Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon seuraatte muiden lasten vaatteita?

Vierailija
21.11.2008 |

Alemmasta reimateckeskustelusta mieleen tuli kysyä, että kuinka paljon te käytännössä seuraatte muiden lasten vaatetusta ja teette niistä johtopäätöksiä vanhemmista tms? Esim meillä on tapana käyttää paljon kurahousuja jos on vähänkin kosteaa. Ei hinnan takia, vaan siksi että se on osoittaunut toimivaksi vaatteeksi suomen keleissä. Kurahousut erottuvat vielä selvemmin kuin esim se että mikä haalarimerkki on päällä. Leimmaatteko heti vanhemmat köyhiksi tai huonoiksi, jos lapsi käyttää merkkihaalarin sijaan kurahousuja?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei kiinnosta onko reimatec vai lassietec, se pistää oikeasti silmään, jos on niin hienot vaatteet ulkona päällä, ettei voi oikeasti leikkiä! kurikset on oikeen mainio vaate, ja mitä helevettiä sillä on väliä, miltä siinä kuravaatteessa näyttää, kunhan se on sopivan kokoinen ja ehjä! ja mitä sitten jos on vähän nuhjuinen, kunhan on sopivan kokoinen! Ei tosiaan kaikilla ole varaa ostaa tec-vaatteita, eikä kaikilla lapsilla ole prinsessa-ikääkään! Helkkäri sentään, kun jo 3-vuotiaat opetetaan kenellä ei ole merkkivaatteita... sit niitä jo kiusataan 4 vanhana päiväkodissa, kun niillä ei ole just Hilfigerin farkkuja, vaan vapaavalinta farkut!!

kamoon, akat!

Vierailija
22/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo harmittaa jos jollain lapsella on collegehousut:):)Minua kun ei oikeastaan harmita tuollaiset asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tosin kiinnistän huomiota vaatteiden hintaan, ellen nyt satu huomaamaan että jokun lapsi on esim. päästä varpaisiin Burberryn kuteissa :) Pidän kyllä monista kalliista vaatteista, mutta en ole valmis maksamaan maltaita lapsen vaatteista joiden käyttöikä on aika lyhyt. Ostan paljon netistä (uutena ja käytettynä), etenkin Keski-Eurooppalaisia ja jenkkimerkkejä koska ne miellyttävät silmää eniten. Tykkään pukea lapsen sievästi ja siististi, joten meillä on ehkä keskimääräistä tarkemmin mietityt kokonaisuudet tyttärellä päällä - ei kuitenkaan aina, joskus ei vana jaksa.

Itse katson sitä miten vaatteet sopivat yhteen, onko siistit ja sopivan kokoiset ja sopiiko tilanteeseen (siis kurasäällä sen kestävät vaatteet ja juhlissa muut kuin ne kulahtaneimmat verkkarit).

Vierailija
24/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen olen kiinnittänyt erityistä huomiota, kuinka Suomessa pojat puetaan kamalan tummiin vaatteisiin ja sinistä käytetään tosi paljon.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
25/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtä ainutta prinsessaa meidän pihapiiristä.

Minä katselen lasten vaatteita, jos ovat erityisen kivan näköisiä. Tosi nuhjuisia ei täällä Helsingin keskustassa ole näkynytkään. Merkeistä en ole kiinnostunut.

Vierailija
26/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriksista saa kuran helpoiten pois - en tosiaankaan ala päivittäin pesemään haalareita kurakeleillä. Minusta keskeistä on, että lapsen on lämmin, kuiva ja helppo olla vaatteissaan, jotta leikit sujuvat sutjakkaasti. Silloin kuin ulkoillaan, mielestäni olennaista on toimivuus, ei TYYLIKKYYS. Olen ihan tyylikäs ihminen kun sille päälle satun ja omaan hyvän maun, mutta kestän sen, että puvut eivät ole ulkonäöllisesti vimpan päälle tyylikkäitä tilanteissa, jossa se ei ole ykköskriteeri. Maailmassa on niin paljon muutakin kuin pinta.

Kiinnitän huomiota lapsiin joilla on säähän täysin sopimaton vaatetus tai vaatetus on aivan vääränkokoinen ja se haittaa lapsen olemista. Huomioin myös mielestäni kiinnostavat ja/tai kauniit yhdistelmät. Mutta en jaksa tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä vanhempien henkisistä tai taloudellisista ominaisuuksista sen perusteella, koska läheskään aina asiat eivät ole sitä miltä näyttävät.

Vierailija
27/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkauta ei olla, mutta reikien perään ei itketä. Lapsia kaksi joilla molemmilla talveksi neljät reimatecit, joita molemmillla kahdet viime vuotiset: haalari+ takki+housu setit.. kakkospukuina kun vielämahtuvat sekä nyt ostettut uudet isommat haalari tettä housu+ takki setit.ms ykköspuvuiksi, Muita takki+ housu settejä on molemmilla lisäksi kolmet.

Viime vuontisista vastaavista seteistä polvet menivät puhi, toisella haalarista ja toisella housuista, paikkaaminen käy näppärästi liimapaikoilla eikä tosiaan maata kaada.

Muiden lasten vaateita myönnän katselevani.Pohdin väriyhdistelmiä ja vaatteiden istuvuutta päällä. Kivojen vaatteiden tullessa vastaan saatan jopa kehaista ja kysyä minkä merkkinen vaate on-- jos vaikka itse ostaisi samanlaisen.

Vierailija
28/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hetken mietin onko perheellä kaikki kunnossa, jos lapsi on erityisen likainen, resuinen tai väärän kokoisissa tai säätilaan sopimattomissa vaatteissa. Samoin vaippaikäisille puetut ylikireät pillifarkut tai muut vastaavat lapselle epämukavan oloiset vaatteet herättävät negatiivisen huomion.

Erityisen hauskannäköiset tai samanlaiset vaatteet kuin omalla lapsella kiinnittävt huomion positiivisesti.

Sisävaatteissa seuraan välillä sopivatko vaatteet ns. yhteen, mutta ulkovaatteissa en kiinnitä kovinkaan paljon huomiota sointuuko kurahousujen väri alla olevan toppahaalarin ja pipon kanssa.

Vierailija
29/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa on pakko pitää kurahousuja, oli sitten miten pitävät reimatecit hyvänsä.

Oma poika myös aina valittaa jos yritän valita vaatteita sävysävyyn, joten yleensä collegeasut ovat ihan miten päin vain ja sukatkin usein eri paria

Vierailija
30/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen huomannut puistossa, niin ne joilla vähiten rahaa käyttävät suhteessa enemmän lastenvaatteisiin rahaa...Tiedän tässä puistossa olen muutama oikeasti todella rikas, he käyttävät jokaisella lapsella perittyjä vaatteita ym tätä linjaa. Vanhimmalla lapsellä hädin tuskin uusia vaatteita. Sitten taas ne jotka esim. työttömiä tai matalapalkkaisessa työssö(sekä lähiöasujat)vaatettavat lapsensa monesti "koreasti".

Kurahousut muuten monella lapsella ihan senkin vuoksi päällä, oli sitten

Ticketin, Reimatec(yökshaalari-maalaisten Ticketti nykyään) NIIN kurikset puetaan näiden päälle päiväkodissa!

Vierailija
31/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin katson, että jos lapsella on kurahousut, niin se on onnellinen lapsi joka saa huolletta lätköissä hyppiä ja kurassa ryömiä.

Ne reimatec lapset ei saa kontata kuraisessa maassa, kun puku likaantuu ja menee rikki.

Öh, kyllä meidän "Reimatec-lapsi" ainakin saa ryömiä ja kontata mullassa / asfaltilla / hiekassa / lätäköissä ihan niin paljon kuin lystää. Juuri sen takia ostin kosteutta pitävän haalarin, että lapsen menoa ei tarvitse ulkona rajoittaa. Kurahousuja en käytä ihan siksi, että lapsi ei tykkää pukemisesta (en siis pue turhia kerroksia), koen niiden rajoittavan 1-vuotiaan liikkumista liikaa ja itsekään en tykkää ylimääräisten kerrosten pukemisesta.

Vierailija
32/43 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei kai tässä puhuttu vain merkkivaatteista? Mulle ei merkit merkkaa, kuin vähän. Omalla lapsella katson enemmänkin tyyliä, että värit sopii ja on "muodikasta". Niihin asioihin kiinnitän huomiota kadullakin. Mielellään jopa erikoisempia vaatteita. Vaatteiden ei tarvitse olla kalliita. Kirpputoreiltakin voi löytää kivoja. Leikkipuistoon sinne sopivat ja kaupunkiin omansa.

Vierailija
33/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin kurahousujen olevan lasten perusvaatteita...

Olipa hyvä, että opin täältä, ettei niin ole. Meillehän olis siis naurettu puistossa sitten joskus ens vuonna, kun ollaan siinä iässä.

Mä katson muiden vaatteita, että onko ne mun makuun kivoja. Merkit ei kiinnosta tippaakaan muuten, kuin jos joku on erityisen kiva, ja haluaisin sellaisen omallekin lapselleni.

Vierailija
34/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käyttää lapsellaan sellaisia vaatteita kuin tykkäävät yms.

Niin kuin minä laitan pojalleni sellaiset vaatteet mitkä olen todennut hyviksi :) Syksyllä pojalla oli päällä yli 20v vanhat takki ja housut. Oli muuten todella hyvät! Ja ei kyllä tullu mieleen miettiä muiden mielipiteitä :) Nyt on kyllä lassien haalari, uusi, talvipukuna :) Ja ei olla mitään rikkaita :D:D

Vierailija
35/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt olekaan se turvallisuus tärkeää? Täällä kun jaksetaan paasata että auton pitää olla turvallinen yms. Niin eikö ole sitten tärkeämpi että on hieno, uudehko auto. Ei ne lapset kuole vähän huonommissa vaatteissa, huonossa autossa sen sijaan voivat

Vierailija
36/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin kurahousujen olevan lasten perusvaatteita...

Olipa hyvä, että opin täältä, ettei niin ole. Meillehän olis siis naurettu puistossa sitten joskus ens vuonna, kun ollaan siinä iässä.

Mä katson muiden vaatteita, että onko ne mun makuun kivoja. Merkit ei kiinnosta tippaakaan muuten, kuin jos joku on erityisen kiva, ja haluaisin sellaisen omallekin lapselleni.

ja kukaan kurahousuista kirjoittanut ei ole niitä moittinut. Suurin osa on vain kehunut tai todennut olevan perusvaatetus. Mistä siis kaivoit tuon naurettavuuden?

Vierailija
37/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson kyllä tosi paljon muiden vastaantulevien lasten vaatetuksia, MUTTA ihan vain oppiakseni mihin vuodenaikaan käytetään yleensä mitäkin. Toki itse tiedän lapseni lämmön parhaiten, mutta silti välillä epäilyttää että "joko muut käyttää näin lämpimiä myssyjä?".

Minkään varallisuuden kannalta en hirveästi katso, mun mielestä meillä on hieno haalari vaikka ostettiin se kirpparilta kympillä. Joku merkkitietoinen voi ehkä huomata että se on so-last-season, mutta en välitä. Ihan hyvä haalari se on. Ja meidän lapsella on paljon ihania vaatteita mitä ei kellään muulla, lapsen mummu on huippu ompelemaan, ollaan saatu huimasti kehuja ja kyselyjä sen vaatteista.

Ja meillä muuten on talveksi lassien puku kirpparilöytönä ykköspukuna, UUSi reimatecci sit varapukuna, kun ei oikein tykätä niin paljon sen mallista kuitenkaa.. Että arvostelijat repikööt siitä etteikö meillä ollut varaa reimatecciin...

Vierailija
38/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla meikalaisenkin huomion saa lapsi, joka esim. joulukirkossa on collage-housuissa ja ei niin siistissa puserossa. Mietityttaa, etta eiko vanhemmat valita tilaisuuden luonteesta, vai, etta kaatuiko kaakao just lahtiessa housuille ja collaget olivat ainoa mahdollinen vaihtoehto sen jalkeen.

Natisti puetut lapset ilahduttavat silmaa aina :-). Suomen rapakelissa kait on sitten "aivan sama" mita on paalla, kunhan ei mene vesi lapi.

Olen asunut Kiinassa. Siella perheen arvomaailma on kieltamatta "mielenkiintoinen". Ulkoiset asiat ovat aina tarkeita, eli isi saattoi ajaa isoa Lexusta tai mersua, koti saattoi olla satoja neliota, mutta lapset kulkivat ulkona tosi nukkavieruissa vaatteissa. Ja, auton turvallisuus on toki tarkea, mutta sitten naki kylla etta se 5-vuotias nukkavierusti puettu lapsi istuu ilman voita etupenkilla ;-), ja kerran jopa yritin varovasti vihjaista, etta tuo oli valttamatta ole turvallista. Vastaus oli "onpas"...... no, mita siihen enaa voi sanoa, ainoastaan toivoa, etta isi ei aja kolaria.

Vierailija
39/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minua silti ahdistaa ajatus siitä, että jotkut näköjään oikeasti kyttäävät mitä toisten lapsilla on päällä ja mielessään arvostelevat ja arvottavat vanhempian tämän perusteella. Tuntuu vaan tosi pinnalliselta.

Vierailija
40/43 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan että onko talvihaalarit vai vielä syksyvaatteet päällä. Samoin toisten lasten kengät kiinnostaa :) Ja yllättän paljon on ollut Kuomia viime aikoina liikkeellä;)

en tuijottele lapsia jos ovat vanhempiensa kanssa, mutta tunnen pari pph:a joita näen säännöllisesti ulkona lasten kanssa. Heidän kanssaan käydään ihan asiallisia keskusteluja lasten vaatteista ja heidän kanssaan pystyy puhumaan vaikka eri kenkien paremmuudesta, ilman että siinä tulee tämä kyräily mukaan. En ikinä rupeaisi puhumaan kenenkään puolitutun kanssa puistossa jostain haalarista! Varmaan olisi seuraavana päivänä palstalla aloitus että joku hullu kyttäs meidän lapsen reimatekkiä puistossa.

Noilta hoitajilta voi kysäistä ihan hyvillä mielin että onkos muilla jo villahaalarit päällä, ilman että leimautuu heti hulluksi.

Joskus näkee lapsen poikkeuksellisen likaisissa vaatteissa ja kyllähän silloin tulee vähä mieleen että minkälaiset vanhemmat eivät pese vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä