Täytyykö teidän mielestä kaikilla lapsilla olla oma huone?
Kommentit (75)
Vierailija:
hankkia ensin iso koti, jotta lapsilla on omat huoneet ja myydä se sitten pois, kun lasten lähdettyä omilleen se koti on liian iso kahdelle. Näitä on nähty niiiin paljon.
Vanhemmat sitten ostaa itselleen sopivan ja yli jääneillä rahoilla voi ostaa vaikka opiskelijaboxit lapsille. Tai matkustella ja elää " leveästi" tai laittaa sukanvarteen pahanpäivän varalle.
Tilanteet muuttuu ja muutoksiin voi sopeitua.
Ostimme talon 3 vuotta sitten. Nyt nuorin (ja viimeinen) lapsista on 1v. Eli ainakin 18 vuotta joku lapsista asuu kotona.
20 vuotta on pitkä aika. Jos ~20 vuoden päästä miehemme kanssa haluamme pienempää, se onnistunee helposti. Väliraha säästöön ja eläkepäiviä odottelemaan. Jos olemme silloin vielä hengissä ja jos ja jos ja jos.
Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, joten parempi elää tässä ja nyt!
Vierailija:
olisi hyvä olla oma huone
Meillä tyttö 14 ja poika 16 eikä tulis mitään jos olisivat samassa huoneessa.
Pojan tyttöystävä usein meillä niin tuskin poika tyttkäis että kolmistaan nukkuisivat samassa huoneessa...
Eikä tykkäis tyttökään jos joutuis jakamaan huoneen veljensä kanssa
Pienenä oli eri asia
Omituista että tässäkin ketjussa jotkut pitävät ihan itsestäänselvyytenä että kaikilla on varaa antaa lapsille oma huone. Jos on esim. 5-henkinen perhe niin johan sellainenkin tarvitsee sitten 5H+K jotta kaikille lapsille riittää oma huone, eikä noin isoissa ole mikään pieni vuokra.
MUTTA vallankin teineille olisi hyvä saada omat huoneet.
Isi ja äitikin voivat osallistua antamalla sen oman makkarinsa muutamaksi vuodeksi teinin käyttöön. Harvemmin näin vaan tapahtuu.
mulle koti on paikka, jossa sydän on.
Mä olen laittanut tätä meidän kotia kauniiksi ja viihtyisäksi. Olemme mieheni kanssa molemmat antaneet aika paljon itsestämme tähän kotiin. Vaikka pieni onkin (ei neliöiltään, mutta huoneluvultaan kyllä), eikä kaikille lapsille välttämättä tule omaa huonetta. Tosin meillä ei ole tietoa vielä siitä, kuinka moni lapsi tätä kotia jossain vaiheessa asuu, eli lapsiluku on ihan auki. Koti, josta voi noin vaan muuttaa pois, ei ole koti... mulle ainakaan. Meille tämä paikka on todella rakas, emme tästä pois tahdo. Siksi alunalkaenkin se rakennettiin " järkevän" kokoiseksi.
Kyllä me ainankin kaipaamme itsekin omaa rauhaa ja suljettavaa ovea teineiltä. Missähän mekin rakasteltais, jos aina pitäis odottaa että olkkarin nurkassa ei ole ketään. Saunaa ei ole, joten kylppärin lattialla kai sitten? Nuoriso kyllä löytää oman tilansa, enkä minä tykkää että 16-v tuo tyttö-/poikaystäväänsä yökylään. Tai jos tuo, niin sitten saa luvan nukkua samaa sukupuolta olevien huoneessa. En todellakaan rupea luopumaan omasta huoneestani, että 16-v poikani saisi sekstailla tyttöystävänsä kanssa.
JA kun tosiaan ei kaikilla oleVARAA!!!!!!!!!!!!!!!!! JA miksi pitäis eristäytyä omaan koloon kaikkien? SIitä ei ole seurannut mitään hyvää, otsikot on näitä tapauksia täynnä,
sulla taitaa olla vielä pienet lapset?
Voisit herätä todellisuuteen :) Sitä paitsi yökyläilyt tapahtuvat vain vkl ja loma-aikana,eivät elä kuin aviopari =)
t.se jonka 16v poika nukkuu yhdessä tyttöystävänsä kanssa ja vieläpä samassa sängyssä
niinkuin jokaisella neljällä lapsellammekin
79
Tätähän voi kysyä myös lapselta itseltään, minulla on aina ollut ja se on ollut minulle tärkeä juttu.
Minusta on tyhmää ajatella, että ei 50-luvun monilapsisilla perheilläkään ollut kuin yksi iso huone. HALOO, ajat ja ihmiset ovat aika paljon muuttuneet noista ajoista. Ihan tyhmää verrata siihen. 50- luvulla harva asui kerrostaloissa, vanhemmat olivat usein kotona, ei ollut kovin teollistunutta ja verkottumisesta nyt puhumattakaan, kaupassa ei myyty maitoa, paperi oli erilaista. Kun 50-luvulla ei tarvittu tietokoneita niin ei tarvita nytkään vai?
Hei todellakin maailma on muuttunut...
Nykyään synnytyksessä saa kivunlievitysta ja lapsilisiäkin maksetaan. Maailma se muuttuu hurjaa vauhtia...
Tän ketjun juttujen perusteella me voitas kaikki asua siellä navetan ylisillä ja nauttia lämoimästä lannasta.
Jos ei ole varaa asua asunnossa, jossa kaikille lapsille on oma huone, niin eihän siinä mitään. Tuskin ne lapset siitä pilalle menee. Mutta on aivan turhaa jeesustella sillä, miten sitä on aina ennenkin hiihdetty kouluun kesät talvet.
Haluavat kuulemma omat huoneet vasta sitten, kun ovat niin isoja, etteivät enää leiki leluilla. Olisi kuulemma pikkuisen hankalaa tehdä jakoa miljoonasta barbiesta, poneista yms. sälästä.
Minä tosin sain oman huoneen kun olimme veljen kanssa murrosiässä ja hyvä niin. Alkoi olemaan melkoista taistelua samassa huoneessa eläminen.
Mies ei missään nimessä halua lapsia samaan huoneeseen, itse asui koko lapsuuden veljensä kanssa.
50-luvulla koko perhe saattoi asua pienessä hellahuoneessa. Ei ollut mitään aikuistenkaan omaa huonetta. Enpä kaipaa sitä aikaa takaisin enkä näe syytä verrata vanhoihin aikoihin. En sisävessastakaan luopuisi, vaikka varmasti voi elää ilman.
hankkia ensin iso koti, jotta lapsilla on omat huoneet ja myydä se sitten pois, kun lasten lähdettyä omilleen se koti on liian iso kahdelle. Näitä on nähty niiiin paljon.