Montako kertaa elämäso aikana olet ollut oikeasti rakastunut?
Siis isosti, kyllähän sen tietää, kun se sattuu kohdalle. Kerro myös, minkä ikäinen olet. Itse olen ollut rakastunut kolme kertaa ja nyt on neljäs todella hilkulla. Olen 36-vuotias.
Kommentit (42)
Yhden kerran. Se oli intohimoista. Mikään sen jälkeen ei ole yltänyt samaan 23 v.
Kaksi, ikää 39, naimisissa joten en usko että kolmatta tulee.
Olen viisikymppinen. Rakastumisia ehkä viisi. Yksikään ei päättynyt minun kannaltani onnellisesti.
Aika monta kertaa... olen rakastunut tulisesti ja pitkäkestoisesti jopa fiktiivisiin hahmoihin, kuten kirjan tai elokuvan henkilöihin - ei siis edes näyttelijään, vaan nimenomaan siihen roolihahmoon. Mutta jos oikeista ihmisistä puhutaan, niin ensirakkauteni alkoi kuusivuotiaana ja kesti kymmenisen vuotta. Vasta parikymppisenä oli ensimmäinen seurustelukokemukseni. Viisi suurta rakkautta olen kokenut, jotka kaikki päättyivät tavalla tai toisella onnettomasti. Kolmeakymmentä lähestyessäni olin jo niin uupunut näistä kokemuksista, että päädyin ottamaan elämänkumppanikseni erään kaverini, jota en kuitenkaan rakasta. Ei välttämättä kauhean fiksu ratkaisu, sillä nyt parin vuosikymmenen kuluttua mietin yhä useammni eroamista. On jotekin kuluttavaa elää tällä tavoin, vaikka alunperin päädyin tähän ratkaisuun juuri säästääkseni sydäntäni enemmiltä vammoilta.
2.
Ekasta tuli mun bestis ja toisen kanssa perustin perheen.
Eka avopuoliso ei valitettavasti ollut mikään rakastaminen vaan mahdollisuus muuttaa pois kotoa.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:38"]2.
Ekasta tuli mun bestis ja toisen kanssa perustin perheen.
Eka avopuoliso ei valitettavasti ollut mikään rakastaminen vaan mahdollisuus muuttaa pois kotoa.
[/quote]
Ja olen nelikymppinen.
Vain kerran ja hän on nykyinen mieheni. Olen 26-vuotias. Pienempiä ihastuksia on toki ollut ja aikaisemminkin luulin olleeni niin rakastunut, mutta oi miten väärässä olinkaan :)
Kaksi kertaa. Mieheni ja eräs toinen.
Kolmas on menossa. Keskimmäinen rakastuminen oli pakahduttavaa, teki hulluksi (jätin perheeni) ja sattui kovaa. Jatkuvaa aaltoliikettä korkeuksista syvyyksiin 7 vuotta.
Nyt olen onnellinen joka päivä. Ikää 53.
Kaksi kertaa. Rakastuin noin. 14-vuotiaana ensi kertaa erääseen tyttöön jota rakastin monen vuoden ajan palavasti ja onnettomasti. Tunne ei ollut molemminpuolinen. Toinen on nykyiseni, jonka kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta. Olen vielä hyvin nuori joten jotkut ehkä sanovat että kumpikaan ei ollut oikeaa rakkautta. Ehkä ei, mutta tällä hetkellä ainakin tunnen niin.
Olen 19-vuotias nainen.
Rakastunut kaksi kertaa. Ihastunut/kiinnostunut noin 10 kertaa ja syvästi ihastunut kolme kertaa (ei pidä sisällään noita, jotka laskin rakastumisiksi).
olen 39
Olen ollut isosti ihastunut monta kertaa mutta en kertaakaan rakastunut, vaikka luulin niin.
Näin ajattelen siksi, että miessuhteissa kokemani ihastus ja kiintymys eivät ole mitään verrattuna siihen rakkauteen jota tunnen lapsiani kohtaan. Suhteissa en ole ollut pyyteetön enkä tasavertainen, vaan joko jonkin verran itsekeskeinen tai aika lailla alistettu.
Harmi, mutta niin se vain on.