Mikä on mielestäsi Euroopan ihanin kaupunki? Ei suomalainen.
Kommentit (50)
ei FireMze... Tätä tämä perjantai-illan viinilasillinen teettää ;)
myös Baltian maissa ja Venäjällä Pietarissa, jonka rankkaa numero kakkoseksi!
Ja nythän puhutaan vain lähialueista joten en kehu muuta maailmaa :)
on Tukholma. Peruste, että turistille monet voivat olla kivempiä, mutta jos jossain noista pitäisi asua, niin ehdottomasti valitsisin Tukholman.
Mun sydän jäi Tukholmaan ja muuttaisin sinne takaisin, jos Suomessa ei olis toi mies ja kersat.
Mitä aitoa löytyy Pariisista tai Roomasta?
Helsinki, Tallinna, Tukholma, Kööpenhamina, Praha ja Istanbul. Ehdottomasti ihanin Istanbul, iso kaupunki täynnä historiallisia nähtävyyksiä ja kuhisevaa elämää nähtävyyksineen. Bosporinsalmi viilentää kesän helteitä ja kaupungissa voi kokea risteilyn, uida läheisillä saarilla, tehdä ostoksia niin basaarissa kuin nykyaikaisissa ostoskeskuksissa. Suosittelen kaikille!
Muutkin kaupungit olleet kivoja, erityisesti Praha.
Tukholma on ehdottomasti se kaupunki, jossa haluaisin asua. Muuten suosikkeja ovat Pohjois-Italian kaupungit Firenze, Verona, Bologna...
Mm. Colosseum näin aluksi.
Rooma on ihana, mutta missä olivat komeat miehet kun siellä kävin?
Barcelonassa tapasin mieheni.
Pariisissa minua kosittiin.
Lontoossa olen asunut.
Meikäläisen elämä on levinnyt kuin jokisen eväät pitkin eurooppaa. en osaa sanoa suosikkia. Krakova on nätti.
Ehdottomasti. Ja aivan vilisi komeita miehiä kun olimme siellä.
Olen käynyt siellä kahdesti, molemmilla kerroilla viivyin vain yhden yön. Silti, ja kuitenkin. Venetsia on omalaatuinen ja samalla klassinen.
Muita lemppareitani ovat Rooma, Lontoo, Praha ja Tartto. Niin, ja Edinburgh! Monesti pidän kuitenkin pienistä kaupungeista enemmän kuin isommista. Siksi myös Firenze, Innsbruck, Tukholma, Tallinna, Uppsala, Maastricht, jne. ovat olleet kovasti mieleisiä. Esim. Madridista en liiemmin välittänyt, eikä Pariisikaan tehnyt niin suurta vaikutusta kuin olisi kuvitellut. Niissä pitäisi ehkä viettää enemmän aikaa tavoittaakseen paikan tunnelman.
Olen käynyt suurimmassa osassa Euroopan suurkaupunkeja ja Berliini on ehdoton ykkönen. Wien ei mielestäni ollut mikään erikoinen, samantyyppisia kaupunkeja on keski-Eurooppa pullollaan.
Pariisi on ehkä Berliinin jälkeen kakkonen, ei tosin turistipariisi vaan se aito ja alkuperäinen =)
Siellä oli mielestäni kaikkea ja kaupunki oli jostain syystä todella viihtyisä ja tunsin olevani kuin kotona. Sinne on pakko päästä vielä joskus uudestaan!
Lontookin kiva, mutta asettaisin nuo kolme edelle. Tosin vain Nizzaan muuttaisin asumaan.
Laittakaa lisää.
Itse pidän eniten Roomasta, Venetsiasta, Innsbruckista, Prahasta ja Norjan kaupungeista.
ap
Onko kukaan käynyt Portossa tai Lissabonissa?
ap
Praha, ehdottomasti! Lontoo on myös kiva, mutta eri tavalla. Budapest taas oli mulle pettymys.