Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuthaampa nyt tähän pinhon kaikki omala murthela ja katothan kellä on rumin murre.

Vierailija
07.02.2006 |

Saattaapi olla että mie voitan teät kaikki, ainaki omhan silmhän tämä murre näyttää kauhealta, mutta ei se sitte taas korvhan kuulosta ollenkhan pahalta, oikeasthan aika vekkuli murre:)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö on mukula kanssa tännää kääty muskarissa, laalettii ja soetettii. Sitte myö kävästii puojissa, pit jottae suoha leevän piälle, muutaki ku se ylähuul. Meinas kyllä tulla uamulla hoppu ku nukuttii niin myöhää. Meinattii jiähä reij' jälille iha tykkänää. Vuan kyllä o kylymä tuul tiällä piäkaapunnissa, eepä tuolla ulukona tarenna turhapäete olla. Ukorutjake tulloo kohta töestä, sillennii pitäs vissii jottai apetta laettoo. Eepä muuta, pannoo paremmas sieltä laakeen suunnasta=)!

Vierailija
22/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taijat olla aapee lapista ku hoo vänkejää ihteesä joka paikkaan? kyllä mie sanon jotta kuali se on kunnon evästä. sitä pittää muistoo kaikkijen syyvä jotta jaksaa kasvoo isoks ja sitte suaha piähäsä kunnon aatoksiii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaa laskemas pulkkamäkee....mitäs työ ootte tänään tehneet?

ja tää on kotkan murretta....;)

Vierailija
24/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl tämä vaa kamalimmalt kuulosta. Vai kui?

Mistäs päin olet, 2?

Vierailija
25/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka meinasin etten kirijota mittää. mutta pakko kai se oli jotaki kirijottaa.

ap:n murre kyllä kuulostaa aika hölömöltä. tää omakin näyttää kirijotettuna ihan tyhymältä :D

Vierailija
26/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää oon se naikkone porist, just tosa fundeerasi et millai teil menee

Vierailija
27/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhilja pitäis alkka ruokka tekemä. Karjalanpaisti olis luvas, vaikkei se meijän perinneruokka olekka. Meilpäi syärä halstratui silakoi ja pastantpuuro Ja hyvät o!

Vierailija
28/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemppä Rauma pikemminki.. Uurestkaupungist. Mut yht " hianolt" tämä ain kuulosta!

Mä en oo tosin Ugissa asunu moneen vuoteen, mutta kyllä toi murre tuolla pohjalla aina piilee. :)

Vierailija
29/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tua turkulaine murre, se o kyl helpost tunnistettavis, iha näi porilaisetki

Vierailija
30/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos 11 Raumalta?

Vierailija
31/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa sellaste länsisuomalaiste piruje ketju..

ku tuut porrii sut pistetää pärekorrii ja veretää ympäri pori torrii..

Vierailija
32/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta slangi ainaki. Mä olen syntynyt ja bygannu aina stadissa, kuin myös faija ja senkin mutsi aikoinaan. Slangista on kyl tullu paljon iisimpi vuosien varrella, faijan broggiksesta ei ymmärrä välil mitään. Ei mulla taida olla jutskattavaa.... Penskat katsoo olkkarissa dvd:tä ja mullon dörtsi posessa, jotta saan olla ihan rauhassa.

Vierailija
33/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha maalaist ku verta tähä Turkusse,kyl Turu murre o melke sama ku Hesalaine;D

Vierailija
34/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mistä mun murteeni jotenki huomaa on silloin, kun mennään mettään ja mää nään vaikka PeltoPyyn tai jotai. Kyllä on köyhä murre, ei voi muuta sanoa. Vaikka sanovat sitä kyllä puhtaimmaksi suomeksi, että kaipa pitäis olla ylpeä. :)

Vierailija
35/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää ainakaa jaksais kahtakaa sekunttia kuunneella. Mialuummin istum pipa päässä rotvallir reunalla kölvien kanssa. Sommoro ny!

Vierailija
36/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyhän jopa kiistaaki siitä, mihin paikhan se pittää laittaa. Tuola Pellosa ja Ruottin rajala se panhan pikkuisen eri paikhan kuin Sovankyläsä laitethan.

Vierailija
37/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä savon murteen viäntämisellä. Vuan mikäpä siinä, äsken syyä ähmättiin penskoen kanssa jaahelihakeittoo ja piälle otettiin vähä pakkasesta jiätelöö. Kylläpä vuan on nyt topakka olo, ku tiineellä sialla.

Vierailija
38/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut on rohkeita, onko tullu oltua pihalla tännään?

Vierailija
39/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppinen muutti itäsuomeen ja häntä sanottiin Kaappiseksi. Muutti sitten kiukkuisena nimensä virallisesti Kaappiseksi. Ensimmäinen, joka sen kuuli, sanoi: jaha, olet siis nykyään kuappinen.

Vierailija
40/62 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ainakkaan aikonnu tätä ikinä puhua, pölijä olisin jos puhusin. Enkä ainakkaan oo täältä ollu kotosin, voikko nääkään muuta sanua, eikai tämä nyt sitte mennykkään ihan oikein. Tätä puhuessa on ainaki tullu aina kylymä, ei pollisikkaan voi muuta sanua. Niin että, alakko nää?

Oikiasti oon pohojosesta kotosi, meillei ole ollu koskaan hoota puhheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi