Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä on taas kerran tämä perhetyyppi, jota en oiekasti pysty mitenkään ymmärtämään:

Vierailija
14.02.2008 |

[quote]

Tähän kiinnitin huomioni siksi, että oon ite 9 kk lapsen kanssa kotihoidontuella ja joudun silti maksamaan kaikki omat menoni ja vielä lapsenkin näillä " huipputuloilla" . Mieheni on hyväpalkkaisessa työssä, mitään tukia elämiseemme emme saa ( kotihoidontuen lisäksi ).

Mies ei kuitenkaan osta juuri mitään ruokaa, ei edes vauvalle. Sanoo aina vaan että on paljon laskuja... Ei ole ikinä selittänyt mitä laskuja, ei kuitenkaan omista esim. autoa ja velkojakin pitäisi olla ainoastaan pieni opintolaina. Ja tulot siis ovat lähemmäs 3000 e.

Mä jouduin luopumaan kaikesta jäädessäni hoitamaan lastani kotiin. En käy kahviloissa, en shoppaa mitään, hyvä kun rahat riittävät lapsen sapuskaan ja vaippoihin. Monesti oon ollut päivän ilman lämmintä ateriaa, esim. tänään. Miehen mielestä mun pitäis vaan mennä töihin eikä valittaa.

Teen tän vaan siksi että lapsellani on varmasti paras olla vauva-aika kotona...

Mutta siis nytpä kuulitte tämänkin, joku kaheli nainen maksaa kaiken ja elättää korkeakoulutettua miestäänkin kotihoidontuella.

[/quote]

Onko joillakuilla mennyt ihan överiksi itsenäisyystarve; miten kukaan äiti suostuu siihen että miehellä on täysin erillinen talous muuhun perheeseen verrattuna? Erilliset rahat voi olla, mutta jos mies ei osallistu kotona yhteistä lasta hoitavan naisen ruokakuluihin, niin JOSSAIN MÄTTÄÄ ja pahasti.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
22/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkais oma ukko tollaseks ni ottaisin eron heti. Pakko viirata päässä ja pahasti jos tolla tavalla omaa puolisoaan kiduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies elämältä ja sinulta oikeasti haluaa. Asiat saattavat kääntyä ihan parhain päin - mutta sun tehtäväsi ei ole olla hänen elättäjäsi. Kysymyksessä on teidän YHTEINEN elämänne! Sanon näin siksi, koska teillä ei sitä lasta vielä ole, niin sullakin on vielä valinnanvaraa. terv. jälkiviisas 15

Vierailija
24/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä mies elämältä ja sinulta oikeasti haluaa. Asiat saattavat kääntyä ihan parhain päin - mutta sun tehtäväsi ei ole olla hänen elättäjäsi. Kysymyksessä on teidän YHTEINEN elämänne! Sanon näin siksi, koska teillä ei sitä lasta vielä ole, niin sullakin on vielä valinnanvaraa. terv. jälkiviisas 15

Vierailija
25/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasta kohtaan vanhemmalla on sellainen joka tapauksessa. Uskomatonta toimintaa, jos eroaisitte saisit mieheltä sentään lapsen elatusmaksut, nyt et edes sitäkään!

Vierailija
26/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa elää!! Meillä kaikki rahat menee yhteiseen konkurssiin riippumatta siitä kumpi tienaa enemmän. Esim mun nykyinen mieheni on aina maksanut myös mun 3 edellisestä liitosta olevan lapseni kulut siinä missä yhteisenkin. Samaa perhettähän me ollaan!!

Vierailija
27/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää vain itselleen. Tottakai hänelle kuuluu osavastuu perheen kuluista. Fiksu mies osallistuisi suuremmalla osalla perheen menoihin ja nainen tuon pienemmän osuuden. Menisihän lapsesta hoitomaksu, jos joku toinen häntä hoitaisi.

Itsekäs sika mieheksi. Kandeis varmaan keskustella asiasta, voi olla yksinkertaisesti, ettei hän oikein ymmärrä. Minä-sukupolven edustaja.

Vierailija
28/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun korvaan kalskahti noi " huipputulot" 3000. Se on aika pieni raha jos sillä joutuu koko perheen elättämään. Eli vaimolla on ehkä epärealistinen kuva siitä mitä kaikki todella maksaa.

Vierailija
29/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaiseen tilanteeseen voidaan päätyä? Eikö mies ole halunnut lasta alunperinkään?

Vierailija
30/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden ja myös mies on vastuussa oman lapsensa elatuksesta.

Vierailija
31/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3000 euron tuloilla ei elellä (ainakaan mun mittapuun mukaan) herroiksi, jos toinen on kodinhoidontuella. Meillä ainakin venytettäis senttiä tuossa tilanteessa. Veroprosentti noille tuloille on noin 35%.

2) Mielestäni teidän pitäisi yhdessä jutella raha-asioista ja suunnitella ne. Laitatte rahat yhteen, selvitätte laskut jne. Eihän sun kuulu olla syömättä! Noilla tuloilla ei tosiaan herroiksi eletä, mutta eletään kuitenkin ihan kohtuudella. Koko perheelle saa ruokaa, vuokran maksettua ja ne laskutkin. karsikaa lehtilaskuja yms turhaa, jos ei rahat riitä. Minun mielestäni miehesi tulee tulla vastaan turhuuksien kohdalla, hän ei saa pakottaa sua töihin pitämällä sua nälässä!

Vierailija
32/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joo, ja kun teillä tulee ero, niin mies voi näyttää, että hän on maksanut talon, auton, huonekalut jne. ja sä jäät lueskelemaan niitä lapsille tilaamiasi lehtiä...

ja senkin voi näin älyttömässä tilanteessa riitauttaa.

Vierailija
33/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ei kukaan täysjärkinen mies tuollainen voi olla! Paitsi jos oikeasti mies on vähän sekaisin. Siis ihan oikeasti jotenkin seonnut. Miehen päässä lyö jotenkin tyhjää..

Vierailija
34/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on kaikki tai ei mitään, ja pätee molempiin suuntiin. esim. meidän suhteessa mä olin monta vuotta alkuun se, joka tienasi enemmän, mutta aina on rahat olleet yhteisiä.

Vierailija
35/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että se maksaa jolla on rahaa. Ollaan pienituloisia ja kyllä me eellään ihan mukavasti, vaikk meidän yhteiset tulot on reilusti alle 3000 euroa. Olen itse siis kotihoidontuella.

Maksan lapsilisistä ja kotihoidontuesta omat puh. laskut ja vaatteet, jotain ruokaa, pieniä laskuja jne. Eipä siitä rahasta mitään säästöön jää, mutta mies kustantaa loput.

Meillä on ollut aina sama systeemi, että se maksaa jolla on rahaa eikä niitä menoja lasketa. Jo silloin kun itse opiskelin, niin mies maksoi ruokia ja muita menoja, vaikkei olisi tarvinnut.

Olemme meidän 10 v yhteiselon aikana vuoroin olleet toistemme " taskuilla" eli toisella on ollut paremmat tulot. Hyvin sujuu kun ei ole liian tarkka omista rahoistaan.

En ikinä voisi olla miehen kanssa, joka ei pidä vaimoaan ja lastaan tärkeinä ja olisi liian tiukasti kiinni rahoissaan. Jos ei edes ruokaa saa ostettua tuollaisista tuloista niin kertoo kyllä melko paljon siitä, kuinka itsekäs tyyppi on kyseessä.

Vierailija
36/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan tähden mitä porukkaa! Perhe on yhteinen yritys!!

Vierailija
37/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo kummia " perheitä " löytyy.

Vierailija
38/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä paremmin voisi pärjätä vaikka yksinhuoltajana? Saisi ainakin asumistukea lisäksi sekä elatusmaksut?

Luulisi, että tuollaista miestä kauhistuttaisi kuulla sana elatusmaksu :)

Vierailija
39/71 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan rehellisesti sanottuna huono mies.

Ei siinä kansalaisuus paljon paina, mätiä omenoita löytyy joka korista.

Vierailija:

Miehet eivät aidosti halua jakaa sitä kolikkoa perheelleen... ainakaan suomi mies. Vaihdanko ulkomaalaiseen?

Vierailija
40/71 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä tarkoitin, kun alunperin kysyin että mitä sitten tekisitte siinä tilanteessa, kun ette muka SUOSTUISI moiseen? Mitä ap tuossa tilanteessa voi tehdä? Jos mies ei maksa niin mies ei maksa!

Tottakai toivon että he pystyvät keskustelemaan asiasta ja tilanne korjaantuu.

Hyvin hanakasti täällä ollaan tilanteessa kuin tilanteessa hokemassa, että EROA, EROA mutta todennäköisesti se vain pahentaisi äidin ja pienen vauvan tilannetta. Ainakaan meillä ero ei olisi ollut mikään ratkaisu, ollaan kyllä puhuttu ja uskon että asiat paranevat koko ajan pikkuhiljaa.

terv. 15