Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä soitinta lapsenne soittaa?

Vierailija
16.02.2008 |

...tai mitä soitinta ehkä toivoisit lapsesi alkavan soittaa tulevaisuudessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivoisin että lopettaisi harrastuksensa, niin paljon voimavaroja se syö koko perheeltä.

Vierailija
2/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni alkaisi soittamaan viulua! Kauheaa vingutusta... Mutta jos näin hassusti käy niin lupaan kuunnella sitä vingutusta mukisematta! Nyt kyllä rämpyttelevät kitaraa ja pianoa. Milloin lapsenne ovat menneet musiikkikouluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kaikki laulavat kuoroissa:)

Vierailija
4/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotias meilläkin rämpyttelee kitaraa ja pianoa. Mielellään myös soittaisi nokkahuilua, mutta se on piilotettu. :)

Vierailija
5/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianoa soittaa. Haaveilee itse rumpujen soitosta, mutta onneksi mulla on selkärankaa sanoa ettei se sovi, kun asutaan kerrostalossa ;-)

Viulustakin haaveli kun uussisko sitä soittaa, mutta rehellisesti sanottuna ei kestäis mun eikä pojan hermot...

Vierailija
6/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy konservatoriolla huilutunneilla, teoriassa sekä orkesterissa. On musiikkiluokalla ja siellä soitetaan monipuolisesti eri soittimia. Aivan huippua.

Vierailija
7/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menossa myös 2.menuetti (kpl nro 14), siitä on nyt ollut kahdessa osassa läksyä ja menee aika hyvin, uskoisin, että ensi kerralla (hiihtoloman jälkeen, nyt alkoi lomaviikko) mennään kolmosmenuettiin. Meillä poka omaksuu aika nopeasti nuo kappaleet, veikkaan, että kolmosmenuetti menee kanssa kahdella kerralla jos ei tule ihmeempiä vastoinkäymisiä. 3.menuetti, Farmer ja Gavotti on kuunteluläksyinä. Gavotissa varmaan menee aikaa, kun on niitä tempovaihteluita niin kovasti.

En pidä itse tärkeänä edistymisvauhtia, tärkeämpää on, että lapsi nauttii tekemisestä ja saa oppia soittamista. Ja sille, joka toivoi, ettei lapsi soittaisi viulua, kokeilepa varsin :).

Itse soitan pianoa, mutta vasta valmiin kappaleen kanssa pidetään säestysharjoituksia, korva kehittyy paremmin, kun saa itse kuunnella meneekö oikein vai väärin.

Vierailija
8/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkä ikäisiä ne suzukilapset on, jotka oppivat 1. vihon puolessatoista vuodessa? Siis oppiiko lapsi vanhempana nopeammin kuin esim. 3 vuotiaana aloittaessa?

Vierailija
9/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa ja koulussa pakollista nokkahuilua.

Vierailija
10/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitaraa ja pianoa. ikä 2v

Vierailija
11/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missä ajassa 1. vihko käydään läpi?

Entä 2.vihko?

Vierailija
12/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi aloitti musiikkiopistossa pianonsoiton, mutta vanhempi ei siihen innostunut. Vanhempi harrastaa musiikkia laulamalla lasten kuorossa ja soittaa omaksi iloikseen nokkahuilua.

Vierailija
13/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

htia. Omani aloitti 1,5 vuotta sitten ja siitä ryhmästä on nyt osa ykkösvihkon loppupuolella, osa ykkösen puolivälissä ja muutama ihan ensimmäisissä kappaleissa.

Vierailija
14/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi kappaleessa 14 1.vihkossa.

kauanko se kestää oppia, on meinaan vaikea kappale?

Onko loppupuolen kappaleet vaikeita? Farmer, menuetti 3 ja se kappale 17?

Soittaako teillä jompikumpi vanhemmista myös viulua/pianoa yms. lapsen kanssa lapsen harjoitellessa? harjoitteleeko lapsi yksin?

vai miten saatte lapsen harjoittelemaan / paljonko lapsi harjoittelee?

Vierailija
15/15 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ne suzukilapset on, jotka oppivat 1. vihon puolessatoista vuodessa? Siis oppiiko lapsi vanhempana nopeammin kuin esim. 3 vuotiaana aloittaessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan