Muita joiden lapset syövät/söivät lähes ainoastaan kaupan valmiita purkkiruokia?
! Heti tähän alkuun ilmoitan, että haukkujat ja arvostelijat älkää vaivautuko avautumaan!
..niin onko siis muita joiden lapset syövät/söivät kaupan valmiita ruokia?
Meillä tyttö 1v3kk syö Bonan valmiita ruokia ja hedelmäsoseita joka päivä (siis kaksi pääruokaa ja yhden hedelmäsoseen aina päivässä). Sormiruokana ja muuten mutusteltavana tykkää hedelmistä, leivästä, raejuustosta jne..
Luulen, että tyttö syö noita vielä pitkään, koska ruoat joita me syömme miehen kanssa, eivät ole kovin perus kotiruokaa..ovat aika mausteisia ja muutenkin " aikuisempaan" makuun..harvoin tehdään mitään perus keittoja ja peruna&kastike juttuja..
Mietin vain, että mitenköhän käy sitten kun lapsi menee hiukan alle 2 vuotiaana päiväkotiin, kun siellähän on vissiin ihan " oikeat" sapuskat, niin pitääkö sitten itse opetella myös tekemään kotona jotain ihan perus ruokia...
Vinkkejä & kertokaa kokemuksia kiitos!
Kommentit (10)
ja syövät aika usein purkkiruokaa... nuorempi pilttejä ja isompi sitten saarioisten laatikoita yms. :)
Mitä te sitten miehen kanssa syötte? Rapuja? Niitä tuon ikäisen on vaikea syödä. Muuta mahdotonta ruokalajia ei tullut mieleen.
Eli meillä saman ikäinen syö pelkkää kotiruokaa, joka on siis kaikkea maan ja taivaan väliltä, tykätään mausteista (maustin jo vauvan soseet valkosipulilla, sipulilla, yrteillä, pippurilla...) ja kokeillaan erikoisia juttuja.
Eka lapsi söi alkuun vain omatekoista, piti oikein opettaa purkkiruualle koska menimme pitkälle matkalle 8 ei keittiötä). Kaksi muuta ovat syöneet molempia, tilanteen mukaan.
Meillä esikoinen söi kanssa pelkkää pilttiä 1v 3 kk asti. Siitä sitten koti ruokaa. Kuopus söi kanssa vuoden ikään asti pilttejä mutta kun pääsi hoidossa koti ruoan makuun niin ei enään kelvannut piltit, ihan ok näin.
meillä syödään usein esim. (siis minä ja mies syödään):
-Pekoni-kukkakaali-peruna-gratiinia
-Herkkusieni-pekoni-pastaa
-Tacoja & tortilloja
-Omatekoista pitsaa
-Nakkikeittoa
-Jauhelihakastiketta ja spagethia
Kaikkiin laitetaan reilusti mausteita, esim. -Mitä tänään syötäisiin ja ruokalan resepteihin laitetaan monesti tupla määrä mausteita, kun ne ei muuten maitu miltään. Epäilen, että jos lapsi söisi samoja ruokia kuin me, hänen ruokavalionsa olisi paljon yksitoikkoisempi ja epäterveellisempi.
On nyt viime aikoina alkanut vähän ronkeliksi ruoan suhteen, kun ennen maistui kaikki. Esim. tänään ei mun tekemä kiusaukseni uponnut, Piltti sitten kyllä.. :(
Suolaa ei tarvi laittaa lapsen ruokaan paljoa (aikuiset voi lisätä omalle lautaselle), mutta totta kai kaikkia muita mausteita saa antaa.
Vierailija:
-Tacoja & tortilloja
-Omatekoista pitsaa
-Nakkikeittoa
-Jauhelihakastiketta ja spagethiaKaikkiin laitetaan reilusti mausteita, esim. -Mitä tänään syötäisiin ja ruokalan resepteihin laitetaan monesti tupla määrä mausteita, kun ne ei muuten maitu miltään. Epäilen, että jos lapsi söisi samoja ruokia kuin me, hänen ruokavalionsa olisi paljon yksitoikkoisempi ja epäterveellisempi.
Vierailija:
-Tacoja & tortilloja
-Omatekoista pitsaa
-Nakkikeittoa
-Jauhelihakastiketta ja spagethiaKaikkiin laitetaan reilusti mausteita, esim. -Mitä tänään syötäisiin ja ruokalan resepteihin laitetaan monesti tupla määrä mausteita, kun ne ei muuten maitu miltään. Epäilen, että jos lapsi söisi samoja ruokia kuin me, hänen ruokavalionsa olisi paljon yksitoikkoisempi ja epäterveellisempi.
ihan siksi, että jouduin jo joka aterialle laittamaan usein kolme erilaista ruokaa. Perheeseen kuuluu tavallista ruokailijaa, kasvissyöjää ja allergisia. Säästin siis itseäni. Kyllä lapsi on päiväkodissa syönyt alusta pitäen kaikkia ruokia, ei ole ollut ongelmaa.