmon]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31 + PLUSSASI 11.2.08 +

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva kun viikot menee eteenpäin:) Nyt " jo" viikko 8. Siltikin, kun vielä 10viikkoa tarviis odotella... No, odottavan aika on tunnetusti pitkä. Ja tosi vaikeaa ainakin mulla keksiä jotain muuta ajateltavaa. Viime päivät on ollu siltä osin tosi vaikeita.

Viime viikon loppu meni mun osalta pitkälti muiden jutustelun seuraamiseks. En saanu kirjotettua ite mitään. Viikonloppu oli aika raskas, ei hetkeäkään lepoa ja mieli vähän maassa.

Nyt taidan häippästä täältä ja palata sit kun on aurinkoisempi olo:)

Mitäs teidän alkavaan viikkoon kuuluu? :) Ja te kaikki joilla alkaa yritys toukokuussa (kuten myös mulla), niin osuuko eka mahdollinen la tammi- vai helmikuulle? Itselläni se olis jo tammikuun lopussa.

tikru.

Vierailija
2/48 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, odottavan aika on pitkä. Sen pidemmältä se tuntuu, mitä lähemmäksi se h-hetki tulee.

Itse asiassa mulla on vähän sellaisia " raskaustuntemuksia" ja mietinkin, olisko voinut tärpätä kun keskeytetyllä mentiin myös ovulaatioaikaan.

Nyt on kp 20/26 ja olotila alamahassa samanlainen, kuin oli pikkukakkosen tärpättyä. No, mutta ei auta kun odottaa. Luulen kuitenkin että kyse on vaan mun kuvitelmista....

Talvilomaa tässä odottaa ja kevättä muutenkin, ihanaa kun on valoisampaa!

Tsemppiä kaikille tähänkin viikkoon,

Jaffa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas... Jotenkin väsyttää kauheesti, töissä oli aika raskas päivä. Ihme kun meillä ei olla kipeeksi tultu, vaikka kaikkea tuntuu olevan liikkeellä. No, parempihan se niin.

Mulla on nyt keskiviikkona eka kerran ehkäisylaastarin vaihto. Mihinhän sen sauraavaksi liimais:-) Muutaman kuukauden kun jaksais laastareita liimailla, niin vois jättää pois. Mulla ei ole aijempaa kokemusta nuista laastareista. Melkein 5 vuotta oli kierukka ja siihen olin kyllä tosi tyytyväinen. Varmaan laitan taas kierukan sitten kun/jos vauva saadaan tähän maailmaan...

Vierailija
4/48 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain positiivista sentään.. Vähän alavireisenä täälläkin mennään. Oon tarkoituksellla majaillu näillä sivustoilla (ja netissä yleensäki) vähemmän, ku täällä oleilu aiheuttaa vaan sen, että aika tuntuu matelevan entistä hitaammin sinne huhtikuulle...

Mun alavireisyyteen on kyllä sekin syy, että menkat lähestyy. Oon aina ennen menkkoja huonotuulinen eikä mikään oikein nappaa. Pari päivää menkkojen alun jälkeen alkaa taas päivä paistaa ja elämä luistaa.. ;) sitä odotellessa..

Täällä meidän keskenki näyttää olevan tavallista hiljaisempaa. Onko kaikki samoissa tunnelmissa vai onko muilla vaan niin paljo virtaa, että viilettävät jossain ihan muissa hommissa? :)

jep, mukavampaa viikon jatkoa, pidetään pinkka pystyssä ja niin edespäin..

Rhanna

Vierailija
5/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tarttui ruokakaupasta mukaan tuo uusi KaksPlus-lehti kun tarjouksessa oli :) Vinkkinä heille joille se ei automaattina ole tulossa ;) Näytän muuten listan mukaan olevan viimeinen jolla yritys alkaa :D Ja taidan myös olla nuorin :) Mutta voihan se olla että suunnittelu muuttuukin mutta tällä hetkellä näin <3

Vierailija
6/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit, tilasin pari viikkoa sitten tuon Kaksplussan, kerkeääköhän tulla vielä tuo uusin numero kotiin saakka. Vai pitääkö ostaa:-) Mulla on varastossa monta laatikollista kaksplussia aijempien raskauksien ajalta. Ei ole tullut vaan heitettyä niitä menemään. Onhan niitä vanhoja lehtiäkin ihan mukava välillä lukea.

Nyt on tullut ostettua tosiaan nuita irtonumeroja kummastakin lehdestä, kaksplus ja vauva. Jos nyt meen ostaan kaksplussan niin postipoika kiikuttaa sen heti luultavasti kotiinkin...

Vierailija
7/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa. Täällä ollaan oltu pimennossa kun nettiyhteys ei toiminnu kuukauteen..heh heh. Ihan hyvää kyllä teki huomata ettei tää kone mikään välttämätön kapistus ole. Mutta nyt asiaan. Meillä alotettiin vauvanteko etuajassa! Jotenkin vaan tunsin olevani siihen valmis. Oikein vauvakuumetta ei vielä päässy edes tulemaan , mutta jotenkin vaan tuntu, että nyt on oikea aika aloittaa. Ja mieshän ei vastaan pannu:) Eli saa nyt sitten nähdä tärppääkö. Kuukautisten pitäis alkaa viikon päästä. Jänskyttää. Mennään meiningillä tulee jos on tullakseen....

Vierailija
8/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan siis korteni kekoon pinon kasvattamiseksi :)

hhansen: Onnea yritykseen!! Toivottavasti saadaan pian lukea plussauutisia :)

Kuume on täälläkin jo ihan käsittämättömissä lukemissa, mutta järkisyyt käskee odottaa vähintään sinne huhtikuulle :(

Typerät järkisyyt *puhisee*

Joku muukin oli tilannut 2plussan(?) Minäkin tilasin pari viikkoa sitten, ja samoin kaupassa mietin että ostanko irtonumeron vai tuleekohan se postissa :) Niin, ja MeidänPerhe -lehden vaihdoin jo takaisin Vauva -lehteen...

Pitäisi lähteä vaatekauppoja kiertämään, yäk. En tykkää yhtään shoppailusta täällä Helsingissä, kun on tottunut vähän pienempiin ympyröihin. Pitäisi kuitenkin laivareissulle löytää jotain päälle pantavaa.

Kirjoitelkaahan kuulumisianne!

-PP

Vierailija
9/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tää saa*anan kone ei sitten osannukkaan lähettää sitä yhtään mihinkään, vaan se koko rimpsu katos. Ottaa päähän niin paljon, ettei mitään järkee!! !♣¤!!##¿#!ÄRRRH!!

Mutta niin, näin se edellinen viesti alkoi (olin kopioinu sen " varan vuoksi" ):Todellakin, tervehdys pitkästä aikaa :D Tai ainakin musta tuntuu, etten oo kirjotellu aikoihin, listaillut vaan meitä aina uudestaan ja uudestaan :) On ollu tua koulussa pikku kiireitä (opinnäytetyön suunnitelmavaihe... heh) ja mua tuntuu vaivaavan vähän sama kun muutamaa muutakin: tää täällä pyöriminen aiheuttaa ajan kulun hidastumista. Vakavaa sellaista!! Että oon siks vähän taustaillut... Vaan nyt oli palattava kirjoittelijaksi, kun nyt on aikaakin hetki :)

Mä tos viime viikolla kovasti kiristelin hampaita, kun menkkojen tosiaankin normaalin kierron (kp 24-26) mukaan piti alkaa VIIMEISTÄÄN sunnuntaina, mutta mutta. Alkoivatkin sitten tänään, eli kp 28 muuttuikin kp ykköseksi. Hyvä että alkoivat, mutta näin siinä näköjään käy, kun liikoja oottelee ;) Joten tänkin kokemuksen perusteella aattelen, että tarttis JOTENKIN saada unhotettuu toi vauva-asia hetkeks, koska jos odottaminen siirtää pelkkiä menkkoja, niin kuinka mahtaa liiat oottelut sitten raskautumiseen vaikuttaa...?!? Hui. Don' t wanna think about it, koska tästä kuumeesta ja aatoksien paljoudesta ei aivan helpolla sitten eroon päästäkään... ;)

Tässä nyt heti pistän pientä toivoa ja tsemppiä Jaffalle, hyvin varovaista tosin :) Tule sitten heti kertomaan, kuinka kävi, kun sen saat tietää ;) Ja toiset, vähän rohkeammat tsempit toivotan Hhansenille, IHANAA, että olette alottaneet yrityksen nyt jo!!! :D Saadaan me muutkin odotuksen odottelijat taas vähän puhtia ja jännitettävää ;) Vaikkakin ette VARSINAISESTI yritäkään, vaan meette tjot-periaatteella, ni mulla on sellanen olo, et sillon se vasta tuleekin! :) Koska sillon ei just liikoja yritä ja odota... Mulla nimittäin tulee käymään just niin :D Mä en varmaan koskaan pystyis tjottiin. olis niin vaikeeta olla bongailemata oviksii ja laskeatta kaikenmaailman päiviä ;) Mutta tosiaankin, onnea touhuiluun, toivottavast kantaa hedelmää ;)

Ja loput 2,5km tekstistä siten häviskin taivaan tuuliin. Luulen, että palaan asiaan myöhemmin. Nyt ottaa päähän niin kovasti, ettei riitä rahkeita kirjottaa samoja asioita toiseen otteeseen...

-kiukusta puhiseva .:Nar:.-

Vierailija
10/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ihan tarkoituksella vähentänyt roikkumista täällä kun tuntuu ettei aika kulu ei sitten millään. Aina välillä vaan käynyt pikaisesti lukees kuulumiset ja häipynyt. Vielä olisi kahdet menkat odotettava ja sitten pääsee " oikeesti" kuumeilemaan, mitäköhän tää sitten on?

Tosi hauskaa kuulla että myös hhansen on ottanut " varaslähdön" ! Me muut saadaan jännittää teitin puolesta kun omassa elämässä ei vielä jännittämistä ole. Plussatuulia!

Voikun aika menis nopeemmin.

Aliina.

Vierailija
11/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko uusi kuumeilija mukaan?

Mietin ensin, " ahtaisinko" itseni tuohon tonskien pinoon, koska olen enskoissa kirjoitellut vuoden päivät. Mutta koska yritys ei ole vielä alkanut, olisi tämä pino ehkä sopivampi. --Jos siis vaan mukaan mahtuu? :)

Tässäpä tietoja:

Olen siis vm.-82 kohta 1-vuotiaan pojan (s.050307) äippä. Mies on vm.-79. Asustellaan E-Suomessa, omakotitalossa kera koiran ja parin kissan. Kuumeilu alkoi aika hiljattain, koska viime syksynä kärsin vielä lievästä masennuksesta (ilmeisesti synnytyksen jälkeistä???tai sitten muuten vaan, kun oli vuoden sisään tapahtunut niin hirmuisesti...), mutta kun loppuvuodesta pitkän harkinnan jälkeen aloitin siihen lääkkeet, ja koska tuo IHANA aurinko on alkanut taas paistaa, on mieli jälleen yläimoissa ja elämä hymyilee =) Tuo masennus tuli siis ilmi minulla siten, että olin tosi väsynyt, itkuinen ja oikein mitään en jaksanut tehdä. Mutta iloitsin kyllä tuosta meitin pojasta, ja suht vähäisten oireiden ja jonkin testin jälkeen lääkäri diagnosoi lievän masennuksen. Nyt tuo viime syksyinen olo on muisto vain! :) En tosiaan tiedä, mikä siihen vaikutti: ehkä yhteisesti kaikki, eli kamala synkkä ilma, vuoden sisään tapahtuneet muutokset (naimisiin meno, raskaus ja lapsen syntymä, talon osto jne.), mutta joka tapauksessa olo on onneksi jo ns. normaali.

Pohdimme tässä miehen kanssa myös sijaislapsen ottamista. Mutta koska yleisesti sääntönä on, että sijaislapsi tulisi aina perheen nuorimmaksi lapseksi, ja koulutuksien ja muiden jälkeen meitin poika olisi jo ainakin 2v., niin päädymme hyvin todennäköisesti siihen, että tehdäänkin ensin toinen oma lapsi, ja otetaan muutaman vuoden päästä sitten sijaislapsi lisäksi. En nimittäin haluaisi ihan suuren suurta ikäeroa omille lapsille, ja jos sijaislapsen tähän väliin ottaisi, ikäeroksi omille lapsille tulisi varmastikin väh. 4 vuotta.

Voih, kauhean sekavia nää mun selitykset :)

Mutta siis ya meillä tod.näk. 6/08. Ihan siksi, että käsittääkseni noita mas.lääkkeitä on syötävä jokunen kk, vaikka masennusoireet ovatkin jo hävinneet. Ja niiden aikana ei tietysti voi olla raskaana. Mutta varaan tässä piakkoin lääkäriajan, ja selvitän milloin lääkkeet voi lopetella. Sitten selviää tarkemmin myös yrityksen alkamis ajankohta :)

Mitäköhän muuta..? No, ehkä siinä tuli jonkinlainen " alkuinfo" teille minusta. Nyt hetkeksi surffaamaan muuallekin, kun pikku-ukko nukkuu vielä päikkäreitään.

Pi-Ki

Vierailija
12/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vaan käynyt lueskelemassa näitä juttuja, enkä ole oikein jaksanut kirjoitella. On niin paljon muutakin, nyt meneillään esim. lauantaina tapahtuva muutto. Siinä sitä riittäkin tekemistä, mutta onneksi sitten seuraava viikko on lomaa..:) Ja tietysti yritän hillitä kuumetta niin, etten koko ajan vauhkoile ja kirjoita (ja siitkäkö se muka laantuu?!).

Onnea hhansen yritykseen ja pi-kille tervetuloa mukaan porukkaan minun puolestani.

Mulla pitäisi huomenna alkaa menkat ja ne olis toiseksi viimeiset..:D Iih, ei jaksa enää odottaa.

Vierailija
13/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08, Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, tyttö 02/02, poika 09/03, poika 04/96 ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya 04-05/08, minä 26 & mies 27

[color=Turquoise]Walpu, poika -05, ya 04-05/08, minä ja mies n. 30 v

[color=SpringGreen]Siisa75, tytöt -03 ja -04, ya kesällä -08, minä 32 & mies 33

[color=OliveDark]Mottery, kuusi lasta ennestään, ya 06/08, minä 30 & mies vanhempi

[color=IndianRed1]Vaakku82, esikoisen ya 02/08, minä 26 & mies 28

[color=Magenta]hamasatuema, ya 06/08

[color=limegreen]Mirella07, lapset -04 ja -06, ya 04-07/08

[color=orange]Lumetta, esikoisen ya 02/09, minä vm -89 ja mies vm -82

[color=red]Lumikello-75, ya 05-06/08, minä 32v

[color=green]Pi-Ki, poika -07, ya 06/08, minä vm -82 & mies vm -79

[color=black]+Plussanneet+

[color=salmon]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31 + PLUSSASI 11.2.08 +

Vierailija
14/48 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, otsikko tuli sitten erikseen, soooriii!!! :) Aattelin, et jos nyt tässä päättäisin ton mun edelisen viestin, kun on harmitus laskenut ja avo nukkuu sohvalla päiväuniaan :)

Lumetta, Lumikello ja PP juttelivat tosta Kaksplussasta. Mulle tuli aikoinaan se Odotus-lehti, jonka ne nyt lopetti ja tilalle tuli sitten toi uudistunut Kaksplus. Meinasin ensiks, etten tilaa sitä, kun mulle tulee sen lisäks kuitenkin toi Vauva-lehti, mutta luettuani mokoman, päätin tilata kuitenkin, ainakin täks vuodeks :) Mulla jää usein noista lehdistä lukematta jutut " isommista lapsista" , mutta oon ajatellu, ettei ne kuitenkaan mee hukkaan, koska joku kaunis päivä mulla luultavasti on sellanen vähän isompi lapsi ja sitten ne jutut kiinnostaa enempi :) Sillon ne on sitten ajankohtasia! Mut et kyl kannattaa viä hetki sitä lehtee ootella, jos jaksaa, ku seuraava numero ilmestyy sit vasta maaliskuussa. Siihen asti tätä uusinta lehtee tietty on myynnissä :)

Hhansen: Piti vielä kommentoida tohon, kun sanoit, ettö kuukauden netittömyyden aikana huomasit, ettei kone niin välttämätön ookkaan :) Mulla kävi syksyllä aivan toisin päin, kun muutettiin, ja Soneran söhläämisien takia meillä oli netti pois 8 viikkoo! Hitto, et mä olin pulassa, lähinnä ton koulun vuoks varmaan, kun siellä niin moni juttu hoidetaan nykyään silleen " verkossa" :D Meikäläinen ei kyl ilman konetta kovin hyvin pärjäis...

Aina-Unelma kyseli tuolla aiemmin, että onko joku seuraillut kirtojaan. Mä olen seuraillut niitä silleen, että oon jonkun vuoden verran merkkaillu kuukautisten alkamispäivät kalenteriin, ja bongaillut oviksia, mutta jälkimmäisistä en oo mitään mihkään merkkaillu :) Semmosta pientä seurantaa...

Rhanna taas kyseli noista vitamiinivalmisteiden syömisestä, ni mä oon jostain tän kuun alusta asti popsinu foolihapponappuloita (från Citymarket, jotain Tri Tolosen foolihappoo), ja jatkan niiden popsimista mahdolliseen plussaan asti, ja varmaan sitten siitä vielä hetken eteenkin päin :) Greippimehua ajattelin lipitellä sitten huhtikuussa viimesistä kuukautisista lähtien... Ehkä :) Sen näkee sitten!

Lumetta: Sä tosiaan taidat olla meistä nuorin, ja taidat myös aloittaa yrityksin " viimesenä" , ainakin tästä tän hetken kokoonpanosta :) Iällä ei mun mielestä oo mitään väliä, mutta pienen varoituksen sanan tässä sulle sanon: varo vaan, ettet joudu aikaistaan ya-ajankohtaa ;) Se on meinaan niin, että täällä palstalla kuumeilu ei ainakaan helpota, saattaa mieli aika äkkiä muuttua ;) hihi!

Moonagirl tuolla kanssa aiemmin jutteli kaikenlaista ja ohimennen mainitsi myös baby shower -juhlat. Hän soisi niitä järjestettävänmyös Suomessa. Mä kuitenkin henk. koht. oon hvvin vahvasti sitä mieltä, että täällä Suomenmaalla moiset pippalot on vähän sellasta " makeilua" tai " pröystäilyä" ... Ehkä se johtuu just siitä, ettei niitä oo täällä päin maailmaa (vielä?) juurikaan vietetty. Mäkään en oo yksissäkään ollu, jostain vauva-lehdestä vaan lukenu... Tällä hetkellä luen baby showerit samaan kategoriaan halloweenin ja ystävänpäivän kanssa, joista myöskään en juurikaan perusta... :) Ei oo aitoo kotimaista, niinku esim. vappu, heh... Uskon, että amerikan maassa noi kaikki juhlat vauvasuihku mukaanlukien on ihan eri juttu ja siä niitä on varmaan kivakin järjestää :) Tää tosiaan on mun henk. koht. mielipiteeni, antakaahan muut kuulua omianne asian tiimoilta :)

Sitten seuraa ohjelmassa omaa napaa :) Soittelin eilen papa-tuloksista, ja tulos oli luokka 2. Mähän sitten tietty siitä hätäännyin, vaikka terkka sanoikin, ettei se mitään meinaa. Uus testi ½-1 vuoden päästä, ja vasta kolmen 2-luokkakerran jälkeen tutkitaan tarkemmin, josko jotain on vialla oikeasti. Sanoi myös, että tollasen hyvänlaatuisen solumuutoksen elimistö usein hoitaa itse pois, ja että ei vaikuta lapsen yrittämiseenkään mitenkään. Vaikkakin sen sanat oli aikalailla lohduttavia, ni kyl mul silti vieläkin on vähän inhottava olo moisesta. En mä oikein välittäis omistaa minkäänlaista solumuutosta missään päin kehoa.... \" Ja ku tähän mennes papa on aina ollu luokka yks. Nooh, eiköhän se sit joskus selviä...

Vauva-kuumeilua se ei kuitenkaan poistanu, niinkun ei poistanuvierailu avon sukulaisperheessäkään... Heille oli muutama viikko sit syntyny uus lapsi, jota me käytiin tervehtimässä :) Sain häntä syöttääkin (pullosta ihan :) ja hän vaan tuhisi siinä ja oli suloinen! Muitakin vieraitalapsineen tuli tulokasta katsomaan, ja loppujen lopuks asunnossa oli kuus tenavaa, vauvoista ja taaperoista esikouluikäsiin :D Voitte vana kuvitella miltä se meno meijän korviin kuulosti ja silmiin näytti, kun ollaan totuttu tosiaan ihan kaksin asumaan - jopa ilman mitään eläimiä :D Mutta hulvattoman hauska reissu oli, eikä se kummankaan kuumetta karkoittanut lainkaan :D (päinvastoin)

tikru. kyseli toukokuisten yrittäjien lasketuista ajoista. Jos meillä ei tärppää ekalla yrittämällä, niin mun toisen kierron la olis sitten vissiin 29.1., eli aikalailla samoihin aikoihin :) Tietty toivon, et onnistuis heti... heh. Mut niin, eihän noista tiedä viä mitään, kun tää mun kiertokin nyt tällä kertaa ainakin venähti, et mikä se mahd. la alunperinkään sit tulee olemaan... :)

Mulla on nyt juur se hiihtoloma, jota Jaffa jo kaipailikin, mutta mulla vana on töitä ja kouluhommia koko loman ajan, joten ei se kauheasti rentouta... Vaan en valita, aika ainakin kuluu nopeasti :) Ja aurinko on paistanut niin ihanasti nyt ainakin tällä Lounais-Suomessa melkein viikon ajan, että kurjaa mieltä ei juurikaan ole päässyt tulemaan :) Kyllä se aurino armas vaan kummasti piristää... Että tervetuloa vaan kevät!!! :D Lyötiin ystävän kanssa vetoa siitä, josko talvi tulee ollenkaan tänä vuonna. Ystävä löi talven puolesta, mä sen puolesta, ettei se tule lainkaan... Vaikka hulluahan se olisi, ihanan hullua!! :D

Nyt pitää lopetella, sainpas kuitenkin kirjotettua aatokset loppuun asti :) Hyvää illanjatkoa kaikille tuplaajille (koska niitä me vissiin ollaan, kun ollaan odotuksen odottajia, eikö?), ja ei lannistuta hei! Kyllä tämä tästä ;) Kevät ja ya:t tulee pikemmin ku kuvitellaankaan!!

.:Naranja:.

Vierailija
15/48 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Nyt taidan tarvita teidän apua :) Miehen kanssa eilen juteltiin, ja tultiin mm. siihen tulokseen, että unohdetaan sijaislapsi-haaveet. Mutta sitten itse " pulmaan" : mies ei ihan vielä haluaisi toista lasta... :/ Haluaa sen kyllä, mutta että yrittämään alettaisiin vasta tyyliin 1,5-2 vuoden päästä...huoh... Eiiii! Minä tahtoo jo tänä vuonna päästä hommiin! :) Lopputuloksena oli kuitenkin, että mietitään asiaa. Ja onhan tässä aikaa siis miettiäkin, kun niitä lääkkeitä mun pitää vielä syödä. Mutta antakaas siis vinkkejä, miten saisin miehen uskomaan, että 2v (tai yli) on ihan hyvä ikäero noille meidän lapsukaisille! Ei mieskään mitään kuuden vuoden ikäeroa halua, mutta ei ihan ollut myönteinen tuolle kahden vuoden ikäerollekaan... Hmm... Joten millä saisin hänet vakuuttuneeksi, että tänä vuonna kannattaa jo yritys aloittaa? ;) Yritin sanoa, että ei ole niinkään sanottua, että lapsi edes antaa heti itsestään kuulua, mutta (ilmeisesti sen takia, kun tämä ensimmäinen " tärppäsi" niin pikaisesti) mies totesi, että miksei tärppäisi heti ekalla kerralla... Ja jos siis niin kävisi, ikäeroksi tulisi melko tasan 2v. Eikös se ole ihan sopiva??? :) Ei tarttis mennä välissä töihinkään suotta, heh!

Mistäs olittekaan jutelleet... Lehdistä ainakin. Mulle tulee vauva-lehti, ja odotus-aikana tuli se Odotus. Kaksplussan saatan joskus ostaa irtonumerona, jos tarjous tai mielenkiintoinen kansi/jutut. Vauvaa aion tilata vielä jatkossakin :) Hyllyt kyllä notkuu jo nyt vanhoja vanhoja lehtiä (jopa siskoni odotus-ajalta vuosia sitten), mutta niitähän on aina kiva selata!

Kiertoa en ole tuijotellut - ihan e-pillereistä johtuen :) Eli hyvinkin tiedossa, milloin menkat alkaa. Ongelma tuleekin sitten, kun pillerit lopetan: mulla kun on aina ollut kamalan epäsäännöllinen kierto...että kyllä varmaan saan jokusen r-testin tehdä menkkoja odotellessa :/ Ovulaation bongasin viime yrityskerralla helposti sen " valkuais-liman" (YÖKS!!!) ansiosta - ja sillä kerralla sitten raskauduinkin. (Oltiin sitä ennen pari kk oltu tulee-jos-on-tullakseen-meiningillä, enkä ollut aiemmin koko ovista edes tarkkaillut. Mutta heti kun aloin asiaa pohtia, oli se helppo huomata - toivottavasti ensi kerrallakin näin!)

Mitään vitamiini-valmisteitakaan en ennen raskautta syönyt. Sitten jossain vaiheessa aloin popsia niitä Multa-tabisin raskausajalle tarkoitettuja vitamiineja. En mä ollut koskaan kuullut mistään foolihappojen syönnistä ym. ennen raskautta. Se selvisi vasta odotusaikana, kun aloin enemmän viihtyä mm. täällä vauva-lehden sivuilla ja tietysti kun muutenkin keräsi itselleen kaiken mahdollisen tiedon mistä ikinä sitä irti sai.

MUTTA mikä toi greippimehu-homma on??? Mä oon ihan untuvikko, vaikka en ensimmäistä edes kuumeile... On tuokin monesti silmään osunut, mutta en ole aiemmin sitä juurikaan noteerannut. Miksi sitä siis juodaan raskautta yrittäessä?

Mistäköhän kaikesta muusta mä oon ihan pihalla... ;)

NARANJA oli käynyt papassa. Älä huoli, varmasti ensi kerralla on jo ykkösluokkaa! :) Mä oon kuullut monelta tuttavalta, että on saattanut näyttää kakkosta, mutta seuraavalla kerralla ihan norm.tulos.

Mitä ihmettä mun piti vielä sanoa... No, ei muistu mieleen. Ehkä ensi kerralla sitten! Nyt jään teidän apuja odottelemaan tuohon miehen vakuutteluun =)

Pi-Ki

Vierailija
16/48 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mun tekstistä sai helposti sen kuvan, että me ollaan ihan saletteja, että tyyliin raskaudun heti... Ei suinkaan! Itseasiassa mua ei haittais yhtään, vaikka siinä vierähtäis puolikin vuotta tai enemmän, haluaisin vaan päästä kunnolla kuumeilemaan ;) Eli ei haittaisi sekään, että ikäeroa tulisi enemmänkin kuin 2 vuotta, ei lainkaan. Mutta ettäkö yrittämään vasta 1,5-2 vuoden päästä - eiiii! Mä niin odotan sitä, että pääsee oikeasti haaveilemaan ja hypistelemään kaupoissa niitä pienen pieniä vauvanvaatteita... Näin e-pillereitä syödessä siitä häviää vähän fiilis ;)

Sitä paitsi ei ole ollenkaan varmaa, että raskaus edes onnistuu. Ihan jo mm. siitä syystä, että vuosia sitten olen saanut klamydian kahdesti (!!!) silloiselta petolliselta poikaystävältäni... :( Ja sehän aiheuttaa lapsettomuutta. (Vieläkin vihoittelen itselleni, kuinka tyhmä teini olin ja jaksoin moista äijää katsella kaiken jälkeen! Onneksi nyt on maailman kultaisin ja ihanin mies vierellä ja hänen kanssan ihana lapsi ja elämä mallillaan.) Joten ehkä tuo meidän tällä hetkellä uinuva aarre tuolla pinnasängyssä olikin jonkinlainen ihme, eikä seuraavaa välttämättä tule. Asiaa en halua kyllä edes enempää ajatella...en suostu! Raskautuminen saa viedä aikansa, mutta en halua ajatella nyt vaihtoehtoa, että se ei ehkä onnistu ollenkaan...

Selitinköhän sekavasti? Joo... Koittakaa saada selvää :) Nyt menen surffaamaan!

P

Vierailija
17/48 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun meidän pinkkaan tulee näitäkin, jotka ovat jo aloittaneet yrityksen. Tärppionnea!!!! kiva seurata tuleeko uusi plussa heti Moonagirlin jälkeen :)

Pi-Ki, onko miehesi kertonut miksi haluaa odottaa yrityksen aloittamista parikin vuotta? Vaikea sanoa mitään ohjeita siihen taivutteluun, mutta ei varmaan kannata kuitenkaan kauhean kovaa painostusta aloittaa, ettei peräänny entisestään. Kannattaa ehkä ennemmin panostaa kahdenkeskiseen aikaan ja muistaa hoivata parisuhdetta, ettei ainakaan miehelle tule sellaista pelkoa, että hän jäisi huomiotta :) Miehethän saattaa pelätä esim. että raskauden ja uuden vauvan myötä ei miestä enää muisteta ollenkaan ja seksin saa unohtaa seuraavaksi viideksi vuodeksi ja vaimo on vain kärttyinen, väsynyt pirttihirmu ym. :) meillä mies kertoi pelkäävänsä tuollaista kun aloin odottaa kakkosta. Onneksi noin ei käynyt ja juttelukin varmasti auttoi :) tosin kyllä mä välillä oon kärttyinen ja väsyny pirttihirmu, mutta siitä syytän pms-oireita *viheltelee viattomasti*

Mutta anyway, Pi-Ki, jutelkaa ja tsemppiä, toivon että pääsette yhteisymmärrykseen asiasta, eikä tarvitse niin kauan odottaa yrityksen alkua.

Rhanna

Vierailija
18/48 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähinnä miehen syy odotella hetki on siinä, että yrittää rauhoitella mua: minä kun olen luonteeltani sellainen, että jotain kun keksin, pitäis asia saada nyt ja heti jne. Eli kai se haluaa varmistaa munkin olevan varma asiasta, eikä niin, että tämä olisi mun " hetken päähänpisto" x) Ja yksi suuri syy myös on se, että miestä pelottaa tuo mun syksyisen masennusolon uusiminen. Ja sehän on tietysti mahdollista, jos se oli jotain synnytyksen jälkeistä masennusta... Ja kolmas syy on rahatilanne - eli kun asuntolaina painaa niskaan, niin mies ajatteli, että mun olisi hyvä käydä ehkä välillä hetki töissä (menen -09 elokuussa, jos en siis ole raskaana). Mutta nuo 2 ekaa syytä siis ne painavimmat, ja ihan perusteltuja. Ja eihän se nyt maailmanloppu oliskaan, jos päädytään odottamaan kauemmin kuin kesään sitä yrityksen aloittamista - tärkeintä oli kuitenkin kuulla, että mies kuitenkin haluaa toisen lapsen :) " Ehtiihän sitä myöhemminkin" , sanoi mun pikkusiskokin tänään ;) Mutta saa nähdä, mitä kevät tuo tullessaan - muuttuuko kenties miehen tai ehkä jopa mun oma mieli! (No, jälkimmäistä en usko, heh!) Ja yrittämään aletaan tosiaan vasta, kun se on molempien YHTEINEN ja mieluinen päätös. En aio miestä painostaa millään tavalla, koska sillä mielellä ei ole puuhaan kiva lähteä. Mutta jos keksisin niitä hyviä perusteluja, niin niitä aion kyllä kertoa ;) Tällä hetkellä miehellä on takanaan paremmat perustelut sille odottamiselle...gröhöm...

Pysyn kuitenkin täällä teidän pinossa häiriköimässä, kunnes " virallinen päätös" ollaan tehty.

Nyt tuo pikku-ukko heräsi toisilta päikkäreiltään! Meni vähän myöhäiseksi unet tänään, kun oltiin reissun päällä...

Vierailija
19/48 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos kyytiin vielä mahtuu. :)

Kertoilenpa tähän alkuun meistä: Periaatteessa me ollaan yritetty meidän esikoista viime syksystä lähtien. Mutta koska mulla on pari vuotta sitten todettu PCO, yrittäminen tuntuu lähinnä ihmeen odottelulta. Ehkä sama tunne on muillakin, mutta me jotenkin vaan ei pystytä uskomaan, että raskaus alkaisi omin avuin. Hoidot on luvattu aloittaa huhti-toukokuussa, joten sovitaan että todenteolla yrittäminen alkaa siitä... Vuoden 2009 puolelle taitaa lapsen saanti väkisinkin mennä, kävi niin tai näin.

Mä olen 23v ja mies 24v eli aika nuoria. Kai. Monet tuntuu kauhistelevan, miten me näin nuorina jo lasta halutaan, anoppikin on sanonut että kolmenkympin tietämillä on sopiva aika tehdä lapset. Mutta miksi toisaalta odottamaan jos aika tuntuu nyt sopivalta. Ollaan syksyllä menossa naimisiin eikä elämä ymmärtääkseni lopu lapsen saamiseen...? :D Asustellaan pääkaupunkiseudulla ja tehdään molemmat vuorotyötä, kumpikin vielä yövuoropainotteisesti. Siinä sitä onkin hyvä yrittää, kun molemmat tullaan kuolemanväsyneinä aamulla töistä... Semmosta meillä. ;)

Palaillaan!

-S-

Vierailija
20/48 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vierähtänyt tovi, kun olen tänne viimeksi kirjoitellut. Enemmän ja vähemmän taas tympiii. Juu, on se aika kuukaudesta. Tervetuloa vaan muuten kaikille uusille! :-)

Pi-Ki: Kyllä minunkin mielestä se parisen vuotta olis sopiva väli lapsilla. Olishan heistä leikkikavereiksikin toisilleen. :-)

Meillä on muutaman kuukauden nuorempi poika ja kovasti kyllä ensi vuodeksi jo toivoisin siskoa tai veljeä. Mies on kyllä ihan positiivisella mielellä asian suhteen. Tänään lääkärissä varmistelinkin, että koska voisi toista alkaa yrittämään, kun poika syntyi sektiolla. Vuoden päivät nyt ainakin olisi kuulemma hyvä odotella ennen alotusta. Tuonne loppu kesään tai syksyyn viimeistään menee, kun yritys alkaa. Mutta silloin juu. ;-) Saa nähdä kauanko nyt menee tärppiin, kun poikaa yritettiin vähän yli vuosi.

Sonnai: Ehdottomasti silloin lapsia, kun itseltä siltä tuntuu. Ei siinä muita tarvitse kuunnella. ;-) Pääasia että molemmat on siihen valmiita. Eikä se elämä siihen lopu, kun lapsia tulee. Se vaan hieman muuttuu toisenlaiseksi. Eikä ollenkaan huonolla tavalla. ;-)